karoto
Αν οι φετινοι διορισμοί αποτελούν το "καρότο" για να καλυφθεί το "μαστίγιο" που ακολουθεί, τότε το μέλλον των 140 χιλιάδων που δεν θα διοριστούν φέτος δεν προβλέπεται και πολύ ευοίωνο

Οι διαρροές για τους επικείμενους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικων έχουν σκορπίσει ενθουσιασμό στα fora των  αναπληρωτών τα τελευταία εικοσιτετράωρα. Και δικαιολογημένα γιατί, επιτέλους, χιλιάδες απο αυτούς, που εξαντλήθηκαν ψυχολογικά-οικογενειακα-οικονομικα όλα αυτά τα χρόνια, θα αποκτήσουν εργασιακή ασφάλεια και σταθερότητα, αγαθό δυσεύρετο στην εποχή μας και ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης. 

Είναι αναμφίβολα  μια σημαντική στιγμή η κάλυψη για πρώτη φορά όλων των οργανικών κενών που δημιουργήθηκαν κυρίως από συνταξιοδοτήσεις και η δημιουργία νέων σε κλάδους και ειδικότητες που για χρόνια αδικουνταν. Και εκείνοι που θα το υλοποιήσουν αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια. 

Με μία λίστα όμως 150 χιλιάδων υποψηφίων όπου προσλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια 50 χιλιάδες από αυτούς ως αναπληρωτές το ερώτημα που προκύπτει είναι αν θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια η κάλυψη όλων των οργανικών κενών με μόνιμους διορισμούς και με ποιο σύστημα.

Γιατί, αν οι φετινοι διορισμοί αποτελούν το "καρότο" για να καλυφθεί το "μαστίγιο" που ακολουθεί, τότε το μέλλον των 140 χιλιάδων που δεν θα διοριστούν φέτος δεν προβλέπεται και πολύ ευοίωνο. 

Ήδη ορισμένοι καχύποπτοι φοβουνται μήπως οι επικειμενοι διορισμοί γίνονται  προκειμένου να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις στην επαναφορά του γραπτού ΑΣΕΠ καθώς όσοι διαθέτουν μεγάλη προϋπηρεσία θα μονιμοποιηθούν και δεν θα αντιδράσουν.

Είναι κάτι που έγινε και το '98 με τους 30μηνιτες και τις παράλληλες λίστες, μόνο που οι τότε κυβερνώντες το σκέφτηκαν αφού πρώτα σημειώθηκαν μεγάλα επεισόδια σε όλα τα εξεταστικά κέντρα. Μήπως οι σημερινοί έμαθαν από την τότε εμπειρία και το επιχειρήσουν με αντίστροφη σειρά;

Καποιοι άλλοι εκφράζουν την ανησυχία τους μήπως ακολουθήσει και δεύτερο μαστίγιο στην Παράλληλη με τη μείωση των προσλήψεων μεγάλου αριθμού αναπληρωτών. Αναρωτιούνται γιατί  υπάρχουν τόσες δηλώσεις για την ανάγκη αλλαγής του θεσμού από τη στιγμή που οι υπεύθυνοι επαίρονται ότι παρέχεται σημαντικότατη βοήθεια σε χιλιάδες μαθητές χωρίς μάλιστα να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός.

Συμπέρασμα: Αν η ηγεσία του Υπουργείου θέλει όντως να περιορίσει τον "στρεβλό θεσμό του αναπληρωτή" που αναπληρώνει τον εαυτό του, τότε τον τρόπο τον ξέρει: ας συνεχίσει από δω και στο εξής αυτό που προτίθεται να κάνει φέτος, δηλαδή να διορίζει περισσότερους από όσους αποχωρούν. Και αν θέλει να έχει τους εκπαιδευτικούς συμμάχους σε τέτοιες πρωτοβουλίες ας μην ετοιμάζεται να θέσει νέες δοκιμασίες στους εργαζόμενους στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας. 

Τα καρότα και τα μαστίγια ανήκαν σε άλλες εποχές και ίσως είχαν αποτέλεσμα στα δυστυχή υποζύγια του προηγούμενου αιώνα. Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης αυτό που μετρά είναι ο πρόγραμματισμος, η συνεργασία και η ειλικρίνεια. Τα υποζύγια, τα καρότα και τα μαστίγια ΤΕΛΟΣ.

Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, Φιλόλογος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»