amfitheatro-aei-foitites2
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/INTIME NEWS
Η έλλειψη σε επιστήμονες Τεχνολογίας και Πληροφορικής στην Ελλάδα και οι κενές θέσεις στα Τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

Τα Τμήματα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΔΕΤ) έχουν ως στόχο την παροχή εκπαίδευσης υψηλού επιπέδου, προσφέροντας σύγχρονα προγράμματα σπουδών δομημένα με βάση τις νέες εξελίξεις, συνδυάζοντας τη διοικητική επιστήμη με τις νέες τεχνολογίες πληροφορικής.

Η Ελλάδα έχει ιδιαίτερες ανάγκες από απόφοιτους Τμημάτων με ψηφιακές δεξιότητες όπως εκείνων των ΔΕΤ αλλά και Τμημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών.  Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που έγινε στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης Beyond, στην Ελλάδα η εκτίμηση της επιπλέον ζήτησης που αναμένεται να μην καλύπτεται από τη διαθέσιμη προσφορά ανέρχεται αυτήν τη στιγμή κατά μέσο όρο σε 7.500 άτομα ετησίως για την περίοδο 2023-2030, αφού η ζήτηση για το ίδιο διάστημα υπολογίζεται σε 15.000-16.000 ειδικούς ΤΠΕ και η εκτιμώμενη προσφορά ανέρχεται σε μόλις 8.000.

Σύμφωνα με την η Γιώτα Παπαρίδου, Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΠΕ, η εξεύρεση του ανθρώπινου δυναμικού που διαθέτει τις κατάλληλες ψηφιακές δεξιότητες, οι οποίες είναι αναγκαίες στη νέα ψηφιακή εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο [1]. 

Πίνακας 1. Αναλυτικός Πίνακας εισαχθέντων των Τμημάτων ΔΕΤ για το 2023. 

ΙΔΡΥΜΑ

ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΗΣ

ΣΥΝΟΛΟ ΕΙΣΑΧΘΕΝΤΩΝ

ΣΥΝΟΛΟ ΘΕΣΕΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΛΥΨΗΣ

ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)

70

148

47,3%

78

ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΠΑΤΡΑ)

117

242

48,3%

125

ΔΙ.ΠΑ.Ε.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΑΒΑΛΑ)

138

166

83,1%

28

ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ)

147

250

58,8%

103

ΠΑΝ. ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΤΡΙΠΟΛΗ)

152

165

92,1%

13

ΟΠΑ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΘΗΝΑ)

175

177

98,9%

2

Σύμφωνα με τα δεδομένα του Πίνακα 1, από τις φετινές πανελλήνιες προέκυψαν 347 κενές θέσεις στα 5 από τα 6 Τμήματα ΔΕΤ που βρίσκονται εκτός Αττικής και αποτελούν το 36% των θέσεων τους.  Τα 5 από τα 6 αντίστοιχα Τμήματα ΔΕΤ, που ιδρύθηκαν το 2019, έχουν ζητήσει ήδη από το 2021 την ένταξή τους και στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο με αιτιολογημένα ακαδημαϊκά επιχειρήματα, αίτημα που επαναλήφθηκε και το 2022 από το Τμήμα ΔΕΤ του ΕΛΜΕΠΑ [2,3]. Ο λόγος της μη ένταξης φαίνεται πλέον να είναι μη ακαδημαϊκός και να στηρίζεται στην απουσία αντίστοιχου αιτήματος από το 6ο  Τμήμα ΔΕΤ του ΟΠΑ. 

Εφόσον όμως τα ακαδημαϊκα κριτηρια και ταυτόχρονα το δημόσιο συμφέρον της χώρας επιβάλλει την αύξηση των αποφοίτων ΑΕΙ με ψηφιακές δεξιότητες,  ελπίζουμε η νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και ειδικά  ο νέος Υπουργός κ. Πιερρακάκης που έχει προσφέρει πραγματικά σπουδαίο έργο στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό της χώρας, να επανεξετάσει το θέμα και να προχωρήσει στην ένταξη και στο 2ο επιστημονικό πεδίο τουλάχιστον των 5 από τα 6 Τμήματα  ΔΕΤ, τα οποία είναι και μεταξύ τους αντίστοιχα στις μετεγγραφές. Με την ένταξή τους θα πετύχει με ουσιαστικά μηδενικό κόστος για το κράτος, μια σημαντική αύξηση των αποφοίτων ΑΕΙ με ψηφιακές δεξιότητες που θα ήταν αντίστοιχη με την ίδρυση 2 νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων σήμερα. 

Επιπλέον η εισαγωγή νέων Τμημάτων που συνδέονται με την Τεχνολογία όπως τα ΔΕΤ στο 2ο επιστημονικό πεδίο θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα θετικά για το συγκεκριμένο πεδίο. Στην πράξη θα γίνει περισσότερο ελκυστικό προς τους υποψήφιους και θα βοηθήσει στο να επιλυθεί το πρόβλημα της μείωσης των υποψηφίων του πεδίου που εμφανίστηκε ιδιαίτερα έντονα φέτος σύμφωνα με τον Πίνακα 2.

Πίνακας 2. Δεδομένα των υποψηφίων ΓΕΛ ανά πεδίο όπου αποτυπώνεται η μείωση κατά 1.000 υποψήφιους στο 2ο επιστημονικό πεδίο (-7%) σε σχέση με το 2022, παρόλο που συνολικά οι υποψήφιοι σε όλα τα πεδία αυξήθηκαν κατά 1.500 (2%).

Αναφορές

[1] Λέττα Καλαμαρά, Σε έλλειψη οι ειδικότητες Τεχνολογιών και Πληροφορικής στην Ελλάδα

[2] Αίτημα για ένταξη του Τμήματος ΔΕΤ και στο 2ο επιστημονικό πεδίο

[3] Το Τμήμα που πληροί όλα τα Ακαδημαϊκά Κριτήρια και ξεκίνησε δωρεάν το πρώτο Μεταπτυχιακό στην Ελλάδα στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό

Κωνσταντίνος Παναγιωτάκης

 Αναπληρωτής Καθηγητής 

Πρόεδρος του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας

Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες