Thumbnail
Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε πεδία όπως η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, η  ψυχοκοινωνική υποστήριξη και ένταξη των μαθητών προσφύγων, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, κ.α

Περίπου 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης θα υποστηριχθούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025 για την δωρεάν και εθελοντική συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη», εφαρμόζοντας ένα υβριδικό πρόγραμμα 400 ωρών βασισμένο σε μικτή μεθοδολογία (διά ζώσης, σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως) προσαρμοσμένο στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις και ανάγκες, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

Το πρόγραμμα έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε πεδία όπως η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, η  ψυχοκοινωνική υποστήριξη και ένταξη των μαθητών προσφύγων, η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η διδασκαλία στα μη γλωσσικά μαθήματα, η χρήση εργαλείων εντατικής εκμάθησης, η ανάπτυξη συμμετοχικών-βιωματικών δραστηριοτήτων μάθησης, η διαχείριση της τάξης και η δυναμική της ομάδας, η ηλεκτρονική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ώστε να ανταποκρίνονται με μεγαλύτερη επάρκεια στις προκλήσεις που αναδύονται στο πεδίο και να εφαρμόζουν αποτελεσματικά εκπαιδευτικές πρακτικές που προωθούν την ένταξη, ενδυναμώνουν τους μαθητές και οδηγούν στη σχολική επιτυχία.

Η εγκύκλιος

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια Αθήνας (ΕΚΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), θα συνεχίσουν την υλοποίηση του Προγράμματος «Εκπαίδευση για την Ένταξη», υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται με μαθητές πρόσφυγες να εφαρμόσουν ενταξιακές και διαπολιτισμικές προσεγγίσεις, και να εξοικειωθούν με τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, την ψηφιακή εκπαίδευση, την ψυχοκοινωνική υποστήριξη, τη διαφοροποιημένη διδασκαλία, τη διαχείριση της τάξης και τα εργαλεία για την υποστήριξη πολύγλωσσων μαθητών σε διαφορετικές βαθμίδες εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα Εκπαίδευση για την Ένταξη που έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το 2022, έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων 6.000 εκπαιδευτικών στην επαφή τους με πολύγλωσσα, πολυπολιτισμικά και διαφορετικών ταχυτήτων περιβάλλοντα μάθησης και εντάσσεται στη λογική της δημιουργίας ενός συμπεριληπτικού σχολείου για όλους.

Τόσο τα προηγούμενα προγράμματα όσο και το προτεινόμενο αναπτύχθηκαν από ένα σχήμα συνεργασίας της UNICEF και Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων με εμπειρία σε συναφή πεδία και σε στενή συνεργασία με το Αυτοτελές Τμήμα Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης Προσφύγων και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η αποτίμηση των προηγούμενων κύκλων από εξωτερικό αξιολογητή (Πανεπιστήμιο Πατρών) ανέδειξε τα πολλαπλά οφέλη και την ανάγκη διασφάλισης της βιωσιμότητας της παρέμβασης.

Το πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη» αναδείχθηκε ως Καλή Πρακτική στο πλαίσιο της Έκθεσης Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και Κατάρτισης 2022 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πλήρες κείμενο της οποίας μπορεί να αναζητηθεί στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://op.europa.eu/webpub/eac/education-and-training-monitor-2022/el/country- reports/greece.html

Ο νέος κύκλος του Προγράμματος απευθύνεται κατά προτεραιότητα σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ΤΥ και των ΔΥΕΠ, όσο και σε Συμβούλους Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων και Διευθυντές σχολείων και έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου 2024. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025, επιδιώκεται να υποστηριχθούν 380 εκπαιδευτικοί και στελέχη της εκπαίδευσης για την δωρεάν και εθελοντική συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση για την Ένταξη», εφαρμόζοντας ένα υβριδικό πρόγραμμα 400 ωρών βασισμένο σε μικτή μεθοδολογία (διά ζώσης, σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως) προσαρμοσμένο στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις και ανάγκες.

Λεπτομερείς πληροφορίες για το βασικό σκοπό του προγράμματος, το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία, καθώς και η αίτηση συμμετοχής στο πρόγραμμα, μπορούν να αναζητηθούν στο : https://www.teach4integration.gr/

Η εγκύκλιος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μπεσ
Τα Μυστικά για την τέλεια σπιτική μπεσαμέλ: Αποφυγή λαθών και επιτυχία στην κουζίνα
Παρότι η συνταγή για μπεσαμέλ είναι σχετικά απλή, η σωστή εκτέλεση είναι εκείνη που καθορίζει την επιτυχία
Τα Μυστικά για την τέλεια σπιτική μπεσαμέλ: Αποφυγή λαθών και επιτυχία στην κουζίνα
οπτικη
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο οι πιο παρατηρητικοί θα βρουν το τετράφυλλο τριφύλλι 6 δευτερόλεπτα
Χρειάζονται εξαιρετικές γνωστικές δεξιότητες για να καταφέρετε να λύσετε αυτή την οπτική ψευδαίσθηση.
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο οι πιο παρατηρητικοί θα βρουν το τετράφυλλο τριφύλλι 6 δευτερόλεπτα
taksi
Επιχείρηση “μαχαίρι” στα σχολεία από το ΥΠΑΙΘΑ - Σφοδρή καταγγελία για περικοπές τμημάτων
Καταγγελία για καταδρομική επίσκεψη στελεχών του ΥΠΑΙΘΑ στα σχολεία - Περικοπές τμημάτων και αυταρχισμός στην εκπαίδευση
Επιχείρηση “μαχαίρι” στα σχολεία από το ΥΠΑΙΘΑ - Σφοδρή καταγγελία για περικοπές τμημάτων