Πιερρακάκη
ΚΑΜΣΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ/INTIME NEWS
Ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα υιοθετήσει την τροπολογία Παραστατίδη, αλλά έριξε και τη «σπόντα» του στο κόμμα της αντιπολίτευσης , ρωτώντας τον κ.Παραστατίδη: «Εσείς όμως θα το ψηφίσετε το νομοσχέδιο;»

«Ανοιγμα» προς το ΠΑΣΟΚ με την αποδοχή της τροπολογίας που κατέθεσε ο Στ.Παραστατίδης στο νομοσχέδιο για τη  για την Επαγγελματική Εκπαίδευση σχετικά με την προσαρμογή της διαδικασίας επιλογής των Οργανωτικών Συντονιστών  με την προβλεπόμενη  για τους Διευθυντές Γενικών  Διευθύνσεων, έκανε νωρίτερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα υιοθετήσει την τροπολογία, αλλά έριξε και τη «σπόντα» του στο κόμμα της αντιπολίτευσης , ρωτώντας τον κ.Παραστατίδη: «Εσείς όμως θα το ψηφίσετε το νομοσχέδιο; Θεωρώ πως όχι  γιατί το είπατε πριν στην ομιλία σας».

Υπενθυμίζεται ότι χτες, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ είχε καταγγείλει ότι το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση πάσχει απο συγκεντρωτισμό, αδιαφάνεια  και αναξιοκρατία, μέσω των διάτρητων διαδικασιών επιλογής διευθυντικών στελεχών που προβλέπει. Αυτό επαναλαμβάνεται με την προτεινόμενη ρύθμιση και στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης. Για το ΠΑΣΟΚ, πέρα από την διαφωνία του επί της αρχής για τις βασικές διατάξεις του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου, η αντίθεση του με την αποδοχή και την παγίωση αυτής της αντίληψης  είναι μείζον πολιτικό ζήτημα με ευρύτερες διαστάσεις. Για το λόγο αυτό καταθέσαμε σχετική τροπολογία για την προσαρμογή της διαδικασίας επιλογής των Οργανωτικών Συντονιστών  με την προβλεπόμενη  για τους Διευθυντές Γενικών  Διευθύνσεων»

Και σήμερα, ο κ.Παραστατίδης ανέφερε:

  • Το συγκεκριμένο σχέδιο Νόμου είναι μία οργανωτικού τύπου παρέμβαση τρία μόλις χρόνια μετά την ψήφιση του «εμβληματικού» Ν.4763/2020. Γιατί προφανώς δεν έγινε τίποτε από όλα όσα εξαγγέλθηκαν. Όπως δεν έγινε με την πανεπιστημιακή αστυνομία.  Όπως δεν έγινε με την εκλογή των συμβουλίων διοίκησης στα ΑΕΙ. Όπως δεν έγινε με την αξιολόγηση. Όπως δεν έγινε τίποτα, τελικά,  με την Παιδεία.»
  • Το κακό δεν είναι μόνο ότι αποτύχατε. Το χειρότερο είναι ότι συνεχίζετε στο ίδιο μοτίβο.  Με συγκεντρωτικές δομές και μοντέλα διοίκησης,  χωρίς εκτενή διάλογο με τους φορείς και την κοινωνία,  με αδιαφανείς και αναξιοκρατικές αντιλήψεις.
  •  Ιδρύετε υπέρ - συγκεντρωτικές μέγα-δομές, 600, 800 ή και 1000 μαθητών. Δομές που δοκιμάσατε και στο παρελθόν, με τον Ν.576/1977. Βέβαια, τότε, ο Γεώργιος Ράλλης δεν είχε μεταρρυθμιστικό οίστρο. Και αντί για campus, τα ονόμασε Κ.Ε.Τ.Ε. Και τα οποία καταργήθηκαν το 1985 ως πλήρως αποτυχημένα από το νόμο Κακλαμάνη.
  • Για τις 60 μεγα-δομές δημιουργείτε θέσεις “Οργανωτικού Συντονιστή" που θα λαμβάνουν το επίδομα του Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης. Όμως οι οργανωτικοί συντονιστές δεν διορίζονται με διαδικασία όμοια με τους γενικούς διευθυντές. Ο υπουργός ορίζει τις προϋποθέσεις. Ο υπουργός ορίζει την τριμελή επιτροπή που τους επιλέγει. Ο υπουργός δύναται να τους παύσει. Αυτός είναι ο λόγος που καταθέσαμε συγκεκριμένη τροπολογία,  προτείνοντας η επιλογή να γίνεται από το ΕΙΣΕΠ (Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊστάμενων) που συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΑΣΕΠ.
  • Βαπτίζετε τα ΚΕΤΕ σε Κ.Ε.Ε.Κ (campus) βαπτίζετε τα ΙΕΚ σε ΣΑΕΚ. Βαπτίζετε καλές πρακτικές που δεν έχουν καν αξιολογηθεί από τα πΕΠΑΛ .Αυτό δεν είναι μεταρρύθμιση. Βάπτιση είναι.  Μπορεί βέβαια να μην είστε μεταρρυθμιστές. Εύχομαι τουλάχιστον να είστε άξιοι νονοί.
  • Εμείς, στο ΠΑΣΟΚ, πιστεύουμε στο διάλογο και το έχουμε αποδείξει στην πράξη.   Αναφέρω, επί παραδείγματι, τη μεγάλη μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για την οποία προηγήθηκε εκτενής και ουσιαστικός διάλογος. Εσείς προαναγγέλλετε μία νέα μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και τη γράφετε μόνοι σας, στο υπουργείο, στα μουλωχτά.  Αλήθεια, σε ποια δημοκρατική χώρα της Ευρώπης γίνονται μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία χωρίς εκτενή διάλογο; Σε ποια Δημοκρατία μαθαίνονται οι αλλαγές στην Παιδεία από παραπολιτικά και non paper;
  • Το ΠΑΣΟΚ επιμένει ιδεολογικά ότι η εκπαίδευση δεν πρέπει να φθίνει εις βάρος της κατάρτισης.  Οι δομές κατάρτισης  πρέπει να λειτουργούν συμπληρωματικά στις δομές εκπαίδευσης και όχι ως υποκατάστατα.  Θέλουμε πρώτα πολίτες και ύστερα εργαζόμενους.  Αυτό όμως απαιτεί: βαθιές τομές στην παραγωγή δεξιοτήτων, στην κοινωνική προστασία, στη φορολογία και στις εργασιακές σχέσεις. 
  • Προτείνουμε την δημιουργία ενός νέου κεντρικού φορέα κατ’ αντιστοιχία του ΙΕΠ για το σύνολο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Ένός φορέα με δύο πυλώνες: Επιστημονικό για το σχεδιασμό την εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών και τη συγγραφή νέων βιβλίων. Διαχειριστικό για τη χρηματοδότηση  όλων των αναγκών της επαγγελματικής εκπαίδευσης σε υποδομές και εξοπλισμό. Αυτό το νέο Ινστιτούτο για την Επαγγελματική εκπαίδευση, σωστά στελεχωμένο και μακριά από τις αβελτηρίες και την ανεπάρκεια των υφιστάμενων φορέων είναι το πρώτο και αναγκαίο βήμα.

Η τροπολογία του ΠΑΣΟΚ

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ/ΠΡΟΣΘΗΚΗ 

ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 

ΜΕ ΤΙΤΛΟ 

«ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ» 

Προτεινόμενες διατάξεις 

Άρθρο 1 

Κριτήρια & διαδικασία επιλογής οργανωτικών συντονιστών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων με προεδρεύοντα από το ΑΣΕΠ. 

Η παράγραφος 2 του άρθρου 40Η του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου ΣΤ1 Κεφαλαίου στον Ν.4763/2020 διαμορφώνεται ως εξής: 

Άρθρο 40Η - Οργανωτικός Συντονιστής  

1...... 

2.Με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος η οποία εκδίδεται από την γενική γραμματέα επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης και αναρτάται στη σελίδα του υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και στη «Διαύγεια», καλούνται μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δημόσιας εκπαίδευσης και μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι έχουν την προβλεπόμενη εμπειρία στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσας, να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση των θέσεων οργανωτικών συντονιστών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.  

Για την επιλογή των συντονιστών επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης λαμβάνονται υπόψη 4 ομάδες κριτηρίων: 

α. Μοριοδότηση βάσει τυπικών, εκπαιδευτικών προσόντων και προσόντων επαγγελματικής κατάρτισης, με συντελεστή βαρύτητας 35% 

β. Μοριοδότηση βάσει εργασιακής εμπειρίας και άσκησης καθηκόντων ευθύνης σε θέματα επαγγελματικής κατάρτισης, με συντελεστή βαρύτητας 35% 

γ. Μοριοδότηση βάσει αξιολόγησης (δεν λαμβάνεται υπόψη κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου), με συντελεστή βαρύτητας 10% και  

δ. Μοριοδότηση βάσει συνέντευξης με συντελεστή βαρύτητας 20% 

Η μοριοδότηση κάθε ομάδας κριτηρίων διενεργείται με βάση το άρθρο 85 του Ν3528/2007 όπως ισχύει, πλην του κριτηρίου β για τη μοριοδότηση της εργασιακής εμπειρίας. Τα κριτήρια μοριοδότησης της εργασιακής εμπειρίας για τις θέσεις των οργανωτικών συντονιστών επαγγελματικής εκπαίδευσης καθορίζονται με υπουργική απόφαση των υπουργών Παιδείας και Εσωτερικών.  

Η δομημένη συνέντευξη διενεργείται από το αρμόδιο ΕΙΣΕΠ (Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων) με την σύνθεση που προβλέπεται στο άρθρο 28 του Ν4873/2021, δηλαδή: 

α) δύο (2) μέλη του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) που υποδεικνύονται από τον/την Πρόεδρό του 

β) έναν (1) Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που υποδεικνύεται από τον Πρόεδρό του, 

γ) ένα (1) μέλος του Επιστημονικού Εκπαιδευτικού Συμβουλίου ή προϊστάμενο Διεύθυνσης Εκπαιδευτικής Μονάδας του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., που υποδεικνύεται από τον Πρόεδρό του και 

δ) τον Υπηρεσιακό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας 

Το ΕΙΣΕΠ μεριμνά για την αναγκαία βοήθεια για άτομα με αναπηρία (ενδεικτικά, διερμηνέων νοηματικής), εφόσον αυτό απαιτείται. 

Το συνολικό αποτέλεσμα της μοριοδότησης κάθε ομάδας κριτηρίων ανά υποψήφιο πολλαπλασιάζεται με τον αντίστοιχο συντελεστή βαρύτητας και εξάγεται το συνολικό άθροισμα. Η συνολική βαθμολογία των κριτηρίων εξάγεται με προσέγγιση 2 δεκαδικών ψηφίων. 

Δεν επιτρέπεται :  

Να είναι υποψήφιος για επιλογή σε θέση Οργανωτικού Συντονιστή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, υπάλληλος ή εκπαιδευτικός που αποχωρεί αυτοδικαίως από την υπηρεσία εντός ενός (1) έτους από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των υποψηφιοτήτων. 

Να είναι υποψήφιος για την επιλογή σε θέση οργανωτικού συντονιστή επαγγελματικής εκπαίδευσης, υπάλληλος ή εκπαιδευτικός ο οποίος διανύει δοκιμαστική υπηρεσία ή τελεί σε διαθεσιμότητα ή αργία ή έχει καταδικαστεί τελεσιδίκως για τα αναφερόμενα στη παράγραφο 1 του άρθρου 16 του ΚΚΔΚΥ αδικήματα ή του έχει επιβληθεί τελεσίδικα οποιαδήποτε πειθαρχική ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών τεσσάρων (4) μηνών για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα μέχρι τη διαγραφή της ποινής κατά τα προβλεπόμενα στη νομοθεσία. 

Οι υποψήφιοι υποβάλλουν αίτηση, που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, μέσα στην προθεσμία που προβλέπεται στην πρόσκληση, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δέκα (10) ημέρες από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα Διαύγεια.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες