teacher
«Κυβερνητική πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία μας»

«Μαχαίρι» κατά τουλάχιστον 50% στον αριθμό των αναπληρωτών που θα προσληφθούν σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας μετά την ανακοίνωση των 10.000 μόνιμων διορισμών!

Η αναφορά αυτή μάλιστα προέρχεται από την ίδια την υφυπουργό κ.Ζέττα Μακρή, η οποία ανέφερε σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «political» τους σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘΑ για την ερχόμενη σχολική χρονιά:

«Κυβερνητική πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία μας προς όφελος της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της επαγγελματικής ανέλιξης των εκπαιδευτικών σε ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον. Οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από το πρώτο κουδούνι του Σεπτεμβρίου και τα σχολεία σε όλη την επικράτεια θα υποδεχτούν ακόμα 10.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς», είπε χαρακτηριστικά η κ.Μακρή.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το σχολικό έτος 2023-2024, πραγματοποιήθηκαν συνολικά στη Γενική Eκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση προσλήψεις 52.263 εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ, συνεπώς για το ερχόμενο έτος, εφόσον ισχύσουν αυτά που είπε η κ.Μακρή, δεν αναμένονται πάνω από 25-26.000 προσλήψεις αναπληρωτών - πέραν των 10.000 μόνιμων διορισμών. 

H προοπτική αυτή όμως έρχεται σε αντίθεση με πρόσφατες δηλώσεις του γ.γ κ.Κατσαρού που έγιναν τον Ιούλιο στη διάρκεια της συνάντησης του ΔΣ της ΔΟΕ με την υφυπουργό Παιδείας Ζ. Μακρή και το  Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας. Ο Γιάννης Κατσαρός δήλωσε τότε ότι "ο αριθμός των πιστώσεων που θα διατεθούν για την πρόσληψη αναπληρωτών την ερχόμενη σχολική χρονιά 2024-25, θα είναι περίπου όσες και πέρσι".

Η εξέλιξη, η οποία αν επιβεβαιωθεί θα προκαλέσει πάρα πολλά προβλήματα στα σχολεία το ερχόμενο έτος,  ερμηνεύει και τις προσπάθειες που εξελίσσονται τελευταία για συγχωνεύσεις τμημάτων στα περισσότερα σχολεία και υπερμεγέθη Τμήματα με άνω των 25 και 27 μαθητών, παρά τις εκκλήσεις των διευθυντών για 20μελή Τμήματα.

Επίσης επιβεβαιώνουν και τις εκτιμήσεις του εκπαιδευτικού patreas για τη μείωση των αναπληρωτών ΠΔΕ λόγω της μετατροπής πιστώσεων:

Πράγματι, αν δει κάποιος την αλλαγή που επέφερε το άρθρο 22 του Νόμου 5128/2024, στο ΠΔΕ προβλέπεται το πενιχρό ποσό των 8.045.856€ για το 2025. Αυτό αφορά 6 μήνες του 2025. Με μικτό μηνιαίο κόστος (μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές) 1.842€, προκύπτει ότι έχει γίνει ένας προγραμματισμός για μόνο 728 10μηνες προσλήψεις μέσω ΠΔΕ.

Αν και επικοινωνήθηκε ότι φέτος δόθηκε προτεραιότητα στη Δευτεροβάθμια στους διορισμούς, τελικά εκεί θα υπάρχει και το μεγαλύτερο πρόβλημα το 2024-2025.

Οι 5.549 διορισμοί Μονίμων προέκυψαν από τη μετατροπή πιστώσεων Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Γενικής Παιδείας με μια αναλογία όχι 1 προς 1 αλλά (απ' ότι έμαθα) 86 προς 100. Δηλ. με τα χρήματα που μπορούσαν να προσληφθούν 100 Αναπληρωτές, είναι δυνατόν να διοριστούν 86 Μόνιμοι. Αυτό σημαίνει ότι οι 5.549 Διορισμοί προέκυψαν από 5.549/0,86 = 6.452 πιστώσεις ΠΔΕ Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Γενικής Παιδείας (πράγματι, κάπου τόσοι εργάστηκαν το 2023-2024 στη Δευτεροβάθμια Γενική Παιδεία μέσω ΠΔΕ).

Άρα η Δευτεροβάθμια Γενική Παιδεία, αν υποθέσουμε ότι από Τακτικό Προϋπολογισμό θα έχει τις ίδιες πιστώσεις για Αναπληρωτές με πέρυσι (περίπου 2.250, αλλά με τις καθυστερήσεις στις φάσεις, τελικά εργάστηκαν περίπου 2.800), θα έχει από ΠΔΕ λιγότερα άτομα:
2023-2024 : 6.452
2024-2025 : 4.738 (διότι οι πιστώσεις ΠΔΕ Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Γενικής θα χρηματοδοτήσουν και τους Διορισμούς στη Δευτεροβάθμια Ειδική και τα Μουσικά Σχολεία)
6.452-4.738 = 1.714

Τα άσχημα νέα για τη Δευτεροβάθμια Γενική συνεχίζονται: οι πιστώσεις από τις 2.225 αποχωρήσεις του 2024 πού θα πάνε; Θα χρηματοδοτήσουν τους Διορισμούς Μονίμων στην Πρωτοβάθμια και ΕΕΠ-ΕΒΠ.
Οπότε η Δευτεροβάθμια Γενική πρέπει να λειτουργήσει με 1.714 + 2.225 - 728 = 3.211 λιγότερα άτομα (Σ.Σ. απλά δεν γίνεται, αλλά αυτό υπαγορεύει τα δυσάρεστα).

Γι' αυτό είναι σε εξέλιξη, εν μέσω θερινής ραστώνης, μεγάλη επιχείρηση-συμμάζεμα (a.k.a. εξορθολογισμός) με προφορικές οδηγίες προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης (κυρίως της Δευτεροβάθμιας) να διαιρούν με 25/27 και να συμπτύσσουν (χωράνε δεν χωράνε οι μαθητές...).

Αναμένεται και "πριονοκορδέλα" στα Ολιγομελή ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Οι αιρετοί (εκπαιδευτικοί είναι κι αυτοί) κάνουν τα μπάνια τους, αλλά θα έπρεπε να έχουν ήδη σηκώσει το θέμα (πριν να είναι πολύ αργά).

Συνεπώς, ο υπολογισμός των κενών της Α φάσης Αναπληρωτών 2024-2025 ΔΕΝ μπορεί να γίνει άμεσα από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όσο είναι σε εξέλιξη η ανωτέρω επιχείρηση.

Τι είπε η Ζ.Μακρή για διορισμούς και αναπληρωτές

Η ακριβής αναφορά της κ.Μακρή στη συνέντευξη στην εφημερίδα «Political» έχει ως εξής:

«Προχωράμε σε 10.000 διορισμούς εκπαιδευτικών που προστίθενται στους, σχεδόν, 30.000 διορισμούς από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη τα τελευταία πέντε χρόνια. Επενδύουμε στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης, επενδύουμε και ενισχύουμε τη δημόσια Παιδεία. Από τις 10.000 θέσεις περίπου οι μισές (4.451) αφορούν αντικαταστάσεις εκπαιδευτικών που βγήκαν σε σύνταξη σύμφωνα με τον κανόνα μία πρόσληψη για μία συνταξιοδότηση, ενώ οι υπόλοιποι διορισμοί (5.549) αφορούν την κάλυψη κενών που έως σήμερα καλύπτονταν με αναπληρωτές.

Κυβερνητική πρόθεσή μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία μας προς όφελος της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της επαγγελματικής ανέλιξης των εκπαιδευτικών σε ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον. Οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από το πρώτο κουδούνι του Σεπτεμβρίου και τα σχολεία σε όλη την επικράτεια θα υποδεχτούν ακόμα 10.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Ως υφυπουργός αρμόδια και για την ειδική αγωγή, με ιδιαίτερη ικανοποίηση, επισημαίνω την προτεραιότητα που δίνουμε στην ειδική αγωγή όπου θα καλυφθούν περισσότερες από τετραπλάσιες, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, θέσεις ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και οκταπλάσιες θέσεις ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού σε όλες τις ειδικότητες. Επιπλέον, ενισχύουμε τις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, μια και σε υπάρχουσες και νεοσυσταθείσες θέσεις ειδικοτήτων τοποθετούνται πενταπλάσιοι, σε σχέση με πέρυσι, εκπαιδευτικοί, ενώ συνολικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι διορισμοί θα ξεπεράσουν τους 2.800.

Και καταλήγουμε στην κάλυψη των αναγκών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου θα γίνουν περισσότερες από 5.000 προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες. Ο στόχος μας είναι να προχωράμε σε νέους διορισμούς κάθε
χρόνο, ώστε να καλυφθούν όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς και οι αναπληρωτές να είναι για τις έκτακτες ανάγκες.
Προς αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε να εργαζόμαστε με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών. Όπως τόνισε και ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, «ύστερα από πολλά χρόνια αυξάνουμε σημαντικά τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες των μαθητών, εντοπίζοντας και καλύπτοντας τα πραγματικά κενά στα σχολεία».

Ερχεται η πρώτη πρόσκληση του 2024-2025 για τους αναπληρωτές

Στο μεταξύ, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του alfavita.gr μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα και πριν από την Παρασκευή 9 Αυγούστου θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων το σχολικό έτος 2024-2025.

Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να δηλώσουν περιοχές προτίμησης για πρόσληψή τους ως αναπληρωτών, πλήρους ή/ και μειωμένου ωραρίου ή/ και ως ωρομισθίων, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, διάρκειας έως ενός (1) διδακτικού έτους στη γενική εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση,  για το σχολικό έτος 2024 -2025.

Προσλήψεις αναπληρωτών 2024-25

Σε αυτή τη φάση η Πρόσκληση αφορά  τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ των Προκηρύξεων 1ΓΕ/2023 και 1ΓΤ/2020 του ΑΣΕΠ (οι οποίοι δημοσιεύτηκαν στα ΦΕΚ Γ΄ 1851/2024 και 2679/2021, όπως ισχύουν) και οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσηςπου είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2022 και 4ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ (οι οποίοι δημοσιεύτηκαν στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/2023 και Γ΄ 1845/2023, όπως ισχύουν), και επιθυμούν να διοριστούν μόνιμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aithousa
Αναβάθμιση σχολείων με φωτισμό LED σε Θεσσαλία και Πιερία
Οι λαμπτήρες αυτοί, με την υψηλή ενεργειακή τους απόδοση και την αυξημένη διάρκεια ζωής, συμβάλλουν στη μείωση των εξόδων συντήρησης και στη μείωση...
Αναβάθμιση σχολείων με φωτισμό LED σε Θεσσαλία και Πιερία