Εκπαιδευτικοί: Τι συζήτησαν με τη νέα Διευθύντρια της ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας
Αναλυτική ενημέρωση των εκπαιδευτικών από τον ΣΕΠΕ «Ρόζα Ιμβριώτη»

Δεκαπέντε διαφορετικά ζητήματα που απασχολούν τα σχολεία και τους συναδέλφους έθεσε το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» στη νέα Διευθύντρια Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Π.Ε. (ΔΙΠΕ) Α΄ Αθήνας κ. Καραγιάννη, με την οποία συναντήθηκε μετά από αίτημά του

Ανάμεσα σε αυτά, οι υπηρεσιακές μεταβολές που οφείλουν να γίνονται με πλήρη διαφάνεια. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δημοσιοποιούνται κάθε φορά όλα τα κενά και να γίνονται σεβαστές οι προτιμήσεις των συναδέλφων. Επίσης ζήτησαν να δίνει κάθε φορά στη δημοσιότητα όλα τα κενά κι όχι επιλεκτικά και με βάση τον αριθμό των αναπληρωτών που σχεδιάζεται να προσληφθούν, γιατί κάτι τέτοιο δημιουργεί πολλαπλές αδικίες.

Αναλυτικά η ενημέρωση των εκπαιδευτικών

Την Τρίτη 29/8 το Δ.Σ. του Συλλόγου μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» συναντήθηκε με τη νέα Διευθύντρια Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Π.Ε. (ΔΙΠΕ) Α΄ Αθήνας κ. Καραγιάννη μετά από αίτημά του. Στη συνάντηση ήταν και η κ. Χρήστου.

Καταρχήν απαιτήσαμε άμεση και απευθείας ενημέρωση του Συλλόγου μας αλλά και όλων των Συλλόγων για τις εξελίξεις στη Διεύθυνση ΠΕ Α΄ Αθήνας και να μην επαναληφθούν φαινόμενα αδιαφάνειας. Καταρχήν πήραμε διαβεβαίωση ότι αυτό θα γίνεται. Να το δούμε!

Στη συνάντηση θέσαμε τα ζητήματα που απασχολούν τα σχολεία και τους συναδέλφους μας, με βάση τις διεκδικήσεις μας προς την κυβέρνηση για την έναρξη της σχολικής χρονιάς και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων (πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μία φάση την 1η Σεπτέμβρη, πλήρη κάλυψη όλων των κενών σε Γενική και Ειδική Αγωγή - Παράλληλη Στήριξη, ΤΕ, ΣΜΕΑ σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ χωρίς περικοπές- ένα μαθητή για κάθε εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, λειτουργία των ολοήμερων από την 1η μέρα…) και απαιτήσαμε απαντήσεις και κυρίως λύσεις, σε όσα αναλογούν στη ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας.

Συγκεκριμένα θέσαμε τα παρακάτω ζητήματα και πήραμε τις αντίστοιχες απαντήσεις:

  1. Απαιτήσαμε οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται με πλήρη διαφάνεια. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να δημοσιοποιούνται κάθε φορά όλα τα κενά και να γίνονται σεβαστές οι προτιμήσεις των συναδέλφων. Η συμπλήρωση ωραρίου των συναδέλφων ειδικοτήτων να γίνεται σε 2 σχολεία και σε κάθε περίπτωση στα σχολεία προτίμησης της/του συναδέλφου αλλά και στο ολοήμερο αν το επιθυμεί. Στη βάση αυτή απαιτήσαμε να παρθεί πίσω η οδηγία για συμπλήρωση ωραρίου μερικών ειδικοτήτων (π.χ. μουσικών και όχι μόνο) μόνο στο πρωινό ωράριο, που μπορεί να σημάνει μετακίνηση σε περισσότερα σχολεία.

Η απάντηση της Διευθύντριας ήταν ότι θα προσπαθήσει να υπάρχει διαφάνεια και για τις ειδικότητες ότι αποσύρθηκε το αντίστοιχο email και η συμπλήρωση θα γίνει με βάση όλα τα κενά και τη δήλωση του/της συναδέλφου είτε σε διπλανά σχολεία είτε στο ολοήμερο.

  1. Απαιτήσαμε οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται και με αντικειμενικότητα, που σημαίνει ότι σε όσες ήδη έγιναν με κλειστά τα σχολεία να έχουν οι συνάδελφοι δικαίωμα αίτησης βελτίωσης θέσης με βάση τα κενά που θα προκύψουν με το άνοιγμα των σχολείων, αρκεί η διαδικασία να γίνεται με ανακοίνωση και να είναι ανοιχτή σε όλους και να μη γίνεται κατά περίπτωση.

Η απάντηση ήταν ότι σημειώνουν το αίτημα και θα το δουν. Αναμένουμε!

  1. Απαιτήσαμε οι υπεράριθμοι που τοποθετήθηκαν ήδη σε σχολεία μετά από δήλωσή τους να μπορούν να γυρίσουν στην οργανική τους θέση, αν το επιθυμούν, στην περίπτωση που δημιουργηθεί λειτουργικό κενό πριν την τοποθέτηση των αναπληρωτών συναδέλφων.

Η απάντηση ήταν ότι ήδη έχουν κληθεί να τσεκάρουν στην αίτησή τους την αντίστοιχη επιλογή και ότι θα γίνει όπου προκύψει αντίστοιχο κενό. Ελπίζουμε να τηρηθεί η δέσμευση.

  1. Ζητήσαμε να γίνει από την έναρξη της σχολικής χρονιάς η προβλεπόμενη μείωση ωραρίου στα πολυθέσια Νηπιαγωγεία και να μην επαναληφθούν οι καθυστερήσεις των προηγούμενων χρόνων.

Η απάντηση ήταν ότι θα γίνει.

Καλούμε τις συναδέλφισσες στα 4ο Νηπιαγωγείο Βύρωνα και 103ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, που είναι πολυθέσια, να ενημερώσουν αμέσως το Δ.Σ., αν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν τοποθετηθεί επιπλέον Νηπιαγωγός για να γίνει η μείωση ωραρίου, ώστε να παρέμβουμε.

  1. Ρωτήσαμε αν η ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας έχει δώσει όλα τα κενά από την πρώτη φάση στο Υπ. Παιδείας και στη απαιτήσαμε αυτό να γίνεται κάθε φορά που προκύπτουν νέα κενά.

Η απάντηση ήταν ότι έχουν δοθεί όλα τα κενά στο Υπουργείο Παιδείας (δηλαδή τα 1300 για παράλληλη, τα 824 στη Γενική και τα 101 στην Ειδική, δηλαδή ήδη 2.225 κενά, βλ. 276ο Ενημ. https://www.sylimvrioti.gr/apofaseis-gs-ds/apofaseis-ds-pros-meli/enimerotika21-23/3161-276-308-2482023) και ότι θα δοθούν και όσα προκύψουν με το άνοιγμα των σχολείων και θα δίνονται συνεχώς.

Μένει να επιβεβαιωθεί!

  1. Ζητήσαμε να προχωρήσει η Διευθύντρια Εκπαίδευσης στη διχοτόμηση πολυπληθών τμημάτων με αξιοποίηση υπαρχουσών αιθουσών ή και αιθουσών που μπορούν να εξασφαλιστούν. Π.χ. 6ο και 7ο Δημοτικά Βύρωνα και όχι μόνο. Επίσης να προχωρήσει στη διχοτόμηση τμημάτων με μαθητές που έχουν διαπιστωμένες διαγνώσεις.

Η απάντηση ήταν ότι θα εφαρμοστεί ο αριθμός που προβλέπει ο νόμος. (Θα εφαρμοστούν αυτά που προβλέπει ο νόμος, δηλ. 25 μαθητές στο τμήμα και δύο διαγνώσεις διάχυτων αναπτυξιακών διαταραχών.)

Δηλαδή, πλήρης ταύτιση με την πολιτική και τακτική του «κόφτη» που ακολουθεί κυβέρνηση-ΥΠΑΙΔ. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να ενημερώσουν το Δ.Σ. για ανάλογες περιπτώσεις και να διεκδικούν και οι ίδιοι μαζί με τους γονείς τμήματα με λιγότερους μαθητές!

  1. Απαιτήσαμε να μη γίνει ανάθεση μαθημάτων ειδικοτήτων σε εκπαιδευτικούς Π.Ε. 70. Πάγια θέση του Συλλόγου μας είναι ότι, για τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, τα μαθήματα πρέπει να διδάσκονται μόνο από εκπαιδευτικούς που έχουν τους ανάλογους πανεπιστημιακούς τίτλους σπουδών.

Η απάντηση ήταν ότι καταρχήν έχουν δοθεί και θα δίνονται όλα τα κενά όλων των ειδικοτήτων. Όμως δεν υπήρξε δέσμευση ότι δε θα επιτραπεί καμία τέτοια ανάθεση ως το τέλος.

Καλούμε τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων να διασφαλίζουν τα εργασιακά δικαιώματα όλων των συναδέλφων, κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο.

Ιδιαίτερα για τη διαδικασία τοποθέτησης των συναδέλφων αναπληρωτών, που βασική μας θέση είναι η πρόσληψη όλων σε μία φάση, απαιτήσαμε η ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας:

  1. Να δίνει κάθε φορά στη δημοσιότητα όλα τα κενά κι όχι επιλεκτικά και με βάση τον αριθμό των αναπληρωτών που προσλαμβάνει το ΥΠΑΙΔ, γιατί κάτι τέτοιο δημιουργεί πολλαπλές αδικίες.

Η απάντηση ήταν ότι το ΥΠΑΙΔ ζητάει και οι Διευθύνσεις εισάγουν κάθε φορά στον ΟΠΣΥΔ τόσα κενά όσοι είναι οι αναπληρωτές συνάδελφοι που προσλαμβάνονται κι έτσι μόνο από αυτά μπορούν να επιλέξουν. (Άρα ο κόφτης ξεκινάει από το ίδιο το ΥΠΑΙΔ και βάζει τις Διευθύνσεις να κάνουν προτεραιοποίηση των κενών που θα εισάγουν κάθε φορά!) Ζητήσαμε και υπήρξε δέσμευση ότι θα δημοσιοποιούνται στην ιστοσελίδα της Α΄ Διεύθυνσης ποια από τα εισαχθέντα στον ΟΠΣΥΔ κενά είναι βραχυπρόθεσμα να το ξέρουν οι συνάδελφοι.

  1. Απαιτήσαμε να έχουν δικαίωμα αίτησης βελτίωσης όλοι οι αναπληρωτές που το επιθυμούν.

Η απάντηση ήταν ότι θα το δουν, αν και έγινε επίκληση των αναγκών των σχολείων.

Αλήθεια κυβέρνηση, ΥΠΑΙΔ και Διευθύνσεις τότε θυμούνται τις ανάγκες των σχολείων;

  1. Απαιτήσαμε να μη μετακινούνται οι αναπληρωτές μετά την τοποθέτησή τους χωρίς αίτησή τους και σε κάθε περίπτωση η όποια αντικειμενική μετακίνησή τους (πχ. αν επιστέψει ο/η συνάδελφος μόνιμος που αντικαθιστούν) να γίνεται καταρχήν μέσα στο ίδιο το σχολείο και το πολύ σε κοντινά σε αυτό σχολεία.

Η απάντηση και καταρχήν δέσμευση ήταν ότι θα γίνει προσπάθεια να μην υπάρχουν μετακινήσεις που δημιουργούν αδικίες και προβλήματα στους συναδέλφους.

Επειδή η προσπάθεια δε φτάνει, καλούμε όλους τους συναδέλφους και πρωτίστως τους αναπληρωτές να απευθύνονται στον Σύλλογό μας, το Σωματείο μας για κάθε καταπάτηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και θα είμαστε δίπλα τους.

  1. Απαιτήσαμε να έχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης σε κάθε μαθητή που έχει διάγνωση από το ΚΕΔΑΣΥ και να μην εφαρμόσει η ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας την τελευταία οδηγία του ΥΠΑΙΔ για έναν εκπαιδευτικό παράλληλης ανά τμήμα.

Η απάντηση ήταν ότι καταρχήν θα στέλνονται στο ΥΠΑΙΔ όλα τα κενά αλλά, αν δε γίνονται όλες οι προσλήψεις, θα ακολουθείται η νομοθεσία.

Δηλαδή θα ανατίθεται στους Διευθυντές και στους Συλλόγους Διδασκόντων να μοιράζουν τους συναδέλφους παράλληλης σε περισσότερα παιδιά! Και η ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας ευθυγραμμίζεται με την τακτική του κόφτη, άρα μόνο με τον αγώνα εκπαιδευτικών και γονιών μπορούμε και θα διασφαλίσουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.

  1. Θέσαμε το ζήτημα να απαιτήσει η ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας, η μεγαλύτερη Διεύθυνση της χώρας, να προσληφθούν επιπλέον εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων για να καλύπτονται τα κενά των αναρρωτικών ή άλλων αδειών που δικαιούνται και παίρνουν οι συνάδελφοι. Οι συνάδελφοι που θα καλύπτουν για κάποιο διάστημα τέτοια κενά πρέπει να είναι ενημερωμένοι και να δεχτούν κάτι τέτοιο.

Η απάντηση ήταν ότι μετά την πρώτη φάση θα γίνει προσπάθεια να εξασφαλιστούν εκπαιδευτικοί για κάλυψη τέτοιων κενών.

Φυσικά θυμίζουμε ότι θέση του Κλάδου είναι να υπάρχουν επιπλέον διορισμένοι εκπαιδευτικοί ανά σχολείο και Διεύθυνση για κάλυψη των αδειών. Αυτό θα έλυνε σωστά και οριστικά την αναπλήρωση των αδειούχων και στη θέση αυτή εμμένουμε.

  1. Απαιτήσαμε να δοθούν από τη ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας γρήγορα τα ΜΚ από τα μεταπτυχιακά τους και να πληρωθούν από τον πρώτο μήνα οι αναπληρωτές. Να μην επαναληφθεί η τραγική κατάσταση που βιώνουν κάθε χρόνο οι συνάδελφοι αναπληρωτές να παίρνουν τα ΜΚ τους τον Μάρτη ως και τον Ιούνη, δηλαδή στο τέλος της σχολικής χρονιάς!

Η απάντηση ήταν ότι έχουν ληφθεί κάποια μέτρα ώστε υπάλληλοι της ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας να προχωρήσουν πιο γρήγορα φέτος τη διαδικασία αυτή.

Να σημειώσουμε ότι κάτι τέτοιο το είχαμε ακούσει και πέρυσι και δεν έγινε, γι’ αυτό ξεκαθαρίζουμε ότι θα μας βρουν άμεσα μπροστά τους αν δε λυθεί άμεσα το ζήτημα.

Τέλος, ως Δ.Σ. του Συλλόγου μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» θέσαμε στη Διευθύντρια Εκπαίδευσης και τα εξής επιπλέον ζητήματα:

  1. Με δεδομένο ότι φέτος θα λειτουργήσει τελικά με ένα τμήμα το 150ό Νηπιαγωγείο Αθηνών, που είναι και στα όρια των Νηπιαγωγείων του Συλλόγου μας στο Παγκράτι/Αθήνα, ζητήσαμε να γίνει άμεσα αλλαγή ορίων στα Νηπιαγωγεία του Παγκρατίου, ώστε να γεμίσει το 150ό Νηπιαγωγείο από την επόμενη χρονιά και να ανασάνουν τα Νηπιαγωγεία του Παγκρατίου που έχουν πολυπληθή τμήματα και πολλές ακατάλληλες αίθουσες.

Η απάντηση ήταν ότι θα προχωρήσει η αλλαγή ορίων ως τα Χριστούγεννα.

Άρα απατούμε διαφάνεια και συνεργασία με όλες τις Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων του Παγκρατίου και φυσικά και όσων άλλων Νηπιαγωγείων εμπλέκονται και σε κάθε περίπτωση καλούμε τις Νηπιαγωγούς μέλη του Συλλόγου μας να ενημερώνουν το Δ.Σ., ώστε να παρεμβαίνουμε όπου χρειαστεί για να γίνουν τα νέα όρια έτσι ώστε να ωφελήσουν όλα τα Νηπιαγωγεία και τα ίδια τα παιδιά.

  1. Τέλος, θέσαμε υπόψη της νέας Διευθύντριας την άθλια κατάσταση με τη στέγαση των ειδικών σχολείων μας (1ο, 2ο Ειδικά Νηπιαγωγεία ΕΛΕΠΑΠ και Ειδικό Νηπιαγωγείο Ρόζα Ιμβριώτη, 1ο και 2ο Ειδικά Δημοτικά ΕΛΕΠΑΠ και Ειδικό Δημοτικό Ρόζα Ιμβριώτη) καθώς και το από το 2004 αστέγαστο Ειδικό Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Βύρωνα και ζητήσαμε να ασχοληθεί με το θέμα και να παρέμβει στους αντίστοιχους Δήμους, στην Περιφέρεια και στο ΥΠΑΙΔ.

Απάντηση ή κάποια δέσμευση δεν πήραμε.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Ασφαλώς καθένας και καθεμιά κρίνεται και στην πράξη. Φυσικά είναι ξεκάθαρο ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης, άρα και η νέα Διευθύντρια Εκπαίδευσης της ΔΙΠΕ Α΄ Αθήνας, είναι εκπρόσωποι του ΥΠΑΙΔ και της κυβέρνησης και γι’ αυτό δηλώνουν την προσήλωσή τους «στον νόμο». Απέναντι στους αντιλαϊκούς νόμους, στους κατασκευαστές τους και σε όσους τους εφαρμόζουν είμαστε εμείς, εκπαιδευτικοί και γονείς, που μέσα από τα Σωματεία μας θα διεκδικήσουμε διασφάλιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας!

Άρα συσπειρωνόμαστε στον Σύλλογό μας και διεκδικούμε τη ζωή και τα δικαιώματά μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες