idiotika_panepistimia
Περί ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Θα σας πω μια ιστορία για να καταλάβετε το επίπεδο των ιδιωτικών κολλεγίων στην Ελλάδα και τι αποτέλεσμα θα έχει μακροπρόθεσμα αν αυτά αποκτήσουν ισοτιμία και ίδιες άδειες εξασκησης επαγγέλματος με τα ελληνικά.

Όταν έκανα ιδιαίτερα μαθηματικών, προς το τέλος είχα αρχίσει να κάνω και σε φοιτητές. Είχα μια πολύ καλή φοιτήτρια από τους χημικούς μηχανικούς, δύο καλά παιδιά από το μαθηματικό Αθήνας κτλ. Σε κάποια φάση, με πήραν τηλέφωνο για να βοηθήσω έναν φοιτητή που σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Mediterranean college. 

Δεν ήξερα καν ότι υπήρχε κάτι τέτοιο. Σημειωτέον ότι έχει ιδρυθεί το 2005. Λέω πάμε να δούμε τι θα δούμε. Ομολογώ ήμουν προκατειλημμένος για το ποιοι και ποιες πάνε να σπουδάσουν τέτοια επαγγέλματα σε τέτοια "ιδρύματα". Και είχα αρνητική ιδέα για το τι διδάσκεται και πώς. Ειδικά όταν μιλάμε για σκληρά επαγγέλματα που σώζουν ή κοστίζουν ζωές όπως γιατρός, μηχανικός, κτλ. (Edit χάρη σε εύστοχα σχόλια από κάτω: δεν είναι τα μόνα, ψυχολογία και νομική άλλες δύο επιστήμες που δεν θα έπρεπε ποτέ να μπουν στην αγορά των ιδιωτικών). Άλλο να κάνεις web design και γραφιστική στο deree (για αυτά τα επαγγέλματα δε χρειάζεται 4ετης εκπαίδευση και καλώς υπάρχουν ιδιωτικά κολλέγια να καλύπτουν τέτοιες εξειδικεύσεις) και αλλο να θες να χτίζεις σπίτια και γέφυρες με σπουδές σε ιδιωτικό κολλέγιο.

Όσο χαμηλά και να είχα τον πήχυ όμως, τίποτα δεν μπορούσε να με προϊδεάσει για αυτό που θα έβλεπα.

Ο νεαρός είχε προσπαθήσει σε δύο άλλες άσχετες σχολές πριν (νομίζω μαγειρική και γραφιστική), δεν του άρεσαν / δεν τα είχε καταφέρει και τώρα είχε γραφτεί σε αυτή τη σχολή. Ήταν πρώτο εξάμηνο και τα είχε βρει πολύ δύσκολα. Η οικογένεια του (πολύ συμπαθής, οι γονείς είχαν φτύσει αίμα για να προσφέρουν τα πάντα στα παιδιά τους) πλήρωνε αδρά για να τον βοηθήσω γτ φοβόντουσαν ότι θα τα παρατούσε πάλι.

Ξεκινάμε το πρώτο μάθημα, η μαμά μου φέρνει καφέ και κλείνει την πόρτα και ο νεαρός μου ξηγιέται όμορφα κι ωραία
'λοιπόν, αυτή είναι η ύλη, έχουμε να κάνουμε τρεις εργασίες και θα ήθελα να μου τις κάνεις εσύ γιατί εγώ δεν το έχω καθόλου με τα μαθηματικά'

(Σημείωση: Το 'δεν το έχω καθόλου με τα μαθηματικά' είναι κάτι που ακούς πολύ συχνά ως καθηγητής και πιστεύω πως στο 60-70% των περιπτώσεων δεν ισχύει -ειναι απλά φόβος ανακατεμένος με την απόλυτη έλλειψη προσπάθειας των καθηγητών του σχολείου να βοηθήσουν τους μη προικισμένους μαθητές)

Κοιτάζω την ύλη και τις εργασίες που είχε για να περάσει το Μαθηματικά Ι και με πιάνει θυμός, νευρικό γέλιο, απορία και αγανάκτηση μαζί. Η πρώτη εργασία είναι ύλη Πρώτης και Δευτέρας γυμνασίου. Έχουν να λύσουν πρωτοβάθμιες εξισώσεις και απλά προβλήματα (τόση απόσταση μεταξύ Α και Β, το τρένο έχει τόση ταχύτητα, πόση ώρα θα κάνει να φτάσει) και κάποιες απλές δευτεροβάθμιες (το γνωστό τριωνυμο). Μιλάμε για γέλια και για κλάματα.

Κοιτάζω το βιβλίο και συνειδητοποιώ την κομπίνα. -Το Mediterranean college το κανονικό (όχι κάτι το σπουδαίο ως πανεπιστήμιο αλλά οκ) έχει δώσει μια αξιοπρεπή ύλη στο παράρτημα του στην Αθήνα και στο τέλος του βιβλίου έχει ένα συμπλήρωμα με απαραίτητες γνώσεις. Και καλά κάνει. Προφανώς και πρέπει να ξέρεις εξισώσεις 1ου και 2ου βαθμού (και όχι μόνο) για να σπουδάσεις πολιτικός μηχανικός!! Αυτό το συμπλήρωμα είναι για εισαγωγικές εξετάσεις στο τμήμα όμως, όχι ύλη του πτυχίου.

-Οι κουφάλες οι Έλληνες έχουν βάλει ως ύλη το συμπλήρωμα! Διδάσκουν το βιβλίο, οι φοιτητές δεν καταλαβαίνουν τπτ και εξετάζονται στο συμπλήρωμα με εργασίες για το σπίτι!!
-Ο ελεγκτής δεν βλέπει τι εξετάζουν οι Έλληνες, βλέπει μόνο ότι διδάσκουν το βιβλίο που έχει σταλεί από Αγγλία. Οπότε όλα καλά!

Και το κερασάκι φυσικά είναι ότι ο νεαρός που με έχει καλέσει, όντως δεν το έχει καθόλου με τα μαθηματικά!! Δεν ξέρει να λύνει ούτε πρωτοβάθμια εξίσωση, τον κουράζει ακόμα και το να κοιτάει τις εξισώσεις και γι'αυτό θέλει να του τις λύσω εγώ.

Φυσικά αρνήθηκα, προσπαθήσαμε να κάνουμε 2-3 μαθήματα ώστε να λύσει την πρώτη εργασία και όταν είδα κι απόειδα, μίλησα στους γονείς του και τους είπα να τον βγάλουν από το κολλέγιο και να τον στείλουν να κάνει κάτι άλλο.

Δεν ξέρω αν το έκαναν. Μπορεί να βρήκαν κάποιον άλλο να λύσει τις εργασίες. 

Μπορεί όμως αυτός ο νεαρός σήμερα να είναι ο πολιτικός μηχανικός που θα χτίσει το σπίτι που θα μείνουν τα παιδιά σας στο μέλλον και που με τον πρώτο σεισμό θα καταρρεύσει.

Μπορεί μια άλλη νεαρή να σπουδάσει ιατρική σε ένα ιδιωτικό κολλέγιο και να είναι η γιατρός της μητέρας σας. Μπορεί να είναι η δικηγόρος που θα αναλάβει να σας υπερασπίσει στο δικαστήριο, η δικαστής που θα εκδικάσει την υπόθεση σας, ο ψυχολόγος στον οποίο θα ανοίξετε την ψυχή σας ελπίζοντας σε μια σανίδα σωτηρίας.

Αυτό σημαίνει ιδιωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Και καλά κάνουν οι φοιτητές / φοιτήτριες και εξεγείρονται. Σκεφτείτε προσεκτικά πριν πείτε ναι σε αυτή τη λαίλαπα. Θα θρηνήσουμε θύματα.

Θα είναι η ταφόπλακα της Ελλάδας.

Η ανάρτηση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KILKIS
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Κιλκίς: Σχολή επαγγελματικής κατάρτισης θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2025
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος