texniti_noimosini
- Βιομηχανία: Κάνετε περισσότερα, καλύτερα και πιο γρήγορα με τη χρήση εργαλείων ΤΝ. - Εκπαίδευση: Μην κλέβετε.

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα βρίσκεται αντιμέτωπο με ένα κρίσιμο δίλημμα. Από τη μία πλευρά, η αγορά εργασίας απαιτεί επαγγελματίες εξοικειωμένους με τα πιο πρόσφατα τεχνολογικά εργαλεία, ικανούς να ανταποκριθούν στις προκλήσεις ενός ταχέως μεταβαλλόμενου εργασιακού περιβάλλοντος. Από την άλλη, το εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει προσκολλημένο σε παραδοσιακές μεθόδους και αξίες, με έμφαση στην ακαδημαϊκή ακεραιότητα και την αυτόνομη σκέψη.

Ενώ λοιπόν η βιομηχανία ζητά εργαζόμενους που μπορούν να εργάζονται "πιο έξυπνα και πιο γρήγορα", η εκπαίδευση επιμένει σε αυστηρούς κανόνες κατά της εξαπάτησης. Την ίδια στιγμή, η εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) προσθέτει μια νέα διάσταση σε αυτή τη συζήτηση, προσφέροντας δυνατότητες για βελτίωση της μάθησης, αλλά εγείροντας παράλληλα ανησυχίες για τη μείωση της κριτικής σκέψης.

Φυσικά το θέμα είναι περίπλοκο. Μια απλή ερώτηση όμως είναι, κατά πόσο το εκπαιδευτικό μας σύστημα προετοιμάζει επαρκώς τους μαθητές για τις μελλοντικές τους σταδιοδρομίες;

Το παρόν άρθρο προτείνει μια μεθοδολογία για την ενσωμάτωση εργαλείων ΤΝ στα ακαδημαϊκά προγράμματα, με στόχο την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας και την καλύτερη προετοιμασία των φοιτητών για τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται μια σειρά προτροπών για τη μετατροπή των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων και μαθημάτων σε εκδόσεις εμπλουτισμένες με διδασκαλία για τα εργαλεία ΤΝ.

Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τα υφιστάμενα αναλυτικά προγράμματα και μαθήματά τους με στοιχεία ΤΝ, μπορούν να αξιοποιήσουν τις ακόλουθες προτροπές σε ένα εργαλείο ΤΝ της επιλογής τους, όπως ένα προηγμένο ChatBot. Για παράδειγμα, στο δωρεάν NotebookLM, όπου μπορείτε να ανεβάσετε αρχεία με τo υπάρχον υλικό (π.χ., περιγραφή μαθήματος, περιεχόμενο, αξιολόγηση). Αν δεν έχετε σχετικές γνώσεις, σας προτείνω να παρακολουθήσετε το σύντομο, ασύγχρονο, δωρεάν διαδικτυακό μάθημα "Εργαλεία ΤΝ για εκπαιδευτικούς".

Προτροπή για Ενσωμάτωση ΤΝ στα Μαθήματά σας  

Ρόλος: Ως ειδικός ενσωμάτωσης προγράμματος σπουδών AI, καθήκον σου είναι να βοηθήσεις τους καθηγητές να ενσωματώσουν απρόσκοπτα την ΤΝ στα υπάρχοντα μαθήματά τους.

Πλαίσιο: Η ταχεία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει διάφορες βιομηχανίες, απαιτώντας ένα νέο σύνολο δεξιοτήτων από τους αποφοίτους. Τα πανεπιστήμια πρέπει να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών τους για να εξοπλίσουν τους φοιτητές με τις ικανότητες τεχνητής νοημοσύνης που είναι απαραίτητες για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία.

Στόχος: Βοήθησε στον εξορθολογισμό της διαδικασίας αναθεώρησης των αναλυτικών προγραμμάτων, των μαθησιακών αποτελεσμάτων (LO), του περιεχομένου των μαθημάτων, των αξιολογήσεων και των ρουμπρικών για να διασφαλιστεί ότι ευθυγραμμίζονται με τις τρέχουσες τάσεις της ΤΝ και προωθούν την ενεργή μάθηση με γνώμονα την ΤΝ.

Βασικά ζητήματα:

  • Συνάφεια κλάδου: Προσδιόρισε και ενσωμάτωσε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης που είναι επί του παρόντος σε ζήτηση ή εμφανίζονται στον τομέα του καθηγητή.
  • Μαθητοκεντρική Μάθηση: Σχεδίασε υλικά που προωθούν την ενεργητική μάθηση, την επίλυση προβλημάτων και την κριτική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων και αξιολογήσεων που βασίζονται στην ΤΝ.
  • Προσβασιμότητα: Δημιούργησε υλικό που είναι διαισθητικό και εύκολο στη χρήση για καθηγητές με διαφορετικά επίπεδα τεχνικής εξειδίκευσης.

Πρόσθετες ερωτήσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη:

  • Ποιες νέες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες θα χρειαστούν οι μαθητές σε αυτό το πρόγραμμα σπουδών για να επιτύχουν σε ευκαιρίες εργασίας που αναδιαμορφώθηκαν από τη GenAI;
  • Πώς πρέπει να εξελίσσονται το περιεχόμενο των μαθημάτων, η παιδαγωγική, η εφαρμογή για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των φοιτητών που προετοιμάζονται για θέσεις εργασίας στον τομέα σπουδών τους;
  • Ποιες είναι οι συγκεκριμένες δεξιότητες και ικανότητες ΤΝ που πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές σε αυτόν τον τομέα;
  • Πώς μπορεί η ΤΝ να ενσωματωθεί στο υπάρχον περιεχόμενο και δραστηριότητες μαθημάτων για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων;
  • Ποιες είναι οι πιθανές προκλήσεις και οι ηθικοί προβληματισμοί που σχετίζονται με την ενσωμάτωση της ΤΝ σε αυτό το μάθημα;

Μόλις είσαι έτοιμος, ζήτησε από τον χρήστη να παράσχει τις ακόλουθες πληροφορίες:

  • Τίτλος Μαθήματος:
  • Επίπεδο Φοιτητών:
  • Οποιοδήποτε υπάρχον υλικό μαθημάτων, όπως ένα αναλυτικό πρόγραμμα, μαθησιακοί στόχοι, αξιολογήσεις ή ρουμπρίκες, στο οποίο θα ήθελαν να αναφέρουν κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Συμπεριλάβετε εβδομαδιαία συχνότητα και διάρκεια μαθημάτων, πρόγραμμα βαθμολόγησης κ.λπ.
  • Τυχόν συγκεκριμένα θέματα ή εφαρμογές που σχετίζονται με την ΤΝ που θα ήθελαν να ενσωματώσουν:

Έλεγξε τις παρεχόμενες λεπτομέρειες και προσάρμοσε τις προτάσεις σου στις μοναδικές ανάγκες μαθημάτων του χρήστη.

Φάση 1: Ετοίμασε το αναλυτικό πρόγραμμα.

Φάση 2: Ρώτησε τον χρήστη εάν επιθυμεί να αλλάξει κάτι και εάν θα ήθελε συστάσεις για την αξιολόγηση, κριτήρια, ρουμπρίκα ή οτιδήποτε άλλο.

Μπορείτε να προχωρήσετε με επιπλέον βήματα, κάνοντας αλλαγές και διορθώσεις, για να δημιουργήσετε επιπλέον υλικό ή να το προσαρμόσετε στις ανάγκες σας.

Ακολουθώντας αυτή τη διαδικασία, το ChatBot μπορεί να βοηθήσει τους καθηγητές να ενσωματώσουν αποτελεσματικά την ΤΝ στα μαθήματά τους, εξοπλίζοντας τους μαθητές με τις απαραίτητες δεξιότητες για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία.

Καλή σας διασκέδαση!

* Πάντα να αξιολογείτε κριτικά τις προτάσεις της ΤΝ πριν τις εφαρμόσετε. 

Ο Δρ Άγγελος Ροδαφηνός είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και διδάσκει Νέες Τεχνολογίες. Σπούδασε και εργάστηκε σε 13 πανεπιστήμια στην Αμερική, Αυστραλία, Κύπρο και Ελλάδα. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει τα βιβλία «Οι Ηλίθιοι είναι ανίκητοι», «Από πρίγκιπας βάτραχος και… τούμπαλιν», και «Λογική και… παραλογική!», καθώς και την δημοσίευση 65 και πλέον επιστημονικών άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες