Αξιολόγηση – ΔΟΕ: «Το ΥΠΑΙΘΑ ωθεί τα στελέχη της εκπαίδευσης σε παράνομες πράξεις»
«Πανικόβλητη η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α εξαντλεί την «εφευρετικότητά» της σε παράνομες εγκυκλίους»

«Το εκπαιδευτικό κίνημα θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά και θα ακυρώσει την παράνομη και αυταρχική εγκύκλιο του Γ.Γ. κ. Κατσαρού όπως ακριβώς αντιμετώπισε και τις αντίστοιχες εγκυκλίους του προκατόχου του κου Κόπτση» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ).

«Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι, πανικόβλητη η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α αφού αδυνατεί να αντιμετωπίσει την αποφασιστική, μαζική και συλλογική στάση των εκπαιδευτικών, εξαντλεί την «εφευρετικότητά» της σε παράνομες εγκυκλίους, δια του Γ.Γ. κ. Κατσαρού, αντιγράφοντας πιστά τον προκάτοχό του κ. Κόπτση και την πρώην υπουργό κυρία Κεραμέως» τονίζει.

Όπως αναφέρει, με τις τακτικές αυτές η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α επιχειρεί να «καταργεί κάθε έννοια νομιμότητας στις ενέργειές του, επιχειρεί να επιβάλλει με το «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» του Γ.Γ. όρους αντιδημοκρατικής λειτουργίας στους συλλόγων διδασκόντων και ωθεί (χέρι χέρι με την αντικλαδική Ένωση Διευθυντών) τα στελέχη της εκπαίδευσης σε παράνομες πράξεις».

«Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στην απέλπιδα προσπάθειά της να μειώσει τη μαζικότητα με την οποία έχουν υιοθετηθεί και υποβληθεί τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε. από τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οδηγώντας σε παταγώδη αποτυχία την πολιτική της κατηγοριοποίησης  σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών, των νόμων 4692/2020 και 4823/2021, εκδίδει μια εγκύκλιο καθ΄ όλα παράνομη, με την οποία αναιρεί ακόμη και το δικό της κανονιστικό πλαίσιο» προσθέτει η ΔΟΕ.

Η ανακοίνωση της ΔΟΕ

«Νέα πολιτική ηγεσία, οι ίδιες παλιές μεθοδεύσεις, οι ίδιου τύπου παράνομες και αποπροσανατολιστικές εντολές. Απαντάμε ενωτικά και αποφασιστικά στον αυταρχισμό και τις αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις. Δεν αλλάζουμε ούτε λέξη από τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Την ώρα που κατά χιλιάδες τα σχολεία της χώρας αναρτούν τα κείμενα που αποφάσισαν σε συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, κείμενα που υπηρετώντας τη δημόσια Παιδεία, αποτρέπουν την κατηγοριοποίηση και τον αντιεκπαιδευτικό ανταγωνισμό μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων,  ενεργοποιώντας την κοινωνική συσχέτιση και  την εκπαιδευτική διερεύνηση και τεκμηρίωση, ως τα βασικά εργαλεία ανάδειξης των αναγκών του Δημόσιου Σχολείου…

Σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί με τους/τις μαθητές/τριές τους οργανώνουν σχολικές γιορτές για τα Χριστούγεννα, υλοποιώντας παράλληλα σειρά εκπαιδευτικών δράσεων και συνεργάζονται με τους γονείς σε ενημερωτικές συναντήσεις για την πρόοδο των μαθητών…

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. επιλέγει με την εγκύκλιο 141491/ΓΔ4.08.12.2023 να επιχειρήσει, για πολλοστή  φορά, να διαλύσει τη ζωντανή ψυχή της εκπαίδευσης, να σπείρει τη διχόνοια, τον αυταρχισμό και την τρομοκράτηση στους συλλόγους διδασκόντων.

Είναι κάτι παραπάνω από σαφές ότι,  πανικόβλητη η  πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α αφού αδυνατεί να αντιμετωπίσει την αποφασιστική, μαζική και συλλογική στάση των εκπαιδευτικών,  εξαντλεί την «εφευρετικότητά» της σε παράνομες εγκυκλίους, δια του Γ.Γ. κ. Κατσαρού, αντιγράφοντας πιστά τον προκάτοχό του κ. Κόπτση και την πρώην υπουργό κυρία Κεραμέως.

Πρόκειται για άλλη μια επιχείρηση εκφοβισμού σε βάρος των εκπαιδευτικών της Π. Ε., οι οποίοι ακολουθούν και υλοποιούν  με εξαιρετική συσπείρωση και μαζικότητα την απόφαση της 92ης Γ. Σ. της Δ. Ο. Ε. ενάντια στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής-αντιεπιστημονικής αξιολόγησης των νόμων 4692/2020 και 4823/2021 και στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μας μονάδων.

Με τις τακτικές αυτές η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., εκτός δικαιοδοσίας και  κατά παράνομο τρόπο, αφού κανένας Γενικός Γραμματέας δεν έχει τη δικαιοδοσία να κρίνει τα κείμενα που αναρτούν τα σχολεία τόσο ως προς τη δομή τους όσο και ως προς το περιεχόμενό τους:

  • καταργεί κάθε έννοια νομιμότητας στις ενέργειές του,
  • επιχειρεί να επιβάλλει με το «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» του Γ.Γ. όρους αντιδημοκρατικής λειτουργίας στους συλλόγων διδασκόντων,
  • ωθεί (χέρι χέρι με την αντικλαδική Ένωση Διευθυντών) τα στελέχη της εκπαίδευσης σε παράνομες πράξεις.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., στην απέλπιδα προσπάθειά της να μειώσει τη μαζικότητα με την οποία έχουν υιοθετηθεί και υποβληθεί τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε. από τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οδηγώντας σε παταγώδη αποτυχία την πολιτική της κατηγοριοποίησης  σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών, των νόμων 4692/2020 και 4823/2021, εκδίδει μια εγκύκλιο καθ΄ όλα παράνομη, με την οποία αναιρεί ακόμη και το δικό της κανονιστικό πλαίσιο, αφού:

οι αναρτήσεις των κειμένων έγιναν με νόμιμες αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, σε ειδικές συνεδριάσεις, όπως ορίζεται ενώ οι μοναδικές περιπτώσεις παρανομίας βρίσκονται στις ενέργειες  εκείνων των στελεχών εκπαίδευσης τα οποία αγνόησαν αυτές τις αποφάσεις, ή άσκησαν εκφοβιστικές πιέσεις σε εκπαιδευτικούς για τη στάση τους στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

οι ίδιες οι διατάξεις του νόμου 4692/2020 (του οποίου η Δ.Ο.Ε. έχει ζητήσει και επιδιώκει την κατάργηση) και συγκεκριμένα το άρθρο 35, ορίζουν σχετικά με τις αναρτήσεις των σχολικών μονάδων ότι μόνον ο Σ.Ε.Ε. έχει αρμοδιότητα παρατηρήσεων επ’ αυτών

ο Γ.Γ. κρίνει, χωρίς καμία δικαιοδοσία, ότι οι αναρτημένες - αποφάσεις των Σ.Δ. δεν πληρούν τις προϋποθέσεις …

Δεν πληρούν, κατά τον Γ.Γ. και την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. , τις προϋποθέσεις, τα κείμενα που έχουν αναρτήσει τα σχολεία. Δεν πληρούν τις προϋποθέσεις:

  • Η μελέτη για την επίδραση που έχουν οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών στη διδασκαλία και τη μάθηση.
  • Η διερεύνηση της σχέσης των κοινωνικών-οικονομικών ανισοτήτων με τη «σχολική αποτυχία».
  • Η διερεύνηση των αναγκαίων αλλαγών στα προγράμματα, ώστε να εκλείψουν οι άνισες σχολικές διαδρομές των μαθητών.
  • Η σημασία των ομαδοσυνεργατικών μορφών διδασκαλίας και μάθησης στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών και διομαδικών σχέσεων.
  • Η ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τις δυνατότητες που υπάρχουν στην ανάπτυξη των σχέσεών τους με τους μαθητές τους.
  • Η σημασία των σχολικών χώρων (κτήρια, αυλές, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, τάξεις, αίθουσες εκδηλώσεων) και υποδομών, για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και για την πλήρωση των μορφωτικών τους αναγκών.
  • Η σχέση του δημόσιου σχολείου με τη χρηματοδότησή του, η διαφανής διαχείρισή και η πλήρης απόδοσή της στα σχολεία, η ανάγκη ενίσχυσης των σχολικών επιτροπών και ΔΕΠ με εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών.
  • Η συγκριτική θεώρηση των επιμορφωτικών θεσμών σε ευρωπαϊκές χώρες, σε σχέση με αυτούς της Ελλάδας, και ταυτόχρονα η διατύπωση επιμορφωτικών αναγκών από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
  • Η ασφάλεια στο χώρο του Νηπιαγωγείου και η κατάργηση της ανισότητας των εργασιακών δεδομένων των νηπιαγωγών.
  • Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών των Ειδικών Σχολείων για τις τεκμηριωμένες επιστημονικές έρευνες στις διδακτικές πρακτικές, στο φόντο των σύγχρονων αντιπαραθέσεων για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Η ανάδειξη των συνθηκών λειτουργίας, των ελλιπών υποδομών και των ελλείψεων που υπάρχουν στα Ειδικά σχολεία.

Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. θεωρεί, προφανώς, ότι οι εισηγήσεις 55 και πλέον καθηγητών Α.Ε.Ι. ελληνικών και Διεθνών Πανεπιστημίων δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του, το ίδιο και η συμμετοχή 10.000 εκπαιδευτικών σε έρευνες για την κατάσταση στην εκπαίδευση, οι συνεντεύξεις, τα στρογγυλά τραπέζια, η χρήση Τ.Π.Ε., η έκδοση πρακτικών από τις εκδηλώσεις της Δ.Ο.Ε., η επισκόπηση της βιβλιογραφίας και η συλλογή επιστημονικών άρθρων κατά θεματική ενότητα …

Γίνεται φανερό όμως ότι, σαφέστατα, πληρούν τις προϋποθέσεις «νομιμότητας» του Γ.Γ. κ. Κατσαρού,  της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και της Κυβέρνησης, ένας άβουλος εκπαιδευτικός πειθήνιο όργανο, που αδιαφορεί για την κοινωνική πραγματικότητα, που προωθεί των ανταγωνισμό με τους συναδέλφους και τους μαθητές του, που δεν ασχολείται με την κοινωνική διάσταση της επιστήμης του ένας διευθυντής-manager, άβουλο όργανο των εντολέων του και όχι λειτουργός στην υπηρεσία των μαθητών του και του δημόσιου σχολείου και ένας Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου που από σύμβουλος στο παιδαγωγικό έργο θα έχει μεταλλαχθεί σε επιθεωρητή. Κι όλα αυτά στο πλαίσιο μια κοινωνίας έρμαιο του κοινωνικού αυτοματισμού, όπου η οικογένεια – πελάτης ενός εμπορευματοποιημένου σχολείου θα κάνει καταγγελίες με ανώνυμα τηλεφωνήματα και θα ασκεί ανώνυμο «bullying» σε εκπαιδευτικούς που σέβονται την επιστήμη, την εργασία τους, τους μαθητές τους και την δημόσια εκπαίδευση.

Δεν θα τους αφήσουμε

Ο αγώνας μας για Δημόσιο Σχολείο, που θα ικανοποιεί τα μορφωτικά δικαιώματα και τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών και των μαθητριών μας, με σεβασμό στην εργασία μας και τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης,  συνεχίζεται με μεγαλύτερο πάθος, συλλογικότητα και ορμή.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αλλάξουν ούτε λέξη, ούτε τόνο από τα κείμενα που έχουν αποφασίσει και αναρτήσει. Είναι απόλυτα νόμιμοι σε αυτή τους την ενέργεια.

Καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης να σεβαστούν τις αποφάσεις των Σ.Δ. που αποτελούν τα προπύργια της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Τονίζουμε ότι οποιαδήποτε απόπειρα παραχάραξης των αποφάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων ή οποιαδήποτε προσπάθεια ανάθεσης νέων κειμένων είναι απόλυτα παράνομη.

Καλούμε τις/τους εκπαιδευτικούς να συνεχίσουν το εμπνευσμένο έργο τους με τις μαθήτριες και τους μαθητές τους.

Καλούμε τις/τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν ενεργά στις διαδικτυακές εκδηλώσεις της Δ.Ο.Ε. που έχουν ήδη προγραμματιστεί από τον Ιανουάριο κι έπειτα. Κάθε εκδήλωση να γίνει μια διαδήλωση ενάντια στο φόβο και την τρομοκρατία, υπέρ της Δημόσιας Εκπαίδευσης,  του Δημόσιου Σχολείου.

Καλούμε τους Σ.Ε.Π.Ε. όλης της χώρας να προβούν σε άμεση ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών, με όλα τα μέσα που διαθέτουν, να ενισχύσουν το συλλογικό αγωνιστικό πνεύμα, να δυναμώσουν το κλίμα ενότητας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά και θα ακυρώσει την παράνομη και αυταρχική εγκύκλιο του Γ.Γ. κ. Κατσαρού όπως ακριβώς αντιμετώπισε και τις αντίστοιχες εγκυκλίους του προκατόχου του κου Κόπτση.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας στηρίζει και καλύπτει με υπευθυνότητα τα μέλη της, όπως πάντα πράττει, απέναντι στην αυθαιρεσία και την παρανομία της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και όσους την ακολουθούν.

Δεν διχαζόμαστε. Είμαστε όλοι μαζί στον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νετανιάχου
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
Εντάλματα σύλληψης από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για τον Νετανιάχου, τον Γκάλαντ και στέλεχος της Χαμάς που είναι νεκρό
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
pierrakakis new2
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
Το αντικείμενο της ομάδας περιλαμβάνει τον συντονισμό, την οργανωτική και διαδικαστική υποστήριξη, τον σχεδιασμό, καθώς και την παρακολούθηση της...
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
ekav-650_0_0_0.jpg
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του
ο 10χρονος ψώνιζε με τη μητέρα του σε εμπορικό κέντρο όταν ξαφνικά ένιωσε αδιαθεσία λέγοντας ότι δεν μπορεί να αναπνεύσει.
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του