anaplirotes-kathigites
Το ζήτημα απασχόλησε χθες και τη Βουλή κατόπιν επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ράνιας Θρασκιά, που συζητήθηκε στον απόηχο της πανεκπαιδευτικής απεργίας και των συλλαλητηρίων μαθητών και φοιτητών για τις συνθήκες που επικρατούν στην εκπαίδευση

Δεν έχουν τέλος οι παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ενώ προσλαμβάνονται δεν αναλαμβάνουν τελικά υπηρεσία, είτε αναλαμβάνουν αλλά σύντομα παραιτούνται παρά τις συνέπειες που ενέχει η πράξη τους αυτή, καθώς αντιμετωπίζουν δυσεπίλητα προβλήματα με τη στέγαση και τις μετακινήσεις που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν με τους πολύ χαμηλούς μισθούς...

Σήμερα, ανακοινώθηκαν άλλες δύο αποφάσεις του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, με τις οποίες ανακαλούνται οι προσλήψεις συνολικά 73 αναπληρωτών που παραιτήθηκαν ή δεν ανέλαβαν υπηρεσία.

Πρόσφατα μάλιστα, το στεγαστικό πρόβλημα των εκπαιδευτικών βρέθηκε στο επίκεντρο  συνάντησης της ΟΛΜΕ  και της ΑΔΕΔΥ με τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ . Όπως ειπώθηκε, το δυσβάστακτο κόστος της στέγασης, ιδιώς στα νησιά,  αναγκάζει πολλούς  εκπαιδευτικούς και υγειονομικούς υπαλλήλους είτε να παραιτηθούν είτε να μην αποδεχθούν το διορισμό, με αποτέλεσμα σχολεία και δομές υγείας να υπολειτουργούν.  Η ΟΛΜΕ ζήτησε να εφαρμοστεί από όλους τους δήμους ο νόμος για  το επίδομα στέγασης και διατροφής των εκπαιδευτικών και των άλλων δημοσίων υπαλλήλων (4483/2017, άρθρο 32). Ο νόμος αφορά τους ορεινούς και νησιωτικούς δήμους της χώρας κάτω των 18.000 κατοίκων.

Επίσης, το ζήτημα απασχόλησε χθες και τη Βουλή κατόπιν επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ράνιας Θρασκιά, που συζητήθηκε στον απόηχο της πανεκπαιδευτικής απεργίας και των συλλαλητηρίων μαθητών και φοιτητών για τις συνθήκες που επικρατούν στην εκπαίδευση. Η Βουλευτής έθεσε το ζήτημα των παραιτήσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και τη φετινή σχολική χρονιά.

«Κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής μου, αναφέρθηκα στη δυσαναλογία του υψηλού κόστους ζωής και των χαμηλών μισθών που δημιουργεί εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες διαβίωσης για τους εκπαιδευτικούς (υψηλά ενοίκια, έξοδα σίτισης, μετακίνησης, κ.ά.), ωθώντας τους σε παραίτηση και, μάλιστα, παρότι υπάρχει η ποινή της μη δυνατότητας πρόσληψής τους για δύο έτη. Οι παραιτήσεις είναι πια εκατοντάδες. Για την ακρίβεια, 837, όπως δήλωσε η Υφυπουργός Παιδείας. (σ.σ. συνεπώς, μαζί με τις σημερινές ξεπερνούν τις 900) Δεν μου απάντησε, ωστόσο, με ποιον τρόπο θα επιλύσει η κυβέρνηση το οξύτατο αυτό πρόβλημα των παραιτήσεων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, ούτε είχε κάποια εκτίμηση σχετικά με το ποσοστό κάλυψης των λειτουργικών κενών στις σχολικές μονάδες, σε συνέχεια της έκδοσης της Ειδικής Προκήρυξης.

Σύστησε όμως «βαρύτητα και σοβαρότητα» στους εκπαιδευτικούς όταν κάνουν τις επιλογές τους. Η κ. Μακρή είπε δε χαρακτηριστικά: «Ο μήνας Αύγουστος [που βγαίνει η προκήρυξη] είναι πολύ κοντά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Άρα ξέρουν οι εκπαιδευτικοί μας αν είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε μια συγκεκριμένη περιοχή όταν την δηλώνουν ή όχι. Ξέρουν τις οικογενειακές, τις προσωπικές τους ανάγκες. Με σοβαρότητα, που όλοι την αναμένουμε από τους εκπαιδευτικούς, θα δηλώσουν την περιοχή στην οποία αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες». Για την κάλυψη λοιπόν των κενών, για το όφελος των μαθητών, για την προάσπιση των εκπαιδευτικών, η κυβέρνηση συστήνει σοβαρότητα. Όταν υπάρχουν εκπαιδευτικοί που κοιμούνται σε αυτοκίνητα στον τόπο διορισμού τους… 

Και φυσικά, καμία δέσμευση για τα ειδικότερα μέτρα που οφείλει να λάβει η κυβέρνηση ώστε να εξασφαλίσει την ίση μεταχείριση των αναπληρωτών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Καθημερινά χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, και πολύ περισσότερο οι γυναίκες εκπαιδευτικοί, έρχονται αντιμέτωπες με την άνιση μεταχείρισή τους ως προς την χορήγηση αναρρωτικών αδειών, αδειών μητρότητας και ανατροφής τέκνου αλλά και την ειδική παροχή προστασίας της μητρότητας. Πρέπει επιτέλους να επενδύσουμε ουσιαστικά στο ανθρώπινο δυναμικό. Να σκεφτούμε τι πραγματικά βιώνουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Την κάθε τους μέρα. Πως ζουν σε επισφάλεια. Πρέπει επιτέλους κάθε πολιτική να διαπνέεται από ενσυναίσθηση, αλλιώς φοβάμαι ότι είναι καταδικασμένη σε αποτυχία», ανέφερε η κ.Θρασκιά.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο από τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=mG_PEcjGypQ

Δείτε τις σημερινές αποφάσεις ανακλήσεων προσλήψεων με τα ονόματα

Ανάκληση πρόσληψης 69 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου κατά το διδακτικό έτος 2024-2025.

Διαπίστωση λύσης σύμβασης εργασίας λόγω παραίτησης 4 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου κατά το διδακτικό έτος 2024-2025

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

polixrwma stilo
ΣΕΠΕ Κυκλάδων: Το ΥΠΑΙΘΑ αδιαφορεί για τα ουσιαστικά προβλήματα των σχολείων
Εκπαιδευτικοί Κυκλάδων καταγγέλλουν την αδιαφορία του υπουργείου - «Αναλαμβάνει ευθύνες ή συνεχίζει την πολιτική καταστολής;»
ΣΕΠΕ Κυκλάδων: Το ΥΠΑΙΘΑ αδιαφορεί για τα ουσιαστικά προβλήματα των σχολείων
ekpaideusi-sxoleia-mathites
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
Η συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικών και οι υποχρεωτικές υπερωρίες διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων και επιβαρύνουν τους δασκάλους.
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
ekpaideytikoi
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
Η ανάθεση και άλλων καθηκόντων, αλλά και άλλων διδακτικών αντικειμένων σε εκπαιδευτικούς, που ήδη έχουν επιβαρυνθεί με περισσότερες εξωδιδακτικές...
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
sxoleia
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»
«Οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων βρίσκονται εκτός του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης»
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»