Thumbnail
Πώς συνδυάζονται οι κυβερνητικές επιλογές για «ελεύθερη» επιλογή σχολείου από τους γονείς και κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος στην Προσχολική Αγωγή

Την εύλογη ανησυχία ότι η ενοποίηση της Προσχολικής Εκπαίδευσης θα αποτελέσει τον «δούρειο ίππο» για την εισαγωγή των voucher στη Δημόσια Εκπαίδευση, εκφράζουν ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί.

Οπως είναι ήδη γνωστό, ο Κυριάκος Πιερρακάκης στις προγραμματικές του δηλώσεις, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «στην Ελλάδα συναντάμε μέχρι σήμερα κατακερματισμό αυτών των αρμοδιοτήτων (σ.σ. για την προσχολική εκπαίδευση). Η Κυβέρνηση επιλέγει την άρση της πολυδιάσπασης αυτής, υπό το Υπουργείο Παιδείας ώστε να δοθεί στην προσχολική αγωγή ενιαία κατεύθυνση. Ο στόχος είναι η ανάπτυξη κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος, η αύξηση της συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και υπογραμμίζουμε και την έγκαιρη ανίχνευση αναπτυξιακών προκλήσεων στα παιδιά με στόχο την έγκαιρη παρέμβαση»

Όπως παρατηρούν όμως οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Π.Ε Αιγάλεω, «αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε τι είδους ενιαία δομή σχεδιάζει το υπουργείο ;;; Δύο λύσεις υπάρχουν…

Α. Να στείλει το νηπιαγωγείο να κάνει παρέα στους παιδικούς σταθμούς, μακριά από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (να μην κάνει κακές παρέες), ενοποιώντας με αυτό τον τρόπο τις ξεχωριστές δομές.

Β. Να μεταφέρει τους παιδικούς σταθμούς από τους Δήμους και το υπουργείο εσωτερικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το υπουργείο παιδείας;;;;

Πρόβλημα; Το νηπιαγωγείο είναι Δημόσιο και Δωρεάν οι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν με voucher (κουπόνια), τα οποία γεμίζουν με φρέσκο χρήμα τις τσέπες των ιδιωτών.

Θα φέρει στη Δημόσια Εκπαίδευση voucher;

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολύ πρόσφατα, το θέμα των voucher συνδέθηκε και με την πρόθεση της κυβέρνησης να φέρει την λεγόμενη «ελεύθερη» επιλογή σχολείου από τους γονείς. Σχετικά με αυτό, η Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ΟΙΕΛΕ αποκάλυψε στους πολίτες με ανακοινώσεις της τι κρύβεται πίσω από τη δήθεν αθώα προσθήκη στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία της δέσμευσης για «ελεύθερη επιλογή του γονέα για την σχολική μονάδα του παιδιού του». Εξηγήσε τόσο το θεωρητικό πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης αντίληψης περί ελεύθερης γονεϊκής επιλογής και voucher όσο και το πλάνο για παράδοση της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα χέρια της αγοράς.

Αλλά και οι εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων, βλέπουν τι έρχεται: Η προταση της ΝΔ για «ελεύθερη επιλογή σχολείου» από τους γονείς, «προλειαίνει την εγκατάλειψη της ευθύνης άσκησης δημόσιων πολιτικών για την εκπαίδευση στο σύνολό της, ως αρμοδιότητας της κεντρικής κυβέρνησης και διαμορφώνει, με άξονες την αυτοαξιολόγηση και την εξωτερική αξιολόγηση, τη χάραξη ενός οδικού χάρτη που σε πρώτη φάση θα οριοθετήσει την ανάθεση της αρμοδιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση και σε δεύτερη φάση τον ολοκληρωτικό αποχαρακτηρισμό της ως δημόσιο αγαθό», ανέφερε ο Α' ΣΕΠΕ Αθηνών - ανάμεσα σε άλλους.

Μάλιστα οι εκπαιδευτικοί φωτίζουν το παρασκήνιο πίσω από τις σχετικές δηλώσεις. Ας δούμε όλη την ανακοίνωσή του ΣΕΠΕ Αιγάλεω:

Η σκέψη το να βάλει το χέρι της αγοράς στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο είναι αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς

Από το 2018, μετά από τιτάνιους αγώνες των εκπαιδευτικών, νομοθετήθηκε σταδιακά, η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση και παράλληλα διασφαλίστηκαν τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και οι διακριτές ηλικιακές κατηγορίες 4-6 σε σχέση με το νηπιαγωγείο..

Παρ όλες τις παλινωδίες και τις ανημποριές σε σχέση με το κτηριακό και τη χρηματοδότηση, αφού ακόμα εκκρεμούν πιστώσεις και κτήρια σε μεγάλο βαθμό, μπήκε μια τάξη στο χώρο της προσχολικής και σε σχέση με τη διακριτότητα των ηλικιών (0-4) και (4-6) αλλά κυρίως σε σχέση με το δικαίωμα των νηπίων να έχουν Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο χωρίς τη χρήση βάουτσερ, κληρώσεων ΕΕΤΑ και ρουσφετιών. Επίσης σε σχέση με τους παιδικούς σταθμούς μετά τη γενίκευση της δίχρονης, δεν υπάρχουν διαμαρτυρίες/πληροφορίες μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από την ΕΕΤΑΑ ότι χιλιάδες παιδιά έμεινα έξω από το δικαίωμα εισόδου, όπως γινόταν μέχρι τη νομοθέτηση της δίχρονης. Πιθανότατα γιατί η είσοδος των νηπίων Β ηλικίας (προνηπίων) στο νηπιαγωγείο ελευθέρωσε θέσεις για τα παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Η τοποθέτηση των Πιερακάκη- Μιχαηλίδου στο Υπουργείο Παιδείας μας δημιούργησε μεγάλη ανησυχία και σε σχέση με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση. Αν και οι πολιτικές μιας Κυβέρνησης είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητες με τα πρόσωπα, ωστόσο η ιστορία των ανθρώπων, η εμπειρία και η κατάρτισή τους μας δείχνουν το γιατί τοποθετήθηκαν σε αυτή τη θέση και κυρίως το σε ποια κατεύθυνση πρόκειται μάλλον να κινηθούν.

Μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης η ανησυχία μεγάλωσε σε σχέση με τις επόμενες κινήσεις του Υπουργείου

Διαβάζοντας για το νέο Υπουργό Παιδείας κύριο Κυριάκο Πιερρακάκη, μαθαίνουμε, ότι ήταν ιδρυτικό μέλος και διευθυντής ερευνών του Think tank (Δεξαμενή σκέψης ή ομάδα προβληματισμού ), ενός ανεξάρτητου, μη-κερδοσκοπικού ερευνητικού οργανισμού, με ιδρυτή και πρόεδρο τον πρώην πρόεδρο του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ), τον κ. Δασκαλόπουλο. Πώς όμως ο κύριος Πιερρακάκης και η θητεία του σε ένα think tank συνδέεται με τη νέα υφυπουργό παιδείας κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου και την εκπαίδευση; “Τον Ιούλιο του 2021 η ομάδα ειδικών της διαΝΕΟσις (που περιλαμβάνει από παιδαγωγούς και ψυχολόγους μέχρι διαιτολόγους και εργοθεραπευτές) συνεργάστηκε με την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία είχε συσταθεί με πρωτοβουλία της Υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου και, υπό τον συντονισμό του Καθηγητή Οικονομικών του πανεπιστημίου Yale (και μέλος του advisory board, συμβουλευτική επιτροπή, της διαΝΕΟσις) Κώστα Μεγήρ, συνέταξε ένα εκτενές κείμενο εργασίας που, για πρώτη φορά, αναλύει λεπτομερώς το πώς ακριβώς πρέπει να λειτουργούν οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί στη χώρα.” (Από το site της διαΝΕΟσις). Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από το e-wall.net

Η παραπάνω πρόταση λοιπόν για την προσχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα, δεν ήταν απλώς γνώμες και ιδέες κάποιων ειδικών, αλλά υιοθετήθηκαν σε μεγάλο βαθμό σχεδόν αμέσως από την Κυβέρνηση και έγιναν σχέδιο νόμου που παρουσιάστηκε από την ίδια την κυρία Μιχαηλίδου τον Σεπτέμβριο του 2021.

Να έρθουμε λοιπόν σε αυτό που μας προκάλεσε ανησυχία η κεντρική ιδέα για την προσχολική αγωγή είναι αυτό που ονομάζεται πλαίσιο «Κυψέλη», είναι “να φωτιστεί η φροντίδα και η εκπαίδευση ως ένα, να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να βιώσουν ουσιαστικές και κατάλληλες μαθησιακές εμπειρίες τα παιδιά μέχρι 4 ετών και να στοιχειοθετήσει τη διεργασία ενοποίησης της προσχολικής αγωγής στην Ελλάδα.”

Αυτό είναι λοιπόν…. Το πλαίσιο κυψέλη που εκπονήθηκε από τη Μ.Κ.Ο (διαΝΕΟσις ), στοχεύει η κ. Μιχαηλίδου να εφαρμόσει στη Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση. Έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι οι Έλληνες Βιομήχανοι κόπτονται για τη Δημόσια Εκπαίδευση;;; ότι δαπανούν χρήμα για να εκπονηθούν προγράμματα που θα αναβαθμίσουν το Δημόσιο νηπιαγωγείο;;;;; Αυτό που το εκπαιδευτικό κίνημα διεκδίκησε σχεδόν μισό αιώνα η κ. Μιχαηλίδου, ο Σ.Ε.Β και η Μ.Κ.Ο έρχονται να το διαλύσουν εις τα εξ ων συνετέθη ή μάλλον να ενοποιήσουν τις δυο διαφορετικές δομές, νηπιαγωγείο και παιδικό σταθμό ….

Διαβάζουμε τα συμπεράσματα της ίδιας δημοσίευσης: Οι δομές είναι απαρχαιωμένες και καλύπτουν ανάγκες τόσο επίκαιρες όσο η ενσωμάτωση των περιοχών που προσαρτήθηκαν στην Ελλάδα το 1930. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη αναβάθμισης του ελληνικού συστήματος προσχολικής αγωγής Να ενοποιηθούν οι δομές παροχής προσχολικής αγωγής σε έναν οργανωτικό φορέα, ο οποίος θα έχει την ευθύνη της λειτουργίας και της αξιολόγησης τόσο των παιδικών σταθμών της χώρας, όσο και των νηπιαγωγείων, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Οι παιδικοί σταθμοί να αποκτήσουν επίσημο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, και να συνταχθεί ενιαίο curriculum με συγκεκριμένες εκπαιδευτικές κατευθύνσεις για όλες τις ηλικίες της προσχολικής εκπαίδευσης.

Και εδώ είναι που αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε τι είδους ενιαία δομή σχεδιάζει το υπουργείο ;;; Δύο λύσεις υπάρχουν…

Α. Να στείλει το νηπιαγωγείο να κάνει παρέα στους παιδικούς σταθμούς, μακριά από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (να μην κάνει κακές παρέες), ενοποιώντας με αυτό τον τρόπο τις ξεχωριστές δομές.

Β. Να μεταφέρει τους παιδικούς σταθμούς από τους Δήμους και το υπουργείο εσωτερικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και το υπουργείο παιδείας;;;;

Πρόβλημα;;;;; Το νηπιαγωγείο είναι Δημόσιο και Δωρεάν οι παιδικοί σταθμοί λειτουργούν με voucher (κουπόνια), τα οποία γεμίζουν με φρέσκο χρήμα τις τσέπες των ιδιωτών.

Θα φέρει στη Δημόσια Εκπαίδευση voucher;

Ούτε να το φανταστεί, ούτε το ένα ούτε το άλλο. Ούτε το νηπιαγωγείο θα πάει στους Δήμους σέρνοντας πιθανότατα από πίσω και την υπόλοιπη εκπαίδευση, ούτε τα voucher θα μπουν στη Δημόσια και Δωρεάν εκπαίδευση. Φυσικά ούτε και οι ηλικίες θα ενοποιηθούν, έχουν ξεχωριστά χαρακτηριστικά και διαφορετικές ανάγκες όπως δεκάδες φορές έχουμε γράψει και τεκμηριώσει επιστημονικά και μπορούμε να το ξανακάνουμε.

Σε μια περίοδο εκποίησης και εκχώρησης των Δημόσιων αγαθών σε φίλους και παρατρεχάμενους, δεν θα αφήσουμε τη Δημόσια και Δωρεάν παιδεία να γίνει άθυρμα στα χέρια της πιο βαθειά αντιδραστικής και αντιδημοκρατικής Κυβέρνησης που γνώρισε ο τόπος.

Η σκέψη το να βάλει το χέρι της αγοράς με οποιοδήποτε τρόπο στο Δημόσιο νηπιαγωγείο είναι αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς. Με τον ίδιο μαχητικό τρόπο που κατακτήσαμε τη δίχρονη Π.Α/Ε με τον ίδιο τρόπο δεν θα αφήσουμε κανέναν να την πάρει πίσω.

Σχεδιάζουν τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής «αγοράς»

Η εισαγωγή των voucher είναι σε απόλυτη αρμονία με το πρόγραμμα της Ν.Δ που περιλαμβάνει την καθιέρωσης της γονεϊκής επιλογής και των vouchers που έχουν ως στόχο τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής «αγοράς».

Εμπνευστής της ιδέας των εκπαιδευτικών κουπονιών είναι ο πατέρας της νεοφιλελεύθερης θεωρίας Milton Friedman 1955. Τη θεωρία εφάρμοσε η M. Thatcher το 1993 με το επιχείρημα της ποιοτικότερης εκπαίδευσης λόγω του ανταγωνισμού. Το αποτέλεσμα ήταν η απορρύθμιση της εκπαίδευσης ως δημόσιου αγαθού και η τραγική αύξηση των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση. Αποδείχθηκε πως δεν είναι οι γονείς τελικά που διαλέγουν σχολεία αλλά τα σχολεία που διαλέγουν μαθητές και γονείς επιζητώντας ουσιαστικά το κουπόνι τους προκειμένου έτσι να διασφαλίζουν την χρηματοδότηση άρα και την επιβίωσή τους (Φωτόπουλος –Θεριανός).

Το παραπάνω σύστημα έχει έρθει και επανέρθει αρκετές φορές με θιασώτες τον Γ. Παπανδρέου κι αργότερα με δημόσια τοποθέτηση Μητσοτάκη, Διαμαντοπούλου κ.α. Η ενοποίηση της προσχολικής ηλικίας 0-6 είναι το πρόσχημα για την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης.

Η Κυβέρνηση κατά την προηγούμενη θητεία της με υπουργό την Κεραμέως ψέλλισε τη θεωρία των δομών προσχολικής αγωγής χωρίς διάκριση…. Δεν τους πέρασε το εκπαιδευτικό κίνημα ήταν εκεί για να υπερασπίσει το Δίχρονο Νηπιαγωγείο

ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ! ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ! ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ

- 14χρονη υποχρεωτική Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση

- Καλούμε το Δ.Σ της ΔΟΕ να οργανώσει τον αγώνα για τη θωράκιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης όπως και για τα υπόλοιπα θέματα (διαγωνισμός ΑΣΕΠ, αξιολόγηση, μισθολογικά κλπ).

- Να πάρει αγωνιστική απόφαση και να καλέσει σε κινητοπoίηση στις 19/7 ημέρα συνάντησης της ΔΟΕ με την ηγεσία του Υπουργείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα