Το Υπουργείο Παιδείας έχει ζητήσει διορισμούς εκπαιδευτικών για φέτος, ανέφερε προχθες στην εκπομπή “Τώρα μαζί” στο OPEN (από 11:17 – 11:42 λεπτό στο video που παρατίθεται ακολούθως) η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως: “Εμείς όπως κάθε χρόνο έχουμε ζητήσει διορισμούς, από εκεί και πέρα θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι εκλογικές διαδικασίες, γιατί κατά τη διάρκεια των εκλογών, όπως ξέρετε, αυτά δεν μπορούν να προχωρήσουν, αλλά όλα είναι έτοιμα, έχουν ανοίξει οι Πίνακες προκειμένου ακριβώς να συμμετάσχουν οι εκπαιδευτικοί, άρα όλες οι διαδικασίες κυλούν ομαλά”.
Δείτε το video με τη συνέντευξη της Υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως (για τους διορισμούς από το 11΄ και μετά)
Ήξεις αφήξεις
Οι παραπάνω δηλώσεις μοιάζουν με τη γλώσσα του Μαντείου των Δελφών (για την οποία απαιτείται ερμηνευτής των «χρησμών»). Αφήνουν να εννοηθεί πως δε θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί λόγω των εκλογών, κατά τη διάρκεια των οποίων «παγώνει» κάθε διαδικασία πρόσληψης στο Δημόσιο. Ωστόσο αυτό το αφήγημα καταρρέει για δυο λόγους:
Πρώτον, όποια και αν είναι η ημερομηνία των εκλογών, το σίγουρο είναι πως η όλη διαδικασία, το αργότερο, θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι και τις αρχές Ιουλίου. Αυτό σημαίνει ότι κάλλιστα μπορούν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί τον Αύγουστο (όπως πολλές φορές έχουν γίνει).
Δεύτερον, η στελέχωση των σχολείων είναι ένα ζήτημα τόσο καίριας σημασίας που μπορεί, μετά από σχετικό αίτημα, να παρακαμφθεί η νομοθεσία περί «παγώματος» των προσλήψεων. Ανακοινώνονται οριστικά και προσωρινά αποτελέσματα εάν το Συμβούλιο της Επικρατείας εγκρίνει εξαιρέσεις ύστερα από αίτημα υπουργού για επείγοντα θέματα (π.χ. εκπαιδευτικοί).
Πολλά είναι τα ερωτήματα που υπάρχουν στο φλέγον θέμα των προσλήψεων αναπληρωτών και βεβαίως των διορισμών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2023-24. Και αυτό για δύο βασικούς λόγους. Πρώτον, γιατί φέτος, με το άνοιγμα των πινάκων της Γενικής Εκπαίδευσης, πάνω από 150.000 πτυχιούχοι θα καταθέσουν αιτήσεις είτε για πρώτη φορά είτε για να συμπληρώσουν τα προσόντα τους (προϋπηρεσία, μεταπτυχιακά κ.λπ.) με βάση τις δύο προκηρύξεις που αναμένεται να ανακοινωθούν, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, την εβδομάδα που έρχεται.
Τα σχολεία θα ανοίξουν τον Σεπτέμβρη με περίπου 50.000 κενά!
Τα σχολεία αναμένεται να ανοίξουν τον Σεπτέμβρη του 2023 με περίπου 50.000 κενά! Ο αριθμός αυτός προκύπτει αν συνυπολογίσουμε τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν προσληφθεί φέτος στα σχολεία όλης της χώρας (περίπου 45.000) και τον αριθμό των μόνιμων εκπαιδευτικών που θα παραιτηθούν λόγω συνταξιοδότησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός θα είναι και ο μεγαλύτερος αριθμός κενών θέσεων που «μετράνε» τα σχολεία από τη μεταπολίτευση και μετά.
Και η υπουργός Παιδείας μπορεί να επαναλαμβάνει ότι έχει διορίσει 25.000 εκπαιδευτικούς την περίοδο 2020-2022, ωστόσο με τη λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία θα σπάσουν κάθε ρεκόρ αφού θα ξεπεράσουν τις 50.000!
Πώς «καλύπτονται»;
Πώς λοιπόν το υπουργείο θα καλύψει τα κενά αυτά; Ο θεσμός του αναπληρωτή υποτίθεται πως υπάρχει για να καλύπτει τα έκτακτα κενά και όχι για να αναλαμβάνει ρόλο μόνιμου διδάσκοντα, όπως συμβαίνει στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Παρόλο που η Ν. Κεραμέως, όπως και πολλοί άλλοι υπουργοί παιδείας στο παρελθόν έχουν κηρύξει το «τέλος του καθεστώτος των αναπληρωτών». Είναι η ίδια η υπουργός παιδείας που εφαρμόζει με θρησκευτική ευλάβεια το … ευαγγέλιο του ΟΟΣΑ, ο οποίος στην τελευταία έκθεσή του «Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα» έχει σε κεντρική θέση το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Το παρακάτω απόσπασμα είναι ενδεικτικό της αντίληψης που έχει για το θέμα της στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς και για τον τρόπο επίλυσής του: «Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (…) Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι –από μια μακροοικονομική άποψη- δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού».
Η «κάλυψη» των κενών γίνεται με ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών που εξουθενώνουν τους εκπαιδευτικούς, έχουν επιπτώσεις στο παιδαγωγικό τους έργο, στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη μόρφωση των παιδιών στερώντας ταυτόχρονα θέσεις εργασίας από άνεργους εκπαιδευτικούς. Εκτός από αυτά οι εκπαιδευτικοί έχουν αναλάβει ένα σωρό εξωδιδακτικές εργασίες. Αναπληρωτές «μπαλάκι» σε δύο, τρία ή και 5 – 6 σχολεία, μαθητές που δεν έχουν διδαχτεί ούτε μια ώρα σε πολλά μαθήματα, γονείς σε κρίση πανικού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη