Thumbnail
Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης Νίκου Φίλη για κατάργηση καλλιτεχνικών μαθημάτων και μη συμμόρφωση στην απόφαση του ΣτΕ
Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Νίκου Φίλη περί μη συμμόρφωσης του υπουργείου Παιδείας στην απόφαση που έλαβε το ΣτΕ, για την κατάργηση από την κυβέρνηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων.
 
Στην ανάπτυξη της ερώτησης (βλ. βίντεο) ο Ν. Φίλης υπενθύμισε: Από τις πρώτες κινήσεις της ΝΔ στο χώρο της εκπαίδευσης ήταν να καταργήσει την καλλιτεχνική και την κοινωνική Παιδεία. Υπήρξε όμως μια εξέλιξη. Οι καθηγητές των εικαστικών μαθημάτων προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας σε βάρος του Υπουργείου και κέρδισαν την προσφυγή τους. Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση δεν επανέφερε το μάθημα των Εικαστικών στην Α’ Λυκείου, όπως όφειλε. Αντίθετα, έβαλε εκ των υστέρων την κυβερνητική ηγεσία του ΙΕΠ να… ανακαλύψει αιτιολογία: πρέπει λέει να αναβαθμιστεί ο ψηφιακός γραμματισμός, να μάθουν περισσότερη Πληροφορική τα παιδιά! Θαρρείς και δεν μπορούν να γίνουν και τα δύο μαζί, θαρρείς και το ένα αποκλείει το άλλο. Έτσι κατανοούν ότι γίνεται ένα πρόγραμμα σπουδών για τους έφηβους. Με κόψε-ράψε και πέταμα γνωστικών αντικειμένων.
 
Οι τέχνες, όπως και η κοινωνική παιδεία, συνέχισε ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, είναι δίοδος κοινωνικοποίησης των παιδιών. Τα βοηθά να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία για επίλυση προβλημάτων, να δημιουργήσουν μια αντίληψη ανεκτική στη διαφορετικότητα και την ελευθερία της έκφρασης, μια πρωτοποριακή αντίληψη για τη ζωή τους. Σε μια περίοδο κρίσης και απομόνωσης με την πανδημία, τα χρειάζονται αυτά πάνω απ’ όλα! Καταργήθηκαν όμως με βάναυσο τρόπο. Αφήνω κατά μέρος, πρόσθεσε ο Ν. Φίλης, ότι έπαψε η διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων, τα οποία εξετάζονται για την είσοδο σε πανεπιστημιακές σχολές. Με αποτέλεσμα να υποχρεώνονται οι γονείς να πληρώνουν φροντιστήρια!
 
Με αυτές τις επιλογές, ονομάζουν το σχολείο που προσπαθούν να φτιάξουν δήθεν «σχολείο της αριστείας». Δεν ξεγελούν κανέναν!
 
Ο Ν. Φίλης κάλεσε στην ομιλία του την παρούσα υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή να εξηγήσει γιατί το υπουργείο δεν έχει συμμορφωθεί ακόμα στην απόφαση του ΣτΕ για επαναφορά του μαθήματος των Εικαστικών στην Α' Λυκείου. Χωρίς να λάβει θετική απάντηση σε αυτό. Κατέληξε έτσι απευθυνόμενος προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας: «Η κυρία υπουργός δεν μας διαφώτισε σήμερα. Δεν καταλάβαμε γιατί μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έχει εκδοθεί και ανακοινωθεί από τον Δεκέμβριο του 2021, δεν εφαρμόζεται τη σχολική χρονιά 2022-2023. Για ποιον λόγο»; 
 

Η ερώτηση του Ν.Φίλη

Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Θα επιμείνει η υπουργός στον εξοβελισμό των εικαστικών μαθημάτων από το Λύκειο μη συμμορφούμενη στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας;

Με την αριθ. 2573/2021 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώθηκε η 74181/Δ2/15.6.2020 απόφαση «Ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γενικού Λυκείου» της υφυπουργού Παιδείας και η υπ’ αριθ. 83315/Δ3/30.6.2020 αντίστοιχη απόφαση «Ωρολόγια Προγράμματα των Γυμνασίων Ε.Α.Ε. και των Λυκείων Ε.Α.Ε.», καθώς, όσον αφορά την κατάργηση από το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων της Α΄ Λυκείου του μαθήματος «Καλλιτεχνική Παιδεία», η οποία έχει ως συνέπεια πλέον την πλήρη απουσία της διδασκαλίας καλλιτεχνικών μαθημάτων ως μαθημάτων γενικής παιδείας σε όλες τις τάξεις του λυκείου, δεν προκύπτει από τις γνωμοδοτήσεις του ΙΕΠ ή από άλλα στοιχεία του φακέλου ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετείται από τη μεταβολή αυτή ή ότι η εν λόγω επιλογή του κανονιστικού νομοθέτη έλαβε χώρα κατόπιν ουσιαστικής του εκτίμησης ότι με την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και την πρόσδοση μεγαλύτερης βαρύτητας στη διδασκαλία άλλων μαθημάτων, επιτυγχάνονται οι στόχοι που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Αν και η απόφαση δημοσιεύθηκε στις 29-12-2021, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει συμμορφωθεί στην εν λόγω δικαστική απόφαση, όπως είναι υποχρεωμένη να κάνει έγκαιρα. Ακόμα χειρότερα βέβαια, το υπουργείο Παιδείας διατήρησε το ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα για το σχολικό έτος 2022-2023 με πλήρη απουσία του μαθήματος «καλλιτεχνική παιδεία» από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ Τάξης Γενικού Λυκείου και Λυκείου Ε.Α.Ε., αρνούμενο να συμμορφωθεί με την ανωτέρω ακυρωτική απόφαση. Μέχρι και σήμερα, δεν προκύπτει ότι έχει αναπέμψει την υπόθεση στο Ι.Ε.Π. για νέα αιτιολογημένη κρίση με ταυτόχρονη τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος με την ένταξη στην Α΄ Τάξη Λυκείου του μαθήματος «Καλλιτεχνική Παιδεία».

Η ιδεοληψία της κυβέρνησης ΝΔ για τον εξοστρακισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα σχολεία την οδηγεί ακόμα και στο σημείο να μην συμμορφώνεται σε απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Με τις ενέργειες και παραλείψεις της υποβαθμίζει το ρόλο και την ύπαρξη της τέχνης, καθώς και το περιεχόμενο των σπουδών στο σχολείο, αλλά και πλήττει εργασιακά τους εκπαιδευτικούς του κλάδου εικαστικών μαθημάτων. Ποιος ξεχνά, άλλωστε, και το από 19/6/2020 Δελτίο Τύπου του υπουργείου με τον τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία».

Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια κα υπουργός:

1. Γιατί δεν έχει συμμορφωθεί με τη δικαστική απόφαση, αν και αυτή δημοσιεύτηκε πριν ένα χρόνο;

2. Θα προβεί σε τροποποίηση του ωρολογίου προγράμματος με την ένταξη στην Α΄ Τάξη Γενικού Λυκείου και Λυκείου Ε.Α.Ε. του μαθήματος "Καλλιτεχνική Παιδεία";

Ο ερωτών βουλευτής

Φίλης Νίκος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»