Σχολεία: Μεταφέρονται σε κτίρια άλλων σχολείων ή συγχωνεύονται για να πάψει η στέγασή τους σε λυόμενα κτίρια
«Δεν υπάρχει καμία δέσμευση ότι θα ανεγερθεί νέο κτίριο για να στεγαστούν τα σχολεία» - Η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Σχολεία που στεγάζονται σε λυόμενα κτίρια θα μεταφερθούν σε άλλα σχολεία ή θα συγχωνευτούν με άλλα σχολεία, όπως προκύπτει από το σχέδιο του Δήμου Θεσσαλονίκης για να πάψουν να χρησιμοποιούνται λυόμενα κτίρια για τη στέγασή τους.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τόσο σχολεία της Πρωτοβάθμιας Γενικής και Ειδικής Αγωγής όσο και της Δευτεροβάθμιας, τέσσερα από τα οποία ανήκουν στη δύναμη της Ά ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης (Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και ΓΕΛ, 31ο Γυμνάσιο, 1ο ΓΕΛ).

«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θέλει να γκρεμίσει το σχολείο, στο οποίο στεγάζεται το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και ΓΕΛ γιατί κατά τον έλεγχο των Τεχνικών Υπηρεσιών του προέκυψε ότι έχει προβλήματα στατικότητας» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ.

«Η δε Περιφέρεια Εκπαίδευσης θέλει να μεταστεγάσει τα δύο αυτά σχολεία  στο 3ο Γυμνάσιο και ΓΕΛ στην Κασσάνδρου. Μέχρι τη στιγμή αυτή όμως δεν έχει κοινοποιηθεί ούτε στο σωματείο ούτε στα σχολεία η έκθεση των υπηρεσιών του Δήμου για το αν πραγματικά το κτίριο έχει πρόβλημα στατικότητας (και τι είδους) και για το αν αυτό μπορεί να διορθωθεί με παρεμβάσεις στη διάρκεια του καλοκαιριού και, το κυριότερο, δεν υπάρχει καμία δέσμευση ότι θα ανεγερθεί νέο κτίριο για να στεγαστούν τα σχολεία» προσθέτει.

Η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Να μην κλείσει, να μη μεταφερθεί, να μη συγχωνευθεί κανένα σχολείο στη Θεσσαλονίκη! 

Να εξασφαλιστούν χώροι ανέγερσης νέων σχολείων και χρηματοδότηση πριν την οποιαδήποτε προσωρινή λύση

ΌΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟ 3Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, 

Το τελευταίο διάστημα, όπως είχαμε ενημερωθεί και από την αντιδήμαρχο παιδείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, άρχισε να μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο του Δήμου να πάψουν να χρησιμοποιούνται τα λυόμενα κτίρια που στεγάζουν σχολικές μονάδες εντός των ορίων του, πράγμα που θα σημάνει τη μεταφορά των σχολείων σε άλλα σχολεία ή και τη συγχώνευσή τους. Το σχέδιο περιλαμβάνει τόσο σχολεία της Πρωτοβάθμιας Γενικής και Ειδικής Αγωγής όσο και της Δευτεροβάθμιας, τέσσερα από τα οποία ανήκουν στη δύναμη της Ά ΕΛΜΕ (Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και ΓΕΛ, 31ο Γυμνάσιο, 1ο ΓΕΛ). 

Ταυτόχρονα, η ΔΔΕ Ανατ. Θεσ/νίκης αλλάζει τα χωροταξικά όρια σχολικών μονάδων  (13ο Γυμνάσιο) ώστε να εξοικονομηθούν τμήματα, άρα και εκπαιδευτικοί, με παράλληλη αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Φαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει κεντρική κατεύθυνση από το κράτος, μέσω της συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας με τους Δήμους, να προχωρήσουν σε μαζικές συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων κάτω από τη μύτη του κλάδου και των γονέων/κηδεμόνων.

Όπως πληροφορηθήκαμε πρόσφατα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης θέλει να γκρεμίσει το σχολείο στο οποίο στεγάζεται το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και ΓΕΛ γιατί κατά τον έλεγχο των Τεχνικών Υπηρεσιών του προέκυψε ότι έχει προβλήματα στατικότητας. Η δε Περιφέρεια Εκπαίδευσης θέλει να μεταστεγάσει τα δύο αυτά σχολεία  στο 3ο Γυμνάσιο και ΓΕΛ στην Κασσάνδρου. Μέχρι τη στιγμή αυτή όμως δεν έχει κοινοποιηθεί ούτε στο σωματείο ούτε στα σχολεία η έκθεση των υπηρεσιών του Δήμου για το αν πραγματικά το κτίριο έχει πρόβλημα στατικότητας (και τι είδους) και για το αν αυτό μπορεί να διορθωθεί με παρεμβάσεις στη διάρκεια του καλοκαιριού και, το κυριότερο, δεν υπάρχει καμία δέσμευση ότι θα ανεγερθεί νέο κτίριο για να στεγαστούν τα σχολεία.

Ο τρόπος και ο χρόνος που προωθείται μια τέτοια σοβαρή εξέλιξη -έλλειψη διαβούλευσης με τους άμεσα ενδιαφερόμενους φορείς, διαρροή φημών, τέλος σχολικού έτους- φανερώνουν πόσο υπολογίζει το κράτος και η κυβέρνηση τη μόρφωση, την ανάπτυξη και την υποστήριξη των μαθητών της Γενικής και Ειδικής αγωγής. Όπως δείχνει, επίσης, ποια είναι η ουσία της πολιτικής του κόστους-οφέλους, που έχουν υπηρετήσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα, όπως και η σημερινή, στηριζόμενη στις οδηγίες της ΕΕ. 

Το ζήτημα της σχολικής στέγης στην Θεσσαλονίκη δεν εμφανίστηκε ξαφνικά τους τελευταίους μήνες. Είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες η ηλικία των σχολικών κτιρίων της πόλης, τα όρια ζωής των λυόμενων κτιρίων, οι αναγκαίες επισκευές και συντηρήσεις που πρέπει να γίνουν. Είναι τεράστιες οι ευθύνες Κυβέρνησης – Περιφέρειας – Δήμων για την ολιγωρία τους τόσα χρόνια. 

Από την άλλη, την ώρα που επιδιώκουν το κλείσιμο ή τη μεταφορά σχολείων, στις ίδιες περιοχές…

Διευκολύνουν το χτίσιμο -στους ελάχιστους ελεύθερους χώρους- ξενοδοχείων, πολυκαταστημάτων, parking  

Δίνουν εκατομμύρια ευρώ σε επενδυτές και εργολάβους για υπερκοστολογημένα ή αμφίβολης χρησιμότητας έργα, αλλά και σε εξοπλισμούς και συμμετοχή σε πολέμους (φρεγάτα «Ύδρα» στην Ερυθρά Θάλασσα). 

Όσον αφορά στο Διαπολιτισμικό γυμνάσιο και ΓΕΛ:

Τα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, βάσει νόμου, είναι σχολεία που παρέχουν εκπαίδευση «σε νέους με εκπαιδευτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές ή μορφωτικές ιδιαιτερότητες», γι’ αυτό και το πρόγραμμά τους προσαρμόζεται σε αυτές. Ως εκ τούτου, παρότι ο αριθμός των μαθητών των δύο σχολείων μπορεί να είναι φαινομενικά μικρός, απαιτείται αυξημένος αριθμός αιθουσών για τα τμήματα γενικής παιδείας, τις κατευθύνσεις, τη ΖΕΠ, τη δεύτερη ξένη γλώσσα, χωρίς να ξεχνάμε και τα γραφεία των καθηγητών, των Διευθυντών κλπ. 

Με έναν πρόχειρο υπολογισμό, τα δύο σχολεία χρειάζονται περίπου 26 χώρους. Όπως είναι προφανές, κανένα σχολείο σε λειτουργία δεν μπορεί να διαθέσει τόσες αίθουσες με αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία που θα συστεγαστούν: περισσότεροι μαθητές στους ίδιους χώρους θα σημαίνει λιγότερο χώρο για όλους, σύμπτυξη των τμημάτων με αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, λιγότερες εγγραφές προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος, και γενικότερα δυσχέρειες στη λειτουργία και την ανάπτυξη των συστεγαζόμενων σχολείων.

Η έλλειψη αιθουσών ή η διδασκαλία σε αίθουσες – κλουβιά θα κάνει τους μαθητές των Διαπολιτισμικών σχολείων  να νιώθουν περιθωριοποιημένοι ή ακόμη χειρότερα μπορεί να οδηγήσει σε εντάσεις μεταξύ των μαθητών όλων των εμπλεκομένων σχολείων λόγω της έλλειψης χώρων.

Τέλος, καθώς τα σχολεία αυτά δέχονται μαθητές από όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης, το σημείο στο οποίο βρίσκονται είναι το πλέον κατάλληλο για την πρόσβαση με την αστική συγκοινωνία.  

Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε τον Δήμο Θεσσαλονίκης:

Να ενημερώσει άμεσα και επίσημα όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς (γονείς/κηδεμόνες, συλλόγους διδασκόντων, τα εκπαιδευτικά σωματεία) για το ζήτημα και να τους επιδοθεί η σχετική τεχνική έκθεση των υπηρεσιών του Δήμου

Αν όντως υπάρχουν προβλήματα στατικότητας, να επανεξετάσει τη δυνατότητα επισκευής του κτιρίου πού στεγάζονται τα Διαπολιτισμικά σχολεία μέσα στο καλοκαίρι

Αν το πρόβλημα είναι μη αναστρέψιμο, να εξασφαλίσει αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για να χτιστεί άμεσα νέο σχολείο στο ίδιο οικόπεδο ή να βρει νέο οικόπεδο στην ίδια περιοχή και τότε μόνο να καταφύγει στην όποια προσωρινή λύση μεταστέγασης.

 Παράλληλα, καλούμε τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας να μας ενημερώσει για τις σχετικές του αποφάσεις και να άρει την απόφασή του για μεταφορά των διαπολιτισμικών σχολείων στο 3ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ

Η Πρόεδρος                                                                    Ο Γραμματέας

 

Τραγάκη  Δήμητρα                                                       Γαζάκης Αντώνης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πληκτρολογιο
Πώς βάζουμε διαλυτικά με τόνο, άνω τελεία και εισαγωγικά
Δείτε παρακάτω τι πρέπει να πατήσετε στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή σας, ανά σημείο στίξης (με το πληκτρολόγιο πάντοτε ρυθμισμένο στα Ελληνικά)
Πώς βάζουμε διαλυτικά με τόνο, άνω τελεία και εισαγωγικά