Σχολική αίθουσα
«Να μην επιτρέψουμε να καταργήσουν εργασιακά μας δικαιώματα»

Ανακοίνωση εξέδωσαν οι ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, σχετικά με τις απαντήσεις της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης στα αιτήματα τους για τα κενά και τις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών.

Όπως τονίζεται, «αρνητική ήταν η στάση του Διευθυντή εκπαίδευσης απέναντι στις διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ, παρά τις επισημάνσεις μελών των ΔΣ και συναδέλφων, ότι  με τα  στοιχεία από τις μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών πανελλαδικά και στην Θεσσαλονίκη, καθώς και από τις παρατυπίες στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών, δεν πρόκειται να ξεκινήσει ομαλά η λειτουργία των σχολείων, αλλά με πολλά προβλήματα σε βάρος του δημόσιου σχολείων, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών».

Η ανακοίνωση

«Την Τετάρτη 6/9 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας των Δ.Σ. των Α΄, Γ΄ και Ε΄ ΕΛΜΕ, καθώς και συναδέλφων στην Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Οι ΕΛΜΕ και τα μέλη των Δ.Σ. γραπτώς και προφορικώς, κατέθεσαν τις πάγιες θέσεις του κλάδου για την κάλυψη όλων των κενών, την τήρηση κριτηρίων διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων μονίμων και αναπληρωτών.

Αρνητική ήταν η στάση του Διευθυντή εκπαίδευσης απέναντι στις διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ, παρά τις επισημάνσεις μελών των ΔΣ και συναδέλφων, ότι  με τα  στοιχεία από τις μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών πανελλαδικά και στην Θεσσαλονίκη, καθώς και από τις παρατυπίες στις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών, δεν πρόκειται να ξεκινήσει ομαλά η λειτουργία των σχολείων, αλλά με πολλά προβλήματα σε βάρος του δημόσιου σχολείων, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Οι διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ και οι απαντήσεις της διοίκησης

  • Σχετικά με τα κενά : Για τα δεκάδες χιλιάδες κενά που υπάρχουν στην εκπαίδευση (28.353 οι προσλήψεις αναπληρωτών στην Α/θμια και στη Β/θμια, ενώ πέρσι έφτασαν τις 50.000) και αντιστοιχούν σε εκατοντάδες στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης (300 προσλήψεις αναπληρωτών, ενώ πέρσι έφτασαν τις 647) απαιτήσαμε : Μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών, όλες ενιαία στη Β΄ φάση και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (Γενική παιδεία, Ειδική Αγωγή, Ενισχυτική, Πρόσφυγες, ΜΝΑΕ/ΕΠΑΛ) και όχι αποσπασματικά και σε πολλές φάσεις. Δεν υπήρξε καμία απάντηση. Ζητήσαμε να δοθούν στοιχεία για τα κενά για τους αναπληρωτές που έστειλε η Διεύθυνση στο Υπουργείο, καθώς και τα κενά που θα ζητηθούν τώρα να καλυφθούν από ΤΟ ΥΠΑΙΘΑ. Κατηγορηματική ήταν η άρνηση της Διεύθυνσης να δοθούν τα στοιχεία που ζητήσαμε για να μπορεί να γίνει έλεγχος αν καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες, ενώ μονότονα ο ΔΔΕ επαναλάμβανε ότι ζητούνται όλα τα κενά, καθώς και ότι τηρείται διαφάνεια στις τοποθετήσεις, χωρίς φυσικά να καταθέτει στοιχεία που να το αποδεικνύουν.
  • Σχετικά με τις προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων : Επισημάναμε τις παρατυπίες  και την αδιαφάνεια που ακολουθήθηκε από Διοίκηση και το ευθυγραμμισμένο με τα κυβερνητικά σχέδια ΠΥΣΔΕ στις προσωρινές τοποθετήσεις 141 αποσπασμένων κατ’ αρχήν και άλλων 7 που ακολούθησαν, και που όλες έγιναν στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Οι συνέπειες της απαράδεκτης αυτής στάσης τους σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων μας, στην ουσιαστική λειτουργία των σχολείων και στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, δεν είναι αμελητέες. Αρκετοί συνάδελφοι θα είναι σε σχολεία που δεν θα έχουν ωράριο, άλλοι που θα βρεθούν σε απομακρυσμένα σχολεία, ενώ τα μόριά τους αντιστοιχούν να βρίσκονται σε κοντινότερα και επίσης οι πολλοί θα βρεθούν στο δίλημμα μετά από ένα μήνα μαθημάτων, αν θα επιλέξουν αλλαγή σχολείου και θα αφήσουν τους μαθητές τους και τον  προγραμματισμό τους. Η διοίκηση αρνήθηκε την πρόταση των ΕΛΜΕ οι τοποθετήσεις τους να γίνουν με δημοσιοποίηση των κενών, με βάση τις αιτήσεις και τα μόρια των αποσπασμένων εκπαιδευτικών.
  • Αναπληρωτές : Τονίσαμε ότι εντελώς στο σκοτάδι γίνονται οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω του ΟΠΣΥΔ γιατί η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας επιλέγει να μην υπάρχουν καθόλου εργασιακά δικαιώματα. Για 300 συναδέλφους αναπληρωτές (98 Ειδική Αγωγή και 202 Γενική Παιδεία) που προσλήφθηκαν στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης, ακολουθούνται αδιαφανείς διαδικασίες τοποθέτησης. Κανείς δεν γνωρίζει όλα τα κενά, ούτε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αναπληρωτές, ώστε να μην μπορούν να διαμαρτυρηθούν και να υποβάλλουν τις ενστάσεις τους, ούτε τα σωματεία  να  μπορούν να κάνουν έλεγχο και να υπερασπιστούν τους συναδέλφους. Τα κενά είναι σε γνώση μόνο της Διεύθυνσης που τα προσδιόρισαν μετά από επιλογή τους, ενώ φέτος όχι μόνο δόθηκαν στους αναπληρωτές λιγότερα κενά από όσα ήδη προσδιορίζουν οι Διευθύνσεις, αλλά η ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης τους έδωσε τα κενά των πιο απομακρυσμένων σχολείων. Ζητήσαμε οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να είναι προσωρινές και να ξαναγίνουν μετά τις τοποθετήσεις των μονίμων, όπως προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία που ισχύει στις τοποθετήσεις. Αίτημα το οποίο έγινε αποδεκτό, χωρίς η διοίκηση να συγκεκριμενοποιήσει και χρονοδιάγραμμα στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών που συμπεριλαμβάνει και το δικαίωμα των ενστάσεων, όπως προβλέπεται σε όλες τις άλλες τοποθετήσεις των μονίμων συναδέλφων.
  • Σχετικά με τις τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή : Ζητήσαμε οι τοποθετήσεις στα κενά της ειδικής αγωγής που ξεκίνησαν μέσα στο καλοκαίρι να θεωρηθούν προσωρινές και να επαναληφθούν, αφού δοθούν όλα τα κενά. Αυτή η διαδικασία  απαιτεί να είναι  ανοιχτά τα σχολεία και παρόντες οι συνάδελφοι, ώστε να είναι σίγουρο ότι θα ενημερωθούν όλοι ανεξαιρέτως. Επισημάναμε ότι στα κενά στις δύο φάσεις των τοποθετήσεων των αποσπασμένων και των αναπληρωτών που έγιναν με διαφορά λίγων ημερών (4/9 των αποσπασμένων, 6/9 των αναπληρωτών), προστέθηκαν επιπλέον κενά, χωρίς καμία αιτιολόγηση! Ενδεικτικά αναφέρουμε στην ειδικότητα ΠΕ02 τα κενά στο 4ο Γ/Σ Σταυρούπολης και 1ο Γ/Σ Εχεδώρου, στην ειδικότητα ΠΕ03 το κενό στο 4ο Γ/Σ Αμπελοκήπων, στην ειδικότητα ΠΕ04 το κενό 2ο ΓΕΛ Πολίχνης.  Τονίσαμε τους άνισους όρους στις τοποθετήσεις στις ειδικότητες συναδέλφων, όπως η ειδικότητα ΠΕ02 που υποχρεωτικά κάλυψε κενά στα Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ενώ δεν έγινε το ίδιο με άλλες ειδικότητες, καθώς και στους αναπληρωτές που δεν τους κοινοποιούνται όλα τα κενά και βρίσκονται συνάδελφοι της Α φάσης να τοποθετούνται σε απομακρυσμένα σχολεία, ενώ των επόμενων φάσεων σε κοντινότερα σχολεία. Ζητήσαμε να ξαναγίνουν οι τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή και σε όλες τις κατηγορίες μονίμων και αναπληρωτών με κοινοποίηση όλων των κενών. Ο ΔΔΕ αρχικά έκανε αποδεκτό το αίτημα των ΕΛΜΕ, αλλά στη συνέχεια όταν του επισημάνθηκε ότι στην ειδική αγωγή και πέρσι είχε δεσμευτεί στις ΕΛΜΕ ότι πριν από κάθε φάση των τοποθετήσεων θα υπάρχει στους συναδέλφους ειδικής αγωγής η δυνατότητα βελτίωσης θέσης, στη συνέχεια αναιτιολόγητα, δεν υλοποίησε τη δέσμευσή του αυτή, αρνήθηκε κατηγορηματικά να επαναλάβει την αρχική του δήλωση ότι και οι τοποθετήσεις στην ειδική αγωγή θα ξαναγίνουν! Έκανε αποδεκτό το αίτημα για τη διαδικασία των υποχρεωτικών τοποθετήσεων στα  Σ.Μ.Ε.Α.Ε., αν οι συνάδελφοι το επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα βελτίωσης θέσης, διαδικασία που ακολουθήθηκε στις τοποθετήσεις των προηγούμενων χρόνων. Η Διεύθυνση αρνήθηκε να μας δώσει τα κενά της παράλληλης στήριξης τα οποία έχουν κατατεθεί από τα σχολεία στη Διεύθυνση. Ούτε δεσμεύτηκε ότι οι τοποθετήσεις θα καλύπτουν όλες τις ώρες που αντιστοιχούν στους μαθητές, καθώς και κάθε συνάδελφος θα καλύπτει τις ανάγκες ενός μαθητή και όχι περισσότερων, όπως είναι οι απαράδεκτες οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ.
  • Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου: ζητήσαμε να δημοσιοποιηθούν όσα κενά είναι κάτω από 12 ώρες, καθώς και τα σχολεία όπου υπάρχουν πλεονάσματα και οι συνάδελφοι θα διατεθούν για συμπλήρωση ωραρίου. Για να μπορεί να γίνει στοιχειώδης έλεγχος για τις τοποθετήσεις συναδέλφων που κάθε χρόνο ξεπερνάνε τις 500. Για να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς των τοποθετήσεων -τυφλοσούρτη ,απαιτήσαμε οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να ξεκινήσουν άμεσα και να γίνονται με αιτήσεις συναδέλφων και βάσει μορίων, όπως προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία (Π.Δ. 50). Η Διεύθυνση κατηγορηματικά χωρίς επιχειρήματα αρνήθηκε κι αυτό το αίτημα.
  • Υπεράριθμοι: Διοίκηση και το ευθυγραμμισμένο με τα κυβερνητικά σχέδια ΠΥΣΔΕ δεν προχώρησαν με διαφανείς διαδικασίες στον καθορισμό των υπεραρίθμων. Αυθαίρετα καθόρισαν τους υπεράριθμους χωρίς να ρωτηθούν τα σχολεία και οι συνάδελφοι και ανακοίνωσαν τους υπεράριθμους. Ο ΔΔΕ αρνήθηκε το αίτημα των ΕΛΜΕ οι υπεράριθμοι να προσδιορίζονται από τους συλλόγους διδασκόντων και μετά από γνώμη των ειδικοτήτων στις οποίες υπάρχει υπεραριθμία.
  • Για τα υπεράριθμα τμήματα σχολείων που ζητήσαμε να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των σχολείων για χωρισμό τους, ο ΔΔΕ μας απάντησε ότι θα εξετάζει τις προτάσεις των σχολείων.
  • Ζητήθηκε να καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών κατ’ οίκον διδασκαλία με τοποθετήσεις από τώρα εκπαιδευτικών και όλων των προβλεπόμενων ειδικοτήτων.

Εκπαιδευτικοί μόνιμοι και αναπληρωτές να μην ανεχθούμε να θυσιαστούν τα εργασιακά μας δικαιώματα στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής λαίλαπας του υπουργείου. Να απαιτήσουμε με τα σωματεία μας να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στα σχολεία, διαφανείς και ισότιμες τοποθετήσεις με όλα τα κενά δημόσια και με βάση τις αιτήσεις προτίμησης και τα μόρια του καθενός. Προωθούμε όλες τις διεκδικήσεις των ΕΛΜΕ που αφορούν τα προβλήματα των αναπληρωτών.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies
ΠαΠει: Υποστήριξη και ενημέρωση υποψηφίων για τη συμπλήρωση μηχανογραφικών
Οι Σύμβουλοι σταδιοδρομίας του είναι διαθέσιμοι καθημερινά τηλεφωνικά ή δια ζώσης 11.00-15.00 μ.μ. Δευτέρα έως Παρασκευή
ΠαΠει: Υποστήριξη και ενημέρωση υποψηφίων για τη συμπλήρωση μηχανογραφικών
mathimatika1ekpaideusi.jpg
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά
«Οι μόνιμοι διορισμοί είναι σημαντικοί για να διασφαλιστεί η σταθερότητα και η συνέπεια στη διδασκαλία»
Ειδική Αγωγή: Επιστολή εκπαιδευτικών για τις οργανικές ελλείψεις στα Μαθηματικά
prosopikos_arithmos
«Προσωπικός Αριθμός: Από πότε τίθεται σε εφαρμογή- Πώς θα χρησιμοποιείται
Υπενθυμίζεται ότι, ο Προσωπικός Αριθμός Πολίτη, αποτελεί το ΑΦΜ και επιπλέον τρία ψηφία, ένα γράμμα και δύο αριθμούς και με αυτόν θα...
«Προσωπικός Αριθμός: Από πότε τίθεται σε εφαρμογή- Πώς θα χρησιμοποιείται