Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει δηλώσει αρκετές φορές ότι ζήτησε ή έλαβε υπόψη τις επιστημονικές απόψεις κορυφαίων Συνταγματολόγων και ανάμεσα σε αυτούς και του συνταγματολόγου Αντώνη Μανιτάκη σχετικά με τη συνταγματικότητα του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, σύμφωνα με τους Reporters United.
Ωστόσο, σύμφωνα με το reportersunited.gr, «εγείρεται ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων, καθώς ο κ. Μανιτάκης είναι παράλληλα στέλεχος του Πανεπιστημίου Λευκωσίας που φιλοδοξεί να ιδρύσει ιατρική σχολή σε συνεργασία με το CVC».
O κ. Μανιτάκης ο οποίος στο παρελθόν έχει τοποθετηθεί υπέρ της συνταγματικότητας του νομοσχεδίου της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά ΑΕΙ παραδέχθηκε σε επικοινωνία που είχε με τους Reporters United ότι το υπουργείο Παιδείας ζήτησε την επιστημονική άποψή του σχετικά με το ν/σ για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
«Στο διάστημα κατά το οποίο έγιναν οι προγραμματικές δηλώσεις της κυβερνήσεως και ξεκίνησε ο δημόσιος διάλογος για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, προφανώς έγιναν συζητήσεις και με συναδέλφους συνταγματολόγους και με συναδέλφους υπουργούς. Ανταλλάξαμε απόψεις και ζητήθηκε η γνώμη μου. Το ερώτημα μού τέθηκε και από το υπουργείο [Παιδείας]. Ως εκ τούτου εξέφρασα τις απόψεις μου, και φυσικά αυτό δεν έγινε επ’ αμοιβή. Τις θέσεις μου άλλωστε τις είχα προδημοσιεύσει και ήθελαν να επιβεβαιώσουν ότι το κείμενο του νόμου θα είναι συμβατό με το Σύνταγμα. Στο πλαίσιο της επεξεργασίας ενός νομοσχεδίου, είναι αδύνατον ένα υπουργείο να μη ζητάει τη γνώμη συνταγματολόγων, ώστε να εξετάσει τη συμβατότητά του με το Σύνταγμα. Πιστεύω ότι η θέση της γνωμοδότησής μου, που διατυπώθηκε για πρώτη φορά πριν από δυόμισι χρόνια, λήφθηκε υπόψη σοβαρά από νομοτεχνικές επιτροπές του υπουργείου για το νομοσχέδιο».
Από τα παραπάνω προκύπτει το σοβαρό ερώτημα πώς η κυβέρνηση ζητεί την άποψη ενός κορυφαίου μεν συνταγματολόγου, ο οποίος όμως κατέχει υψηλόβαθμη έμμισθη θέση σε κερδοσκοπικό οργανισμό ο οποίος διατηρεί άμεσο συμφέρον από την υπερψήφιση του νομοσχεδίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης απαντώντας στο σχετικό ερώτημα το μόνο που απάντησε ήταν ότι «η μόνη επίσημη γνωμοδότηση που έχει ζητηθεί για το νομοσχέδιο είναι από τον συνταγματολόγο κ. Φίλιππο Σπυρόπουλο».
Με λίγα λόγια το γραφείο του υπουργού δεν διαψεύδει το ρεπορτάζ καθώς απαντά μόνο για «επίσημη γνωμοδότηση» επιλέγοντας να σιωπήσει σχετικά με τις επαφές που είχε ο κ. Πιερρακάκης με τον κ. Μανιτάκη την περίοδο των «προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης».
Σχετικά με τη συνταγματικότητα του νομοσχεδίου, ο κ. Μανιτάκης είπε στο Reporters United: «Με το νομοσχέδιό της η κυβέρνηση απέφυγε την άμεση αντιπαράθεση με το άρθρο 16 παρ. 8 του Συντάγματος που απαγορεύει ρητά τη σύσταση ανωτάτων σχολών από ιδιώτες, διότι επέτρεψε την εγκατάσταση παραρτημάτων αλλοδαπών πανεπιστημίων και όχι την ελεύθερη εγκατάσταση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Όταν προσεγγίζουμε το σχετικό ζήτημα, έχουμε υπόψιν μας τι θα γίνει στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ξέρουμε ότι θα γίνει προσφυγή στο ΣτΕ. Ως εκ τούτου, σκέφτηκα έναν τρόπο, ώστε αυτή να μη γίνει αποδεκτή με φόντο το άρθρο 16 παρ. 8 του Συντάγματος. Σύμφωνα άλλωστε με την απόφαση του ΣτΕ για την υπόθεση του Βασικού Μετόχου, όταν έχουμε ζήτημα εφαρμογής του ενωσιακού δικαίου, οφείλουμε να ερμηνεύουμε το Σύνταγμα κατά το ευρωπαϊκό δίκαιο. Αυτό ισχύει και για τη συζήτησή μας, καθώς η εγκατάσταση παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων βασίζεται στις θεμελιώδεις ελευθερίες εγκατάστασης και παροχής (και εκπαιδευτικών) υπηρεσιών, οι οποίες κατοχυρώνονται στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ».
Επαναφέρουμε, λοιπόν, το βασικό ερώτημα που προκύπτει: Πώς το υπουργείο Παιδείας και τα ΜΜΕ ( 5 Μαρτίου, ο δημοσιογράφος Παύλος Τσίμας φιλοξένησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ τον κ. Μανιτάκη. Ούτε ο δημοσιογράφος ούτε ο καθηγητής ενημέρωσαν το κοινό για την ιδιότητα του κ. Μανιτάκη ως στελέχους του Πανεπιστημίου Λευκωσίας) προβάλλουν την άποψη ενός κορυφαίου μεν συνταγματολόγου, ο οποίος όμως κατέχει υψηλόβαθμη θέση -στο πλαίσιο έμμισθης σχέσης- σε κερδοσκοπικό οργανισμό με άμεσο συμφέρον από την υπερψήφιση του νομοσχεδίου;
Αντιγράφουμε από το dikaiosyni.com (το πρώτο portal ολοκληρωμένης Νομικής Ενημέρωσης στην Κύπρο)
Δελτίο Τύπου Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Λευκωσίας
Η Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Λευκωσίας ανακοινώνει πως ο διακεκριμένος Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Ομότιμος Καθηγητής του ΑΠΘ και πρώην Υπουργός, Αντώνης Μανιτάκης θα ανήκει πλέον στο δυναμικό της. Ο Καθηγητής και Κοσμήτορας επί τιμή Μανιτάκης, αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Προέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Ο διορισμός του Καθηγητή Αντώνη Μανιτάκη ως επικεφαλής του εν λόγω οργάνου, εντάσσεται στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού της Νομικής Σχολής με σκοπό την ενίσχυση και εμβάθυνση τόσο των επιστημονικών της δραστηριοτήτων όσο και των δράσεων κοινωνικής ευθύνης.
Ο Καθηγητής Μανιτάκης εξελέγη Καθηγητής στην Έδρα του Συνταγματικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ το 1982, όπου και δίδασκε μέχρι τη συνταξιοδότησή του, ενώ έχει διατελέσει Κοσμήτορας (1989-1991) και Διευθυντής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (2004-2011) στην ίδια ως άνω Σχολή. Ακόμη, έχει διδάξει ως Επισκέπτης Καθηγητής στα Πανεπιστήμια Montpelier, Paris VII, Nantes και Ρώμης και έχει εργαστεί ως Επισκέπτης Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Princeton στις ΗΠΑ. Έχει τιμηθεί από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας με το Βραβείο Εξαίρετης Πανεπιστημιακής Διδασκαλίας «Ξανθόπουλου- Πνευματικού» (2007). Διετέλεσε Υπουργός Εσωτερικών στην υπηρεσιακή κυβέρνηση των εκλογών της 17ης Ιουνίου 2012 και Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τον Ιούνιο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013.
Δελτίο Τύπου Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Λευκωσίας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη