Για «προσπάθεια καταστρατήγησης, για πολλοστή φορά, του πανεπιστημιακού αυτοδιοίκητου με εγκυκλίους που υποδεικνύουν τον τρόπο διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας» κάνουν λόγο σε ανακοίνωσή τους οι καθηγητές των Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ για τη διενέργεια των τηλε-εξετάσεων στο πανεπιστήμιο.
«Ως ακαδημαϊκοί αδυνατούμε να κατανοήσουμε πώς είναι δυνατόν να επιβληθεί ο τρόπος διενέργειας των εξετάσεων με υπουργικές εγκυκλίους» υπογραμμίζουν.
Στη συνέχεια, αναφέρουν ότι «οι εξετάσεις αποτελούν τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, πρέπει να διασφαλίζεται η δυνατότητα συμμετοχής σε αυτές σε όσους το δικαιούνται και, σύμφωνα με τον νόμο, αποσκοπούν στην πιστοποίηση της απόκτησης των αναγκαίων γνώσεων από τους φοιτητές/τριες. Οι διδάσκοντες/ουσες έχουν την ευθύνη για την αρτιότητα της εξέτασης που διενεργούν και το υπηρεσιακό καθήκον αυτή να διεξάγεται με μεθόδους που θα προστατεύουν το αδιάβλητο της διαδικασίας».
«Γνωρίζουμε πολύ καλά ποια είναι τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα και δεν θα ωφελήσει καμία σχετική ανακοίνωση ή απόφαση. Οι εξετάσεις πρέπει να είναι αδιάβλητες, όχι απλά να βαφτίζονται ως τέτοιες» προσθέτουν.
Επίσης, σημειώνουν ότι «αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποια λογική οι εξ αποστάσεως εξετάσεις θα είναι αδιάβλητες και αποτελεσματικές για το ΕΚΠΑ ενώ το αντίθετο ισχύει , π.χ., για το Πανεπιστήμιο Πατρών».
«Ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι βρισκόμαστε στο πλευρό όσων υπερασπίζονται το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και διεκδικούμε να διασφαλιστεί και να ενισχυθεί ο Δωρεάν και Δημοκρατικός χαρακτήρας του που του επέτρεψε να προάγει την έρευνα και τη διδασκαλία. Δεν μπορούμε απλά να κρίνουμε τις αντιδράσεις αφήνοντας στο απυρόβλητο τις αιτίες που τις προκαλούν» επισημάινουν.
Τέλος, οι καθηγητές των Θετικών επιστημών του ΕΚΠΑ ζητούν από τα διοικητικά όργανα των πανεπιστημίων και την πανεπιστημιακή κοινότητα να τιμήσουν το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων και το κύρος της ακαδημαϊκής ιδιότητας.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ
Πανεπιστήμιο αυτοδιοίκητο ή εξαναγκαζόμενο;
Η άποψη του ΔΣ του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών για το κυοφορούμενο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια έχει εκφραστεί ήδη στην ανακοίνωση του Συλλόγου από 29/12/2023. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η παραβίαση του Συντάγματος, όπως αυτή που επιχειρείται για το άρθρο 16, οδηγεί σε επικίνδυνες ατραπούς, καθώς δημιουργεί προηγούμενο για την παραβίαση οποιοιδήποτε άλλου άρθρου του Συντάγματος. Εκτός αν η παραβίαση του Συντάγματος δεν συνιστά «ανομία», και μάλιστα βαρύτατη. Επιπλέον, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια όχι μόνο δεν θα λύσουν κανένα από τα προβλήματα της ανώτατης εκπαίδευσης (υποστελέχωση, υποχρηματοδότηση, έλλειψη φοιτητικής μέριμνας), αλλά θα οδηγήσουν στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση εκ των έσω των δημόσιων ΑΕΙ, στην κατάργηση του δωρεάν χαρακτήρα τους και στη μετατροπή τους σε παρόχους εκπαιδευτικών υπηρεσιών χωρίς επιστημονικά εχέγγυα και με μειωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.
Οι κυβερνητικοί χειρισμοί των διαρροών και της επικοινωνιακής εκστρατείας άνευ νομοσχεδίου προκάλεσαν από την αρχή μεγάλη αναστάτωση στην πανεπιστημιακή κοινότητα, αναστάτωση που ήρθαν να επιτείνουν στον μέγιστο βαθμό η προσπάθεια ποινικοποίησης της πανεπιστημιακής ζωής, οι αδόκιμες παρεμβάσεις κυβερνητικών στελεχών, καθώς και η προσπάθεια καταστρατήγησης, για πολλοστή φορά, του πανεπιστημιακού αυτοδιοίκητου με εγκυκλίους που υποδεικνύουν τον τρόπο διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ως πανεπιστημιακοί δάσκαλοι βρισκόμαστε στο πλευρό όσων υπερασπίζονται το Δημόσιο Πανεπιστήμιο και διεκδικούμε να διασφαλιστεί και να ενισχυθεί ο Δωρεάν και Δημοκρατικός χαρακτήρας του που του επέτρεψε να προάγει την έρευνα και τη διδασκαλία. Δεν μπορούμε απλά να κρίνουμε τις αντιδράσεις αφήνοντας στο απυρόβλητο τις αιτίες που τις προκαλούν.
Ως ακαδημαϊκοί αδυνατούμε να κατανοήσουμε πως είναι δυνατόν να επιβληθεί ο τρόπος διενέργειας των εξετάσεων με υπουργικές εγκυκλίους. Οι εξετάσεις αποτελούν τμήμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, πρέπει να διασφαλίζεται η δυνατότητα συμμετοχής σε αυτές σε όσους το δικαιούνται και, σύμφωνα με τον νόμο, αποσκοπούν στην πιστοποίηση της απόκτησης των αναγκαίων γνώσεων από τους φοιτητές/τριες. Οι διδάσκοντες/ουσες έχουν την ευθύνη για την αρτιότητα της εξέτασης που διενεργούν και το υπηρεσιακό καθήκον αυτή να διεξάγεται με μεθόδους που θα προστατεύουν το αδιάβλητο της διαδικασίας. Γνωρίζουμε πολύ καλά ποια είναι τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά μέσα και δεν θα ωφελήσει καμία σχετική ανακοίνωση ή απόφαση. Οι εξετάσεις πρέπει να είναι αδιάβλητες, όχι απλά να βαφτίζονται ως τέτοιες. Επίσης αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποια λογική οι εξ αποστάσεως εξετάσεις θα είναι αδιάβλητες και αποτελεσματικές για το ΕΚΠΑ ενώ το αντίθετο ισχύει , π.χ., για το Πανεπιστήμιο Πατρών.
Θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την ακαδημαϊκή ελευθερία και την προαγωγή της επιστήμης και δεν θα απαξιώσουμε την δουλειά μας ακολουθώντας αμφίβολες πρακτικές τηλε-εξέτασης και τηλε-εκπαίδευσης, που δεν λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε μαθήματος ξεχωριστά.
Καλούμε τα διοικητικά όργανα των πανεπιστημίων και την πανεπιστημιακή κοινότητα να τιμήσουν το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων και το κύρος της ακαδημαϊκής ιδιότητας.
Για το ΔΣ
Δ. Φασουλιώτης Σ. Κολλιόπουλος
Πρόεδρος Γραμματέας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη