Μετά την παράταση της προθεσμίας από μεριάς του υπουργείου Παιδείας ολοκληρώνεται σήμερα Δευτέρα 28 Αυγούστου η υποβολή Αιτήσεων – Δηλώσεων προτίμησης περιοχών στο ΟΠΣΥΔ των υποψήφιων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά τα κενά εκπαιδευτικών που έστειλαν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της διενέργειας της Α Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για το 2023-24, σύμφωνα με πληροφορίες του Πατρέα, είναι 47.000.
Την ίδια ώρα η υφυπουργός Παιδείας σε ερώτημα δημοσιογράφου απαντούσε ότι «τα κενά που έχουν εντοπιστεί σήμερα είναι γύρω στις 30.000» γεγονός που αναστάτωσε δεκάδες χιλιάδες υποψήφιους εκπαιδευτικούς.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα φετινά κενά που έστειλαν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, είναι 6.000 περισσότερα από πέρσι (47.000, έναντι 41.000 για την περυσινή Α’ Φάση) και η αύξηση αυτή των 6.000 κενών επιμερίζεται περίπου ως εξής:
-500 στη Γενική αγωγή,
-4.000 στην ΕΑΕ (σχεδόν όλο από την Παράλληλη Στήριξη)
και 1.500 σε ΕΕΠ-ΕΒΠ.
Το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων
Εκτός απροόπτου οι προσλήψεις αναπληρωτών της Α΄ Φάσης θα ανακοινωθούν την Πέμπτη 31 Αυγούστου 2023
Ο αριθμός των προσληφθέντων αναπληρωτών, συνολικά για την Α΄φάση, θα είναι περίπου 30.000
Το πρώτο διήμερο του Σεπτεμβρίου αναμένεται να εκδοθούν οι αποφάσεις προσλήψεων των αναπληρωτών ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Στις 4 Σεπτεμβρίου οι προσληφθέντες αναπληρωτές θα δηλώσουν στο ΟΠΣΥΔ τα σχολεία που προτιμούν να διδάξουν. Οι αναπληρωτές θα πληροφορηθούν μέσω γραπτού μηνύματος SMS τη σχολική μονάδα τοποθέτησής τους.
Η ανάληψη υπηρεσίας, όσων προσληφθούν στην Α φάση προσλήψεων, θα γίνει την Πέμπτη 7 και την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου.
Υπενθυμίζουμε πως η προσμέτρηση της μισθοδοσίας αρχίζει από την ημέρα ανάληψης υπηρεσίας γεγονός που σημαίνει ότι χιλιάδες αναπληρωτές που θα έχουν μεγάλα έξοδα να αντιμετωπίσουν ερχόμενοι σε περιοχές εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας, θα λάβουν, ένα μήνα αργότερα, πετσοκομμένη την πρώτη μισθοδοσία τους. .
"Κόφτης" στις προσλήψεις αναπληρωτών στην Παράλληλη Στήριξη
Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α΄199) σχετικά με την Παράλληλη Στήριξη– συνεκπαίδευση, απέστειλε το ΥΠΑΙΘΑ – έγγραφο υπ. αριθμ. πρωτ. 93506 /Δ3/25-8-2023 – προς ΠΔΕ, Διευθύνσεις Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης, ΚΕΔΑΣΥ και Σχολικές μονάδες ΠΕ και ΔΕ της χώρας, δια του Γ.Γ. κου Ιωάννη Κατσαρού.
Σύμφωνα με ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων ΠΕ στοχεύουν να αφήσουν εκατοντάδες μαθητές/τριες με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα συνάδελφοι/ισσες που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία. Η εικόνα των σχολείων θα θυμίζει «πίστα συγκρουόμενων», με τους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης να τρέχουν πανικόβλητοι πίσω από ωράρια λάστιχο για να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών, διαλύοντας παράλληλα κάθε εργασιακό κεκτημένο. Κάθε σχολείο που έχει 3, 4, 5, 6, 7 τμήματα με παιδιά με αναπηρίες/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχει ελάχιστους εκπαιδευτικούς παράλληλης να μοιράζονται στα τμήματα και στα παιδιά αυτά, ενώ οι επιπλέον ανάγκες σε παράλληλες που θα προκύψουν μετά τη λήξη της προθεσμίας του Οκτωβρίου για νέες αιτήσεις παράλληλης, θα εξαϋλωθούν, δεν θα ληφθούν υπόψιν.
Προφανώς σε εξέλιξη (ξανα)βρίσκεται το σχέδιο «εξοικονομώ» του υπ. Παιδείας σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης για το σχολικό έτος 2023- 2024 καθώς επιβεβαιώνεται και διευρύνεται η πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δυο ή και περισσότερους μαθητές, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Παράλληλα, σύμφωνα με το μέλος του Δ.Σ της ΔΟΕ Ντίνα Ρέππα, με την Εγκύκλιο για τα ζητήματα της Παράλληλης Στήριξης εκτός του συγκεκριμένου ζητήματος που σημειώνουμε παραπάνω, ίσως ακόμη πιο σημαντική να είναι η παρακάτω παράγραφος του συγκεκριμένου εγγράφου.
«Ο/Η εκπαιδευτικός ΕΑΕ του θεσμού της παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης τοποθετείται σε σχολείο/α, όχι ως «ατομικός εκπαιδευτικός» μαθητών/τριών, αλλά με σκοπό την ένταξή τους στο σχολικό γίγνεσθαι, σε γνωστικό, κοινωνικό και ψυχοσυναισθηματικό επίπεδο. Ως εκ τούτου, η παρέμβασή του έχει δυνατότητα, σε σταθερή συνεργασία με τον/τους εκπαιδευτικούς γενικής εκπαίδευσης, να αναφέρεται στον/στη μαθητή/τρια της παράλληλης στήριξης, στις μικροομάδες της τάξης, καθώς και στο σύνολο της τάξης και του σχολείου, όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί.»
Φαίνεται ότι ανοίγει η πόρτα για χρήση των εκπαιδευτικών της παράλληλης για το τμήμα συνολικά ακόμα και για το σχολείο. Αυτό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση σημαίνει ότι δίνεται η δυνατότητα να μεταφραστεί για κάλυψη κενών και προσωρινή αντικατάσταση εκπαιδευτικών του σχολείου και του τμήματος. Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτελεί μόνιμη επιδίωξη των ηγεσιών του ΥΠΑΙΘΑ και μάλιστα ο Κυριάκος Πιερρακάκης στη συνάντηση με τη ΔΟΕ είχε ανοίξει το θέμα παράλληλη στήριξη και το περιεχόμενο της. Προφανώς το ζήτημα αυτό είναι πολύ σοβαρό καθώς ανοίγει διάπλατα τις πόρτες παραβίασης των δικαιωμάτων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κι φυσικά των εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ