Υπουργείο Παιδείας - ΥΠΑΙΘ
ΣΥΠΥΥΠ: Η πραγματοποίηση μετατάξεων μέσω του (Ε.Σ.Κ.), αποτελεί μέχρι σήμερα το σημαντικότερο εργαλείο για την άμβλυνση του οξυμένου, χρόνιου προβλήματος της υποστελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης

Η αιφνιδιαστική εξαίρεση των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ., χωρίς καμία πρόβλεψη για μεταβατικό διάστημα μέχρι την εφαρμογή των νέων διατάξεων, αντίκειται στις αρχές της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου.

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Υπαλλλήλων των περιφερειακών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘΑ (ΣΥΠΠΥΠ) και καεί τον υπουργό να φροντίσει ώστε να αποσυρθεί η διάταξη του νομοσχεδίου περί εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ.

«Στην αντίθετη περίπτωση, να μεριμνήσετε για την προσθήκη μεταβατικής διάταξης που θα προβλέπει εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη εφαρμογής της εν λόγω διάταξης, επιτρέποντας την συμμετοχή εκπαιδευτικών τουλάχιστον και στον Β’ Κύκλο Κινητικότητας 2024», προσθέτουν

Ολη η επιστολή του ΣΥΠΥΥΠ 

κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Με αφορμή την προσθήκη διάταξης στο σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις» περί εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ενιαίου Σύστηματος Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.), επανερχόμαστε στο ζήτημα της στελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης με μόνιμο προσωπικό.

Είναι προφανές ότι η εύρυθμη λειτουργία κάθε υπηρεσίας, εδράζεται κατά πρώτο λόγο στην επαρκή στελέχωσή της με μόνιμο προσωπικό. Στη βάση αυτή, σας έχουμε επισημάνει επανειλημμένα την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης, καθώς πολλές από αυτές υπολειτουργούν λόγω έλλειψης προσωπικού, με τον εργασιακό φόρτο να αυξάνεται καθημερινά, με τις ασφυκτικές προθεσμίες να πιέζουν και τους συναδέλφους μας να αγανακτούν για τον δυσανάλογο όγκο εργασιών που καλούνται να φέρουν εις πέρας. Δυστυχώς, από το 2018 που καθορίστηκε ο αριθμός των οργανικών θέσεων σε κάθε Περιφερειακή Υπηρεσία Εκπαίδευσης (Π.Δ.18/2018), μέχρι και σήμερα, δεν έχει καταβληθεί οργανωμένη και ουσιαστική προσπάθεια από πλευράς ΥΠΑΙΘΑ για την κάλυψη της πληθώρας των κενών οργανικών θέσεων.

Η πραγματοποίηση μετατάξεων μέσω του (Ε.Σ.Κ.), αποτελεί μέχρι σήμερα το σημαντικότερο εργαλείο για την άμβλυνση του οξυμένου, χρόνιου προβλήματος της υποστελέχωσης των Περιφερειακών Υπηρεσιών Εκπαίδευσης, δεδομένου των σχεδόν ανύπαρκτων διορισμών διοικητικών υπαλλήλων. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί αποτελούν την κύρια δεξαμενή στελέχωσης των υπηρεσιών μας μέσω του Ε.Σ.Κ. καθώς το ενδιαφέρον για μετάταξη υπαλλήλων από άλλους φορείς είναι πλέον περιορισμένο. Πρόκειται, ως επί το πλείστον, για συναδέλφους που είναι ήδη αποσπασμένοι, συχνά επί μακρόν, στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης, διαθέτουν γνώση, πολύτιμη εμπειρία επί διοικητικών θεμάτων και επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να συνεχίσουν την προσφορά τους ως μόνιμοι διοικητικοί υπάλληλοι. Ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ., στερεί από τις υπηρεσίες μας τη δυνατότητα στελέχωσής τους με μόνιμο, έμπειρο και ήδη καταρτισμένο προσωπικό, διαιωνίζοντας έτσι το υφιστάμενο καθεστώς αποσπάσεων και διαθέσεων.

Επιπλέον, η αιφνιδιαστική εξαίρεση των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ., χωρίς καμία πρόβλεψη για μεταβατικό διάστημα μέχρι την εφαρμογή των νέων διατάξεων, αντίκειται στις αρχές της χρηστής διοίκησης και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του διοικουμένου. Πόσο μάλλον, κατόπιν του πρόσφατου αποκλεισμού πολλών εξ αυτών από τον Α' Κύκλο Κινητικότητας 2024, λόγω μη συμπερίληψης του Πιστοποιητικού ΤΠΕ Α' Επιπέδου στα αποδεκτά πιστοποιητικά γνώσης χειρισμού Η/Υ, με πολλούς εκπαιδευτικούς να έχουν καταβάλει ήδη εξέταστρα και να έχουν αποκτήσει πλέον το πιστοποιητικό γνώσης χειρισμού Η/Υ από ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης ώστε να συμμετάσχουν στον επόμενο κύκλο κινητικότητας.

Ως εκ τούτου, ζητούμε:

Α) Να προβείτε άμεσα σε ενέργειες για τη διεξαγωγή διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης.

Β) Να αποσυρθεί η διάταξη του νομοσχεδίου περί εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ. Στην αντίθετη περίπτωση, να μεριμνήσετε για την προσθήκη μεταβατικής διάταξης που θα προβλέπει εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι την έναρξη εφαρμογής της εν λόγω διάταξης, επιτρέποντας την συμμετοχή εκπαιδευτικών τουλάχιστον και στον Β’ Κύκλο Κινητικότητας 2024.

Γ) Μέχρι τη στελέχωση των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμο διοικητικό προσωπικό, να μεριμνήσετε ώστε να πραγματοποιείται ικανός αριθμός αποσπάσεων, τριετούς τουλάχιστον διάρκειας, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες κάθε υπηρεσίας, οι οποίες συχνά ξεπερνούν ακόμα και τον αριθμό των κενών οργανικών θέσεων.

κ. Υπουργέ, κ. Γενικέ,

Σας καλούμε να σκύψετε άμεσα και αποφασιστικά στο μείζον πρόβλημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών μας, καθώς με ανύπαρκτους διορισμούς διοικητικών υπαλλήλων, με τον αποκλεισμό των εκπαιδευτικών από το πεδίο εφαρμογής του Ε.Σ.Κ. και με ελάχιστες ετήσιες αποσπάσεις για παροχή διοικητικού έργου, η ωρολογιακή βόμβα, όπως ομοιάζουν πλέον αρκετές εκ των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, θα εκραγεί με απρόβλεπτες συνέπειες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί παίζει με παιχνίδια
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
Ο αγώνας των γονιών αφότου ο γιος τους διαγνώστηκε με νευρολογική αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μονάδα (αφού το σχολείο τους κρίθηκε -και ήταν- ακατάλληλο και επικίνδυνο) που θα φιλοξενούσε τα παιδιά τους...
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
depy
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης
Η ακριβής διάγνωση συχνά εξαρτάται από την κατανόηση του ασθενή και την αξιολόγηση 10 συμπτωμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν σε λανθασμένη διάγνωση της...
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης