Εκπαίδευση
«Δεν έχουμε μάθει ούτε και πρόκειται να μάθουμε πώς να κουβαλάμε στις πλάτες μας "ξένα" φορτία! Δεν θα γίνουμε υποζύγια κανενός!»

Θα ξεκινήσω αυτήν την ιστορία με ένα απλό, καθημερινό παράδειγμα για τη καλύτερη κατανόηση του θέματος!

Κάποιος λοιπόν πολίτης βολτάρει αμέριμνα στο πεζοδρόμιο της μικρής του πόλης. Κάποια στιγμή, καθώς περπατάει, πέφτει σε μια λακούβα χτυπώντας το πόδι του! Αμέσως πολύς κόσμος, που βρίσκεται στο σημείο, τρέχει για να του προσφέρει  βοήθεια! Στη συνέχεια αρχίζουν  οι γνωστές απορίες: "Μα πως έπεσε;", "Δεν πρόσεξε την λακούβα;" "Μα πόσο απρόσεκτος ήταν!"

Φαινομενικά λοιπόν και με μια πρόχειρη εκτίμηση μοιάζει να φταίει εκείνος, ο "απρόσεκτος" περιπατητής. Είναι όμως έτσι τελικά;  Είναι όντως ο μοναδικός υπαίτιος ή μήπως φέρει ευθύνες και ο κατασκευαστής του πεζοδρομίου ή όποιος είναι υπεύθυνος για την καλή συντήρηση του;  Κι αν δεν πέσει μόνο ένας στο ίδιο σημείο, στην "άτιμη" αυτή "λακούβα" αλλά και κάποιοι άλλοι, τότε τι γίνεται, τι συμβαίνει, "τις πταίει" τελικά;

Η αλήθεια, συνήθως, βρίσκεται  κάπου στην μέση, και θέματα  όπως το παραπάνω, όταν υπάρχει διάθεση για συμβιβασμό και εξεύρεση λύσης, λύνονται άμεσα ή τουλάχιστον θα έπρεπε να λύνονται!

Αντίθετα όμως με το μικρό μας παράδειγμα, στην περίπτωση της μη ορθής συμπλήρωσης της προϋπηρεσίας μας εξαιτίας ασαφειών της προκήρυξης (δεν αναφέρομαι ξανά στα σημεία αυτά, μιας και έχουν αναλυθεί στο πρόσφατο παρελθόν) το ΑΣΕΠ, διεκδίκησε, από θέση ισχύος φυσικά, την αποκλειστικότητα στο "αλάθητο",  διατυμπανίζοντας ταυτόχρονα δύο πράγματα: απ' τη μια την ορθότητα και τη σαφήνεια της προκήρυξης και απ' την άλλη μεταφέροντας όλο το βάρος της ευθύνης της σωστής συμπλήρωσης στους εκπαιδευτικούς  κατηγορώντας τους -εμμέσως πλην σαφώς- για  ψηφιακό αναλφαβητισμό, για έλλειψη επιμέλειας, για επιπολαιότητα, καταστρατηγώντας έτσι κάθε έννοια δικαίου, αντικειμενικότητας και γιατί όχι, απλής ανθρωπιάς (αν και γνωρίζω καλά ότι το τελευταίο,  που θα έπρεπε να είναι πρωταρχικό και ζητούμενο στις μέρες μας,  έχει δυστυχώς χαθεί!).

"Κατηγορούμαστε" λοιπόν εμείς, που αναγκαστήκαμε όλοι ανεξαιρέτως - αναπληρωτές και μόνιμοι - να μάθουμε να εργαζόμαστε για παράδειγμα μέσω webex σε μόλις δυο μέρες για να καλύψουμε τις τρέχουσες ανάγκες του υπουργείου Παιδείας την περίοδο της πανδημίας!

"Κατηγορούμαστε" λοιπόν εμείς, που μάθαμε στην πράξη να παραδεχόμαστε και να μετατρέπουμε το "λάθος" το δικό μας, αλλά και των μαθητών μας, σε παράδειγμα, σε κινητήρια δύναμη ανατροφοδότησης, σε αφορμή για περαιτέρω προβληματισμό και δημιουργική σκέψη! 

Έλεος! Φτάνει! Μέχρι εδώ με τις κατηγορίες και την επίρριψη ευθυνών! 

Η απάντηση μας είναι καθαρή και ξάστερη!

Δεν έχουμε μάθει ούτε και πρόκειται να μάθουμε πώς να κουβαλάμε στις πλάτες μας "ξένα" φορτία! Δεν θα γίνουμε υποζύγια κανενός!

Άντληση "σωστής" πληροφορίας από τα μέσα δικτύωσης, "κοινά" μυστικά συμπλήρωσης της προϋπηρεσίας πάντα και μόνο προς τα πάνω και άλλες τέτοιες αστειότητες δεν μας αφορούν!

Η προϋπηρεσία μας είναι δηλωμένη στον ΟΠΣΥΔ και βρίσκεται στη διάθεσή του ΑΣΕΠ για κάθε έλεγχο που οφείλει και πρέπει να κάνει, ιδίως στην περίπτωση των ενστάσεων! Ειδάλλως τι νόημα έχουν άραγε οι ενστάσεις και για ποιο λόγο γίνονται; 

Τέλος για την ασάφεια ή τη λάθος ερμηνεία που δεν πρέπει να επιδέχεται ένας όρος ή μία πρόταση σε επίσημο έγγραφο, μιας και δεν είμαι νομικός, αλλά ένας απλός δάσκαλος, που αντιπροσωπεύει πολλούς, θα εξηγήσω με ένα μικρό απόσπασμα του Οδ. Ελύτη από τον "Μικρό Ναυτίλο":

"Μια γλώσσα, όπως η ελληνική, όπου άλλο πράγμα είναι η αγάπη και άλλο πράγμα ο έρωτας. Άλλο η επιθυμία και άλλο η λαχτάρα. Άλλο η πίκρα και άλλο το μαράζι. Άλλο τα σπλάχνα κι άλλο τα σωθικά..."

* Το κείμενο συντάχθηκε από εκπαιδευτικό εκ μέρους μιας ομάδας διδασκόντων που περιμένουν τα αποτελέσματα των ενστάσεων τους στον ΑΣΕΠ, για τη συμπλήρωση της μη ορθής προϋπηρεσίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_2.jpg
Πτυχιούχοι Ξένων Πανεπιστημίων: Ποιες είναι οι προϋποθέσεις ένταξης στους κλάδους εκπαιδευτικών
Αναλυτικά οι προϋποθέσεις ένταξης στους κλάδους εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πτυχιούχων πανεπιστημίων του Εξωτερικού
Πτυχιούχοι Ξένων Πανεπιστημίων: Ποιες είναι οι προϋποθέσεις ένταξης στους κλάδους εκπαιδευτικών