Thumbnail
Για όλα πάντα θα  φταίει ο Διευθυντής του σχολείου, γιατί  οτιδήποτε συμβαίνει, όλα τα προβλήματα  μετακυλίονται σε αυτόν όλες οι ευθύνες , είτε της κεντρικής εξουσίας είτε της περιφερειακής διοίκησης είτε  του Δήμου...

Με αφορμή τις κρίσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων και λόγω των παραπόνων που ακούγονται ,για αδικίες πολιτικές διώξεις, εμπάθειες ως προς τις βαθμολογίες των συνεντεύξεων και πολλά άλλα αποφάσισα με αυτό μου το άρθρο να απαλύνω λίγο την αίσθηση της αδικίας που αισθάνθηκαν κάποιοι υποψήφιοι .

Όλοι  γνωρίζουμε, ότι για  185 ευρώ καθαρά ένας διευθυντής περίπου θα πρέπει να κάνει  μερικά  απ’ όλα αυτά που θα αναφέρω παρακάτω

-Τα τελευταία χρόνια, μεταβιβάστηκε στους Διευθυντές η αρμοδιότητα πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να συγκεντρώνουν, να ελέγχουν τους φακέλους, να. τους φυλάσσουν στο γραφείο τους και όταν χρειαστούν τότε να τους αποσταλούν στις διευθύνσεις Διευκρινίζω, ότι οι αναπληρωτές δεν έρχονται σε μία φάση  προσλήψεων αλλά σε κύματα πράγμα που σημαίνει ,ότι σχεδόν κάθε δύο με τρεις μήνες.

-Ο Διευθυντής του σχολείου ,εξακολουθεί να είναι αρμόδιος για τη χορήγηση αδειών σε μόνιμους και αναπληρωτές και για την έκδοση αποφάσεων των αδειών αυτών .Ακόμα διευθυντής είναι αυτός που θα πρέπει να χειρίζεται το myschool μία πολύπλοκη μηχανή ελέγχου καθημερινά της σχολικής μονάδας .(απαρχαιωμένη όμως).

-Θα πρέπει όμως να ελέγχει καθημερινά και τα mail ,που έρχονται μέσω του σχολικού δικτύου και να ξεχωρίζει αυτά που χρειάζεται, να προωθήσει στους  εκπαιδευτικούς του ,να δώσει άμεση απάντηση όπου  του ζητείται, πρέπει να διαγράψει αρκετά τα οποία είναι διαφημιστικού χαρακτήρα. Ένα μέσο σχολείο λαμβάνει καθημερινά 50 με 60 mail.

-Eίναι  αυτός, που βρίσκεται σε καθημερινή επικοινωνία τόσο με όλους τους εκπαιδευτικούς για την επίλυση των προβλημάτων που δημιουργούνται,( φανταστείτε ότι σε ένα μέσο σχολείο οι εκπαιδευτικοί είναι μεταξύ των 35 και 40 ατόμων), θα πρέπει να επιλύει τα προβλήματα των καθαριστών (ένας με 2 σε κάθε  σχολείο) , του κυλικείου ,του σχολικού φύλακα, του σχολικού τροχονόμου  (  θα  κάνει και τις  διαδικασίες πρόσληψης  αυτών), των  Κ.Δ.Α.Π που λειτουργούν τα απόγευμα .

-Ένα από τα δύσκολα προβλήματα που καλείται να λύσει, είναι η αναπλήρωση,( απουσίες των εκπαιδευτικών) όπου επειδή δεν υπάρχουν πρόσθετοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, οποιαδήποτε έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού ,ενός ή περισσοτέρων θα πρέπει να καλυφθεί από τους ήδη υπάρχοντες με διάφορες χειρουργικές κινήσεις, που κάνει ο διευθυντής

-Είναι υπεύθυνος, ακόμα και για την σύγκλιση των συλλόγων διδασκόντων ,οι οποίες κανονικά είναι μία φορά το μήνα, ( πολλές  ακόμη  έκτακτες) αλλά και για την επίλυση διαφορών παιδαγωγικών προβλημάτων, έτσι ώστε οι συνεδριάσεις να φτάνουν μέχρι τις 6 το δίμηνο, χωρίς να συμπεριλάβουμε τις συνεδριάσεις που πρέπει να κάνει με το Σχολικό Συμβούλιο οι οποίες και αυτές είναι περίπου μία κάθε δύο μήνες το λιγότερο .

-Ένα μεγάλο πρόβλημα ,είναι η επίλυση των προβλημάτων πουν δημιουργούνται μεταξύ των γονέων και εκπαιδευτικών του σχολείου, ή γονέων τμημάτων.

.-Είναι αυτός, που θα πρέπει να εκπροσωπεί το σχολείο και στις διάφορες εκδηλώσεις και δράσεις που γίνονται από κοινωνικούς φορείς .

- Σχετικά με το Δήμο θα πρέπει να χειρίζεται τα οικονομικά της σχολικής επιτροπής ( έγινε  και λογιστής τώρα), να αγοράζει τα υλικά  ζητούν οι εκπαιδευτικοί, και στο τέλος κάθε μήνα να αποδίδει τις αποδείξεις, να παίρνει την έγκριση και για οποιοδήποτε έκτακτο έξοδο .

-Έχει όμως ακόμα , αρμοδιότητες ,όπως τη συνάντηση με τους σχολικούς συμβούλους, την ενημέρωση των σχολικών συμβούλων για επείγοντα περιστατικά, έτσι ώστε αυτοί να μπορούν να έρθουν στο σχολείο ,την επικοινωνία με τους συμβούλους ειδικής αγωγής, για παιδιά που χρήζουν ανάγκη, τον έλεγχο του προγράμματος του σχολείου ,τον έλεγχο του προγράμματος των τμημάτων ένταξης, τον έλεγχο των προγραμμάτων των παράλληλων στηρίξεων  που υπάρχουν σε κάθε σχολείο.

 Ας υποθέσουμε υπάρχει ένα τμήμα ένταξης και γύρω στις 3-4 παράλληλης στήριξης σε ένα μέσο σχολείο, ( που  σπάνια  καλύπτονται  γι’ αυτό  κάποιές Διευθύνσεις  δίνουν  τηλεφωνικά  εντολές   για το  μοίρασμα  μιας  παράλληλη  στήριξης  σε   2-3  παιδιά  ( π.χ Β  ΑΘΗΝΑΣ)

-Βέβαια ,θα πρέπει να βρήκε χρόνο σηκώνει τα τηλέφωνα, καθώς τα σχολεία δεν έχουν γραμματειακή υποστήριξη και έχει  και το ρόλο τόσο  του τηλεφωνητή όσο και του θυρωρού του σχολείου για καθυστερημένους μαθητές, τον αναλαμβάνει ο ίδιος.

-Πολλοί δε διευθυντές, λόγω μη τοποθέτησης σχολικών νοσηλευτών, θα πρέπει να αναλάβουν να περιποιηθούν και τα περιστατικά τραυματισμών, μικρών μαθητών και να προσπαθήσουν  να διαγνώσουν αν χρειάζεται ενημέρωση γονέων για μεταφορά του περιστατικού σε μονάδες πρωτοβάθμιας φροντίδας (έγινε  και  γιατρός).

-Δεν Τελειώσαμε εδώ, γιατί Υπάρχει και άλλη ώρα για  τον  Διευθυντή ,αφού θα πρέπει να ελέγχει την καθημερινή λειτουργία του ολοήμερου σχολείου ,να συγκεντρώσει τις αιτήσεις λειτουργίας  αυτού, να ζητήσει τις αναγκαίες ώρες για τη λειτουργία του ολοήμερου , στα βρει αντικαταστάτη σε περίπτωση ο κάποιος εκπαιδευτικός απουσίασε έκτακτα , το ίδιο δε και για την πρωινή ζώνη αν λειτουργεί στο σχολείο του .

(Άντε  να τηλεφωνήσεις, σε  ποιόν  στις 6 το πρωί να έρθει  στις 7, ή  να  του πεις ότι αντί  της1.30  πρέπει να  φύγει  4.00 )

-Όπως συμβαίνει στα περισσότερα σχολεία θα πρέπει λοιπόν να βρίσκεται σε επαγρύπνηση από τις 6:30 το πρωί μέχρι τις 4:30, που σχολάνε και αν μετά ακολουθούν και τα ΚΔΑΠ τότε θα πρέπει να έρθει και σε συνεννόηση με τους υπεύθυνους των ΚΔΑΠ για το σωστό λειτουργία αυτών. ( Στρατιωτικό πρόγραμμα).

-Και συνεχίζουμε ,με τις αρμοδιότητες που έχει ανά πάσα στιγμή ,για την έκδοση δικαιολογητικών ιθαγένειες, βεβαιώσεις φοίτησης, πιστοποιήσεις παρακολούθησης ,γονικών αδειών

-Και βέβαια θα πρέπει να έχει και κάποιες νομικές γνώσεις ώστε να επιλύσει διαφορές που υπάρχουν μεταξύ γονέων, οι οποίοι είτε είναι χωρισμένοι και βρίσκονται σε διάσταση κι ο καθένας για λογαριασμό του επιθυμεί την κατάλληλη ενημέρωση.( Τον  κάναμε  και  δικηγόρο).

-Μην ξεχάσουμε ακόμα, ‘ότι θα πρέπει να ελέγχει και το κυλικείο, Αν αυτό λειτουργεί σωστά ,αν τα προϊόντα που πωλούνται είναι τα ενδεικνυόμενα ,γα το πόσες μέρες το μήνα ( έγινε  και  αγρονόμος) και να μην ξεχάσουμε ότι θα πρέπει σχεδόν ανά δυο-τρεις μέρες να ενημερώνει το site του σχολείου, για κάθε ανακοίνωση που βγάζει όπως και με στέλνει προσωπικά mail στους γονείς ώστε να είναι ενημερωμένοι για κάθε τι που συμβαίνει ή θα συμβεί σαν δράση στο κάθε σχολείο.( Διευθυντής  δημοσιογράφος  δηλαδή).

Φαντάζομαι να είστε εδώ ,και να μην έχετε κουραστεί από κάποια καθήκοντα που σας έχω  περιγράψει για τους διευθυντές.

- Γιατί να μην ξεχνάμε ότι φέτος, θα πρέπει να κάνει και την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ,αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του, τις συναντήσεις με τους μέντορες,  τους σχολικούς  επιμορφωτές  ,να κάνει τα απογευματινά σεμινάρια και να χορηγεί πιστοποιητικά .

-Εννοείται ότι θα πρέπει να μετακινείται με δικό του μέσο και δικές του βενζίνης ,από και προς της αντίστοιχης διεύθυνσης για να επιδώσει τα διάφορα χαρτιά, στους δήμους, στους προμηθευτές ,στους πιστωτές,  απογευματινές συναντήσεις και ούτε καθεξής.(Έγινε  και οδηγός).

Θα πρέπει να βρίσκεται σε επικοινωνία με την αστυνομία -τροχαία σε οποιαδήποτε μετακίνηση του σχολείου. ( Έγινε  και  αστυνόμος  Θεοχάρης).

 -Μέχρι πριν λίγο καιρό  έπρεπε να καταγράφει καθημερινά με απίστευτα γραφειοκρατικό τρόπο, τα κρούσματα  covid,ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία ,να λαμβάνει εντολές να ενημερώνουν τους γονείς των μαθητών που βρίσκονται στην τάξη ανάλογα με το που καθόταν, ο καθένας και πολλά ακόμη που αρχίζω να ξεχνάω..

 - Ξεκούραστος όπως  είναι θα πρέπει να κάνει και το διδακτικό του ωράριο, (6-10 ώρες)

 Για όλα πάντα θα  φταίει ο Διευθυντής του σχολείου, γιατί  οτιδήποτε συμβαίνει, όλα τα προβλήματα  μετακυλίονται σε αυτόν όλες οι ευθύνες , είτε της κεντρικής εξουσίας είτε της περιφερειακής διοίκησης είτε  του Δήμου.

Καλοί μου φίλοι, μη φεύγετε από κοντά μας ,αφήστε και κάποιους διευθυντές να πουν όπως εγώ τώρα τον πόνο τους.

Αν   και  πολλές  φορές  θυμάμαι  τον  φίλο  έμπορο  κινητών ΖΕΡΒΟΥΔΑΚΗ,   ό  οποίος   σίγουρα  θα  μας  διαφήμιζε,  με  το  σλόγκαν

…..ΚΑΙ   ΟΛΑ   ΑΥΤΑ   ΜΟΝΟ   ΜΕ   186   ΕΥΡΩ……….

 

ΓΡΙΒΑΣ   ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ  ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  18 Δ.Σ  ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ  μέχρι  τώρα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleia_mathites
Τι βρίσκεται πίσω από την "απόβαση" επενδυτικών funds και τις εξαγορές ιδιωτικών σχολείων;
Γιώργος Χριστόπουλος (πρόεδρος ΟΙΕΛΕ): Τριπλό, θανατηφόρο cocktail εμπορευματοποίησης («ιδιωτικά πανεπιστήμια - Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής -...
Τι βρίσκεται πίσω από την "απόβαση" επενδυτικών funds και τις εξαγορές ιδιωτικών σχολείων;