Το μήνυμα του υπουργού Παιδείας για το Πολυτεχνείο
«Η ΝΔ (και όχι μόνο αυτή) βγάζει φλύκταινες με τον εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και η πραγματική της επιθυμία θα ήταν η κατάργησή του. Να θυμηθούμε χαρακτηριστικά ότι το 1983 η ΟΝΝΕΔ καλούσε με επιθετικό τρόπο σε αποχή από τον εορτασμό και κατέκρινε την πορεία προς την αμερικάνικη πρεσβεία διότι με αυτήν «δικαιωνόταν η σοβιετική προπαγάνδα και ο  αποπροσανατολισμός του λαού»

Στο καθιερωμένο μήνυμα του υπουργού παιδείας με αφορμή τον εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου έχει σημασία όχι μόνο τι γράφεται αλλά και τι δεν γράφεται.

1.        Φυσικά δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα αίτια του πραξικοπήματος (αμφισβήτηση της καθεστηκυίας τάξης από την πλευρά του λαϊκού παράγοντα τη δεκαετία του ’60).

2.        Δεν υπάρχει καμία αναφορά για τον σχεδιασμό του πραξικοπήματος και τη στήριξή του από την πλευρά της ελληνικής ολιγαρχίας και των Αμερικανών.

3.        Δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα συνθήματα του Πολυτεχνείου που δεν ήταν μόνο δημοκρατικά αλλά και βαθιά αντιιμπεριαλιστικά (έξω αι ΗΠΑ, έξω το ΝΑΤΟ).

4.        Δεν υπάρχει καμία αναφορά για το ποιοι ήταν η πολιτική πρωτοπορία (πέρα από αντιφάσεις και λάθη των διαφόρων πλευρών) .

5.        Δεν υπάρχει καμία αναφορά για το ότι το τρίπτυχο «ψωμί-παιδεία-ελευθερία» μένει αδικαίωτο.

6.        Σε ένα σημείο αναγκάζεται να διαπιστώσει πως «Ο αγώνας και η θυσία τους (σ.σ. των νέων) αποτέλεσαν μια ιστορική ρωγμή στον χρόνο, πάνω στην οποία οικοδομήθηκε η μεταπολιτευτική Ελλάδα». Μόνο που υπάρχει μια σοβαρή αντίφαση αφού συχνά πυκνά οι κήνσορες της ΝΔ μιλάνε με απαξίωση για τη μεταπολιτευτική περίοδο αφού αυτό που τους ενοχλεί ήταν η θεαματική άνοδος της δράσης του εργατικού και νεολαιίστικου κινήματος καθώς και η πολιτιστική άνθηση στην οποία πρωτοπόρησαν προοδευτικοί άνθρωποι.

7.        Τέλος, όταν το μήνυμα σωστά διαπιστώνει ότι «οι νέες και οι νέοι […] έχουν τη δύναμη και το θάρρος να αλλάζουν τον ρου της Ιστορίας », δεν μας λέει προς ποια κατεύθυνση πρέπει να αλλάξει ο ρους της ιστορίας.  

Η ΝΔ (και όχι μόνο αυτή) βγάζει φλύκταινες με τον εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και η πραγματική της επιθυμία θα ήταν η κατάργησή του. Να θυμηθούμε χαρακτηριστικά ότι το 1983 η ΟΝΝΕΔ καλούσε με επιθετικό τρόπο σε αποχή από τον εορτασμό και κατέκρινε την πορεία προς την αμερικάνικη πρεσβεία διότι με αυτήν «δικαιωνόταν η σοβιετική προπαγάνδα και ο  αποπροσανατολισμός του λαού».

Η διατήρηση της ιστορικής μνήμης, της αποκάλυψης των πραγματικών αιτιών μαζί με την απόρριψη των απονευρωμένων θεωρήσεων  και η διατήρηση του εορτασμού είναι χρέος των εκπαιδευτικών, των διανοούμενων, των συνδικάτων και κάθε δημοκράτη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideusi-sxoleia-mathites
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
Η συνεχιζόμενη έλλειψη εκπαιδευτικών και οι υποχρεωτικές υπερωρίες διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων και επιβαρύνουν τους δασκάλους.
«Με υπερωρίες και μετακινήσεις εξοντώνουν κυβέρνηση, υπουργείο και ΔΔΕ τους εκπαιδευτικούς!»
ekpaideytikoi
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
Η ανάθεση και άλλων καθηκόντων, αλλά και άλλων διδακτικών αντικειμένων σε εκπαιδευτικούς, που ήδη έχουν επιβαρυνθεί με περισσότερες εξωδιδακτικές...
ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας: 4 μήνες από το άνοιγμα των σχολείων και υπάρχουν ακόμα κενά και στο βάθος υποχρεωτικές υπερωρίες
sxoleia
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»
«Οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων βρίσκονται εκτός του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης»
Ζάκυνθος: «Πάνω από 11.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία του νησιού»