Για ασφυκτικά χρονικά όρια της δημόσιας διαβούλευσης κάνουν λόγο η Σύγκλητος και το Συμβούλιο Διοίκησης του Πολυτεχνείου Αθήνας, σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν για το νομοσχέδιο Πιερρακάκη περί ιδιωτικών ΑΕΙ.
Τα δύο όργανα του ιδρύματος αποφεύγουν να πάρουν σαφή θέση για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, τονίζουν όμως ότι η πολιτεία οφείλει να στηρίζει την δημόσια παιδεία και να μεριμνά για την ουσιαστική της αναβάθμιση, κάνοντας 5 συγκεκριμένες παρατηρήσεις, όπως ότι απαιτείται αύξηση χρηματοδότησης, ενίσχυση αυτοδιοίκητου, κλπ.
Υπενθυμίζεται ότι για το ίδιο ζήτημα είχε εκδώσει ξεχωριστή ανακοίνωση το Συμβούλιο του ιδρύματος προ ημερών, όπου έκανε λόγο για δραματικά συρρικνωμένο προϋπολογισμό, που οδηγεί αναπόφευκτα σε αδυναμία συντήρησης και εκσυγχρονισμού των εκπαιδευτικών, ερευνητικών και κτιριακών υποδομών του Πανεπιστημίου, «οι οποίες υποβαθμίζονται με ραγδαίο ρυθμό. Το γεγονός αυτό σε συνάρτηση με την εξίσου δραματική αφαίμαξη του προσωπικού όλων των κατηγοριών και βαθμίδων, καθιστά προβληματική (αν όχι αδύνατη) την παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου, ανάλογου του κύρους και της ιστορίας του ΕΜΠ»
Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι στο ΕΜΠ προτάθηκαν 3 διαφορετικά σχέδια αποφάσεων για το νομοσχέδιο Πιερρακάκη και αυτό που επικράτησε με 14 ψήφους (επί συνόλου 22 παρόντων μελών) ήταν εκείνο που εισηγήθηκε ο πρύτανης κ. Ιω.Χατζηγεωργίου. Το ψήφισμα που είχε εισηγηθεί το μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης κ.Δ.Καλιαμπάκος έλαβε 6 ψήφους και εκείνο του επίσης μέλους του Σ.Δ κ. Σ.Κουρκουλή έλαβε 2 ψήφους.
Με τον τρόπο αυτό πάντως, η διοίκηση του ιδρύματος αντίθετα με άλλα ΑΕΙ, δεν λαμβάνει καν θέση αν συμφωνεί ή διαφωνεί με το νέο νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, ούτε σχετικά με την αναφερόμενη παραβίαση του άρθρου 16 .
Η απόφαση της Συγκλήτου και του Συμβουλίου Διοίκησης του ΕΜΠ
Η Σύγκλητος και το Συμβούλιο Διοίκησης (Σ.Δ.) του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, σε κοινή τους συνεδρίαση, συζήτησαν εκτενώς την κατάσταση που έχει προκύψει με την δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου-Πλαίσιο λειτουργίας Μη Κερδοσκοπικών Ξένων Πανεπιστημίων» και κατέληξαν κατά πλειοψηφία στα εξής:
α) Επισημαίνεται ότι τα ασφυκτικά χρονικά όρια της δημόσιας διαβούλευσης τα οποία δεν επιτρέπουν ουσιαστικό διάλογο και διαμόρφωση εποικοδομητικών προτάσεων.
β) Αδιαπραγμάτευτη θέση μας είναι ότι η πολιτεία οφείλει να στηρίζει την δημόσια παιδεία και να μεριμνά για την ουσιαστική της αναβάθμιση. Η πρακτική επαναβεβαίωση αυτής της απαράγραπτης υποχρέωσης αποτελεί προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε πρωτοβουλία ίδρυσης νέων εκπαιδευτικών μονάδων.
γ) Αναλυτικότερα, η στήριξη των δημόσιων πανεπιστημίων εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ απαιτεί:
• Ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων και επίδειξη εμπιστοσύνης προς τα όργανα διοίκησης και τους ακαδημαϊκούς λειτουργούς.
• Άμεση και ουσιαστική αντιμετώπιση της ανεπαρκούς και συνεχώς φθίνουσας στελέχωσης των δημόσιων πανεπιστημίων, σε θέσεις μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, Τεχνικού και Διοικητικού προσωπικού, ώστε να αποκατασταθεί η ανισορροπία μεταξύ των αφυπηρετήσεων και νέων διορισμών.
• Ειδική μέριμνα για τη συντήρηση των υποδομών, οι οποίες λόγω του περιορισμού των ανθρώπινων και οικονομικών πόρων, υποβαθμίζονται συνεχώς και καθίστανται ανεπαρκείς.
• Αύξηση της χρηματοδότησης, η οποία έχει μειωθεί θεαματικά τα τελευταία χρόνια, τόσον από τον τακτικό προϋπολογισμό και το ΠΔΕ, όσο και από τα επιχειρησιακά προγράμματα του υπουργείου (π.χ. Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας).
• Απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών στη διαχείριση των οικονομικών των ιδρυμάτων με έμφαση στις διαδικασίες προμηθειών.
δ) Ιδιαίτερα κρίσιμη είναι η αποσαφήνιση του ρόλου των ιδιωτικών κολλεγίων που λειτουργούν στη χώρα μας για τον οποίο εκφράζονται επιφυλάξεις και ειδικότερα των κανόνων αναγνώρισης των πτυχίων που χορηγούν, της απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων, της πρόσβασης των αποφοίτων σε μεταπτυχιακά προγράμματα κλπ.
ε) Στη συζήτηση για τους όρους ίδρυσης και το πλαίσιο λειτουργίας των ΝΠΠΕ, πρωταρχικής σημασίας είναι τα κριτήρια ποιότητας τόσο των διδασκόντων όσο και των υποδομών σε αυτά, η εποπτεία κάλυψής τους, η τυχόν κρατική επιχορήγησή τους, κλπ.
στ) Η Σύγκλητος και το Σ.Δ. του ΕΜΠ, εκφράζουν την ευχή να οργανωθεί μία έγκαιρη και άρτια δημόσια διαβούλευση για τα παραπάνω σημεία, ώστε η επιτυχής διεξαγωγή της να δώσει απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα και να αποκαταστήσει τη νηφαλιότητα στο χώρο των πανεπιστημίων, επαναφέροντας την κανονικότητα στην ακαδημαϊκή μας κοινότητα και ιδιαίτερα στην ομαλή ροή των σπουδών για τους φοιτητές μας,
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη