Ηχηρό «όχι» στις συγχωνεύσεις σχολείων που εισηγήθηκε η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης λένε οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές της πόλης.
Πραγματοποίησαν ήδη, την περασμένη Παρασκευή, μαζική κινητοποίηση ενάντια στις συγχωνεύσεις, ενώ οργανώνουν και νέα παράσταση διαμαρτυρίας αύριο Τρίτη στις 12 μμ.
«Στόχος κυβέρνησης, υπουργείου και διοίκησης της είναι η “μείωση του κόστους” , η επικράτηση της λογικής «κόστους-οφέλους» για την παιδεία, η παραπέρα προώθηση του κατηγοριοποιημένου σχολείου της αγοράς που χρειάζεται πολυδύναμες « αυτόνομες» οικονομικά σχολικές μονάδες για την ευκολότερη προσέλκυση χορηγών για την διασφάλιση της λειτουργίας τους», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Η ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Χαιρετίζουμε τη μαζική κινητοποίηση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 1/12/2023 ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων που εισηγήθηκε η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Συγχωνεύσεις χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, γι’ αυτό άλλωστε στην εισήγηση της ΔΔΕ η μόνη σχετική τεκμηρίωση είναι μια εκτίμηση αναφορικά με τον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού που θα συγκεντρωθεί σε κάθε σχολική μονάδα.
Η Α΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ενεργοποιήθηκε άμεσα μόλις πληροφορήθηκε τη σχετική εισήγηση και σε συνεργασία με τους συλλόγους γονέων και τους γονείς των υπό συγχώνευση σχολείων οργανώθηκε η κινητοποίηση στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Έτσι, με σύνθημα «Δώστε λεφτά για την Παιδεία, όχι στις συγχωνεύσεις στα σχολεία» μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί του 13ου Γυμνασίου και του 17ου Λυκείου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν κινητοποίηση στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης όπου συναντήθηκαν με μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς του 30ού και 12ου Γυμνασίου.
Με την κινητοποίησή τους, γονείς και εκπαιδευτικοί δήλωσαν αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν το μέλλον των παιδιών τους να θρυμματιστεί στη λογική του «κόστους» και της «βιωσιμότητας».
Παρών και ο επερχόμενος δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης ο οποίος παρουσία γονέων του 17ου Λυκείου / 13ου Γυμνασίου και αντιπροσωπείας της Α΄ ΕΛΜΕ δεσμεύτηκε ότι η νέα δημοτική διοίκηση προφανώς θα γνωμοδοτήσει αρνητικά στην εισήγηση για τη συγχώνευση των σχολείων.
Η απαξιωτική στάση τόσο της Διευθύντριας της ΔΔΕ, όσο και της αντ’ αυτής, που επικαλέστηκαν απουσία και αρνήθηκαν οποιαδήποτε συνάντηση με τους δεκάδες μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς των υπό συγχώνευση σχολείων, αντανακλά ξεκάθαρα την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ που κινείται στη λογική κόστους-οφέλους σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών. Όσο κι αν κρύβονται όμως θα μας βρίσκουν μπροστά τους!
Είναι η ώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους, ειδικά όσοι έχουν εκλεγεί στο νέο δημοτικό συμβούλιο, και να αποδείξουν στην πράξη ότι αντιστρατεύονται αυτή τη βαθιά αντιεκπαιδευτική πρόταση της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσ/νίκης.
Από τη μεριά του εκπαιδευτικού κινήματος, εμείς δεσμευόμαστε ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί μέχρι την οριστική απόσυρση αυτής της πρότασης.
Η ανακοίνωση της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και ΔΔΕ μεθοδεύουν τη συγχώνευση σχολείων και την παραπέρα υποβάθμιση σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών, αντί να λύσουν τα υπαρκτά προβλήματα των σχολείων (κάλυψη όλων των κενών με διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών –χρηματοδότηση των σχολείων, μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης κλπ)
Στα σχολεία ευθύνης μας με εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. προτείνεται η συγχώνευση του 4ου και 17ου Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου με έδρα το 13ο.
Θεωρούμε απαράδεκτη μια τέτοια μεθόδευση.
Ειδικά όταν πρόκειται για σχολεία που υποδέχονται μαθητές\ τριες από φτωχότερα λαικά στρώματα, παιδιά ανέργων και οικονομικών μεταναστών, και θα έπρεπε να στελεχώνονται με εκπαιδευτικό προσωπικό έγκαιρα και με δομές μορφωτικής και κοινωνικής υποστήριξης τους σε σταθερή- μόνιμη βάση (εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης, ΖΕΠ κ.α.)
Αντ’ αυτού προκρίνεται η συγχώνευση τους ! με βασικό επιχείρημα της ΔΔΕ ότι είναι μικρή η απόσταση των σχολείων , των οδών Χριστοπούλου και της Συγγρού, όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους.
Στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία, της δημοσιονομικής πειθαρχίας , της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών στην εκπαίδευση προκρίνονται οι συγχωνεύσεις σχολείων που θα επιφέρουν νέο πλήγμα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και ταυτόχρονα στις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών.
Τα παιδιά , όχι μόνο ξεριζώνονται από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον, ανατρέποντας και όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό. Θα συμβεί μάλιστα το παράδοξο τα παιδιά του σχολικού συγκροτήματος ( δημοτικό, γυμνάσιο, ΓΕΛ) να μετακινούνται μετά το δημοτικό σε άλλο κτίριο σε απόσταση 1-2 χιλιομέτρων και να επιστρέφουν πάλι για τη φοίτηση τους στο Λύκειο, στον ίδιο χώρο!
Παράλληλα θα υπονομευθεί η τακτική φοίτηση τους και θα ενταθούν τα φαινόμενα της εγκατάλειψης του σχολείου και διεύρυνσης των ταξικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση, κυρίως σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένα κοινωνικά προβλήματα.
Είναι προφανές πως με τις συγχωνεύσεις θα έχουμε μείωση του αριθμού των τμημάτων, μεγιστοποίηση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα στα ανώτατα όρια με αρνητικές επιπτώσεις στα μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα, τεχνητό πλεόνασμα εκπαιδευτικού προσωπικού, κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών μείωση του αριθμού των απαιτούμενων προσλήψεων εκπαιδευτικών ,ελαχιστοποίηση των λειτουργικών δαπανών.
Στόχος κυβέρνησης, υπουργείου και διοίκησης της είναι η “μείωση του κόστους” , η επικράτηση της λογικής «κόστους-οφέλους» για την παιδεία, η παραπέρα προώθηση του κατηγοριοποιημένου σχολείου της αγοράς που χρειάζεται πολυδύναμες « αυτόνομες» οικονομικά σχολικές μονάδες για την ευκολότερη προσέλκυση χορηγών για την διασφάλιση της λειτουργίας τους.
Τα σχολεία μας αντί συγχώνευσης, έχουν ανάγκη στήριξης και αναβάθμισης ! Σχολεία σύγχρονα, ασφαλή με όλους τους βοηθητικούς χώρους και τις υποδομές. Με ενίσχυση της χρηματοδότησης και των υποδομών τους , μείωση του αριθμού των παιδιών 20 στα μαθήματα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια τις ξένες γλώσσες, πλήρης ανάπτυξη όλων των υποστηρικτικών δομών, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια, εποπτικά μέσα, ενισχυτική διδασκαλία, , τμήματα ένταξης και υποδοχής, μαζικούς διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών .
Καταδικάζουμε απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης του 4ου και 17ου Λυκείου, 13ου και 4ου Γυμνασίου! όπως και κάθε σχολείου δευτεροβάθμιας ή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας!
ΜΗΝ ΔΙΑΝΟΗΘΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ!
Ήδη οι σύλλογοι διδασκόντων , οι σύλλογοι γονέων και οι μαθητές\ τριες προχωρούν σε δράσεις διαμαρτυρίας που χρειάζεται να συνεχιστούν συντονισμένα , ώστε να ακυρώσουμε στην πράξη κάθε απόπειρα συγχώνευσης!
Καλούμε την ΠΔΕ ΚΜ. να μην εγκρίνει καμία συγχώνευση σχολείου.
Το ίδιο να πράξουν και η ΔΕΠ Θεσσαλονίκης και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων, τους συλλόγους γονέων και τα μαθητικά συμβούλια να πάρουν ανάλογες αποφάσεις και από κοινού να προχωρήσουμε σε αγωνιστικές δράσεις (επιστολές διαμαρτυρίας σε ΔΔΕ- ΠΔΕ- Υπουργείο, παραστάσεις σε ΔΔΕ,ΠΔΕ και ΔΕΠ Θεσσαλονίκης κ.α.)
ΚΟΙΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΚΑΘΕ ΑΠΟΠΕΙΡΑΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗΣ!
ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη