Ιόνιο Πανεπιστήμιο: Μετονομασίες Τμημάτων και συμπράξεις για αντιμετώπιση των κενών θέσεων λόγω ΕΒΕ
Το  Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας , θα μετατραπεί σε τμήμα «Επιστήμης της Πληροφορίας»

Με μετονομασίες Τμημάτων το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, όπως ενημέρωσε ο Πρύτανης κ. Α. Φλώρος, ευελπιστεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα κενών θέσεων που προκάλεσε η ΕΒΕ τόσο στο ακαδημαϊκό όσο και στο κοινωνικό επίπεδο.

Αρχικά, οπως αναφέρει η τοπική ιστοσελίδα της Κέρκυρας «Ενημέρωση» το τμήμα Ιστορίας πρόκειται να μετονομαστεί σε «Ιστορίας και Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών», απόφαση που έχει εγκριθεί τόσο από τη Σύγκλητο, όσο και από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΑΑΕ). Αυτή η κίνηση, θα το καταστήσει, σύμφωνα με το κ. Φλώρο «το μοναδικό τμήμα στην Ελλάδα που σε προπτυχιακό επίπεδο θα θεραπεύει τις ψηφιακές ανθρωπιστικές επιστήμες σε σχέση με την Ιστορία». Το τμήμα ετοιμάζει ήδη το φάκελο της πιστοποίησης και υπάρχει η ελπίδα ότι θα πιστοποιηθεί έγκαιρα ώστε να μπεί στο μηχανογραφικό του 2025.

Το  Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας , θα μετατραπεί σε τμήμα «Επιστήμης της Πληροφορίας», αλλαγή που έχει ήδη εγκριθεί από τη Σύγκλητο και έχει κατατεθεί στην ΕΑΑΕ για γνωμοδότηση.

Στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών, το τμήμα Ιστορίας θα συμπράξει με το τμήμα Πληροφορικής και το τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας, ώστε να μπορεί να υποστηριχθεί το νέο πρόγραμμα σπουδών.

Όπως υπογραμίζει ο Πρύτανης, η διαθεματικότητα, εκτός του ότι βοηθά στην εξέλιξη της επιστήμης στη σύγχρονη εποχή, θα βοηθήσει τα δύο τμήματα να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις και να είναι ανταγωνιστικά στον ελλαδικό χώρο

Οι λόγοι

Οι λόγοι που εντοπίζει πίσω από τη χαμηλή θέση των συγκεκριμένων τμημάτων στις  επιλογές των νέων φοιτητών ο κ. Α. Φλώρος, μπορούν να κατανεμηθούν τόσο επίπεδο του ακαδημαϊκού ανταγωνισμού, όσο και στο κοινωνικό.

Όπως αναφέρει, το φαινόμενο έκανε την εμφάνισή του με την εφαρμογή του συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, τον Ιούνιο του 2021. Επιπλέον, για το τμήμα ΑΒΜ, μέχρι το 2018 ήταν το μόνο ΑΕΙ που κάλυπτε το συγκεκριμένο πεδίο στην Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια δημιουργήθηκαν ακόμη δύο τμήματα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, από μετεξέλιξη τμημάτων ΤΕΙ.

Όσο για το αντίστοιχο της Ιστορίας, επίσης ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα υψηλός, με τη δημιουργία τμήματος στη Δυτική Ελλάδα να εντείνει το πρόβλημα.

Όμως, υπάρχουν και άλλοι λόγοι που συνετέλεσαν στην είσοδο 16 νέων φοιτητών στα δύο αυτά τμήματα όπως, η ακρίβεια και η φοιτητική στέγη, επίσης ανασταλτικοί παράγοντες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»