ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Υπόμνημα με τις θέσεις και τις προτάσεις της προς Πιερρακάκη και κόμματα
Ζητούν να πραγματοποιηθεί άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας για να συζητηθούν τα προβλήματα του κλάδου

Υπόμνημα με τις θέσεις και τις προτάσεις της για τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ), μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ, απέστειλε με επιστολή της προς τον Κυριάκο Πιερρακάκη η ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

Ανάμεσα σε άλλα, η Ομοσπονδία διαμαρτύρεται  για τη συνεχή εξαίρεση του ΕΕΠ - ΕΒΠ από την δυνατότητα κινητικότητας μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας, ενώ αναρωτιέται γιατί δεν ιδρύονται οι εξαγγελθείσεις 1555 νέες οργανικές θέσεις και γιατί δεν γίνονται νέοι διορισμοί ώστε να καλυφθούν όλες οι θέσεις με μόνιμους ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Ζητούν ακόμα να πραγματοποιηθεί άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας για να συζητηθούν τα προβλήματα του κλάδου

Το Υπόμνημα θέσεων και προτάσεων της ΠΟΣΕΕΠΕΑ 

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ είναι το δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ), μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ.

Αυτή την στιγμή εκπροσωπούμε 2.232 μόνιμους ΕΕΠ και ΕΒΠ και 9.129 αναπληρωτές οι οποίοι προσλήφθηκαν μέχρι και τον Μάρτιο του 2024.

Αρχικά, θα θέλαμε να διαμαρτυρηθούμε για τη συνεχή εξαίρεση του ΕΕΠ - ΕΒΠ από την δυνατότητα κινητικότητας μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας. Έγιναν αιτήσεις από συναδέλφους και απορρίφθηκαν όλες με την αιτιολογία της χρησιμότητας τους στην Ειδική Αγωγή. Επιπλέον τη φετινή σχολική χρονιά ποτέ δεν βγήκε πρόσκληση για ΕΕΠ και ΕΒΠ για την υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για το σχολικό έτος 2024-25, ενώ για εκπαιδευτικούς της ΠΕ και ΔΕ είχε εκδοθεί στις 04/04/2024. Να επισημάνουμε εδώ ότι υπήρξε συνάδελφος του κλάδου των Σχολικών Νοσηλευτών, ο οποίος έκανε αίτηση μέσω της προκήρυξης των εκπαιδευτικών και του οποίου έγινε δεκτή η αίτηση. Συγκεκριμένα με βάση την Εγκύκλιο-Πρόσκληση 34880/E2/04-04-2024 (ΑΔΑ:9Ζ8Λ46ΝΚΠΔ-Κ2Υ) των εκπαιδευτικών για απόσπαση σε Φορείς και Δνσεις, κατατέθηκε αίτηση από μέλος ΕΕΠ (ΠΕ25 Σχολική Νοσηλεύτρια) και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΑΙΘΑ την δέχθηκαν, παρότι αναρμόδιοι γι αυτό, καθότι η Εγκύκλιος- Πρόσκληση εκδόθηκε για εκπαιδευτικούς και όχι για μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ. Την αίτηση μάλιστα την ικανοποίησε ο Υπουργός (Απόφαση 60373/Γ2/03-06-2024) δίδοντας απόσπαση στο μέλος ΕΕΠ από Ειδικό Σχολείο σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης!!!!

Όλα αυτά τη στιγμή που δεν εκδόθηκε αντίστοιχη των εκπαιδευτικών Εγκύκλιος- Πρόσκληση για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ για απόσπαση σε Φορείς και Διευθύνσεις , με την αιτιολογία ότι δεν εγκρίθηκε καμία αίτηση μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Φορείς και Υπηρεσίες όλα τα προηγούμενα χρόνια που η Εγκύκλιος-Πρόσκληση εκδίδονταν.

Κάλλιστα όπως καλύπτονται προσωρινά τα κενά που δημιουργούνται μετά από τις αποσπάσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών, θα μπορούσαν να αποσπώνται και το ΕΕΠ και ΕΒΠ και να καλύπτονται τα κενά τους από αναπληρωτές. Αυτή η άνιση μεταχείριση θα πρέπει να τελειώσει και να υπάρχει ίση μεταχείριση μεταξύ των εκπαιδευτικών και του ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Ως εκ τούτου αναρωτιόμαστε αφού είμαστε τόσο χρήσιμοι και απαραίτητοι στην Ειδική Αγωγή γιατί δεν ιδρύονται οι εξαγγελθείσεις 1555 νέες οργανικές θέσεις και γιατί δεν γίνονται νέοι διορισμοί ώστε να καλυφθούν όλες οι θέσεις με μόνιμους ΕΕΠ και ΕΒΠ! Γιατί δεν προχωράτε σε μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων;

Επίσης, με έκπληξη διαβάσαμε σε μία πρόσκληση του ΕΣΠΑ για το Μητρώο πολιτών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και Ομάδες Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΟΔΥ) στα σχολεία και από πληροφορίες που έχουμε συλλέξει διαπιστώσαμε ότι υπάρχει πρόθεση και σχέδιο για ριζικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή. Να επισημάνουμε ότι ποτέ μέχρι και σήμερα, παρά τα συνεχή αιτήματά μας, η Ομοσπονδία δεν έχει προσκληθεί για κανέναν διάλογο και δεν έχουμε δεχθεί μέχρι και σήμερα καμία πρόσκληση, ώστε να καταθέσουμε τις προτάσεις μας.

Μας φαίνεται αδιανόητο να προχωράτε σε τέτοιες αλλαγές χωρίς να λαμβάνετε υπόψιν την πολύχρονη εμπειρία όσων εργάζονται στην ειδική αγωγή και στηρίζουν τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Οι όποιες αλλαγές πρόκειται να γίνουν μας αφορούν άμεσα και δεν γίνεται να παίρνονται αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς.

Ακόμη, θα πρέπει να επισημάνουμε τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την εφαρμογή του Νόμου 5029/2023, «Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις.

Ο συγκεκριμένος Νόμος αντιμετωπίζει τη βία ως μία συνθήκη εδραιωμένη σε ευρεία κλίμακα στα ελληνικά σχολεία. Η συγκρότηση των τετραμελών επιτροπών στηρίζεται σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό το οποίο εργάζεται με πλήρες ωράριο σε σχολεία ειδικής και γενικής αγωγής και ΚΕΔΑΣΥ και που δεν δύναται να υποστηρίξει ένα τέτοιο έργο σε επίπεδο νομού και εκπαιδευτικής βαθμίδας. Είναι εφικτό μία/ένας ψυχολόγος που εργάζεται σε ειδικό δημοτικό ή ΕΕΕΕΚ ή μία/ένας κοινωνική/ός λειτουργός που εργάζεται σε ΕΔΥ ή ΚΕΔΑΣΥ να είναι ταυτόχρονα σε θέση «να αναπτύσσουν δράσεις υποστηρικτικές και επιμορφωτικές…, να ασκούν εποπτεία στον χειρισμό υποθέσεων από σχολικές μονάδες…, να παρακολουθούν, να επιβλέπουν, να συνεπικουρούν τις σχολικές μονάδες στον χειρισμό κρίσεων… και να συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματα» (αρ.8); Είναι εφικτό εργαζόμενοι ΕΕΠ σε σχολεία με μαθητές με αναπηρίες και αυξημένες ανάγκες ή σε πέντε ή τέσσερα ή τρία γενικά σχολεία με μεγάλο πληθυσμό μαθητών ή σε ΚΕΔΑΣΥ με εντατικούς ρυθμούς αξιολόγησης για την κάλυψη μεγάλων αριθμών αιτημάτων να επιτελέσουν ένα τέτοιο έργο και ταυτόχρονα να καλύψουν τις ανάγκες σχολείων Α΄θμιας ή Β΄θμιας Εκπαίδευσης σε επίπεδο Νομού; Όλα τα προαναφερόμενα συμβαίνουν όμως μιας και έχουν οριστεί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί οι οποίες/οι εργάζονται σε ΚΕΔΑΣΥ, ειδικά δημοτικά, ΕΕΕΕΚ, ΕΔΥ ως μέλη ομάδων δράσης για τη Α΄θμια ή Β΄θμια Εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα!

Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι αυτοί που συνέταξαν τα σχετικά άρθρα δείχνουν άγνοια, ηθελημένη ή μη, σχετικά με το φόρτο εργασίας των ΕΕΠ σε σχολικές μονάδες και ΚΕΔΑΣΥ. Η διάθεση ωρών από το πρόγραμμα των ΕΕΠ δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΑΣΥ και ΕΔΥ, με άμεσο αντίκτυπο στο υποστηρικτικό μας έργο σε μαθητές και στις οικογένειές τους. Η πρότασή μας είναι να γίνουν προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, οι οποίοι θα αποτελούν σταθερά μέλη των Τετραμελών Επιτροπών και θα μπορούν να ασκούν απερίσπαστοι και με υψηλό αίσθημα ευθύνης το συγκεκριμένο έργο.

Επίσης, σχετικά με τις/τους κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους οι οποίες/οι εργάζονται σε ΕΔΥ και έχουν τοποθετηθεί σε τετραμελή ομάδα δράσης δημιουργείται ασυμβίβαστο καθώς είναι οι ίδιες/οι που αντιμετωπίζουν τις περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού σε πρώτο επίπεδο στη σχολική καθημερινότητα ενώ ταυτόχρονα καλούνται, σε δεύτερο επίπεδο, να συνεπικουρούν τους εαυτούς τους ως μέλη των τετραμελών επιτροπών (αρ.9.8). Τέλος παρ’ όλο που εξαιρούνται από τη συγκρότηση των ομάδων δράσης (αρ.10), σε περιοχές με λίγους μονίμους ΕΕΠ, τοποθετήθηκαν στις ομάδες δράσης.

Θα πρέπει άμεσα επομένως να επανασχεδιαστεί η λειτουργία των Τετραμελών Ομάδων, που αφορά στο Σχολικό Εκφοβισμό και να υπάρξει διάλογος μαζί μας!

Τέλος, θα θέλαμε να τονίσουμε για μία ακόμα φορά ότι θα πρέπει άμεσα να προχωρήσετε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να υπάρξει πλήρης εξίσωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μόνιμων.

Ζητάμε άμεσα να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη , την Υφυπουργό Παιδείας , Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Ζέττα Μακρή και με τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Ιωάννη Κατσαρό για να συζητήσουμε όλα τα παραπάνω και για την πορεία της σύστασης των νέων οργανικών και για όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι .

Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Σημαντική διάκριση στο Γεωπονικό πανεπιστήμιο
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
Σημαντική διάκριση της Ελένης Κρασσά, απόφοιτης του Τμήματος Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
rempoutsika
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις
Επείγουσα ανακοίνωση: Οι δυνητικά υποψήφιοι που έχουν λάβει ειδοποίηση καλούνται να υποβάλλουν στον ΕΟΠΠΕΠ συμπληρωματικά στοιχεία με καταληκτική...
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις