ΟΛΜΕ: Συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της Πέμπτης και σειρά ψηφισμάτων των Προέδρων ΕΛΜΕ
Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις 11.00 στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί σε μαζική συμμετοχή στην 24ωρη Πανεργατική ΑΠΕΡΓΙΑ την Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023 για να απαιτήσουμε μαζί με όλους/ες τους/τις εργαζόμενους/ες και το λαό να μπει τέρμα στη πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες για το δυστύχημα των Τεμπών.

Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις 11.00 στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Χαιρετίζουμε τους/τις εργαζόμενους/ες, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας και το φοιτητικό κίνημα που συμμετείχαν στις ως τώρα κινητοποιήσεις και καλούμε σε ένταση και συνέχεια του αγώνα. Το δυστύχημα στα Τέμπη δε θα ξεχαστεί! Απαιτούμε και αγωνιζόμαστε να αποκαλυφθούν οι πραγματικές αιτίες της τραγωδίας που ζει ο λαός μας, να αποκαλυφθούν και να τιμωρηθούν όλοι οι ένοχοι και να μην κρύβονται πίσω από τα «ανθρώπινα» λάθη.

Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να σιωπήσουμε και φυσικά δεν το κάνουμε, αντίθετα από την πρώτη στιγμή βγήκαμε στους δρόμους και αγωνιζόμαστε για να πληρώσουν καταρχήν οι ένοχοι και για να μην υπάρξει άλλη τέτοια τραγωδία.

Όλες και Όλοι στον αγώνα.

Τι έγινε στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ

Σειρά ψηφισμάτων για διάφορα ζητήματα της εκπαίδευσης εξέδωσε η ΓΣ των Προέδρων ΕΛΜΕ, στην πρόσφατη συνεδρίασή τους. Ακολουθούν τα ψηφίσματα:

Ψήφισμα 1: Κάτω τα χέρια από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας!

Η ΓΣ των Προέδρων καταγγέλλει τις πρακτικές τρομοκράτησης και εκφοβισμού που υιοθετεί η κυβέρνηση της ΝΔ απέναντι σε πρωτοπόρους/ες αγωνιστές/τριες μαθητές/τριες που με τον αγώνα τους απαιτούν να μην συγκαλυφθούν οι ευθύνες για το έγκλημα στα Τέμπη.

Είναι απαράδεκτο την ώρα που όλη η χώρα βράζει από οργή και αγανάκτηση, που οι μαθητές/τριες έχουν πλημμυρίσει τους δρόμους ζητώντας δικαίωση για όλους τους νεκρούς , να υιοθετούνται τέτοιες ντροπιαστικές τακτικές.

Την ίδια στιγμή, με το πρόσφατο νομοσχέδιο για τη σχολική βία, επιχειρείται η ταύτιση των αγώνων και των κινητοποιήσεων των μαθητών/τριών με σχολική βία και bullying,σε μία προφανή προσπάθεια να περιοριστούν και να φιμωθούν οι μαθητικές διεκδικήσεις.

Καταγγέλλουμε απερίφραστα:

  • Τις προσαγωγές από την αστυνομία μαθητών σε σχολεία που τελούν υπό κατάληψη.

  • Τους Δ/ντες Β/θμιας Εκπαίδευσης που σαν πειθήνια όργανα του ΥΠΑΙΘ και της Κυβέρνησης ζητούν να καταχωρηθούν απουσίες στους μαθητές που έκαναν κατάληψη και συμμετείχαν στις πορείες. Απαιτούμε να μην καταχωρηθούν ή να διαγραφούν.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές και τις μαθήτριές μας στηρίζοντας τον αγώνα τους και συνεχίζοντας τις πολύμορφες δράσεις μέσα και έξω από τις τάξεις.

Η τρομοκράτηση των μαθητών/τριών και η ποινικοποίηση των αγώνων τους δε θα περάσει!

Ψήφισμα 2: ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ του ΔΔΕ Α` Αθήνας κ. Νικολόπουλου

Τούτες τις μέρες θρηνούμε τους νεκρούς του εγκλήματος στα Τέμπη. Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, βρίσκονται στους δρόμους φωνάζοντας με οργή: «Το έγκλημα αυτό να μην συγκαλυφθεί, όλων των νεκρών να γίνουμε φωνή».

Καταγγέλλουμε τον Διευθυντή της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, Νικολόπουλο Αθανάσιο, που ξεπερνώντας το ίδιο του τον εαυτό, με επίδειξη αυταρχισμού και με προκλητική έλλειψη ενσυναίσθησης, έστειλε έγγραφο, τη Δευτέρα 6 Μάρτη, στα προσωπικά mails των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, με θέμα «Ζητείται άμεση ενημέρωση». Το έγγραφο αναφέρει:

«Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε άμεσα με mail:

1. Εάν σήμερα 06-3-2023 έχετε κατάληψη – Αποχή. 

2. Σε περίπτωση που τελεί κατάληψη το σχολείο, εφαρμόζεται τη διδασκαλία των μαθημάτων με webex.

3. Με τη λήξη του προγράμματος να μας σταλούν τα παρουσιολόγια.»

ΝΤΡΟΠΗ!!!

Απ’ ότι φαίνεται ο κατήφορος δεν έχει τέλος!!!

Καλούμε τους Διευθυντές των σχολείων μας να συμπορευτούν με τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς και να μην ακολουθήσουν τον ολισθηρό δρόμο που έχει διαλέξει ο κος Νικολόπουλος.

ΔΕ ΘΑ ΘΡΗΝΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Ψήφισμα 3: ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ Η ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 5 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ/ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΜΕΝΤΟΡΕΣ-ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΚΗΡΥΞΑΝ Η ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ Η Γ’ ΕΛΜΕ ΑΘΗΝΑΣ

Η Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ καταδικάζει απερίφραστα τις 5 διώξεις συναδέλφων/συναδελφισσών που παραπέμπονται στο Πειθαρχικό Συμβούλιο από τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά και Α’ Αθήνας, επειδή πήραν μέρος στη νόμιμα προκηρυχθείσα Απεργία-Αποχή από το θεσμό των Μεντόρων/Συντονιστών που κήρυξαν οι ΕΛΜΕ Πειραιά και Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας. Παρά το γεγονός ότι η κήρυξη έγινε από τις δύο ΕΛΜΕ με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και παρά το γεγονός ότι δεν προσβλήθηκαν δικαστικά, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες παραπέμπονται με την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος, επειδή άσκησαν το νόμιμο δικαίωμά τους να κάνουν Απεργία! Μάλιστα, ο Διευθυντής ΔΙΔΕ Α’ Αθήνας έκρινε μόνος του, λες και είναι δικαστής, ότι η Απεργία της Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας είναι παράνομη!

Πρόκειται για ενέργεια που αποσκοπεί στην τρομοκράτηση των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται, στα πλαίσια της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής και της πολιτικής του ΥΠΑΙΘ, που έχει προσφύγει δικαστικά ενάντια στους εκπαιδευτικούς 6 φορές. Το ζήτημα αυτό αφορά όλο τον κλάδο!

Η Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ καταδικάζει απερίφραστα όλες τις διώξεις και απαιτεί να τεθούν άμεσα στο αρχείο Για το σκοπό αυτό, αποφασίζει:

α) Την πραγματοποίηση σύσκεψης που θα διοργανώσει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

β) Την ανάληψη όλων των απαραίτητων αγωνιστικών πρωτοβουλιών, μέχρι να τεθούν όλες οι υποθέσεις των συναδέλφων/συναδελφισσών οριστικά και αμετάκλητα στο αρχείο.

Η τρομοκρατία δεν θα περάσει!

Το δικαίωμα στην Απεργία είναι αδιαπραγμάτευτο!

Ψήφισμα 4: Καταγγελία δημόσιων υβριστικών χαρακτηρισμών από στέλεχος εκπαίδευσης

Η ΓΣ των Προέδρων εκφράζει την οργή και την αποδοκιμασία της για τους ιδιαίτερα προσβλητικούς χαρακτηρισμούς που έχει χρησιμοποιήσει η νέα Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Ν. Έβρου για μερίδα των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονται ως «κοπρόσκυλα, κοπρίτες κι αγράμματοι, εθνομηδενιστές και σκοταδιστές», που τους πρέπει «αξιολόγηση και πέταμα». Οι χαρακτηρισμοί αυτοί είναι απαράδεκτοι, εμπαθείς και ρατσιστικοί. Δεν επιτρέπουμε σε κανέναν και πολύ περισσότερο σε ένα στέλεχος εκπαίδευσης (που στην παρούσα φάση καλείται από το ΥΠΑΙΘ να αξιολογήσει εκπαιδευτικούς…), να επιδεικνύει τέτοια υβριστική συμπεριφορά και εκφορά λόγου, απέναντι στους συναδέλφους μας εκπαιδευτικούς που καθημερινά μοχθούν για το δημόσιο σχολείο.

Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό. Αρμόζει τέτοιου είδους φρασεολογία σε μία Σύμβουλο Εκπαίδευσης; Με αυτό το μένος θα πορευθεί στη νέα της καριέρα, η νέα αυτή Σχολική Σύμβουλος; Θεωρούμε πως δεν μπορεί να παραμένει στέλεχος εκπαίδευσης με τέτοιες αφοριστικές, εκφοβιστικές και προσβλητικές απόψεις προς τους συναδέλφους μας.

Στηρίζουμε το αίτημα της Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου:

α) Την άμεση έκπτωσή της από το αξίωμα του Συμβούλου Εκπαίδευσης.

β) Τη διαγραφή της από τον προσωρινό ενιαίο αξιολογικό πίνακα υποψηφίων Διευθυντών σχολικών μονάδων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι!

Η πολεμική πολλών στελεχών εκπαίδευσης, οι απειλές από το υπουργείο, ο εκβιασμός στους νεοδιόριστους συναδέλφους, είναι το επακόλουθο της αντίδρασης του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στη διάλυση του δημόσιου σχολείου.

Αντιδρούμε στην συνολικότερη κατάσταση στην Παιδεία, στην αντιδραστική αξιολόγηση που στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στους ταξικούς φραγμούς στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών και την πλήρη εμπορευματοποίηση της γνώσης.

Να τους απαντήσουμε όπως πρέπει και όπως έχουμε ευθύνη να πράξουμε ως παιδαγωγοί:

Με μεγαλύτερη συμμετοχή στους συλλόγους μας και στην απεργία - αποχή από την ατομική αξιολόγηση, με στήριξη των νεοδιόριστων συναδέλφων μας.


Με αγώνα για πραγματική δημόσια δωρεάν Παιδεία, κοιτάζοντας τους μαθητές μας στα μάτια. Παλεύοντας μαζί τους για σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, για πραγματική γνώση και όχι δεξιότητες, για σχολείο που να μορφώνει και να μην εξοντώνει.

Με αγώνα αποφασιστικό, συλλογικό και περήφανο για μαζικές προσλήψεις και κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς, αυξήσεις στους μισθούς, Συλλογικές Συμβάσεις, μείωση του χρόνου συνταξιοδότησης.


Για την πραγματική πρόοδο στην εκπαίδευση, την κοινωνία και τη ζωή μας, όπως πρέπει να είναι με βάση τα επιτεύγματα και τις δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας το 2023.

Ψήφισμα 5: ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΓΚΑΔΑ

ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΑΡΧΩΝ

Το Δ.Σ. της Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης από την έναρξη της περσινής χρονιάς με συνεχείς ανακοινώσεις, συσκέψεις με γονείς και παραστάσεις στη δημοτική αρχή και στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είχε επισημάνει την οξύτητα των προβλημάτων στις κτηριακές υποδομές των σχολείων του Λαγκαδά και την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισής τους. Μπροστά στην αδιαφορία τους να δρομολογήσουν τις αναγκαίες λύσεις, κατέθεσε υπόμνημα με το οποίο απευθύνθηκε σε όλες τις αρμόδιες αρχές (Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Δ/νση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δημοτική Αρχή Λαγκαδά, ΥΠΑΙΘ).

Επισημαίναμε ότι τα προβλήματα αυτά αποτελούν μέρος μόνο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν συνολικά τα δημόσια σχολεία και πηγάζουν από τη διαχρονική πολιτική των κυβερνήσεων και τις μεγάλες περικοπές δαπανών για την παιδεία οι οποίες όλα αυτά τα χρόνια έχουν μειωθεί κατά 40%. Το στεγαστικό πρόβλημα των δημόσιων σχολείων επιδεινώθηκε με την κατάργηση του ΟΣΚ και την ανάθεση της ευθύνης αυτής στην ΚΤΥΠ με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Το στεγαστικό κτηριακό πρόβλημα των σχολείων του Λαγκαδά (1ο και 2ο Γυμνάσιο), ενώ είναι καταγεγραμμένο εδώ και χρόνια, γνωστοποιήθηκε με αφορμή την έκθεση ακαταλληλότητας των δυο κτηρίων το Σεπτέμβριο του 2021. Οι αρμόδιες αρχές κατέληξαν σε προσωρινές λύσεις για τις οποίες επισημάναμε ότι δεν εξασφάλιζαν την ασφαλή προσωρινή λειτουργία των σχολείων. Από την δημοτική αρχή ,παρά τις υποσχέσεις της για επίλυση των προβλημάτων που με κινητοποιήσεις τους έθεσαν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί καμία ουσιαστική ενέργεια δεν έγινε. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και όλη η τοπική κοινωνία είναι τελείως εγκαταλειμμένοι!

Προειδοποιήσαμε , παράλληλα και για την επικινδυνότητα του κτηρίου του ΕΠΑΛ ΛΑΓΚΑΔΑ το οποίο έχει σοβαρότατα προβλήματα καθίζησης και μόνωσης τα οποία χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΟΞΥΝΘΕΙ

Στο 1ο  Γυμνάσιο τα kibo δεν επαρκούν,με αποτέλεσμα τα τμήματα ειδικής αγωγής να κάνουν μάθημα στους διαδρόμους. Όταν βρέχει, δημιουργούνται λιμνάζοντα νερά έξω από τις αίθουσες kibo. Υπογραμμίζουμε τον υγειονομικό κίνδυνο από τον ελλιπή αριθμό τουαλετών και τα προβλήματα που έχουν και αυτές που χρησιμοποιούν οι μαθητές, αλλά και τον κίνδυνο για τους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν για γραφεία τους αίθουσες από το κτήριο που έχει κριθεί ως ακατάλληλο .

Στο 2ο Γυμνάσιο που στεγάζεται μαζί με το 3ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Κολχικό, ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει γραφείο εκπαιδευτικών, ούτε γραφείο Δ/νσης. Οι εκπαιδευτικοί εδώ και 18 μήνες αναγκάζονται να εκτελούν τα διοικητικά και  εκπαιδευτικά τους καθήκοντα σε καρέκλες δίπλα στο χώρο του κυλικείου! Δεν λειτουργούν τα απαραίτητα εργαστήρια για όλα τα μαθήματα.

Στο 3ο Γυμνάσιο Λαγκαδά-Λ.Τ.-Κολχικό έχουν δημιουργηθεί προβλήματα γιατί οι αίθουσές τους, μετά την παραχώρηση αιθουσών στο 2ο Γυμνάσιο, δεν επαρκούν, ενώ έμειναν χωρίς αίθουσα πολλαπλών χρήσεων γιατί χωρίστηκε σε αίθουσες διδασκαλίας ,με αποτέλεσμα οι εκδηλώσεις του σχολείου να γίνονται στους διαδρόμους του κτηρίου!

Αγνοείται ακόμη η τύχη του σχεδίου της ανέγερσης νέων κτηρίων, καθώς δεν έχει κοινοποιηθεί κανένα χρονοδιάγραμμα για την ανέγερση νέου κτηρίου για το 2ο Γυμνάσιο, ενώ μέχρι τώρα δεν υπάρχει σαφής και ξεκάθαρη απάντηση ποια είναι η λύση που προωθούν για το 1ο Γυμνάσιο.

ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΑΡΧΩΝ ΓΙΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ!

Η δημοτική αρχή συνεχίζει να δίνει υποσχέσεις τις οποίες δεν τηρεί και εμπαίζει με διάφορες προφάσεις μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και την ΕΛΜΕ. Διαβεβαίωνε ότι θα επιλύσει, τουλάχιστον, τα άμεσα προβλήματα (λιμνάζοντα νερά, τουαλέτες, γραφεία εκπαιδευτικών, νέες αίθουσες, θέρμανση). 18 μήνες μετά δεν υπάρχει καμία ουσιαστική βελτίωση. Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις που οργανώθηκαν από τα δύο σχολεία.

Είναι εκκωφαντική και εξοργιστική και η αδιαφορία από την πλευρά των άλλων αρμόδιων αρχών (ΥΠΑΙΘ, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας), όταν 600 μαθητές/τριες των Γυμνασίων και οι εκπαιδευτικοί αυτών κινδυνεύουν καθημερινά ή στην καλύτερη περίπτωση, στερούνται τα στοιχειώδη για την τέλεση του έργου τους. Είναι οι ίδιοι που διακηρύττουν ότι το εκπαιδευτικό έργο “βελτιώνεται” μέσα από την προώθηση της “αυτονομίας - αξιολόγησης των σχολικών μονάδων” που εμπεριέχει τη λογική “εκπαιδευτικοί, γονείς βρείτε μόνοι σας πόρους για να λειτουργήσετε τα σχολεία” και ταυτόχρονα με μια σειρά εξεταστικά πλέγματα (εξετάσεις PISA σε δημοτικό και Γυμνάσιο, Τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, Ε.Β.Ε., κ.ά.) αυξάνουν τους φραγμούς των μαθητών στη μόρφωση. Προειδοποιούμε, όμως, η ανοχή τελείωσε! Ό,τι και αν συμβεί υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι!

Η εκπαιδευτική κοινότητα σύσσωμη εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για αυτή την κατάσταση και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί. Τις επόμενες μέρες, μετά από συναντήσεις με την εκπαιδευτική κοινότητα (συλλόγους εκπαιδευτικών, γονείς, μαθητές) θα προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΠΟ ΥΠΑΙΘ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

• Ανέγερση με κρατική ευθύνη δύο νέων σχολείων που θα στεγάσουν το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά. Σαφές και άμεσο χρονοδιάγραμμα (μελέτη, έναρξη και περάτωση εργασιών, κ.ά.). Εξασφάλιση της χρηματοδότησης από την κυβέρνηση για την ανέγερσή τους.

• Να λυθούν όλα τα άμεσα προβλήματα και για τα δύο σχολεία (νέα kibo για αίθουσες και γραφεία εκπαιδευτικών, τουαλέτες, διαμόρφωση αύλειου χώρου, αθλητικές υποδομές, κ.ά.).

• Έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές των σχολείων για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες για τη λειτουργία τους.

• Να υπάρξει πρόνοια για την προμήθεια αιθουσών βαρέως τύπου ή εύρεσης άλλου κτηρίου μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος γιατί ήδη υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη εργασιών.

• Να γίνουν δεκτές οι προτάσεις όλων των σχολείων του δήμου Λαγκαδά όπως τα ίδια απαιτούν.

• Να εξεταστούν και να διορθωθούν τα προβλήματα καθίζησης και μόνωσης στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά.

• Να γίνουν οι απαραίτητες τεχνικές εργασίες στο Γ/Σ Σοχού για να μην πλημμυρίζει.

• Συγκεκριμένο και εκτεταμένο σχέδιο για τη σχολική στέγη, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν επιπλέον αίθουσες και να μειωθεί το πλήθος μαθητών ανά τμήμα.

• Να σταματήσουν σχέδια συγχωνεύσεων του 2ου και του 3ου Γυμνασίου Λαγκαδά.

• Να μειωθεί η ύλη στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.

• Να μην πραγματοποιηθούν οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις (τράπεζα θεμάτων για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και PISA για Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου). Να μην εφαρμοστεί η Ελεύθερη βάση Εισαγωγής στα πανεπιστήμια και να αυξηθεί ο αριθμός εισαχθέντων στα ΑΕΙ.

Ψήφισμα 6: Καταργούν οργανικές θέσεις στα διαπολιτισμικά σχολεία

Το ΚΥΣΔΕ προχώρησε στην κατάργηση επτά οργανικών θέσεων στα Διαπολιτισμικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, τέσσερις στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου, μία στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου και δύο στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης, την απόφασή του αυτή την κοινοποίησε στους συναδέλφους στις 10/2/2023.

Η στάση αυτή του ΚΥΣΔΕ έρχεται σε αντίθεση με τις μέχρι τώρα αποφάσεις του σχετικά με τις υπεραριθμίες στα Διαπολιτισμικά σχολεία αφού κάθε χρόνο μέχρι πέρυσι δεν προχωρούσε στον αποχαρακτηρισμό ως υπεράριθμων των δυνητικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών. Αυτό επιβεβαιώνουν οι αντίστοιχες πράξεις του ΚΥΣΔΕ (υπ. αρ. 23/2020 και 21/2021), οι οποίες συγκεκριμένα αναφέρουν : «ότι δεν πρόκειται για ουσιαστικές υπεραριθμίες, καθώς οι εν λόγω εκπαιδευτικοί καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολείων τους και ενδεχόμενη κρίση υπεραριθμίας την επόμενη χρονιά θα δημιουργούσε νέα κενά στις σχολικές μονάδες της οργανικής τους θέσεις. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί αυτοί, είναι εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων, οι οποίοι απέκτησαν οργανική θέση στα εν λόγω σχολεία κατόπιν ειδικής διαδικασίας κρίσης….».

Όπως είναι γνωστό, την ίδρυση σχολείων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθορίζει η νομοθεσία (ν. 2413/96 - ΦΕΚ 124/1996) «…για την παροχή εκπαίδευσης σε νέους με εκπαιδευτικές, κοινωνικές, πολιτισμικές ή μορφωτικές ιδιαιτερότητες». Η πρόβλεψη αυτή σημαίνει μέτρα για την ουσιαστική φοίτηση των ξένων μαθητών αλλά και τη σαφή προτεραιότητα, που αναγνωρίζει στη διαδικασία της ενσωμάτωσής τους. Για αυτό και υπάρχει ειδική πρόβλεψη για τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία αυτά. Τα Διαπολιτισμικά Σχολεία, για την επίτευξη των ειδικών στόχων τους στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, οι οποίοι μετατίθενται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που τα καθορίζει. Στη βάση αυτής της εκπαιδευτικής νομοθεσίας όλοι οι συνάδελφοι που έχουν οργανικές θέσεις στα Διαπολιτισμικά σχολεία καλύπτουν τις ανάγκες των σχολείων τους, ενώ όσοι δεν συμπληρώνουν το ωράριό τους διατίθενται σε σχολεία που ανήκουν στη δύναμη του αντίστοιχου ΠΥΣΔΕ.

Στις 27/10/2022, πέντε εκπαιδευτικοί, τέσσερις με οργανική στο Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου και μία με οργανική στο Διαπολιτισμικό Λύκειο Ευόσμου, ενημερώθηκαν με το υπ. αριθ. 131939/Ε2/26-10-2022 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ πως κρίθηκαν οργανικά υπεράριθμοι από το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) με την υπ. αριθ. 22/2022 Πράξη του, χωρίς να αναφέρεται καμία αιτιολόγηση στο έγγραφο του Υπουργείου. Αντίθετα, στις προαναφερθείσες αποφάσεις του ΚΥΣΔΕ του 2020 και του 2021, υπάρχει επαρκής, νομικώς και ουσιαστικώς τεκμηρίωση γιατί οι συνάδελφοι δεν χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι.

Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί άσκησαν εμπρόθεσμα αίτηση θεραπείας στο ΚΥΣΔΕ και με τη στήριξη των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολείων τους γιατί πρόκειται για αρνητική εξέλιξη για τα Διαπολιτισμικά σχολεία. Ωστόσο, πριν κοινοποιηθεί η απάντηση του ΚΥΣΔΕ αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 10/2/2023 η απόφαση μετάθεσης αυτών και δύο ακόμη εκπαιδευτικών από το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ανατολικής Θεσσαλονίκης και η θέση τους στη διάθεση των αντίστοιχων ΠΥΣΔΕ.

Η εσπευσμένη απόφαση του ΚΥΣΔΕ για κατάργηση οργανικών θέσεων, η απόρριψη της αίτησης θεραπείας των συναδέλφων, η πρωτοφανής απώλεια οργανικών, βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την επιχειρηματολογία των αποφάσεών του των προηγούμενων ετών, προσκρούουν στην ειδική αποστολή των Διαπολιτισμικών Σχολείων και παραβλέπουν την ειδική διαδικασία με την οποία απέκτησαν οι εκπαιδευτικοί την οργανική τους θέση στα εν λόγω σχολεία. Η εξέλιξη αυτή είναι ενδεικτική του τρόπου που αντιμετωπίζεται η διαπολιτισμική εκπαίδευση, αλλά και γενικότερα η εκπαίδευση των προσφύγων και μεταναστών από την κυβέρνηση.

Οι εκπαιδευτικοί τους οποίους αφορά η εξέλιξη αυτή που χάνουν τις οργανικές τους θέσεις και τίθενται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, μπαίνουν σε μια κατάσταση εργασιακής περιπλάνησης και μάλιστα χωρίς δική τους υπαιτιότητα περιέρχονται σε χειρότερη εργασιακή κατάσταση από εκείνη που είχαν πριν την εν λόγω πράξη, ενώ η απουσία τους θα αφήσει ακάλυπτες πάγιες ανάγκες των σχολείων τους. Συνολικά η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί την οργανική υποβάθμιση των Διαπολιτισμικών σχολείων και είναι σε βάρος των σύνθετων εκπαιδευτικών αναγκών των διαπολιτισμικών, καθώς και των μορφωτικών αναγκών των μαθητών αυτών των σχολείων.

Ζητάμε την άμεση ανάκληση της απόφασης του ΚΥΣΔΕ για κατάργηση των συγκεκριμένων οργανικών θέσεων των συναδέλφων.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει άμεσα θέση και να κάνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις προς το ΥΠΑΙΘ και το ΚΥΣΔΕ για να μην εφαρμοστεί η αρνητική αυτή απόφαση του ΚΥΣΔΕ για τις οργανικές θέσεις στα Διαπολιτισμικά.

Ψήφισμα 7: Καμία τρομοκράτηση συναδέλφων για την παροχή υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης

Το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις καθημερινές κινητοποιήσεις των μαθητών που ενώνουν τη φωνή τους με τη ‘’φωνή λαού’’ για τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνώντων στα Τέμπη και την απαίτηση να μη συγκαλυφθούν οι ευθύνες, επιχειρεί να χρησιμοποιήσει τους εκπαιδευτικούς εναντίον τους με τη γνωστή εντολή για webex και απουσίες. Οι εκπαιδευτικοί στέκονται δίπλα στους μαθητές, έχουν τα ίδια αιτήματα με αυτούς, τον ίδιο πόνο και οργή για τον άδικο χαμό τόσων ανθρώπων που συνεχίζει να μας συγκλονίζει και να μας κατεβάζει στους δρόμους.

Σας ενημερώνουμε ότι στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη δική τους υλικοτεχνική υποδομή (Η/Υ, σύνδεση στο διαδίκτυο), καθώς ο ν.4807/21 που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας για το ανθρώπινο δυναμικό του Δημοσίου Τομέα αναφέρει ότι: «Η υπηρεσία του φορέα που είναι αρμόδια για την παροχή εξοπλισμού και την πληροφοριακή υποστήριξη προμηθεύει τον υπάλληλο με τον απαραίτητο και κατάλληλο για την αποτελεσματική εκτέλεση των καθηκόντων του μέσω τηλεργασίας τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό και τεχνολογική συσκευή (εφεξής «Σταθμός Τηλεργασίας») και παρέχει υποστήριξη για την εγκατάστασή του, εφόσον τούτο είναι επιθυμητό από τον υπάλληλο…».

Δεχόμαστε καταγγελίες ότι πολλοί διευθυντές, κατόπιν προτροπής του Υ.ΠΑΙ.Θ, προκειμένου να μετατρέψουν τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση σε υποχρεωτικότητα, επικαλούνται το ΦΕΚ Β’ 4264/30-09-2020, όπου αναφέρεται ότι:

«Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες».

Ωστόσο, το ΦΕΚ αυτό δεν έχει επικαιροποιηθεί για τη φετινή σχολική χρονιά.

Επίσης, στην παρ. 3 του άρθρου 4 της 111525/ΓΔ4/10-9-2021 Υ.Α. για την τηλεκπαίδευση αναγράφεται ότι «Εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες δε διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες…».

Πώς, λοιπόν, μπορεί να γίνει αυτό, όταν η πρόσβαση στις σχολικές μονάδες είναι αδύνατη λόγω των μαθητικών καταλήψεων;

Τέλος, θυμίζουμε την καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco απόφαση 50/2021 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021) για την παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, στις οδηγίες της οποίας το Υ.ΠΑΙ.Θ. ακόμα δεν έχει συμμορφωθεί.

  • Από τα παραπάνω συνάγεται ότι δεν υποχρεούμαστε να δεχθούμε καμία τηλεκπαίδευση σε περιπτώσεις που δε διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα μαθητών-εκπαιδευτικών.

  • Αποκλειστικός χώρος εργασίας μας είναι το σχολείο και μέσα σε αυτόν παρέχουμε το έργο μας. Οι εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον χώρο εργασίας μας, δεν μπορούμε να παρέχουμε εργασία και, άρα, ούτε τηλεκπαίδευση. Από την ιδιωτικότητα του σπιτιού μας, δεν διαθέτουμε ούτε τον χώρο, αλλά και ούτε τα μέσα για συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να εγκαλέσει κανέναν, γιατί δεν παρέχει τηλεκπαίδευση.

  • Ο κλάδος με βάση τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ μπορεί να κάνει χρήση της απεργίας αποχής όταν το ΥΠΑΙΘ μας χρησιμοποιεί για να σταματάμε τις κινητοποιήσεις των μαθητών.

Καλούμε τους διευθυντές των σχολείων να μην ταυτιστούν με την κυνικότητα των κυβερνώντων και να επιδείξουν την ευαισθησία που ταιριάζει σε εκπαιδευτικούς για το έγκλημα των Τεμπών. Οι εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας που αγωνίζονται για δικαιοσύνη και ζωή. Σε περίπτωση που αποφασίζουν κινητοποιήσεις, παραμένουμε στο χώρο εργασίας μας από όπου και μόνο παρέχουμε την εργασία μας.

Ψήφισμα 8: Για την ανατροπή του αντιδραστικού μέτρου της αξιολόγησης

Στο πλαίσιο της συνδικαλιστικής πάλης για την ανατροπή του αντιδραστικού μέτρου της αξιολόγησης διεκδικούμε

  1. Να μην συνεννοούνται και να μην ενημερώνουν οι σύμβουλοι -επιθεωρητές ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ τους συναδέλφους νεοδιόριστους, επειδή τους ασκούν πίεση και τους  εκφοβίζουν

  2. Να ενημερώνονται οι συνάδελφοι νεοδιόριστοι για τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις ΜΟΝΟ γραπτά και μέσω της διοίκησης του σχολείου.

  3. Να ενημερώνουν οι διευθυντές των ΔΙΔΕ τα Διοικητικά Συμβούλια των ΕΛΜΕ για όλες τις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων και τα Διοικητικά Συμβούλια των ΕΛΜΕ έχουν το αναφαίρετο δικαίωμα να γνωρίζουν τον προγραμματισμό της δράσης των νέων επιθεωρητών ενάντια  στις συλλογικά ειλημμένες αποφάσεις του κλάδου.

Επίσης εκδόθηκαν ψηφίσματα για την ΜΗ μετεγκατάσταση του καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι και για την κατάργηση της υποχρεωτικής διενέργειας ράπιντ τεστ στους μη εμβολιασμένους εργαζόμενους, καθώς αποτελεί μέσο διάκρισης και δεν έχει κανένα υγειονομικό όφελος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα