Με ανακοίνωσή του ο Α' Σύλλογος Αθηνών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενημερώνει για όσα πρέπει να γίνουν με στόχο να μπει «στοπ» στην αξιολόγηση.
Παράλληλα, δίνονται δηλώσεις απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση και τους μέντορες-συντονιστές.
Η ανακοίνωση
«Στο σημερινό ασφυκτικό κοινωνικό πλαίσιο, με τις πυρκαγιές να έχουν αφανίσει ολόκληρους νομούς της χώρας και την πλήρη χρεοκοπία του «επιτελικού κράτους», η συνέχιση της προσπάθειας επιβολής της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης των νόμων 4692/20 και 4823/21 μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορεί να εκληφθεί, ιδιαίτερα μετά την καθολική απόρριψή της από τον κλάδο αλλά και τις καταδικαστικές για την κυβέρνηση δικαστικές αποφάσεις για τις ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής και Α΄Αθήνας.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, τα τελευταία χρόνια, δίνει περήφανη απάντηση, απέναντι στην αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, με την απεργία-αποχή και τα ενιαία κείμενα. Με την ίδια και μεγαλύτερη ένταση και αποφασιστικότητα προχωράμε και τη νέα χρονιά. Με ισχυρή εντολή την απόφαση της 93ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συνεχίζουμε μέχρι τη νίκη. Δεν θα διστάσουμε να χρησιμοποιήσουμε κάθε μορφή αγώνα σε αυτό το πλαίσιο. Παρέχουμε πλήρη συνδικαλιστική, νομική και οικονομική κάλυψη στα μέλη μας που μάχονται ενάντια στην αξιολόγηση.
Συμπληρωματικά με τις οδηγίες της ΔΟΕ παραθέτουμε τα παρακάτω:
Για την ατομική αξιολόγηση, είναι σε ισχύ η απεργία-αποχή που κήρυξε η Δ.Ο.Ε. (2/4/2024) και επανεπιβεβαιώθηκε από την 93η ΓΣ του κλάδου. Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών. Επισυνάπτουμε στο τέλος την αντίστοιχη δήλωση. Για τις/τους νεοδιόριστους συναδέλφους επισημαίνουμε ότι η απεργία/αποχή δεν έχει καμία επίπτωση και ιδιαίτερα στη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξή τους ή στις μεταθέσεις. Έχουμε παραδείγματα συναδελφισσών που έχουν κάνει απεργία-αποχή και πήραν κανονικά το μισθολογικό τους κλιμάκιο.
Για τους μέντορες και τους συντονιστές είναι σε ισχύ η απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η Δ.Ο.Ε. (10/10/2022). Με βάση αυτό, βρίσκονται σε ισχύ οι δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή που έχουν υπογραφεί από την προηγούμενη χρονιά. Σε νέες δηλώσεις συμμετοχής στην απεργία-αποχή και πρωτοκόλλησή τους, χρειάζεται να προχωρήσουν μόνο όσες/όσοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν υπογράψει την περσινή σχολική χρονιά και όσες/όσοι άλλαξαν σχολείο λόγω μετάθεσης, απόσπασης ή νέας τοποθέτησης αναπληρωτών. Επισυνάπτουμε στο τέλος την αντίστοιχη δήλωση.
Επομένως σε κάθε έγγραφη κλήση αξιολογητή απαντάμε εγγράφως με το αντίστοιχο πρότυπο που παραθέτουμε στο τέλος της ανακοίνωσης.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ έχει κηρύξει μονόωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της». Πιο απλά, σε περίπτωση που ο αξιολογητής επιμένει να μπει για παρακολούθηση διδασκαλίας στην τάξη, τότε ενεργοποιείται η στάση εργασίας, όχι μόνο για τον/την συνάδελφο αλλά και για τους/τις αλληλέγγυους. Πάντα σε συνεννόηση με το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, οι στάσεις αυτές καλύπτονται οικονομικά από τον Σύλλογο.
Για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, συνεχίζουμε και τη νέα σχολική χρονιά, 2024-2025, την ίδια επιτυχημένη μορφή των τελευταίων ετών με τα ενιαία κείμενα. Μέχρι τις 10 Οκτωβρίου πρέπει να γίνουν οι ειδικές συνεδριάσεις στους Συλλόγους Διδασκόντων (ΣΔ) με μοναδικό θέμα τον προγραμματισμό. Ήδη σας έχουμε αποστείλει τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ, τα οποία καταθέτουμε αυτούσια χωρίς καμία απολύτως αλλαγή στο ΣΔ. Από τη στιγμή που θα πάρει πλειοψηφία η πρότασή μας, (η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων μας αποφάσισε πέρσι ενιαία κείμενα), ο/η διευθυντής/ντρια του σχολείου οφείλει να σεβαστεί το αποτέλεσμα, να υπογράψει τα πρακτικά και – εάν το επιθυμεί – να εκφράσει τη διαφωνία του. Δεν θέλουμε να βρεθούμε στη δύσκολη θέση να αντιμετωπίσουμε ξανά φαινόμενα απειλούν, εκβιάζουν, παραπληροφορούν, αρνούνται να καταθέσουν σε ψηφοφορία την πρόταση για ενιαία κείμενα ή να καταγράψουν και να υλοποιήσουν την απόφαση του ΣΔ. Επισημαίνουμε τα παρακάτω:
Για την ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων ισχύει ότι προβλέπεται από το άρθρο 15 του ΠΔ79 και το ΦΕΚ 1340/2002 (άρθρο 37). Επομένως, «οι αποφάσεις της πλειοψηφίας είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις», άρα εάν η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων αποφασίσει την υιοθέτηση των ενιαίων κειμένων, δεν μπορεί να γίνει καμία ανάρτηση διαφορετικού περιεχομένου. Όπως προβλέπεται σε όλες τις συνεδριάσεις, η μειοψηφία, εάν το επιθυμεί, καταγράφει την άποψή της αλλά εφαρμόζεται η άποψή της πλειοψηφίας – δεν νοούνται εδώ διαφορετικοί κανόνες λειτουργίας από αυτούς που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο με την επίκληση «να βοηθήσουμε κάποιους συναδέλφους που θέλουν να κάνουν αξιολόγηση».
ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ονομαστική καταγραφή της άποψης αποτελεί δικαίωμα και όχι υποχρεωτική επιβολή. Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει σε ονομαστική καταγραφή μιας άποψης, αν δεν το επιθυμεί ο εκφραστής της άποψης. Επομένως, ονομαστική ψηφοφορία και καταγραφή της στο πρακτικό δεν προβλέπεται.
Κανένας-καμία δεν καταχωρεί στοιχεία στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησης. Δεν θα μπούμε στη διαδικασία να αυτοφακελωθούμε!
Δεν παραχωρούμε ούτε σπιθαμή στους επίδοξους αξιολογητές. Κρατάμε κλειστές τις πόρτες των τάξεών μας. Δεν συνεργαζόμαστε σε πλαίσιο που περιλαμβάνει οποιαδήποτε εν δυνάμει αξιολογική διαδικασία. Με δυο λόγια: δεν θα βγάλουμε μόνοι/ες μας τα μάτια μας! Δεν αποδεχόμαστε και δεν εφαρμόζουμε καμία αυθαίρετη εντολή, καμία πρακτική που εξευτελίζει την προσωπικότητα και την αξιοπρέπειά μας, δεν επιτρέπουμε να μετατραπεί το σχολείο σε στρατώνας. Υπερασπιζόμαστε με την ενεργή συμμετοχή μας και την ελεύθερη έκφραση της άποψής μας τον Σύλλογο Διδασκόντων ως κύτταρο ενδοσχολικής δημοκρατίας. Για κάθε αυθαιρεσία ενημερώνουμε αμέσως τα μέλη του ΔΣ.
Σχετικά με τις νίκες μας στα δικαστήρια αλλά και τις σποραδικές διώξεις συναδέλφων στην επαρχία και στη Δυτική Αττική, θα κυκλοφορήσει νέο κείμενο ενημέρωσης του Συλλόγου.
ΔΗΛΩΣΗ συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή από την ατομική αξιολόγηση
Με την παρούσα δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή που έχει προκηρυχθεί από την Ολομέλεια των Προέδρων της Δ.Ο.Ε. την 1/4/2024, από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, Διευθυντές/ντριες, προϊστάμενους/ές σχολικών μονάδων, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Δήλωση συμμετοχής στην απεργία-αποχή από μέντορες-συντονιστές
Σήμερα, ……………………… οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του ………………………………………., δηλώνουμε δια της παρούσας, ότι συμμετέχουμε στην προκηρυχθείσα εκ μέρους της Δ.Ο.Ε. από 10-10-2022 απεργία – αποχή. Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχουμε:
(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων – Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
Σημειώνεται, ότι η ως άνω απεργία- αποχή των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκπροσωπεί η Δ.Ο.Ε., από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η δε συμμετοχή μας στην εν λόγω απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα έκαστου εξ ημών, που απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική ελευθερία κάθε εργαζόμενου.
Οι εκπαιδευτικοί
Δήλωση απάντησης σε πρόσκληση για προετοιμασία αξιολόγησης
«Σε απάντηση του ανωτέρω εγγράφου με αρ. πρ……….., σας ενημερώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ από τις 2-4-2024 και έχω υπογράψει σχετική δήλωση συμμετοχής η οποία έλαβε τον υπ. αριθμ. ……..αριθμό πρωτοκόλλου της σχολικής μονάδας».
και εάν τους ζητηθεί στέλνουν αντίγραφο της δήλωσης.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη