Πώς να εξουθενώσεις τον εκπαιδευτικό... αμισθί: Πιερρακάκης στα βήματα Κεραμέως
Η νέα μέθοδος: Ανάθεση δεκάδων εργασιών «αμισθί» και επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών

Στα βήματα της προκατόχου του Νίκης Κεραμέως φαίνεται πως βαδίζει ο Κυριάκος Πιερρακάκης τουλάχιστον στη μέθοδο της δωρεάν υπεραπασχόλησης των εκπαιδευτικών, υπό τον μανδύα του εθελοντισμού -έστω και υποχρεωτικού...

Πέρυσι, η κ.Κεραμέως όρισε χιλιάδες εκπαιδευτικούς ως μέλη των άμισθων επιτροπών  παραλαβής έργων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», σε κάθε σχολείο της χώρας!

Οι εμπλεκόμενοι στις επιτροπές αυτές ίσως και να ξεπερνούσαν τους μισούς από όσους μόνιμους εκπαιδευτικούς υπηρετούν, αφού η σχετική λίστα περιλάμβανε 12.566 επιτροπές, η κάθε μία από τις οποίες στελεχώνεται από 3 τακτικά και 3 αναπληρωματικά μέλη. 

Ολοι αυτοί οι άνθρωποι εντέλλονται για τα επόμενα χρόνια (μέχρι το 2025!) να αυξήσουν τον ήδη επιβαρυμένο φόρτο εξωδιδακτικής τους εργασίας προκειμένου να παραλαμβάνουν, να καταμετρούν, να τσεκάρουν την ποιότητα του εξοπλισμού, την εγκατάστασή του στα σχολεία και την υπογραφή των αναγκαίων πρωτοκόλλων και δελτίων παραλαβής, χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή.

Χθες λοιπόν, ο Κυριάκος Πιερρακάκης ζήλωσε τη δόξα Κεραμέως και όρισε συνολικά 76.866 εκπαιδευτικούς, ως μέλη Επιτροπών Παραλαβής σε επίπεδο  Σχολικής  Μονάδας  (Ε.Π.Σ.Μ.) των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  και της Σιβιτανιδείου για τα έργα  που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027  και του  Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας  «Ελλάδα 2.0» !

Πρόκειται για τριμελείς επιτροπές -οι οποίες όμως γίνονται εξαμελείς καθώς υπάρχουν σε καθεμία και από τρία αναπληρωματικά μέλη- οι οποίες θα αναλάβουν μη αμειβόμενες να παραλάβουν έργα σε 12.811 σχολεία.

Αρμοδιότητα των Επιτροπών είναι η οριστική ποιοτική και ποσοτική  παραλαβή των υπό προμήθεια ειδών σε κάθε  Σχολική Μονάδα, υπογράφοντας το σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής.  

Πιο συγκεκριμένα, η επιτροπή πιστοποιεί:

1. Την ποσοτική παραλαβή, καταμετρώντας τα προς παράδοση είδη και ελέγχοντας την ορθότητα των στοιχείων του πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής και των σχετικών δελτίων αποστολής.

2. Την ποιοτική παραλαβή, ελέγχοντας πως ο εξοπλισμός έχει στο σύνολό του αποσφραγισθεί και εγκατασταθεί σε χώρους εκπαίδευσης καθώς και ότι λειτουργεί κανονικά. 

Επαναλαμβάνουμε: Αυτα θα τα κάνουν χωρίς πρόσθετη αμοιβή, γιατί ως γνωστόν οι εκπαιδευτικοί μας δεν έχουν πολλή δουλειά.

Τι ωραία να δουλεύεις...αμισθί

Και να ήταν η πρώτη φορά... Προ ημερών το ΙΕΠ κάλεσε τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει σε σχολικές μονάδες της δημόσιας ή ιδιωτικής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να υποβάλουν αίτηση εγγραφής στο Ανοικτό Μητρώο Εκπαιδευτικών, για συμμετοχή αμισθί σε Ομάδες Εργασίας του Ι.Ε.Π., που θα συγκροτούνται για την πραγματοποίηση επί μέρους δράσεων του φορέα.

Η πρωτοβουλία απορρέει από τη δέσμευση του Ι.Ε.Π. για την ενίσχυση της συνεργασίας εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας, προάγοντας την αμοιβαία διάδραση και τη σύνδεση μεταξύ των εκπαιδευτικών. Στόχος είναι η αξιοποίηση του πλούτου εμπειρίας, εξειδίκευσης και πάθους που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί, καθώς και η ενίσχυση του οράματος για περαιτέρω σύνδεση του Ι.Ε.Π. με τις/τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ενταθεί η αμφίδρομη επικοινωνία και η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών.

Τα ίδια είχαν συμβεί και το 2018 όταν είχε δημιουργηθεί θέμα με το Ευρωπαϊκό Σχολικό Πρόγραμμα διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εξέδωσε η ΔΟΕ.

Η Ομοσπονδία έκανε τότε λόγο για παιχνίδι στις πλάτες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να κάνουν αμισθί τη δουλειά «συνεργατών» που θα έπρεπε να έχουν προσληφθεί.

Η ΔΟΕ σημείωνε παράλληλα ότι το προηγούμενο διάστημα σχολεία δέχονταν πιέσεις και «προειδοποιήσεις» από υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας και παραπλανούνταν σκόπιμα περί της υποχρεωτικότητας της συμμετοχής στο πρόγραμμα, υποχρεωτικότητα όμως που δεν ισχύει!

Ακόμη, η Διδασκαλική Ομοσπονδία εγείρει το ερώτημα "σε τι αποσκοπεί η προσπάθεια ελαχιστοποίησης του κόστους με ανορθόδοξες μεθόδους ανάθεσης", καθώς το πρόγραμμα κατά κύριο λόγο χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ε.Ε.

Ο «πρωτοπόρος» Ανδρέας Λοβέρδος και τα μόρια

To Νοέμβριο του 2014 , την ώρα που η εκπαίδευση διαλυόταν υπό το βάρος των περικοπών και των τεράστιων κενών, ο τότε υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος προχώρησε σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία για να καλύψει τις ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων στα σχολεία.

Δήλωσε ότι σκέφτεται να καλέσει εκπαιδευτικούς να εργαστούν... δωρεάν με αντάλλαγμα μόρια που θα τους βοηθήσουν να ανέβουν θέσεις στους πίνακες κατάταξης όταν – και εφόσον – γίνουν προσλήψεις!

Πικρό γέλιο προκάλεσε η πρωτοφανής αυτή σκέψη, την οποία εξέφρασε στα "Νέα" (κατά σύμπτωση, μιλώντας στον υπογράφοντα, που τότε εργαζόταν στα ΝΕΑ)  ο Ανδρέας Λοβέρδος, προφανώς για να μετρήσει τις αντιδράσεις. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η "λύση" για τους εθελοντές εκπαιδευτικούς εξετάζεται από το υπουργείο, καθώς τα κενά στα σχολεία φαίνεται αδύνατο να καλυφθούν παρά το πάγωμα αιτήσεων συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών μέχρι το τέλος του σχολικού έτους και την ανάκληση αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε διάφορους τομείς.

"Απομένουν ακόμη 1.100 κενά και μιλάω για κενά που αφορούν την επάρκεια στα σχολεία, όχι την πληρότητα, γιατί αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται πια. Δεν μπορώ να τα καλύψω αυτά τα 1.100 κενά γιατί δεν έχω άλλα κονδύλια"  μοιρολογούσε ο Ανδρέας Λοβέρδος. "Αξεπέραστο το πρόβλημα λοιπόν. Τι να κάνω; Προσπαθώ κατ' αρχήν να βρω μια λύση που δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμα, αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος ότι θα προχωρήσει, σκέφτομαι ότι αν βρεθώ σε αδιέξοδο το μόνο που απομένει είναι να απευθυνθώ στον ανώνυμο εκπαιδευτικό ζητώντας την εθελούσια συνεισφορά του. Να δουλέψει χωρίς λεφτά για να καλυφθούν τα κενά, εθελοντικά δηλαδή, με αντάλλαγμα κάποια μόρια που θα τον βοηθήσουν όταν γίνουν προσλήψεις" λέει. 

Μάλιστα λίγο μετα σε τηλεοπτική εκπομπή, ο Α.Λοβέρδος αναρωτήθηκε: «Που είναι το πρόβλημα για τον εθελοντισμό των εκπαιδευτικών ;». Δεν κατάλαβε τίποτα.

Επαγγελματική εξουθένωση...

Τέτοιες εμπνεύσεις και αποφάσεις όμως, προστίθενται στη διαμόρφωση του τοξικού περιβάλλοντος στα εργασιακά, μορφωτικά και δημοκρατικά δικαιώματα  των εκπαιδευτικών που  διαμορφώνεται σταδιακά τον τελευταίο καιρό (με δικαστικές αποφάσεις, με εκβιαστικές εγκυκλίους και  «προθεσμίες» που λειτουργούν ασφυκτικά θέτοντας τελεσίγραφα υλοποίησης εντολών, με προϊσταμένους στο ρόλο του επιτηρητή που κουνάνε το δάχτυλο με αυστηρότητα για να «συμμορφωθούν προς τας υποδείξεις» οι εκπαιδευτικοί).

Έγγραφα, Οδηγίες, Εγκύκλιοι, Υπουργικές Αποφάσεις, νέα νομοθεσία και βροχή από νέες ευθύνες που ετσιθελικά μετατρέπουν τους εκπαιδευτικούς σε πληροφορικούς (μέσα σε λίγα 24ωρα έπρεπε όλοι να χειρίζονται υπολογιστές και να ξέρουν να κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως) νοσοκόμους και γιατρούς (υπεύθυνοι covid), ψυχολόγους (σύμβουλοι σχολικής ζωής), που μαζί με τους παλιότερους μόνιμους ρόλους του διοικητικού προσωπικού, του φύλακα,  κάνουν "φύλο και φτερό" την εκπαιδευτική διαδικασία και εξουθενώνουν τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι στη χώρα μας, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Γυμνάσια - Λύκεια) έχουν μέση ηλικία 50 ετών και άνω.

Ίσως γι αυτό μαζί με τις εστίες αντίστασης που αναζωπυρώνονται από το "λάδι που ρίχνει στη φωτιά" το ΥΠΑΙΘ, παρατηρείται και ένα πρωτοφανές «κύμα φυγής» εκπαιδευτικών προς την συνταξιοδότηση, καθώς οι αντίξοες συνθήκες εργασίας  (εντατικοποίηση, πίεση, εξάντληση, έλλειψη νοήματος, τηλεκπαίδευση και αξιολόγηση) έχουν κάνει αφόρητη τη ζωή χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Ετσι σήμερα οι εκπαιδευτικοί μεταφέρουν περισσότερο από ποτέ δουλειά στο σπίτι (εκτός από διορθώσεις, βαθμολογίες, απουσίες τώρα και τηλεσυνεδριάσεις κα) και αρκετές φορές είναι αναγκασμένοι να εγκαταλείψουν την τάξη τους για να διεκπεραιώσουν από αναθέσεις νοσηλευτικού περιεχομένου (οι υπεύθυνοι covid) ή αναθέσεις αντιμετώπισης ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, μαθησιακές δυσκολίες, (Σύμβουλοι σχολικής ζωής) μέχρι και αναθέσεις σχετικές με τις Επιτροπές Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.) κλπ

Πρόκειται για ένταση της εργασιακής εξουθένωσης, καθώς για πολλούς πλέον το πιο δύσκολο κομμάτι δεν είναι η εκπαιδευτική διαδικασία αλλά ο «βομβαρδισμός» με ατελείωτο γραφειοκρατικό φόρτο που διασπείρει άγχος, αβεβαιότητα, αγωνία...

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες