Ακόμα ένα περιστατικό που παραλίγο να καταλήξει σε τραγωδία διαδραματίστηκε στο Ειδικό Σχολείο της Γαλανόβρυσης, στην Λάρισα.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το ekdosi.gr, ο προϊστάμενος του σχολείου προσπάθησε να κλείσει το παράθυρο μιας αίθουσας και αυτό έπεσε πάνω του μαζί με την κάσα και τα τζάμια.
Οι μεντεσέδες που συγκρατούσαν την κάσα είχαν σκουριάσει από την πολυκαιρία με αποτέλεσμα να πέσει όλη η κατασκευή.
Παρά τις εκκλήσεις και τις έγγραφες επισημάνσεις και προειδοποιήσεις των εκπαιδευτικών και των Προϊσταμένων στον δήμο Ελασσόνας, δεν ελήφθη κανένα μέτρο και δεν προχώρησε στην αντιμετώπιση των ορατών προβλημάτων του Σχολικού συγκροτήματος, που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για εργαζόμενους και μαθητές.
Έγγραφό προς της Δημοτική Αρχή το 2021:
Θέμα: «Καταγραφή των αναγκών της κτιριακής υποδομής του Ειδικού Σχολείου Γαλανόβρυσης»
Κε Δήμαρχε, στη συνέχεια της συζήτησης που είχαμε κατά την επίσκεψή σας , την Τετάρτη 19 Μαίου 2021, στο σχολείο μας σας στέλνουμε την παρούσα επιστολή όπου καταγράφουμε την εικόνα και τις ανάγκες της κτιριακής υποδομής του σχολείου μας.
Όπως καλά γνωρίζετε το Ειδικό Σχολείο εξυπηρετεί όλη την περιφέρεια Ελασσόνας, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη και ορεινή έκταση με απομακρυσμένα χωριά.
Η υποστήριξή του σε κάθε επίπεδο της λειτουργίας του είναι επιβεβλημένη προς όφελος των παιδιών με αναπηρία και των οικογενειών τους.
Το Ειδικό Σχολείο είναι κτίριο της δεκαετίας του 1950, και στέγασε το Δημοτικό και Νηπιαγωγείο Γαλανόβρυσης.
Όταν το Σχολείο έκλεισε και μετακινήθηκε στο Δημοτικό Στεφανοβούνου, το κτίριο έμεινε ανενεργό και χρησιμοποιήθηκαν οι χώροι του από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αραδοσιβίων.
Το 2005 με τη θεσμοθέτηση και έναρξη λειτουργίας του Ειδικού Σχολείου που θα εξυπηρετούσε ανάγκες όλης της Επαρχίας, αποφασίστηκε να στεγαστεί η δομή να στεγαστεί σ΄ αυτό το κτίριο, αφού ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και κοντά στην Ελασσόνα.
Έγιναν επεμβάσεις με εσωτερικά χωρίσματα αιθουσών, διαμόρφωση χώρου για κουζίνα-τραπεζαρία και χώρου για τουαλέτες. Αργότερα περίπου το 2008-2009 έγινε η διαμόρφωση του υπογείου σε χώρο εργαστηρίου.
Ήδη από τότε και σε συνεννόηση με την τότε Δημοτική Αρχή έγιναν ενέργειες επέκτασης του κτιρίου που έμειναν ανενεργές με την είσοδό μας στη δεκαετία της κρίσης…
Σήμερα 16 χρόνια μετά την επαναλειτουργία του κτιρίου, σε καιρούς που αντιμετωπίζουμε την πανδημία COVID-19 και η περιοχή πλήγηκε σοβαρά από το σεισμό της 3ης Μαρτίου 2021 όπου έγινε η καταγραφή ενός μη γνωστού μέχρι τώρα ρήγματος, επισημαίνουμε σημαντικές ελλείψεις αλλά και το ίδιο σημαντικές φθορές.
Ειδικότερα αναφέρουμε :
Αντικατάσταση- αποκατάσταση και βελτίωση
- Τα παράθυρα είναι παλιά και σιδερένια με τα απλά τζάμια που είναι επικίνδυνα για κάθε σχολικό περιβάλλον πόσο μάλιστα για ένα ειδικό πλαίσιο. Σας υπενθυμίζουμε τα από (α.π. 20, 13/4/2021 & α.π. 27,23/4/2019) έγγραφά μας για την αναγκαιότητα αλλαγής τους.
- Τα κουφώματα δεν εφάπτονται ώστε να παρέχουν μόνωση με αποτέλεσμα να υπάρχουνε σημαντικές απώλειες θέρμανσης και διαφορές θερμοκρασίας σε διαφορετικούς χώρους.
- Το πάτωμα με επικάλυψη μωσαϊκού στο χώρο του διαδρόμου, που χρησιμοποιείται ως κοινός χώρος διαλείμματος και εκδηλώσεων, έχει υποστεί καθίζηση και ρωγμές.
- Τα ξύλινα πατώματα και στους χώρους των αιθουσών λόγο της κακής κατάστασής τους καλύπτονται με μοκέτες που συνάμα έχουν φθαρεί, γεγονός σημαντικής επιβάρυνσης με μικρόβια.
- Οι χώροι με τις επεμβάσεις που έχουν γίνει είναι περιορισμένοι και μικροί, κάποιοι ακατάλληλοι για τη χρήση τους, όπως αυτός του γυμναστηρίου.
- Απαραίτητος κρίνεται και ο έλεγχος του καυστήρα και εκσυγχρονισμός στο σύστημα θέρμανσης
- Αποκατάσταση των φθορών στο εξωτερικό επίχρισμα και στα χρώματα
- Επιτακτική κρίνεται διαμόρφωση του προαύλιου χώρου και της παιδικής χαράς. Ο πέτρινος αυλόγυρος θέλει υποστήριξη και Η περίφραξη δεν είναι επαρκής.
Η παλαιότητά στην κούνια και στην τσουλήθρα είναι επικίνδυνα βεβαρημένη και δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας, μελέτη που έχετε ξεκινήσει μετά και από το (α.π. 3 3/2/2021) έγγραφό μας
Επέκταση του κτιρίου
- Το Ειδικό Νηπιαγωγείο εντός του κτιρίου του Ειδικού Δημοτικού, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί ένας χώρος με κάποια αυτονομία και κυρίως στην άμεση πρόσβαση στις τουαλέτες.
- Χρειάζεται να γίνει επέκταση του κτιρίου για εξασφάλιση χώρων: γυμναστηρίου , φυσικοθεραπείας και χώρου κοινών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων
Θεωρούμε πως είναι επιβεβλημένη μια καθολική μελέτη και από βάθους αναμόρφωση του κτιρίου προκειμένου να γίνει σύγχρονο, λειτουργικό, ασφαλές και να βασίζεται στις προδιαγραφές που τίθενται για τα σύγχρονα σχολικά κτίρια και στις ανάγκες ενός ειδικού σχολείου.
Επιδιώκουμε, το Ειδικό Σχολείο ως εκπαιδευτική μονάδα που στελεχώνεται από από εκπαιδευτικούς, επιστήμονες και επαγγελματίες διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων (ειδικούς δασκάλους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές νοσηλευτές κ.ά.) να συμβάλλει ώστε όλοι οι μαθητές του
- να αποκτήσουν, χωρίς φόβο και άγχος, σημαντικές μαθησιακές εμπειρίες,
- να κατακτήσουν την μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία,
- να βιώσουν θετικά επιτεύγματα, ανεξαρτήτως του επιπέδου των ικανοτήτων τους,
- να δομήσουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και να πραγματώσουν την αυταξία τους.
Είναι σημαντικό, όλα τα παραπάνω να γίνουν πράξη σε ένα ευχάριστο και ασφαλές, από φυσικής και ηθικής άποψης, σχολικό περιβάλλον.
Επισημαίνουμε ότι οι κοινωνικο-οικονομικές και γεωγραφικές συνθήκες της περιφέρειάς μας καθιστούν δύσκολή την πρόσβαση από μέρους των οικογενειών σε εξωτερικά θεραπευτικά προγράμματα και άλλες υποστηρικτικές δομές. Αυτό συμβάλλει πολλαπλά στην ανάγκη το Ειδικό Σχολείο να επιτελέσει με τη μέγιστη αποτελεσματικότητα τη λειτουργία του.
Και είναι ευθύνη και χρέος μας, του Επιστημονικού Προσωπικού και της Τοπικής Αυτοδιοίησης να μεριμνήσει για την εξασφάλιση υποδομών που θα βοηθούν στην εκπαιδευτική πρακτική και θα συμβάλλουν στη διασφάλιση του σεβασμού της ανθρώπινης υπόστασης.
Με τιμή
Το Ειδικό Εκπαιδευτικό & Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό
Ο προϊστάμενος του Ειδικού Δημοτικού
Ζανιάς Αχιλλέας
α.α : Τσιόγγας Δημήτριος
Η προϊσταμένη του Ειδικού Νηπ/γείου
Βαλατσού Μαρία»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη