exoythenosi
Προσβολή εγκυρότητας στη διαδικασία προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (Σ.Α.Φ.), με επιστολή του στο υπουργείο Παιδείας, θέτει ζήτημα αμφισβήτησης και εγκυρότητας της παραπάνω τροπολογίας, βάσει της οποίας έγιναν οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επικαλούμενος αφενός την αρχή της απαγόρευσης αναδρομικής ισχύος της τροπολογίας αυτής, εφόσον δεν ορίζεται ρητά, και αφετέρου, την αθέτηση συνταγματικών αρχών περί προστασίας των πολιτών από την αυθαίρετη εφαρμογή του νόμου – ήτοι αρχή της ισότητας (άρθρ. 4), αρχή της αξιοκρατίας (άρθρ. 103), αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και αρχή της διαφάνειας –, πλήττοντας ολοφάνερα την ισονομία και τη δικαιοσύνη στον δημόσιο τομέα.

Με τη συγκεκριμένη τροπολογία, που θεωρείται εκπρόθεσμη, προσλήφθηκαν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τόσο του κλάδου ΠΕ02 όσο και άλλων ειδικοτήτων με πολύ χαμηλή θέση στον τελικό αξιολογικό πίνακα της Προκήρυξης 2ΓΕ/2023 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 4/τ.ΑΣΕΠ/20.2.2023), με μηδενική προϋπηρεσία στο δημόσιο σχολείο, ενώ η αρχική πρόσκληση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών όριζε ως προαπαιτούμενο την πενταετή (5ετή) διδακτική εμπειρία σε δημόσια σχολική μονάδα. Επιπλέον, κάθε έγγραφο ιδιωτικής προϋπηρεσίας που κατατέθηκε στην αρχική πρόσκληση δεν έχει ελεγχθεί από το Α.Σ.Ε.Π., ενώ, ειδικότερα, όσον αφορά την προϋπηρεσία σε φροντιστήρια ή με παροχή ιδιωτικού έργου (μπλοκάκι) δεν υπάρχει ούτε στο Ο.Π.Σ.Υ.Δ , γεγονός που αντίκειται στην αξιοκρατική διαδικασία προσλήψεων.

Η Επιστολή

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ (Σ.Α.Φ.)

ΠΡΟΣ:

Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Πιερρακάκη Κυριάκο

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

Υφυπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κκ. Μακρή Ζέττα, Λυτρίβη Ιωάννα

Γενικό Γραμματέα Α/θμιας & Β/θμιας και Ειδικής Αγωγής, κ. Κατσαρό Ιωάννη

 

 ΘΕΜΑ: Προσβολή εγκυρότητας διαδικασιών πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025 στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, με σκοπό την πρόσθετη μικτή εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητριών/ών της Γ’ τάξης κάθε τύπου Λυκείου για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα

Αξιότιμε κύριε, Αξιότιμη κυρία,

Η απόφαση περί πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025 στο Ψηφιακό Φροντιστήριο αποτελεί κατάπτυστη και κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων-ειδικοτήτων, και δη των φιλολόγων.

Με την ανακοίνωση της απόφασης την Κυριακή 15/09/2024 και των ονομάτων των προσληφθέντων εκπαιδευτικών στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, δημιουργείται αίσθημα αδιαφάνειας και αναξιοκρατίας, διότι, ενώ σύμφωνα με τα οριζόμενα στην πρόσκληση υπ. αριθμ. 92829/Δ7/13.08.2024 η αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος – υπεύθυνη δήλωση μέσω Ο.Π.Σ.Υ.Δ., υποβάλλονταν ηλεκτρονικά από τους/ τις ενδιαφερόμενους/ες, από την Παρασκευή 16 Αυγούστου 2024 (ώρα 13:00) έως και Τετάρτη 21 Αυγούστου 2024 (ώρα 15:00), οι προσλήψεις έγιναν βάσει ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ, μετά το πέρας δηλαδή της ως άνω προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης στις 9 Σεπτεμβρίου 2024.

Ειδικότερα, στις 09/09/2024 -δεκαεννιά (19) μέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων- με νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης «Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, … Διατάξεις για τη δικαστική αστυνομία», ψηφίστηκε τροπολογία με την οποία τροποποιήθηκε η παρ. 4 της υφιστάμενης διάταξης, διευρύνοντας το υποκειμενικό πεδίο εφαρμογής με την παροχή δυνατότητας επιλογής προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών οι οποίοι διαθέτουν πενταετή (5ετή) διδακτική εμπειρία σε ιδιωτική ή δημόσια σχολική μονάδα ή στον ιδιωτικό τομέα.

Με τη συγκεκριμένη τροπολογία, που θεωρείται εκπρόθεσμη, προσλήφθηκαν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί τόσο του κλάδου ΠΕ02 όσο και άλλων ειδικοτήτων με πολύ χαμηλή θέση στον τελικό αξιολογικό πίνακα της Προκήρυξης 2ΓΕ/2023 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 4/τ.ΑΣΕΠ/20.2.2023), με μηδενική προϋπηρεσία στο δημόσιο σχολείο, ενώ η αρχική πρόσκληση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών όριζε ως προαπαιτούμενο την πενταετή (5ετή) διδακτική εμπειρία σε δημόσια σχολική μονάδα. Επιπλέον, κάθε έγγραφο ιδιωτικής προϋπηρεσίας που κατατέθηκε στην αρχική πρόσκληση δεν έχει ελεγχθεί από το Α.Σ.Ε.Π., ενώ, ειδικότερα, όσον αφορά την προϋπηρεσία σε φροντιστήρια ή με παροχή ιδιωτικού έργου (μπλοκάκι) δεν υπάρχει ούτε στο Ο.Π.Σ.Υ.Δ , γεγονός που αντίκειται στην αξιοκρατική διαδικασία προσλήψεων.

Ο Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων (Σ.Α.Φ.), λοιπόν, θέτει ζήτημα αμφισβήτησης και εγκυρότητας της παραπάνω τροπολογίας, βάσει της οποίας έγιναν οι προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επικαλούμενος αφενός την αρχή της απαγόρευσης αναδρομικής ισχύος της τροπολογίας αυτής, εφόσον δεν ορίζεται ρητά, και αφετέρου, την αθέτηση συνταγματικών αρχών περί προστασίας των πολιτών από την αυθαίρετη εφαρμογή του νόμου – ήτοι αρχή της ισότητας (άρθρ. 4), αρχή της αξιοκρατίας (άρθρ. 103), αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και αρχή της διαφάνειας –, πλήττοντας ολοφάνερα την ισονομία και τη δικαιοσύνη στον δημόσιο τομέα.

Ο Σ.Α.Φ. καταγγέλλει την άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες της 2ΓΕ/2023, καταδικάζει την αλλαγή κριτηρίων πρόσληψης που πραγματοποιήθηκε μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και τη συνεπαγόμενη καταστρατήγηση του αξιολογικού πίνακα Αναπληρωτών.

         ​Συνοψίζοντας, αμφισβητώντας την εγκυρότητα και την ισχύ των αποτελεσμάτων, όπως αυτά ανακοινώθηκαν την περασμένη Κυριακή 15/09/2024, απαιτούμε:

1) την άμεση ανάκληση των εν λόγω προσλήψεων που θέτουν εν αμφιβόλω τη διαφάνεια της διαδικασίας, καθώς -εκτός των άλλων- προβλέπουν υποκειμενικά και μη μετρήσιμα κριτήρια μοριοδότησης, όπως είναι το κριτήριο της «προσωπικότητας» και των «επικοινωνιακών δεξιοτήτων», 

2) την επαναπροκήρυξη θέσεων με βάση τη νέα νομοθεσία που ισχύει μετά την ψήφιση της τροπολογίας και με κριτήρια τα οποία θα ελέγχονται από το Α.Σ.Ε.Π. Ας τονιστεί ότι η εν λόγω τροπολογία αυτή καθαυτήν πλήττει τη δημόσια προϋπηρεσία και επιτρέπει την άνιση ανακατάταξη των πινάκων με μοριοδότηση ιδιωτικής προϋπηρεσίας αμφιβόλων, ενδεχομένως και διαβλητών, διαδικασιών απόκτησης και κατοχύρωσης, ενώ δεν μπορεί να αποδειχθεί και η διδακτική εμπειρία στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

3) την άμεση ανακοίνωση νέων ονομάτων προσληφθέντων εκπαιδευτικών μέσα από τη ροή του πίνακα αναπληρωτών.

Καλείστε όπως προβείτε αμελλητί στη διόρθωση της έκνομης και καταδικαστέας αυτής απόφασης περί «Πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2024-2025 στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, με σκοπό την πρόσθετη μικτή εξ αποστάσεως υποστήριξη των μαθητριών/ών της Γ’ τάξης κάθε τύπου Λυκείου για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα», εφόσον στερείται εγνωσμένου κύρους και προσβάλλει, προφανώς, ζητήματα δικαίου, διαφάνειας και αξιοκρατίας.

Αναμένουμε τη δέσμευσή σας για την επίσπευση όλων εκείνων των απαραίτητων αναθεωρητικών και διορθωτικών παρεμβάσεων και ενεργειών που προβλέπονται για την έκδοση και ανακοίνωση νέας πρόσκλησης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με απόλυτο σεβασμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν άξια και δημοκρατικά να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στο Ψηφιακό Φροντιστήριο, αλλά και ευρύτερα στη δημόσια εκπαίδευση.

Ως σύλλογος αναμένουμε την έγγραφη απάντησή σας στην επιστολή μας, η οποία θα λάβει αριθμό πρωτοκόλλου από το αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου.

 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!

 

Με εκτίμηση,

Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Φ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio-esoterikon-1.jpg
Συνυπηρέτηση: Αλλαγές στο πλαίσιο αποσπάσεων εκπαιδευτικών και δημοσίων υπαλλήλων
Aντί της σύμφωνης γνώμης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, τροποποιείται η διάταξη και προβλέπεται απλή γνώμη
Συνυπηρέτηση: Αλλαγές στο πλαίσιο αποσπάσεων εκπαιδευτικών και δημοσίων υπαλλήλων
αφρικη
Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Νοτίου Αφρικής
Σκοπός της επίσκεψης ήταν να παρουσιαστεί η μεθοδολογία με την οποία καθηγητές των Πανεπιστημίων στη Νότια Αφρική θα μπορούν να επιλέγουν ψηφιακό...
Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Νοτίου Αφρικής