εκπαιδευτικοσ
Από πότε υπάρχει υπηρεσιακή εντολή, γραμμένη σε λευκό χαρτί και ανυπόγραφη, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να μη γνωρίζουν ποιος/ποια είναι ο/η συντάκτης/τρια; Πόση σχέση με τη διοίκηση της εκπαίδευσης έχει ο άνθρωπος που κατέγραψε τις συγκεκριμένες οδηγίες/εντολές;

Ακομα μια περίπτωση διοικητικής αυθαιρεσίας Διευθύντριας Π.Ε. της Δυτικής Θεσσαλονίκης, καταγγέλει με ανοικτή της επιστολή η Ενωση υπαλλήλων του ΥΠΑΙΘΑ στις περιφερειακές υπηρεσίες Μακεδονίας -Θράκης.

Σύμφωνα με την καταγγελία, η διευθύντρια αυτή απέστειλε στους υπαλλήλους της υπηρεσίας της ένα ανώνυμο τρισέλιδο κείμενο με το οποίο τους ζητείται να καταγράψουν αναλυτικά το είδος και τον αριθμό των εγγράφων που έχουν συντάξει τα τελευταία δύο χρόνια (!)

Η Ενωση τονίζει ότι  σε οποιαδήποτε κανονική υπηρεσία του ελληνικού δημοσίου, η διακίνησή παρόμοιου εγγράφου  θα αποτελούσε λόγο πειθαρχικής έρευνας, δεδομένου ότι οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν βάσει κανόνων και κείμενων διατάξεων που η εφαρμογή τους δεν υπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του προϊσταμένου τους και διερωτάται:

«Ο/η εμπνευστής/τρια του χαρτιού υπολόγισε τη διοικητική και οικονομική επιβάρυνση της υπηρεσίας; Με απλά μαθηματικά, σε μια Διεύθυνση με 75 άτομα προσωπικό, που το καθένα τους θα πρέπει να αφιερώσει αρκετές μέρες δουλειάς για να συγκεντρώσει όλα τα απίθανα στοιχεία που ζητούνται και επιπλέον να εκθέσει προφορικά πληροφορίες για άλλα θέματα, αυτή η έμπνευση κοστίζει πολλούς ανθρωπομήνες απασχόλησης»...

Όλη η επιστολή της Ενωσης Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΑΙΘΑ Μακεδονίας-Θράκης

Κυρία Διευθύντρια,

Περιήλθε σε γνώση μας ένα ανώνυμο τρισέλιδο κείμενο που διακινήθηκε πρόσφατα στους/στις υπαλλήλους της Διεύθυνσής σας, με το οποίο τους ζητείται να καταγράψουν αναλυτικά το είδος και τον αριθμό των εγγράφων που έχουν συντάξει τα τελευταία δύο χρόνια (!), αναφέροντας ενδεικτικά τους αποδέκτες, τις προβλεπόμενες προθεσμίες, τις πιο απαιτητικές περιόδους (με μνεία του αριθμού των εγγράφων που αντιστοιχούν σε αυτές), τη χρήση ή μη της access, «λοιπές ενέργειες στις οποίες προβαίνουν όπως π.χ. συμπλήρωση στοιχείων σε πλατφόρμα, τηλεφωνική ενημέρωση ενδιαφερόμενων (!!), συνέργειες με άλλα τμήματα, δυσλειτουργίες κλπ. Το αποκορύφωμα είναι ότι, πέραν της καταγραφής σε excel ή word, τους ζητείται να «εκτυπώσουν φωτοτυπία» από κάθε είδος εγγράφου ανάλογα με τη θεματική.

Η τελευταία σελίδα περιλαμβάνει οδηγίες, προφανώς προς τους/τις Προϊσταμένους/ες Τμημάτων, για επιπλέον ζητήματα που θα πρέπει να διερευνήσουν προφορικά κατά την παράδοση των στοιχείων από τους υπαλλήλους.

Το χαρτί αυτό (διότι περί απλού χαρτιού πρόκειται και όχι περί εγγράφου) αποτελεί απόδειξη αφενός αυθαιρεσίας και αφετέρου μνημειώδους άγνοιας, τόσο της λειτουργίας της υπηρεσίας όσο και βασικών αρχών διοίκησης.

Αναρωτιόμαστε:

Από πότε υπάρχει υπηρεσιακή εντολή, γραμμένη σε λευκό χαρτί και ανυπόγραφη, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι να μη γνωρίζουν ποιος/ποια είναι ο/η συντάκτης/τρια και ποιος/α ο/η Προϊστάμενος/η που το υπογράφει, ώστε να μπορούν να κάνουν χρήση του άρθρου 25 του Υ.Κ.;

Πόση σχέση με τη διοίκηση της εκπαίδευσης έχει ο άνθρωπος που κατέγραψε τις συγκεκριμένες οδηγίες/εντολές;

Πού ακριβώς εντάσσεται αυτός ο τρόπος αξιολόγησης με κριτήρια και διαδικασίες έξω από αυτές που καθορίζονται στη νομοθεσία;

Άραγε οι Προϊστάμενοι/ες περιμένουν τα excel και τις φωτοτυπίες για να διαπιστώσουν με τις ασχολούνται οι υπάλληλοι των Τμημάτων τους; Και αν αυτοί γνωρίζουν, τότε ποιος χρειάζεται αυτές τις πληροφορίες και για ποιον σκοπό;

Σοβαρά, χρειάζεται να ρωτηθούν προφορικά οι συνάδελφοι τι ημερομηνία βάζουν στα έγγραφα και πώς «κλείνουν» πρωτόκολλα;

Ο/η εμπνευστής/τρια του χαρτιού υπολόγισε τη διοικητική και οικονομική επιβάρυνση της υπηρεσίας; Με απλά μαθηματικά, σε μια Διεύθυνση με 75 άτομα προσωπικό, που το καθένα τους θα πρέπει να αφιερώσει αρκετές μέρες δουλειάς για να συγκεντρώσει όλα τα απίθανα στοιχεία που ζητούνται και επιπλέον να εκθέσει προφορικά πληροφορίες για άλλα θέματα, αυτή η έμπνευση κοστίζει πολλούς ανθρωπομήνες απασχόλησης. Ταυτόχρονα είναι η αποθέωση της σπατάλης σε αναλώσιμα, τα οποία οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στερούνται ακόμη και για να εξυπηρετήσουν στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους, και αυτό την ώρα που στην προφορική συνέντευξη με τον/την Προϊστάμενο/η οι υπάλληλοι θα πρέπει να δώσουν εξηγήσεις σε περίπτωση που δεν εκτυπώνουν σε δύο όψεις.

Ενδεικτικός της ασχετοσύνης του/της συντάκτη/τριας είναι και ο χρόνος που επιλέχθηκε, ακριβώς στην αρχή της σχολικής χρονιάς, που είναι η πιο φορτωμένη περίοδος για όλα ανεξαιρέτως τα Τμήματα της Διεύθυνσης, όπως γνωρίζουν όλοι στις περιφερειακές υπηρεσίες εκπαίδευσης, πλην προφανώς όποιου/ας είχε τη συγκεκριμένη φαεινή ιδέα.

Κυρία Διευθύντρια,

Με αυτό το χαρτί έρχεστε να προστεθείτε στη μακρά λίστα των Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης που αυθαιρετούν, αντιμετωπίζοντας τις υπηρεσίες και το προσωπικό τους ως πειραματόζωα, αδιαφορώντας για την καταστρατήγηση των αρχών της χρηστής και αποτελεσματικής διοίκησης και για τον επιπλέον φόρτο που προκαλούν σε ήδη καταπονημένους υπαλλήλους.

Οφείλουμε να σας επισημάνουμε ότι σε οποιαδήποτε κανονική υπηρεσία του ελληνικού δημοσίου, η διακίνησή του θα αποτελούσε λόγο πειθαρχικής έρευνας, δεδομένου ότι οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν βάσει κανόνων και κείμενων διατάξεων που η εφαρμογή τους δεν υπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του προϊσταμένου τους.

Επιπλέον, σας Εφιστούμε την προσοχή σε περίπτωση που σας περνάει από το μυαλό η ιδέα να εγκαλέσετε τους/τις συναδέλφους που δεν θα ανταποκριθούν σε αυτές τις ιδιότυπες εντολές, δεν θα σας επιτρέψουμε να συνεχίσετε τον ολισθηρό δρόμο της άσκησης διοίκησης όχι με τον τρόπο που προβλέπεται αλλά με τον τρόπο που εσείς νομίζετε.

Σας καλούμε να αποσύρετε άμεσα το χαρτί και ενημερώνουμε τους/τις συναδέλφους ότι η μη τήρηση των διαλαμβανόμενων σε αυτό, για τους λόγους που περιγράφηκαν πιο πάνω, δεν μπορεί να έχει απολύτως καμιά συνέπεια. Σε αντίθετη περίπτωση, η Ένωσή μας, όπως πάντα, θα σταθεί έμπρακτος αρωγός τους.

Ελπίζουμε να γίνει αντιληπτό ότι η Ένωσή μας είναι αποφασισμένη να παρεμβαίνει σε κάθε περιστατικό αυθαιρεσίας για να προασπίζει τα δικαιώματα των συναδέλφων μας και να εξασφαλίζει ότι οι υπηρεσίες μας λειτουργούν βάσει της αρχών της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elas-peripoliko
Μαρούσι: Νέο περιστατικό βίας με θύματα ανήλικους- 17χρονοι δέχθηκαν επίθεση από τριάντα άτομα
Οι δύο ανήλικοι μεταφέρθηκαν στο ΚΑΤ με ελαφριά τραύματα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται ότι υπήρχαν διαφορές ανάμεσα στις δύο παρέες και κάποιο...
Μαρούσι: Νέο περιστατικό βίας με θύματα ανήλικους- 17χρονοι δέχθηκαν επίθεση από τριάντα άτομα
μπουκάλι
Σοκάρει νέα έρευνα: Ένοχα τα μικροπλαστικά για υπογονιμότητα και καρκίνο
Τα σωματίδια μπορεί επίσης να συμβάλλουν στη χρόνια φλεγμονή των πνευμόνων, η οποία είναι πιθανό να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα
Σοκάρει νέα έρευνα: Ένοχα τα μικροπλαστικά για υπογονιμότητα και καρκίνο
Φοιτητές
Πανεπιστημιακοί αντιδρούν στη διαγραφή φοιτητών - Αγωνία και Προβληματισμός
Το ερώτημα που τίθεται είναι: μπορεί το ελληνικό πανεπιστήμιο να λειτουργήσει ως φορέας ευκαιριών ή θα καταλήξει να αποκλείει τους πιο ευάλωτους;
Πανεπιστημιακοί αντιδρούν στη διαγραφή φοιτητών - Αγωνία και Προβληματισμός
patilas
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός εκπαιδευτικός Βασίλης Πατήλας σε ηλικία μόλις 59 ετών
Η απώλειά του αποτελεί ένα σημαντικό πλήγμα, αλλά και μια ευκαιρία να θυμηθούμε τη σημασία της παιδείας και του πολιτισμού, αξίες που υπηρέτησε με...
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός εκπαιδευτικός Βασίλης Πατήλας σε ηλικία μόλις 59 ετών