Στα άλυτα προβλήματα της εκπαίδευσης αναφέρθηκε με ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Χανίων, ιδιαίτερα με τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών.
«Εδώ στα Χανιά στην δευτεροβάθμια έχουμε αδικαιολόγητες μετακινήσεις μαθητών μακριά από το σχολείο γειτονιάς τους, κατάργηση ολιγομελών τμημάτων με σημαντικές ειδικότητες πχ την νοσηλευτική στο ΕΠΑΛ Ελ Βενιζέλου, κατάργηση τμημάτων που είναι σχεδόν γεμάτα κλπ. Έχουμε επίσης την εν μέρει αντικατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας στα δυσπρόσιτα από την «τηλεκπαιδευση» βλ Γυμνάσιο στην Γαύδο. Ο στόχος είναι προφανής. Η μείωση των τμημάτων, η μείωση των θέσεων εργασίας και επομένως η υπονόμευση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών. Παράλληλα σε επίπεδο του μαθητικού δυναμικού η εικόνα είναι η εξής: Εκατοντάδες μαθητών δεν έχουν ακόμη εγγραφεί στα σχολεία που θα φοιτούν την επόμενη χρονιά, εκκρεμεί η εξέταση των αιτήσεων μετεγγραφών κ.α.», τονίζει η ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση
«H κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης δεν προοιωνίζει τίποτα θετικό. Αποστέλλονται εγκύκλιοι που δεν λαμβάνουν υπόψη τους το νομικό πλαίσιο –κυρίως στην πρωτοβάθμια – για την Ειδική Αγωγή. Εδώ στα Χανιά στην δευτεροβάθμια έχουμε αδικαιολόγητες μετακινήσεις μαθητών μακριά από το σχολείο γειτονιάς τους, κατάργηση ολιγομελών τμημάτων με σημαντικές ειδικότητες πχ την νοσηλευτική στο ΕΠΑΛ Ελ Βενιζέλου, κατάργηση τμημάτων που είναι σχεδόν γεμάτα κλπ. Έχουμε επίσης την εν μέρει αντικατάσταση της δια ζώσης διδασκαλίας στα δυσπρόσιτα από την «τηλεκπαιδευση» βλ Γυμνάσιο στην Γαύδο. Ο στόχος είναι προφανής. Η μείωση των τμημάτων, η μείωση των θέσεων εργασίας και επομένως η υπονόμευση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών. Παράλληλα σε επίπεδο του μαθητικού δυναμικού η εικόνα είναι η εξής: Εκατοντάδες μαθητών δεν έχουν ακόμη εγγραφεί στα σχολεία που θα φοιτούν την επόμενη χρονιά, εκκρεμεί η εξέταση των αιτήσεων μετεγγραφών κ.α. Προφανώς σε αυτό το φόντο και με τόσες εκκρεμότητες, το να επιχειρήσει η υπηρεσία την τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι σαφές ότι θα καταλήξει σε «μπάχαλο». Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί αυτό να βγει εις βάρος των δικαιωμάτων μας.
Σε ανακοίνωσή του, το ΠΥΣΔΕ Χανίων καλεί τους λειτουργικά υπεράριθμους συναδέλφους να τοποθετηθούν στα κενά, γράφοντας τα εξής:
Όσον αφορά στην τοποθέτηση των λειτουργικά υπεραρίθμων εκπαιδευτικών της παραγράφου 1, θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 14. Ν. 1566/85 και τις τις με αριθμό πρωτ. 84582/Δ2/20-06-2013, 137644/Ε1/03-09-2015 και 12633/Ε2/25-01-2018 διευκρινιστικές εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, ως εξής:
α) υποχρεωτικά σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων της ίδιας ομάδας σχολείων με τη μονάδα της οργανικής τους θέσης,
β εφόσον δεν υπάρχουν λειτουργικά κενά σε σχολεία της ίδιας ομάδας, τοποθέτηση σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων όμορων ομάδων σχολείων,
γ) οι λειτουργικά υπεράριθμοι που δεν θα καταστεί δυνατόν να τοποθετηθούν στα λειτουργικά κενά της ίδιας ή όμορης ομάδας, δύνανται να διεκδικήσουν τα εναπομείναντα λειτουργικά κενά σε σχολικές μονάδες της περιοχής μετάθεσης Χανίων.
Υπενθυμίζουμε όμως ότι σύμφωνα με το ΠΔ50/97 άρθρο 14 παράγραφο 6
Η τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης γίνεται ως εξής:
α) Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείο οφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον το επιθυμούν, κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης. Όταν η υπεραριθμία σε λύκεια μιας περιοχής οφείλεται σε ίδρυση ΕΠΛ όπου και μετακινούνται οι μαθητές των λυκείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται εφόσον το επιθυμούν κατ' απόλυτη προτεραιότητα στο ΕΠΛ με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
β) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας, όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατ' απόλυτη προτεραιότητα συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων του ίδιου Γραφείου ή της ίδιας Διεύθυνσης όπου δεν λειτουργεί Γραφείο.
γ) Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν να τοποθετηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία των προηγουμένων περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου αυτής τοποθετούνται ύστερα από δήλωσή τους σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 αυτού του Π.Δ. συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν μετάθεση ή τοποθέτηση.
Η αντίφαση μεταξύ των οδηγιών του ΠΥΣΔΕ Χανίων και του ΠΔ50/97 το οποίο σχετίζεται εξ ολοκλήρου με τις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών είναι προφανής: Κανείς συνάδελφος δεν ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να δηλώσει σε λειτουργικά κενά σχολικών μονάδων της ίδιας ομάδας σχολείων με τη μονάδα της οργανικής τους θέσης βάσει της νομοθεσίας αλλά μπορεί να δηλώσει όποιο κενό ο ίδιος/α επιθυμεί.
Καλούμε το ΠΥΣΔΕ Χανίων:
1) Να βγάλει διορθωτική οδηγία για την δήλωση των κενών από υπεράριθμους συναδέλφους.
2) Να ενημερώσει όσους συναδέλφους έχουν κάνει αίτηση για επικαιροποίηση της αίτησής τους.
3) Να αναπροσαρμόσει την καταληκτική ημερομηνία για τις αιτήσεις των συναδέλφων.
Καλούμε τους συναδέλφους να δηλώσουν τα κενά επιθυμίας τους από τον σύνολο των κενών της ΔΙΔΕ Χανίων.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη