Ζέττα Μακρή: Σχετικά με την αναμόρφωση των Πινάκων Κατάταξης (ΑΣΕΠ) των υποψηφίων Εκπαιδευτικών ανά έτος
Εκπαιδευτικοί που συμπεριελήφθησαν στους αξιολογικούς πίνακες και απέκτησαν νέα προσόντα ή προϋπηρεσία ή μόρια από κοινωνικά κριτήρια μετά τη δημοσίευση αυτών

υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, σε γραπτή απάντηση  στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Απόστολού Πανά αναφορικά με την ανανέωση πινάκων πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού ανά έτος με βάση τα νέα κριτήρια των υποψηφίων, σημείωσε τα παρακάτω: 

Υποψήφιοι που δεν συμμετείχαν εξαρχής στη διαδικασία κατάταξης, υποβάλλοντας σχετική αίτηση στο Α.Σ.Ε.Π. μέσα στην αποκλειστική προθεσμία της οικείας προκήρυξης και δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα προσόντα τους στις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, και, ακολούθως, δεν κατετάγησαν στους πίνακες που καταρτίστηκαν από το Α.Σ.Ε.Π., οφείλουν να αναμένουν να συμμετάσχουν σε επόμενη διαδικασία κατάταξης.

Ομοίως, εκπαιδευτικοί που συμπεριελήφθησαν στους αξιολογικούς πίνακες και απέκτησαν νέα προσόντα ή προϋπηρεσία ή μόρια από κοινωνικά κριτήρια μετά τη δημοσίευση αυτών δεν δύνανται να τα αξιοποιήσουν παρά μόνο σε επόμενη διαδικασία κατάταξης.

Η εκάστοτε διαδικασία κατάταξης εκκινεί σε εύλογο χρόνο με σκοπό την έγκαιρη κατάρτιση των αξιολογικών πινάκων κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Υπό το ανωτέρω πρίσμα, καθίσταται σαφές ότι η όλη διαδικασία κατάταξης σε αξιολογικούς πίνακες με σειρά προτεραιότητας των υποψήφιων εκπ/κών διενεργείται από το ΑΣΕΠ, συνεπώς, η ανανέωση πινάκων πρόσληψης εκπαιδευτικού προσωπικού ανά έτος με βάση τα νέα κριτήρια των υποψηφίων θα συνεπάγετο την εκκίνηση νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία όμως, λόγω του μεγάλου αριθμού των αιτούντων, δεν θα ήταν δυνατό να ολοκληρωθεί εγκαίρως, πριν την έναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων του επόμενου σχολικού έτους.

Σε καμία, δε, περίπτωση δεν θα ήταν δυνατό να αναμορφωθούν οι ήδη εκδοθέντες πίνακες, με προσθήκη νέων δικαιολογητικών, χωρίς τον έλεγχο της αρμόδιας Αρχής.

Και τούτο, διότι, η υποχρέωση της Διοίκησης να διαφυλάττει τη διαφάνεια στις διαδικασίες των προσλήψεων, σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα των βαθμολογικών κριτηρίων και αντίστοιχων δικαιολογητικών που ορίζει ο νέος νόμος για τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών σε πίνακες, βάσει προτεραιότητας, με αρμόδιο φορέα το ΑΣΕΠ (ν.4589/2019), επιτάσσουν τη διασφάλιση του απαιτούμενου χρόνου ακριβώς για

α) τον έλεγχο των όποιων επικαλούμενων από τους υποψηφίους κριτηρίων και αποδεικτικών, τόσο από εξουσιοδοτημένο προσωπικό των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης [υπ’ αριθμ. 37693/Ε1/8-3-2019-(Β΄ 864) κοινή απόφαση των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Διοικητικής Ανασυγκρότησης], όσο και από την αρμόδια Αρχή και

β) την οριζόμενη με το άρθρο 61 του ν. 4589/2019 διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων των υποψηφίων από το ΑΣΕΠ.

Κατά συνέπεια, η διατήρηση των αξιολογικών πινάκων ως ισχύουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προφανώς προβλέφθηκε από τον νομοθέτη προκειμένου να διασφαλίζεται αφενός η έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης με μόνιμο διορισμό ή πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού και αφετέρου η ακεραιότητα και η διαφάνεια της διαδικασίας. Καθίσταται, επίσης, σαφές ότι η διαφάνεια στις προσλήψεις στο δημόσιο είναι αλληλένδετη με την αξιοκρατία, την οποία οι ίδιοι οι πολίτες έχουν αναδείξει ως βασική Αρχή του Συντάγματος, συνεπώς, ως βασική αρχή λειτουργίας του κράτους, την οποία η Διοίκηση οφείλει να υπηρετεί και να διασφαλίζει.

Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ZETTA

M. ΜΑΚΡΗ

Δείτε το Έγγραφο της υφυπουργού ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

konteiner
Εκπαίδευση: 18 χρόνια μάθημα σε κοντέινερ ενώ σύμφωνα με το νόμο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τάξη, μόνο για 6!
Χρήματα για τη δημιουργία νέων σχολικών κτηρίων δεν διατίθενται, ενώ οι υπάρχοντες πόροι κατευθύνονται σε «ανταποδοτικά» έργα, αφήνοντας τη δημόσια...
Εκπαίδευση: 18 χρόνια μάθημα σε κοντέινερ ενώ σύμφωνα με το νόμο, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως τάξη, μόνο για 6!