Καινή Διαθήκη
«Η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών» λένε οι Θεολόγοι

Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων ζητά με επιστολή της από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, να δοθεί η Καινή Διαθήκη στους μαθητές της Α’ Τάξης Γυμνασίου ως σχολικό βοήθημα, το οποίο θα χρησιμοποιείται σε όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Μάλιστα, αναφέρουν τα βοηθήματα που δίνονται για άλλα μαθήματα ενδεικτικά και τονίζουν ότι από τα στοιχεία αυτά «προκύπτει ότι για τις ανάγκες πολλών μαθημάτων το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει κατ’ έτος στην εκτύπωση σχολικών βιβλίων περισσότερων του ενός για κάθε μάθημα».

«Επιπλέον, καθώς σχεδιάζεται η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών, που θα γίνεται από τους διδάσκοντες Θεολόγους» προσθέτουν.

Η επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων

ΘΕΜΑ: Η παροχή της Καινής Διαθήκης, ως σχολικού βοηθήματος, στους μαθητές της Α΄ Τάξης των Γυμνασίων της χώρας

 Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Με σεβασμό και εκτίμηση, απευθυνόμαστε σε σας υποβάλλοντας  Έγγραφο - Αίτημα, που αφορά στην παροχή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές της Α΄ Τάξης των Γυμνασίων της χώρας και σας παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Το αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων για χορήγηση ενός αντιτύπου της Καινής Διαθήκης, ως σχολικό εγχειρίδιο στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου των Γυμνασίων της χώρας, το οποίο θα χρησιμοποιείται κατόπιν και για όλες τις υπόλοιπες τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου στο μάθημα των Θρησκευτικών, στηρίζεται εκτός των άλλων και στο γεγονός ότι σε πολλά μαθήματα, εκτός των κυρίως σχολικών βιβλίων, το Υπουργείο Παιδείας διανέμει στους μαθητές επιπλέον βοηθήματα, όπως τετράδια εργασιών, εργαστηριακούς οδηγούς κ.ά.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο η εκτύπωση και διανομή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο της απαραίτητης για τη διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος χρήσης του σημαντικότερου θεολογικού «βοηθήματος», που αποτελεί την πηγή, τη βάση και το θεμέλιο όλης της χριστιανικής θεολογίας.

Συγκεκριμένα, στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, εκτός των κυρίως εγχειριδίων, στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρέχονται τα βιβλία:

-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

-ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ)

-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

-ΛΕΞΙΚΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ

-ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και των Αρχαίων από μετάφραση, εκτός των κυρίως εγχειριδίων, στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου παρέχονται τα βιβλία:

-ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

-ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

-ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Στο μάθημα της Βιολογίας Α΄ Γυμνασίου εκτός του κυρίως βιβλίου παρέχεται σε όλους τους μαθητές:

- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ και επιπλέον

- ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Στα μαθήματα Γεωγραφίας Α΄ Γυμνασίου, Μουσική Α΄,  Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου,  Εικαστικά  Α΄,  Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου, Χημεία Β΄ και  Γ΄ Γυμνασίου εκτός του κυρίως βιβλίου δίνεται σε όλους τους μαθητές και:

-  ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Το πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα εκτύπωσης πολλών σχολικών εγχειριδίων για ένα μόνο μάθημα αφορά στο μονόωρο μάθημα της Οικιακής Οικονομίας της Α΄ Γυμνασίου. Για το μάθημα αυτό δίνονται στους μαθητές συνολικά τέσσερα βιβλία και, επιπλέον, χορηγούνται στους διδάσκοντες σε μικρό αριθμό αντιτύπων άλλα δύο βιβλία.

Τα εγχειρίδια που δίνονται στους μαθητές είναι:

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (κωδικός:  0-21-0095)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ) (κωδικός:  0-21-0096)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (κωδικός:  0-21-0035)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ) (κωδικός:  0-21-0036)

Σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων τυπώνονται και στέλνονται στα σχολεία επιπλέον τα βιβλία:

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ) (κωδικός:  0-21-0037)

-ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ) (κωδικός:  0-21-0097)

Στο μάθημα των Αγγλικών επίσης, εκτός των κυρίως βιβλίων διδασκαλίας της Ξένης Γλώσσας, δίνονται στους μαθητές:

-  ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Από τα προαναφερθέντα στοιχεία προκύπτει ότι για τις ανάγκες πολλών μαθημάτων το Υπουργείο Παιδείας προβαίνει κατ’ έτος στην εκτύπωση σχολικών βιβλίων περισσότερων του ενός για κάθε μάθημα. Οι Θεολόγοι ζητούμε, κατ΄ ελάχιστον, την εκτύπωση και παροχή στους μαθητές της Καινής Διαθήκης, που θα αποτελέσει βοηθητικό εγχειρίδιο για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επιπλέον, καθώς σχεδιάζεται η εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών, που θα γίνεται από τους διδάσκοντες Θεολόγους.

Άλλωστε, με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσουν προφανώς να παρέχονται σε όλους του μαθητές τα βιβλία της Γραμματικής και του Συντακτικού για τις ανάγκες των φιλολογικών μαθημάτων, ανεξαρτήτως των βιβλίων που θα επιλέγονται στα πλαίσια εφαρμογής του πολλαπλού βιβλίου.

Ως εκ τούτου το αίτημά μας, για την παροχή της Καινής Διαθήκης στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, δεν σχετίζεται με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου, αντίθετα, μάλιστα, πρέπει να εκληφθεί, ως μία επιπλέον διεύρυνση της δυνατότητας των Θεολόγων να στηρίξουν το μάθημά τους στις πηγές, μάλιστα δε στην κύρια πηγή της Ορθόδοξης Θεολογίας που είναι η Αγία Γραφή.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Ηρακλής Ρεράκης Καθηγητής ΑΠΘ

Ο Γεν. Γραμματέας Σταύρος Αβαγιάννης Δρ. Θεολογίας

Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νοσοκομείο Νάξου
Η εμπορευματοποίηση της δημόσιας Υγείας υπό το πρίσμα της τουριστικοποίησης: Το παράδειγμα του Νοσοκομείου Νάξου
Ποια δημόσια Υγεία ευαγγελίζονται η σημερινή κυβέρνηση και όσοι χαράσσουν την πολιτικής της στον τομέα αυτό;
Η εμπορευματοποίηση της δημόσιας Υγείας υπό το πρίσμα της τουριστικοποίησης: Το παράδειγμα του Νοσοκομείου Νάξου
Όταν τρέχω… δεν τρέχω!
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε
Η ιδέα πίσω από τη βιολογική ηλικία είναι ότι τα κύτταρα και τα όργανά μας έχουν τη δική τους ηλικία η οποία διαφέρει από αυτήν που αναγράφεται στην...
Ποια είναι η βιολογική σας ηλικία- Πώς θα την βρείτε