Απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Δόμνα Μιχαηλίδου αναφορικά με το ανισότιμο καθεστώς αναρρωτικών αδειών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών επισήμανε ότι η ουσία του προβλήματος είναι το γεγονός ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί καλύπτουν το ένα τρίτο των λειτουργικών αναγκών του εκπαιδευτικού συστήματος.
Και συμπλήρωσε: “Να θέσουμε το πρόβλημα στη σωστή του βάση. Να πούμε δηλαδή ότι δεν συνιστά κανονικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να καλύπτουν σήμερα το ένα τρίτο των λειτουργικών αναγκών του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Άλλωστε, ως Υφυπουργός Παιδείας έχω πει επανειλημμένα ότι το γεγονός αυτό συνιστά στρέβλωση του θεσμού του αναπληρωτή, ο οποίος υπό άλλες συνθήκες συμβάλλει αποφασιστικά στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Γι’ αυτό ο στόχος μας είναι να αυξήσουμε σταδιακά, αλλά ουσιαστικά, τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στα σχολεία και οι αναπληρωτές να υπάρχουν, αλλά να προσλαμβάνονται κατά κύριο λόγο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών. Δεν είναι ένας εύκολος στόχος. Έχουμε ξεκινήσει, έχουμε προχωρήσει. Γνωρίζετε τις 28.500 μόνιμους διορισμούς που έχουν γίνει. Γνωρίζετε ότι το πρόβλημα ξεκίνησε στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και γιγαντώθηκε κατά τη διάρκειά της, ενώ πρόσφατα οι συμπεριληπτικές πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας έχουν αυξήσει κατακόρυφα τις λειτουργικές ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, καθότι πλέον έχουμε τόσο πολλές ανάγκες που πρέπει και εξυπηρετούμε, κυρίως για παράλληλη στήριξη. Μπορούμε, ωστόσο, σε ένα εύλογο βάθος χρόνου και αυξάνοντας σταδιακά τον αριθμό των διορισμών να αποκαταστήσουμε την αναλογία αναπληρωτών μονίμων υπέρ, βεβαίως, των μόνιμων και δεσμευόμαστε σε αυτό”.
Ωστόσο τόσο ο αριθμός μόνιμων διορισμών που έγιναν από το υπουργείο Παιδείας το 2023 όσο και οι εξαγγελίες για διορισμούς 4-5.000 ανά έτος είναι απρόσμενα μικροί, αν λάβουμε υπόψη πως οι κενές θέσεις ανέρχονται σε 50.000 περίπου, όσοι και οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται.
Επιπλέον, ο αριθμός αυτός των 4-5.000 διορισμών ετησίως -που ταιριάζει με τον ετήσιο αριθμό συνταξιοδοτήσεων- είναι φανερό ότι δεν πρόκειται να καλύψει ούτε στον "αιώνα τον άπαντα" τα κενά με μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Η πολιτική απόφαση να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς μόνο οι οργανικές θέσεις που αφήνουν πίσω τους οι συνάδελφοι που συνταξιοδοτούνται δημιουργεί την αίσθηση του “ίσα βάρκα ίσα πανιά”, καθώς δεν οδηγεί σε μείωση του αριθμού των αναπληρωτών που θα χρειαστούν την επόμενη σχολική χρονιά.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, γεννάται το εύλογο ερώτημα πώς θα μπορούσε να γίνει πράξη η επαναλαμβανόμενη επωδός της Υπουργού Παιδείας, σχετικά με την πρόθεση “να εκλείψει ο στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή”.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη