Λύκειο - Τράπεζα Θεμάτων: Τα 25.000 θέματα και οι ενδεικτικές απαντήσεις στα μαθήματα όλων των τάξεων
Τι αλλάζει με την Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας με το ν. 094/2024 

Σε σχετικό έγγραφο του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη προς το ΙΕΠ και την Κοινωνία της Πληροφορίας, προβλέπεται κονδύλι 595.200 ευρώ για την αναβάθμιση Συστήματος Κλήρωσης, Διανομής και Διαχείρισης Θεμάτων της Τράπεζας Θεμάτων.

Δείτε εδώ αναλυτικά το έγγραφο.

Θυμίζουμε ότι προς το παρόν από την Τράπεζα Θεμάτων κληρώνονται με απόλυτη τυχαιότητα είτε αυτοτελή θέματα είτε ενότητες θεμάτων που σε ποσοστό αντιστοιχούν στο πενήντα τοις εκατό (50%) της γραπτής δοκιμασίας για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ΄ τάξης κάθε τύπου Λυκείου. Το υπόλοιπο 50% της γραπτής δοκιμασίας είναι ευθύνη του διδάσκοντος εκπαιδευτικού.

Ως θέμα νοείται κάθε εξεταστικό αντικείμενο που βαθμολογείται με το 1/4 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (25 μονάδες). Κάθε ενότητα θεμάτων βαθμολογείται με το 1/2 της εκατοντάβαθμης κλίμακας (50 μονάδες) και θεωρείται ότι αποτελείται από δύο (2) θέματα. Με απόφαση του Ι.Ε.Π., καθορίζεται σε ποιο μάθημα επιλέγονται θέματα ή ενότητα θεμάτων.

Τι αλλάζει με την Τράπεζα Θεμάτων στα Λύκεια

Στο άρθρο 166 του ν. 5094/2024 για τα μη Κρατικά Πανεπιστήμια με τίτλο «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου - Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων», του υπουργείου Παιδείας, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, περιλαμβάνεται  διάταξη αναφορικά με την Τράπεζα Θεμάτων

Σύμφωνα με αυτό το άρθρο, από την Τράπεζα θα επιλέγεται το 50% των θεμάτων και στις προαγωγικές εξετάσεις της Γ’ τάξης και στις απολυτήριες   της Δ’ τάξης του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) ενώ δεν θα εφαρμόζεται στα μειονοτικά σχολεία.

Άρθρο 166

Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 9 ν. 4692/2020

Στο άρθρο 9 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), περί της Τράπεζας Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 τροποποιείται ώστε στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης να ενταχθούν οι προαγωγικές εξετάσεις της Γ’ τάξης και οι απολυτήριες εξετάσεις της Δ’ τάξης του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου - Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.),

β) στην παρ. 3 πραγματοποιείται νομοτεχνική βελτίωση, και το άρθρο 9 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 9 Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

1. Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’, Β’ τάξης κάθε τύπου Λυκείου και της Γ’ τάξης του Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) και στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ τάξης κάθε τύπου Λυκείου, καθώς και της Δ’ τάξης του Λυκείου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ., τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η εξεταστέα ύλη των μαθημάτων του προηγούμενου εδαφίου καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το αργότερο ως τα τέλη Σεπτεμβρίου κάθε έτους.

2. Η Τ.Θ.Δ.Δ. συστήνεται και λειτουργεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.). Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.

3. Στα μειονοτικά σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θράκης, η Τ.Θ.Δ.Δ. δεν εφαρμόζεται για τον ορισμό των θεμάτων των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων του μειονοτικού προγράμματος στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών που φοιτούν στις τρεις τελευταίες τάξεις του Λυκείου αυτών.»

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Γ' Τάξη

  1. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία/Αρχαία Ελληνικά
  2. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  3. Ιστορία
  4. Ιστορία Προσανατολισμού
  5. Χημεία
  6. Βιολογία
  7. Λατινικά
  8. Μαθηματικά Προσανατολισμού
  9. Φυσική Προσανατολισμού
  10. Οικονομία
  11. Πληροφορική

Β' Τάξη

  1. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία/Αρχαία Ελληνικά
  2. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  3. Ιστορία
  4. Άλγεβρα
  5. Γεωμετρία
  6. Βιολογία
  7. Αγγλικά
  8. Λατινικά
  9. Μαθηματικά Προσανατολισμού
  10. Φυσική Προσανατολισμού

Α' Τάξη

  1. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία/Αρχαία Ελληνικά
  2. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία
  3. Ιστορία
  4. Άλγεβρα
  5. Γεωμετρία
  6. Χημεία
  7. Φυσική 
  8. Αγγλικά

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

Α' Τάξη

  1. Ιστορία
  2. Άλγεβρα
  3. Γεωμετρία
  4. Φυσική
  5. Χημεία
  6. Αγγλικά
  7. Νέα Ελληνικά

Β' Τάξη

  1. Άλγεβρα
  2. Γεωμετρία
  3. Φυσική
  4. Νέα Ελληνικά
  5. Αρχές Αγροτικής Ανάπτυξης 
  6. Φυτική Παραγωγή
  7. Ζωική Παραγωγή  
  8. Αρχές Λογιστικής
  9. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ 
  10. Εισαγωγή στην Εφοδιστική
  11. Οικοδομικό Σχέδιο
  12. Τοπογραφία
  13. Κτηριακά έργα και δομικά υλικά
  14. Ελεύθερο Σχέδιο
  15. Γραμμικό Σχέδιο
  16. Ιστορία της Τέχνης  
  17. Ηλεκτροτεχνία
  18. Εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις  και ηλεκτρολογικό υλικό
  19. Αναλογικά και ψηφιακά ηλεκτρονικά
  20. Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις πλοίου
  21. Στοιχεiα τεχνική θερμοδυναμικής
  22. Μηχανική Αντοχή Υλικών
  23. Τεχολογία Μηχανολογικών Κατασκευών-Εφαρμογές
  24. Ναυτική Μηχανολογία
  25. Ναυσιπολοία Ι Ναυτική μετεωρολογία
  26. Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών
  27. Υλικό και δίκτυα υπολογιστών
  28. Λειτουργικά Συστήματα και Ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων
  29. Ανατομία φυσικολογίαΙ
  30. Υγεία και Διατροφή
  31. Διαπροσωπικές σχέσεις

Γ' Τάξη

  1. Μαθηματικά (Άλγεβρα)
  2. Ανθοκομικά Φυτά
  3. Αρχές Βιολογικής Γεωργίας
  4. Αρχές Επεξεργασίας Τροφίμων
  5. Δενδροκομία-Αμπελουργία
  6. Διατροφή Αγροτικών Ζώων
  7. Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις
  8. Φυτά μεγάλης καλλιέργειας
  9. Ασφάλεια Τροφίμων
  10. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
  11. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης
  12. Οργάνωση και λειτουργία ξενοδοχειακών επιχειρήσεων

Α΄ Τάξη

  1.     Ιστορία
  2.     Άλγεβρα
  3.     Γεωμετρία
  4.     Νέα Ελληνικά
  5.     Φυσική
  6.     Χημεία
  7.     Αγγλικά

Β΄ Τάξη

  1. Νέα Ελληνικά
  2. Άλγεβρα
  3. Γεωμετρία
  4. Φυσική
  5. Φυτική Παραγωγή
  6. Ζωική Παραγωγή
  7. Αρχές Λογιστικής
  8. Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ
  9. Εισαγωγή στην εφοδιαστική
  10. Ελεύθερο Σχέδιο
  11. Γραμμικό Σχέδιο
  12. Ιστορία της τέχνης
  13. Εσωτερικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και ηλεκτρολογικό υλικό
  14. Στοιχεία θερμοδυναμικής
  15. Τεχνολογία Μηχανολογικών κατασκευών
  16. Λειτουργικά συστήματα και ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων
  17. Ανατομία Φυσιολογία Ι
  18. Υγεία και Διατροφή
  19. Τοπογραφία
  20. Κτηριακά Έργα και Δομικά Υλικά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
Ως τιμωρία έβαζαν κόλλα στο στόμα της μικρής για να σιγουρευτούν ότι δεν θα φάει κάτι - Συνελήφθησαν, όπως και οι θείοι του παιδιού
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»