Την κάλυψη όλων των κενών με τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, ζητά η Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγράφοντας παράλληλα σε ανακοίνωσή της την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα σχολεία ευθύνης της.
Οπως αναφέρει η ΕΛΜΕ, οι 269 (190 γενική παιδεία και 89 ειδική αγωγή) προσλήψεις αναπληρωτών γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής που έγιναν στην Α φάση δεν καλύπτουν τα κενά στα σχολεία, γιατί πέρσι οι συνολικές προσλήψεις στη γενική παιδεία και ειδική αγωγή έφτασαν τις 547. Η κατάσταση δεν αλλάζει ακόμη και αν υπολογίσουμε και τους μόνιμους διορισμούς (97) εκπαιδευτικών γιατί φέτος συνταξιοδοτήθηκαν 97 συνάδελφοι. Επίσης τα κενά ειδικής αγωγής επίσης δεν έχουν καλυφθεί όλα. Στην παράλληλη στήριξη, στα τμήματα ένταξης και για Σ.Μ.Ε.Α.Ε. προσλήφθηκαν φέτος 89 αναπληρωτές (81 παράλληλη και 8 ΣΜΕΑΕ/Τμήματα Ένταξης ) και διορίστηκε μόνο 1 εκπαιδευτικός στην ειδική αγωγή, ενώ οι προσλήψεις αναπληρωτών πέρσι στην ειδική αγωγή έφτασαν τις 170.
Η ΕΛΜΕ καταλήγει ότι τα κενά είναι πολύ περισσότερα γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τα κενά σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ
Το ΥΠΑΙΘΑ, με τις Διευθύνσεις και τα «ΠΥΣΔΕ» να συγκαλύπτουν τις ευθύνες του αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλη την χώρα με αποτέλεσμα χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές. Δεν δεσμεύεται ότι στη Β φάση προσλήψεων αναπληρωτών θα καλύψει όλα τα κενά και σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Διαψεύδεται η πλειοδοσία δηλώσεων για ομαλή έναρξη της χρονιάς και έγκαιρη κάλυψη των κενών. Προετοιμάζουν νέα αντιεκπαιδευτική επέλαση με νέα μέτρα που θα πλήξουν ακόμη περισσότερο το δημόσιο σχολείο (Εθνικό Απολυτήριο για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με εξετάσεις και στις τρεις τάξεις των ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ελεύθερη επιλογή σχολείου από γονείς, επαναφορά, ΑΣΕΠ, κ.ά.). Προωθούν την αξιολόγηση κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, παρά τη γενικευμένη αντίθεση του κλάδου και δεν υλοποιούν τις αποφάσεις δικαστηρίων για την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας από το καλοκαίρι και στη συνέχεια, προσπαθεί να φτιάξει μια πλαστή εικόνα όσον αφορά την κάλυψη των κενών των σχολείων με εκπαιδευτικούς. Προβάλλει τους διορισμούς που έκανε, ενώ την ίδια στιγμή, οι προσλήψεις των αναπληρωτών που έχει προγραμματίσει να κάνει για φέτος δεν πρόκειται να καλύψουν όλα τα κενά. Με προφορικές και γραπτές οδηγίες στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης προσπαθεί να επιβάλλει μαζικές συμπτύξεις τμημάτων, 26, 27, 28, …. μαθητές στα τμήματα, μη έγκριση όλων των λεγόμενων ολιγομελών στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ, προσλήψεις στην ειδική αγωγή που δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες διδασκαλίας. Μειώνει τις ώρες που αντιστοιχούν να διδάσκονται στα Τμήματα Ένταξης και αυξάνει τους μαθητές που θα είναι στην ευθύνη των εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη, κ.ά. Φέτος σε πολύ περισσότερα σχολεία από πέρσι δεν θα καλυφθούν όλα τα κενά γιατί δαπάνες που προορίζονταν για τις προσλήψεις αναπληρωτών μεταφέρθηκαν για μόνιμους διορισμούς! Θυμίζουμε πως πέρσι δούλεψαν πάνω από 52.500 αναπληρωτές και φέτος προσλήφθηκαν στην πρώτη φάση 28.733 ακόμη και αν προσθέσουμε τους 10.000 διορισμούς που έγιναν φέτος, η σχολική χρονιά ξεκίνησε ήδη με 18.000 κενά γιατί φέτος έγιναν και 4.000 συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών!
Την ίδια στιγμή η Διεύθυνση Εκπ/σης Δυτικής Θεσ/νίκης και το κομματικά ελεγχόμενο από τη ΔΑΚΕ «ΠΥΣΔΕ» δεν αποδέχονται τις προτάσεις των ΕΛΜΕ και προχωρούν σε τοποθετήσεις παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και των αναπληρωτών.
Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να «κόψει» προσλήψεις αναπληρωτών σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών
Συγκεκριμένα:
Οι 269 (190 γενική παιδεία και 89 ειδική αγωγή) προσλήψεις αναπληρωτών γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής που έγιναν στην Α φάση δεν καλύπτουν τα κενά στα σχολεία, γιατί πέρσι οι συνολικές προσλήψεις στη γενική παιδεία και ειδική αγωγή έφτασαν τις 547. Η κατάσταση δεν αλλάζει ακόμη και αν υπολογίσουμε και τους μόνιμους διορισμούς (97) εκπαιδευτικών γιατί φέτος συνταξιοδοτήθηκαν 97 συνάδελφοι.
Τα κενά ειδικής αγωγής επίσης δεν έχουν καλυφθεί όλα. Στην παράλληλη στήριξη, στα τμήματα ένταξης και για Σ.Μ.Ε.Α.Ε. προσλήφθηκαν φέτος 89 αναπληρωτές (81 παράλληλη και 8 ΣΜΕΑΕ/Τμήματα Ένταξης ) και διορίστηκε μόνο 1 εκπαιδευτικός στην ειδική αγωγή, ενώ οι προσλήψεις αναπληρωτών πέρσι στην ειδική αγωγή έφτασαν τις 170.
Τα κενά είναι πολύ περισσότερα γιατί δν συμπεριλαμβάνονται σε αυτά τα κενά σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης πέρσι προσλήφθηκαν πάνω από 100 αναπληρωτές στις προσφυγικές δομές, στην Ενισχυτική διδασκαλία, στα ΕΠΑΛ/ΜΝΑΕ και σε ειδικότητες του Καλλιτεχνικού σχολείου Αμπελοκήπων. Οι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις δομές στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης ήταν πέρσι 647, ενώ φέτος είναι μόνο 269!
Για άλλη μια χρονιά στα Καλλιτεχνικά σχολεία ξεκινούν μαθήματα χωρίς καθηγητές Χορού και Κινηματογράφου. Η προκήρυξη για την πρόσληψη των ωρομίσθιων καθηγητών χορού και κινηματογράφου έληξε 17/07, όμως ακόμη ούτε τα οριστικά αποτελέσματα έχουν εκδοθεί και φυσικά οι προσλήψεις θα αργήσουν, όπως κάθε χρόνο με αποτέλεσμα να καταλύεται η λειτουργία του σχολείου ως καλλιτεχνικού, αφού τα καλλιτεχνικά μαθήματα χορού και κινηματογράφου δε διδάσκονται το μισό χρόνο.
Στα ειδικά σχολεία της περιοχής μας, του ΕΕΕΕΚ Π. Μελά και του ΕΕΕΕΚ Κορδελιού που φέτος λειτουργούν σε επιβαρυμένο λόγω του κλεισίματος του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη και τις μεταφοράς μαθητών τους και σε αυτά τα σχολεία, δεν έχουν καλυφθεί όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ.
Αρνητική είναι η εικόνα και στα απομακρυσμένα σχολεία τα όποια λόγω των προσλήψεων των αναπληρωτών σε δόσεις ποτέ δεν καλύπτονται όλα τα κενά, ή γίνεται με πολλές καθυστερήσεις.
Η Διεύθυνση αρνείται να δώσει στοιχεία στις ΕΛΜΕ σχετικά με τα κενά για τις προσλήψεις αναπληρωτών γιατί διαχειρίζεται τα κενά σε βάρος δικαιωμάτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Το Υπουργείο και οι Διευθύνσεις να σταματήσουν να απαξιώνουν τους αναπληρωτές και να παραβιάζουν τα δικαιώματά τους. Δεν τους δημοσιοποιήθηκαν όλα τα κενά, ανακοινώθηκαν ηλεκτρονικά στον κάθε έναν ξεχωριστά τόσα όσες και οι προσλήψεις.
Τοποθετήσεις χωρίς διαφάνεια και ισότητα για όλους. Σπάσανε κενά σχολείων με πάνω από 12 ώρες για συμπληρώσεις ωραρίου με αποτέλεσμα τα κενά που θα δώσουν στους αναπληρωτές θα συμψηφίζουν ώρες από πολλά σχολεία. Στην παράλληλη μείωσαν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί, κ.ά.
Οι συνάδελφοι αναπληρωτές να μην ανεχθούν να τους εμπαίζουν, να θυσιάζονται εργασιακά δικαιώματα στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής λαίλαπας του υπουργείου. Να απαιτήσουμε με τα σωματεία μας να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά στα σχολεία, διαφανείς και ισότιμες τοποθετήσεις με όλα τα κενά δημόσια και με βάση τις αιτήσεις προτίμησης και τα μόρια του καθενός.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
Να καλυφθούν όλα τα κενά στη β φάση προσλήψεων αναπληρωτών και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές (γενική παιδεία, ειδική αγωγή, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Στους αναπληρωτές να δοθούν όλα τα κενά για οριστική τοποθέτηση, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων και δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς.
Να κατοχυρωθεί δικαίωμα των ενστάσεων, όπως ακριβώς γίνεται για τους μόνιμους συναδέλφους.
Να κοινοποιήσουν χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων, όπως ακριβώς γίνεται για τους μόνιμους.
Στην ειδική αγωγή να ξαναγίνουν όλες οι τοποθετήσεις με κοινοποίηση όλων των κενών και να καλυφθούν όλες οι ώρες που αντιστοιχούν στους μαθητές και σε όλες τις ειδικότητες.
Στελέχωση όλων των τμημάτων ένταξης, κάθε μαθητής που χρήζει παράλληλης στήριξης να την έχει με βάση τις γνωματεύσεις.
Να εγκριθούν οι προτάσεις των σχολείων για λιγότερους μαθητές στα τμήματα με μαθητές
Να εγκριθούν όλες οι αιτήσεις για νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
Να γίνουν μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών-ΕΒΠ-ΕΕΠ για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των ΣΜΕΑΕ.
Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ.
20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
Οι ΕΛΜΕ συνεχίζουμε τον αγώνα για την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου. Καλούμε την ΟΛΜΕ να οργανώσει πανελλαδική ημέρα δράσης με κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία, για ισοτιμία και διαφάνεια στις τοποθετήσεις.
Για το Δ.Σ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη