Τον προβληματισμό τους για τις διαδικτυακές εξετάσεις στις σχολές ΕΚΠΑ και ειδικότερα στις σχολές Θετικών Επιστημών, εκφράζει ο Σύλλoγος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ.
Όπως τονίζουν, οι δυσχέρειες αυτές αφορούν μεταξύ άλλων τις κάθε είδους ευρύτατες δυνατότητες (αναζήτησης, υπολογισμών, επικοινωνίας κοκ) που είναι διαθέσιμες σε όποιον είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο.
Συμπληρώνουν, πως για πολλά μαθήματα του κλάδου των θετικών επιστημών οι δυσχέρειες αυτές καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την ικανοποίηση του βασικού προαπαιτούμενου με βάση τον νόμο αλλά και την ηθική του δημόσιου λειτουργήματος που επιτελούμε: την αδιάβλητη εκτέλεση τους.
«Οι διαθέσιμες τεχνικές επιλογές δεν λαμβάνουν υπόψη τον αξιόλογο αριθμό φοιτητριών και φοιτητών που δεν έχουν κατάλληλη υποδομή για να εξεταστούν διαδικτυακά. Επίσης, βασίζονται σε οικιακές/ιδιωτικές συνδέσεις των μελών ΔΕΠ και όχι σε δημόσιες υποδομές τις οποίες είναι υποχρεωμένο να παρέχει το κάθε πανεπιστήμιο», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά
Χθες, 05/02/2024, διεξάχθηκε στη ΣΘΕ ανοιχτή συζήτηση με την «Επιτροπή υποστήριξης εξ αποστάσεως εξετάσεων». Από τη συζήτηση έγινε σαφές ότι η διαδικασία εξέτασης που ενδεχoμένως φαίνεται εφικτή σε κάποιες περιπτώσεις, δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίσει το αδιάβλητο σε όλες τις σχολές του ΕΚΠΑ. Συγκεκριμένα, για τη Σχολή Θετικών Επιστημών, η πλειονότητα των μελών ΔΕΠ που τοποθετήθηκαν στην παραπάνω συνάντηση ανέδειξαν τεράστιες και πολύπλευρες δυσχέρειες στη διαδικασία των εξ αποστάσεως εξετάσεων. Οι δυσχέρειες αυτές αφορούν μεταξύ άλλων τις κάθε είδους ευρύτατες δυνατότητες (αναζήτησης, υπολογισμών, επικοινωνίας κοκ) που είναι διαθέσιμες σε όποιον είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο. Για πολλά μαθήματα του κλάδου των θετικών επιστημών οι δυσχέρειες αυτές καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη την ικανοποίηση του βασικού προαπαιτούμενου με βάση τον νόμο αλλά και την ηθική του δημόσιου λειτουργήματος που επιτελούμε: την αδιάβλητη εκτέλεση τους.
Σημειώνεται ακόμη, ότι οι διαθέσιμες τεχνικές επιλογές δεν λαμβάνουν υπόψη τον αξιόλογο αριθμό φοιτητριών και φοιτητών που δεν έχουν κατάλληλη υποδομή για να εξεταστούν διαδικτυακά. Επίσης, βασίζονται σε οικιακές/ιδιωτικές συνδέσεις των μελών ΔΕΠ και όχι σε δημόσιες υποδομές τις οποίες είναι υποχρεωμένο να παρέχει το κάθε πανεπιστήμιο.
Ο κάθε διδάσκων είναι ακαδημαϊκά και νομικά υπεύθυνος για τη διδασκαλία και την εξέταση των μαθημάτων. Αόριστες διαβεβαιώσεις «ελαστικότητας», που δίδονται φυσικά μόνο προφορικά και δεν θα επιβεβαιωθούν από κανέναν, δεν κατοχυρώνουν τους διδάσκοντες απέναντι στον νόμο και δεν τιμούν το αρχαιότερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας.
Ως εκ τούτου καλούμε τους προέδρους των Τμημάτων της Σχολής μας να συγκαλέσουν άμεσα συνελεύσεις τμημάτων, όχι για να ανακοινώσουν ειλημμένες αποφάσεις, αλλά προκειμένου να συζητηθεί ουσιαστικά το ζήτημα της ακεραιότητας/αδιάβλητου των εξετάσεων και να εκφραστεί η βούληση των μελών τους. Η εκπαιδευτική διαδικασία δεν καθορίζεται από ερμηνευτικές εγκυκλίους του Υπουργείου, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν έχουν ισχύ νόμου, ούτε από αποφάσεις διοικητικών οργάνων που απλά υιοθετούν τις ανωτέρω εγκυκλίους στη λογική του «τί άλλο μπορούμε να κάνουμε… ».
Αναρωτιόμαστε, ποιοι πραγματικά επιζητούν τα ανοιχτά, ζωντανά, δημοκρατικά πανεπιστήμια με ακαδημαϊκά εχέγγυα; Σίγουρα, όχι όσοι αμέριμνα υιοθετούν τις εξ αποστάσεως διαδικασίες ως πανάκεια για κάθε περίπτωση και για όσο χρειαστεί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη