σχολικό
Oι Τάξεις Υποδοχής στο 1ο ΓΕΛ και στο 2ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας, με 7 και 7 μαθητές/μαθήτριες αντίστοιχα από τη Δομή Προσφύγων του Σχιστού, ιδρύθηκαν, αλλά ουσιαστικά υπολειτουργούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς

Χωρίς μεταφορά από το κράτος και την Περιφέρεια Αττικής έχουν μείνει οι μαθητές και οι μαθήτριες των Τμημάτων Υποδοχής προσφύγων στο 1ο ΓΕΛ και το 2ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Πειραιά, απαιτώντας να λειτουργήσει άμεσα το δρομολόγιο μεταφοράς των παιδιών από τη Δομή του Σχιστού προς τα σχολεία και αντίστροφα, προκειμένου να λειτουργήσουν απρόσκοπτα οι Τάξεις Υποδοχής.

Αναλυτικά αναφέρει:

«Οι Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ) σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ  αποτελούν μια - όχι χωρίς προβλήματα - στοιχειώδη δομή στα σχολεία για την  εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας (Ρομά, Αλλοδαποί, Παλιννοστούντες, Πρόσφυγες, Ευάλωτες Κοινωνικές Ομάδες κλπ.).

Για τη διδασκαλία στις Τάξεις αυτές διορίζεται αναπληρωτής εκπαιδευτικός Μειωμένου Ωραρίου (φιλόλογος) και λειτουργεί τις ώρες με μαθητές/μαθήτριες που εκείνες τις ώρες δεν παρακολουθούν το μάθημα στην κανονική τους τάξη. Για ακόμα μία φορά, αντί της πρόσληψης εκπαιδευτικού με μόνιμη και σταθερή εργασία, επιλέγονται οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και μάλιστα με τον θεσμό του αναπληρωτή Μειωμένου Ωραρίου (μέχρι 15 ώρες τη βδομάδα).

Ωστόσο, οι Τάξεις Υποδοχής στο 1ο ΓΕΛ και στο 2ο Γυμνάσιο Δραπετσώνας, με 7 και 7 μαθητές/μαθήτριες αντίστοιχα από τη Δομή Προσφύγων του Σχιστού, ιδρύθηκαν, αλλά ουσιαστικά υπολειτουργούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Ο λόγος:

Ο Διαγωνισμός (την ευθύνη του οποίου έχει η Περιφέρεια Αττικής), προκειμένου να βρεθεί ανάδοχος που θα εκτελέσει το δρομολόγιο μεταφοράς των μαθητών/μαθητριών, κηρύχθηκε άγονος, ελλείψει ενδιαφέροντος από κάποιον ιδιώτη. Έτσι δεν μπορεί να γίνει η μετακίνηση των παιδιών από τη Δομή του Σχιστού προς τα σχολεία και αντίστροφα.

Το παράδειγμα των ΤΥ στα δύο σχολεία της Δραπετσώνας είναι ενδεικτικό  της πραγματικά απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, όπου τελικά τα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου είναι πολύ μεγάλα. Αποδεικνύεται ότι τα κοινωνικά αδιέξοδα που παράγει το σύστημα, ιδιαίτερα στις πιο απομονωμένες και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τελικά πολλαπλασιάζονται. Έτσι σήμερα το αυτονόητο δικαίωμα στη δωρεάν εκπαίδευση για όλους, χωρίς διαχωρισμούς, θεωρείται πολυτέλεια και "ψιλά γράμματα".

Η κατάσταση με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων αποτελεί ακόμα ένα κομμάτι του παζλ της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, με τα τεράστια κενά, με τους 50 χιλιάδες αναπληρωτές-συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που απολύονται κάθε χρόνο, με την απαράδεκτη κατάσταση των σχολικών υποδομών, με την προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων κ.ά., που ζούνε όλοι οι μαθητές, είτε Έλληνες είτε ξένοι. Η οργάνωση αγώνων για την ανατροπή αυτής της πολιτικής είναι μονόδρομος για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για την υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου.

Απαιτούμε να λειτουργήσει άμεσα το δρομολόγιο μεταφοράς των παιδιών από τη Δομή του Σχιστού προς τα σχολεία και αντίστροφα, προκειμένου να λειτουργήσουν απρόσκοπτα οι Τάξεις Υποδοχής. Δεν κάνουμε πίσω από αυτό! Να αναλάβουν εξ ολοκλήρου κυβέρνηση και Περιφέρειες την ευθύνη και το έργο της μετακίνησης των μαθητών, χωρίς την εμπλοκή ιδιωτών, με προσλήψεις οδηγών και την αγορά στόλου ιδιόκτητων λεωφορείων».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΚΙΜΩΛΙΕΣ.jpg
Αιρετός: Τι συζητήθηκε στην συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και τι αναμένεται με τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών
«Προφανώς είναι σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας ότι σε πολλά  σχολεία της χώρας εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών δεν έχουν καλυφθεί και χιλιάδες...
Αιρετός: Τι συζητήθηκε στην συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ και τι αναμένεται με τη Γ' φάση προσλήψεων αναπληρωτών
tmimataentaxis.jpg
«Εκπαίδευση για την Ένταξη»: Πώς θα απασχοληθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης - Εγκύκλιος
Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε πεδία όπως η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης...
«Εκπαίδευση για την Ένταξη»: Πώς θα απασχοληθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης - Εγκύκλιος