Ράνια Θρασκιά
INTIME NEWS/ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
«Τουλάχιστον 500 δημοτικά σχολεία ξεκίνησαν χωρίς εκπαιδευτικούς» -

Με πρωτοβουλία της βουλεύτριας του ΣΥΡΙΖΑ και Αν. Τομεάρχη Παιδείας, Ράνιας Θρασκιά, κατατέθηκε στη Βουλή ερώτηση για τη συνεχή υποβάθμιση της Αισθητικής Αγωγής. Την ερώτηση συνυπογράφουν 18 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Η κυβέρνηση, αφού κατήργησε την Καλλιτεχνική Παιδεία στο Γενικό Λύκειο και συρρίκνωσε τη διδασκαλία της στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συνεχίζει να υποβαθμίζει την Αισθητική Αγωγή και μάλιστα σε ένα εκπαιδευτικό σύμπαν με λιγότερα σχολεία λιγότερο προσωπικό, εκπαιδευτικούς και μαθητές διαφορετικών ταχυτήτων, και μάλιστα σε ανεπαρκείς ή/και ακατάλληλες υποδομές.

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε για εκατοντάδες σχολεία της χώρας χωρίς καν εκπαιδευτικούς Αισθητικής Αγωγής, ενώ -όπως περιγράφεται σε κοινή δήλωση του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων, του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης και της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων- ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της Β φάσης των προσλήψεων, οι ελλείψεις είναι σοβαρές. Ελλείψεις που θέτουν εμφατικά το ερώτημα από ποιους διδάσκονται τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής, καθώς και την ανάγκη μόνιμων προσλήψεων. Σε αυτή την κατάσταση έρχεται να προστεθεί δε η έλλειψη αιθουσών και εξοπλισμού για τη διδασκαλία αυτών των μαθημάτων, που έχει ως αποτέλεσμα να μην καλύπτονται ουσιαστικά οι ανάγκες τους, καθώς είναι εργαστηριακής φύσεως.

Η Αισθητική Αγωγή, πέρα από την ενασχόληση με την Τέχνη και την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, βοηθάει τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, αναπτύσσει τη σκέψη τους, οξύνει τη φαντασία τους και, το κυριότερο, καλλιεργεί την ενσυναίσθηση.

Κατόπιν τούτων, και στο πλαίσιο των αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας, ερωτάται ο Υπουργός αν σχεδιάζει να ενισχύσει τη διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης, πώς και πότε καλυφθούν πλήρως τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία της χώρας, καθώς και ποια μέριμνα θα λάβει προκειμένου να διασφαλίσει κατάλληλους εργαστηριακούς χώρους για την ουσιαστική διδασκαλία τους.

Η ερώτηση

Προς τον κύριο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

 ΘΕΜΑ: «Συνεχής η υποβάθμιση της Αισθητικής Αγωγής»

 Με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις έχουμε θέσει την εξαιρετική αναγκαιότητα να ενισχυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία με τη διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων, τα οποία, πέρα από την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, συμβάλλουν καθοριστικά στη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών και τη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους. Προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, η κυβέρνηση, αφού κατήργησε την Καλλιτεχνική Παιδεία (Εικαστικά – Στοιχεία Θεατρολογίας – Μουσική) στο Γενικό Λύκειο και συρρίκνωσε τη διδασκαλία της στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συνεχίζει να υποβαθμίζει την Αισθητική Αγωγή και μάλιστα σε ένα εκπαιδευτικό σύμπαν με λιγότερα σχολεία (μετά κι από τις χιλιάδες συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων ή/και ολόκληρων σχολικών μονάδων), λιγότερο προσωπικό, εκπαιδευτικούς και μαθητές διαφορετικών ταχυτήτων, και μάλιστα σε ανεπαρκείς ή/και ακατάλληλες υποδομές.

Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε για εκατοντάδες σχολεία της χώρας χωρίς καν εκπαιδευτικούς Αισθητικής Αγωγής. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν σε κοινή δήλωσή τους ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Μουσικής Επιστήμης (ΠΑΣΕΜΕ) και η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.), «τουλάχιστον 500 δημοτικά σχολεία ξεκίνησαν χωρίς εκπαιδευτικούς Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01, τουλάχιστον 400 χωρίς Θεατρολόγους ΠΕ91.01, και τουλάχιστον 300 χωρίς Εικαστικούς ΠΕ08». Ενώ, όπως περιγράφεται στο κείμενό τους, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της Β φάσης των προσλήψεων, οι ελλείψεις είναι σοβαρές. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καλύφθηκε «μόλις των 48% των κενών των Εικαστικών (119 από 246), το 54% των Θεατρολόγων (77 από 142), και το 58% των Μουσικών (81 από 139)». Με δεδομένες τις ελλείψεις αυτές τίθεται εμφατικά το ερώτημα από ποιους διδάσκονται τα μαθήματα Αισθητικής Αγωγής, καθώς και η ανάγκη μόνιμων προσλήψεων.

Σε αυτή την κατάσταση έρχεται να προστεθεί δε η έλλειψη αιθουσών για τη διδασκαλία των μαθημάτων Αισθητικής Αγωγής που έχει ως αποτέλεσμα να μην καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες τους, καθώς είναι εργαστηριακής φύσεως. Θα έπρεπε να είναι αυτονόητος ο κατάλληλος χώρος, εξοπλισμένος, για παράδειγμα, με πάγκους, βρύσες, εργαλεία, καβαλέτο, υλικά κ.ά. για τα Εικαστικά, με μοκέτα, ηχοσύστημα, σκηνή, βεστιάριο για τη Θεατρική Αγωγή, με μουσικά όργανα και τα κατάλληλα ηχεία για το μάθημα της Μουσικής.

Επειδή η στήριξη της καλλιτεχνικής παιδείας είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της δημιουργικής εκπαίδευσης και την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών και αναγκαία σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Επειδή η Αισθητική Αγωγή, πέρα από την ενασχόληση με την Τέχνη και την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, βοηθάει τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, αναπτύσσει τη σκέψη τους, οξύνει τη φαντασία τους και, το κυριότερο, καλλιεργεί την ενσυναίσθηση -εξαιρετικά κρίσιμη ανάγκη και στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της βίας μεταξύ παιδιών και εφήβων-.

Επειδή τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής πρέπει να διδάσκονται αποκλειστικά από τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Επειδή πρέπει να καλυφθούν άμεσα τα λειτουργικά κενά στις σχολικές μονάδες. Οι κλάδοι δε της Αισθητικής Αγωγής ζητούν μεταξύ άλλων, στην κοινή δήλωσή τους, «να καλυφθούν όλες οι οργανικές αισθητικής αγωγής με μόνιμους διορισμούς και να συσταθούν νέες οργανικές στα ολιγοθέσια δημοτικά [και] να γίνουν άμεσα όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών στα κενά που υπάρχουν».

Επειδή πρέπει, επιτέλους, να εξασφαλιστούν στις σχολικές μονάδες αίθουσες κατάλληλα εξοπλισμένες για τα εργαστηριακά μαθήματα θεάτρου, εικαστικών και μουσικής.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Σχεδιάζει να ενισχύσει τη διδασκαλία καλλιτεχνικών μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της δημόσιας εκπαίδευσης;
  2. Σε ποιες επείγουσες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να καλυφθούν πλήρως τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία της χώρας και με ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;
  3. Ποια μέριμνα θα λάβει προκειμένου να διασφαλίσει κατάλληλους εργαστηριακούς χώρους στις σχολικές μονάδες, με επαρκή υλικοτεχνική υποδομή για την ουσιαστική διδασκαλία των καλλιτεχνικών μαθημάτων;
  4. Σκοπεύει να αξιολογήσει τα σχετικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ergasia
ΔΥΠΑ: «Ημέρα Καριέρας» στη Λάρισα στις 23 Νοεμβρίου - Πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας
Στην εκδήλωση θα βρίσκονται εκπρόσωποι περισσότερων από 40 επιχειρήσεων, αναζητώντας υποψήφιους για πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας, που αφορούν...
ΔΥΠΑ: «Ημέρα Καριέρας» στη Λάρισα στις 23 Νοεμβρίου - Πάνω από 1.200 θέσεις εργασίας
Αλεξάντερ Γουέστγουντ
«Sex Education»: Στο «σκαμνί» ηθοποιός για 26 σεξουαλικά εγκλήματα σε βάρος παιδιών και γυναικών
«Μιλάμε για μαθήτριες, μιλάμε για έφηβες», είπε ο εισαγγελέας Άντριου Γουόλας για τα φερόμενα θύματα του Αλεξάντερ Γουέστγουντ της σειράς «Sex...
«Sex Education»: Στο «σκαμνί» ηθοποιός για 26 σεξουαλικά εγκλήματα σε βάρος παιδιών και γυναικών