askt
Το μοντέλο "πανεπιστήμιο-επιχείρηση", όπου έρχεται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του κράτους και του κεφαλαίου, εφαρμόζεται ήδη στο σύνολο των Σχολών

Το τελευταίο διάστημα σύσσωμα τα σπουδαστά/τριες/τές και τα φοιτητά/τριες/ές με διαδηλώσεις, καταλήψεις σε Σχολές και θέατρα, καλλιτεχνικές παρεμβάσεις, απεργίες, δείχνουμε ότι δεν πρόκειται να το βάλουμε κάτω, και αγωνιζόμαστε ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και στο ΠΔ85, για μια δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση στο επίπεδο των αναγκών μας.

Μετά από ανάλυση του ΠΔ85 και τις διασπαστικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού για αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος, ήρθε στην επιφάνεια ένα μείζον θέμα που αποσιωπάται. Το άρθρο αυτό, κατοχυρώνει το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης και η κατάργησή του οδηγεί στην ανωτατοποίηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Κάτι τέτοιο επιβάλλεται από την απόφαση της Ε.Ε. στη συνθήκη της Μπολόνια, την οποία έχει στηρίξει το σύνολο των ελληνικών κυβερνήσεων. Μέχρι τώρα, στην Ελλάδα η συνθήκη αυτή δεν έχει εφαρμοστεί στο σύνολό της, χάρη σε ιστορικούς κινηματικούς αγώνες.

Η επίθεση που δέχεται το δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο, μέσω της κατάργησης του ασύλου, αλλά και της θεσμοθέτησης πανεπιστημιακής αστυνομίας (ΟΠΠΙ), νόμος Κ-Χ (πειθαρχικά), όχι μόνο βοηθά στην εφαρμογή της συνθήκης της Μπολόνια, αλλά είναι και προσπάθεια καταστολής του κινήματος και της πολιτικής ζύμωσης, εντός και εκτός Σχολών. Το μοντέλο "πανεπιστήμιο-επιχείρηση", όπου έρχεται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του κράτους και του κεφαλαίου, εφαρμόζεται ήδη στο σύνολο των Σχολών.

Μετά από ενδελεχή μελέτη του ΠΔ85, λοιπόν, διαπιστώθηκε ότι στις παραγράφους ΣΤ' και Ζ' του αρ. 7, επιτρέπεται και ήδη εφαρμόζεται στα ιδιωτικά κολέγια που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά έχουν καταστατική έδρα στο εξωτερικό, να δίνουν πτυχία ανώτατης εκπαίδευσης. Αυτό έρχεται να προστεθεί στις μεθοδευμένες κινήσεις του κράτους για μια ιδιωτικοποιημένη εκπαίδευση, η οποία θα εντείνει πολύ περισσότερο τις κοινωνικές ανισότητες στην πρόσβαση και διαχείρισή της. Αξίζει να τονιστεί σε αυτό το σημείο, ότι λόγω του ότι ο τελικός σκοπός είναι το κέρδος, η βαθμολογία ενός πτυχίου ιδιωτικής σχολής, μπορεί να εξαγοραστεί εύκολα, κάνοντάς το πιο ανταγωνιστικό από αυτό των δημοσίων Α.Ε.Ι. στην αγορά εργασίας. Δεν είναι τυχαίο πως το συγκεκριμένο προεδρικό διάταγμα, εκδόθηκε πριν από έναν διαγωνισμό ΑΣΕΠ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Συμπληρωματικά στο συνολικό πλαίσιο απόπειρας ιδιωτικοποιήσης της εκπαίδευσης, προστίθεται και η απόσπαση παιδαγωγικής επάρκειας (ν. 4757/2022, αρ. 99). Αυτό συνεπάγεται ότι μετά το πέρας των σπουδών μας, θα πρέπει να ακολουθούμε επιπλέον σεμιναριακά μαθήματα επί πληρωμή (π.χ. ΑΣΠΑΙΤΕ), για να εξασφαλίσουμε, κάτι που ήδη μας κατοχυρώνουν τα πτυχία μας.

Με αφορμή όλα τα παραπάνω, καλούμε τις υπόλοιπες Σχολές, Φοιτητικούς Συλλόγους και Σχολεία, να συμμετέχουν δυναμικά στον αγώνα, καθώς και αυτές/α επηρεάζονται πάρα πολύ άμεσα από τις παρούσες εξελίξεις.

ΝΟΙΑΞΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΣΟΥ!

Σε μια συνθήκη που η κατάληψη ως μέσο πάλης αντιμετωπίζεται με φοβικότητα και οι περισσότερες καταλήψεις κτιρίων έχουν εκκενωθεί, η επανοικειοποίηση αυτού του μέσου πάλης είναι μια κίνηση προς την κατεύθυνση που θέλουμε.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΧΟΛΕΣ, ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

• Άμεση απόσυρση του ΠΔ 85 και της τροπολογίας 1565/23

• Άμεση ίδρυση δημοσίου και δωρεάν πανεπιστήμιου και νέων πανεπιστημιακών τμημάτων παραστατικών τεχνών σε όλη την Ελλάδα. Διαδικασίες εξομοίωσης για τους αποφοίτους ανωτέρων καλλιτεχνικών σχολών (Διαβούλευση με όλα τα συλλογικά όργανα για τη ρύθμιση των διαδικασιών αυτών).

• Στεκόμαστε ενάντια στο Κ/Χ και το Νόμο πλαίσιο του 2022 Κεραμέως.

• Αύξηση του κρατικόυ προϋπολογισμού για την παιδεία.

• Καμία μείωση διδακτικών ωρών καλλιτεχνικών στην εκπαίδευση και επαναφορά καλλιτεχνικών στη δεύτεροβαθμιαία εκπαίδευση.

• Παροχή στέγασης & σίτισης, δωρεάν συγγραμμάτων, κρατικών υποτροφιών και οικονομικής στήριξης στο σπουδαστικό σώμα των εποπτευόμενων από το ΥΠΠΟΑ Σχολών.

• Καμία αναθεώρηση του άρθρου 16 που εξασφαλίζει ότι τα ΑΕΙ είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν.

• Περαιτέρω στελέχωση των δημοσίων παραστατικών σχολών με απαραίτητο προσωπικό και εξοπλισμό για τη διενέργεια των σπουδών μας.

• Πτυχίο που να εξασφαλίζει όλη τη γνώση, χωρίς μεταπτυχιακά επί πληρωμή, χωρίς απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας.

Συντονιστικό Κατάληψης Α.Σ.Κ.Τ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη