Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών από την κυβέρνηση, έχει δημιουργήσει ένα απίστευτο «μπάχαλο» στα σχολεία.
Οπως διαπιστώνει η Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών, γινόμαστε μάρτυρες μιας τραγελαφικής κατάστασης που δημιούργησαν οι ρυθμίσεις αυτές του «επιτελικού» κράτους, αφού ούτε το άνοιγμα των λογαριασμών στο όνομα των Διευθυντών/τριών – Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων έχει γίνει, για να πιστωθεί το «αστρονομικό» ποσό των 500 ευρώ, το οποίο με νέα τροποποίηση του ΦΕΚ 3409/2024, γίνεται 1000 ευρώ για δωδεκαθέσια και επάνω σχολεία, ούτε οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων.
Όλη η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας
Η ολοκληρωτική έλλειψη οικονομικών πόρων για την κάλυψη των άμεσων και απαραίτητων αναγκών για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, είναι μία ακόμη δοκιμασία ανάμεσα στις πολλές, που προστέθηκε με την έναρξη του σχολικού έτους, σε αυτές που ήδη αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα.
Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση που αφορά στα σχολεία σχεδόν όλων των Δήμων της Χώρας, είναι αποτέλεσμα της κατάργησης των σχολικών επιτροπών που αυτοδίκαια με βάση το νόμο 5056/23 του Υπουργείου Εσωτερικών, έπαψαν από 30/6/2024 να υφίστανται.
Η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στις υπηρεσίες των Δήμων έγινε χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη προετοιμασία και ήταν απόλυτα βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό, διαχειριστικό αδιέξοδο και οικονομική ασφυξία.
Σήμερα, έναν ολόκληρο χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου, γινόμαστε μάρτυρες μιας τραγελαφικής κατάστασης που δημιούργησαν οι ρυθμίσεις αυτές του «επιτελικού» κράτους, αφού ούτε το άνοιγμα των λογαριασμών στο όνομα των Διευθυντών/τριών – Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων έχει γίνει, για να πιστωθεί το «αστρονομικό» ποσό των 500 ευρώ, το οποίο με νέα τροποποίηση του ΦΕΚ 3409/2024, γίνεται 1000 ευρώ για δωδεκαθέσια και επάνω σχολεία, ούτε οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων.
Το πρόβλημα αφορά όχι μόνο στις σχολικές επιτροπές που καταργήθηκαν, αλλά και σε αυτές που διατηρήθηκαν, καθώς πολλοί Δήμοι διαχειρίζονται τα χρήματα κατά το δοκούν, παρά το γεγονός ότι είναι κονδύλια ειδικού σκοπού και τα καταβάλουν με μεγάλες καθυστερήσεις. Επιπροσθέτως, τα κονδύλια παραμένουν για χρόνια καθηλωμένα σε χαμηλά επίπεδα, την ίδια στιγμή που υπάρχουν υπερβολικές ανατιμήσεις βασικών ειδών, ως αποτέλεσμα της ανικανότητας της κυβέρνησης να ελέγξει το κύμα αισχροκέρδειας, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να πρέπει οι γονείς να «βάζουν το χέρι στην τσέπη» για να συνδράμουν τα σχολεία!
Αποτέλεσμα της έκρυθμης αυτής κατάστασης που θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία των σχολείων, είναι να μην γνωρίζει κανείς πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία μέχρι τη διευθέτηση των διοικητικών θεμάτων, τι θα γίνει με την προμήθεια υλικού, τους λογαριασμούς, την προμήθεια πετρελαίου, τις αναγκαίες μικροεπισκευές.
Η αλαζονική Κυβέρνηση της ΝΔ, που περιφρόνησε για μία ακόμη φορά τη διαβούλευση με τους φορείς και δεν έδωσε τον απαραίτητο χρόνο για να διαπιστωθεί αν το σύστημα είναι ή όχι λειτουργικό, χωρίς παράλληλα να φροντίσει μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών να διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων, έχει την αποκλειστική ευθύνη για την σημερινή κατάσταση.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, απαιτεί την άμεση επίλυση του θέματος και τη γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε τα σχολεία να μπορούν να λειτουργήσουν σωστά.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη