εκπαιδευτικοσ
Εκπαιδευτικοί: Τελικά για το υπουργείο μας δεν ισχύει «η ισχύς εν τη ενώσει», αλλά το «διαίρει και βασίλευε»;

Ενα ακόμα παράλογο περιστατικό σημειώνεται σε σχολείο, αυτή τη φορά στο Βόλο.

Σύμφωνα με διαμαρτυρία του συλλόγου διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Βόλου, ο Διευθυντής ΔΕ Μαγνησίας αποφάσισε να «ιδρύσει» μια καινούργια σχολική μονάδα, το 11ο Γυμνάσιο στους χώρους του 1ου Γυμνασίου Βόλου, μετη διαδικασία της ...διχοτόμησης!

 «Αν υποθέσουμε ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες της περιξ του 1ου Γυμνασίου περιοχής είναι επαυξημένες και δεν επαρκούν οι κτιριακές του υποδομές, πώς αυτό το πρόβλημα θα λυθεί με την απλή διχοτόμηση του υπάρχοντος κτιρίου και τη συστέγαση δύο σχολείων στις ίδιες ανεπαρκείς εγκαταστάσεις;», διερωτώνται ευλόγως οι εκπαιδευτικοί και τονίζουν:

«Η διχοτόμηση, συρρίκνωση και τελική αποδυνάμωση του 1ου Γυμνασίου Βόλου θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην ελλατωματική λειτουργία και των δύο συστεγαζόμενων σχολείων, του παλιού και του νέου, τα οποία θα προσπαθούν να λειτουργήσουν μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον σε αίθουσες και υποδομές που μετά βίας μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες του ενός σχολείου.

Τελικά για το υπουργείο μας δεν ισχύει «η ισχύς εν τη ενώσει», αλλά το «διαίρει και βασίλευε»;

Αναλυτικά η διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών

Εδώ και τρεις μέρες από την Παρασκευή 22/11/2024 έχουμε γίνει ακούσιοι πρωταγωνιστές σε μια κακοστημένη παράσταση στο θέατρο του παραλόγου! Τελευταίοι όλων πληροφορηθήκαμε την ανήκουστη απόφαση του Διευθυντή ΔΕ Μαγνησίας να «ιδρύσει» μια καινούργια σχολική μονάδα, το 11ο Γυμνάσιο στους χώρους του 1ου Γυμνασίου Βόλου. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι στην ουσία μιλάμε για δημιουργία ενός παρασιτικού οργανισμού, ενός σχολείου που θα αναπτυχθεί σε βάρος ενός άλλου προϋπάρχοντος. Δεν μιλάμε, λοιπόν για ίδρυση, αλλά για διχοτόμηση!

  • Ποιες ανάγκες πρέπει να εξυπηρετεί η ίδρυση ενός νέου σχολείου;

Η ίδρυση ενός νέου σχολείου επιβάλλεται όταν η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών της κοινότητας δεν ικανοποιούνται από τις ήδη υπάρχουσες δομές.

Αν υποθέσουμε ότι οι εκπαιδευτικές ανάγκες της περιξ του 1ου Γυμνασίου περιοχής είναι επαυξημένες και δεν επαρκούν οι κτιριακές του υποδομές, πώς αυτό το πρόβλημα θα λυθεί με την απλή διχοτόμηση του υπάρχοντος κτιρίου και τη συστέγαση δύο σχολείων στις ίδιες ανεπαρκείς εγκαταστάσεις;

  • Ενώ όλα τα τελευταία χρόνια επίσημα χείλη και μάλιστα του ίδιου του Διευθυντή ΔΕ μας ενημέρωναν και μας προειδοποιούσαν για τη μείωση του μαθητικού δυναμικού της περιοχής μας λόγω υπογεννητικότητας και την αναπόφευκτη συρρίκνωση των γυμνασίων του κέντρου του Βόλου και την περικοπή τμημάτων, πώς τώρα άλλαξε αυτό το αφήγημα και πλέον τίθεται το ζήτημα ίδρυσης νέου γυμνασίου στο κέντρο του Βόλου προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο αυξανόμενος μαθητικός πληθυσμός;

Όπως καταλαβαίνουμε το επιχείρημα περί αυξημένων αναγκών είναι ανυπόστατο και μάλλον φαιδρό!

  • Η ίδρυση ενός νέου σχολείου είναι δώρο προς την κοινότητα και ένδειξη οραματισμού και αποτελεσματικότητας των εμπλεκόμενων πολιτικών προϊσταμένων και υψηλόβαθμων στελεχών.

  • Αυτό, φυσικά, δεν ισχύει στην προκειμένη περίπτωση!

Είναι αστείο να πιστεύουμε ότι αποτελεί όραμα και φιλοδοξία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου μας η διάλυση ενός υποδειγματικά λειτουργούντος σχολείου. Η διχοτόμηση, συρρίκνωση και τελική αποδυνάμωση του 1ου Γυμνασίου Βόλου θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην ελλατωματική λειτουργία και των δύο συστεγαζόμενων σχολείων, του παλιού και του νέου, τα οποία θα προσπαθούν να λειτουργήσουν μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον σε αίθουσες και υποδομές που μετά βίας μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες του ενός σχολείου.

Τελικά για το υπουργείο μας δεν ισχύει «η ισχύς εν τη ενώσει», αλλά το «διαίρει και βασίλευε»;

Το 1ο Γυμνάσιο Βόλου με όχημα την αγαστή συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και την αγάπη τους για το σχολείο λειτουργεί υποδειγματικά, υλοποιεί ευρωπαϊκά προγράμματα, κάνει αδελφοποιήσεις με σχολεία του εξωτερικού, προσφέρει στους μαθητές του τη δυνατότητα να αποκτήσουν εμπειρίες και δεξιότητες πέρα από την εγκύκλια μόρφωση.

Το υλοποιούμενο εδώ και χρόνια πρόγραμμα ΣΕΠΠΕ έχει διαμορφώσει τον χαρακτήρα αυτού του σχολείου. Οι μαθητές επωφελούνται από την υπάρξη εξοπλισμένων αιθουσών διδασκαλίας και εργαστηρίων, το πλήθος των οποίων όμως καλύπτει οριακά τις ανάγκες ενός σχολείου 15 τμημάτων με μία (1) αίθουσα συλλόγου (γραφείου) καθηγητών και γραφείου Διευθυντή. Υπάρχουν 13 τυπικές αίθουσες και 3 μικρές βοηθητικές οι οποίες σήμερα υποστηρίζουν τις πολλαπλές ανάγκες των Τμημάτων Ένταξης, του τμήματος ΖΕΠ και της ΕΔΕΑΥ (ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός). 80 ώρες ωρολογίου προγράμματος εξυπηρετούνται οριακά από αυτές τις μικρές αίθουσες!

Το σχολείο που προγραμματίζεται να ιδρυθεί και να λειτουργήσει στις ίδιες αυτές αίθουσες από πού θα αντλήσει ζωτικό χώρο;

Ένα νέο σχολείο χρειάζεται αίθουσα – γραφείο καθηγητών, αίθουσα – γραφείο Διευθυντή και Υποδιευθυντή, δικά του εργαστήρια (τουλάχιστον) Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής και Τεχνολογίας. Σε ποιες αίθουσες θα στεγαστούν όλες αυτές οι ανελαστικές ανάγκες;

Αν σήμερα το 1ο Γυμνάσιο Βόλου λειτουργεί (οριακά από κτιριολογικής άποψης) με 15 τμήματα, πώς θα μπορέσει να φιλοξενήσει άλλο ένα σχολείο στο κτίριό του;

  • Υπάρχει σχέδιο να μειωθούν τα τμήματα του 1ου Γυμνασίου σε 9 και να ιδρυθεί το 11ο Γυμνάσιο με άλλα 9 τμήματα;

  • ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΩΡΟΙ για 18 τμήματα σε ένα κτίριο που οριακά στεγάζει 15!

  • Υπάρχει σχέδιο να μειωθούν τα τμήματα του 1ου Γυμνασίου σε 9 και και να ιδρυθεί το 11ο Γυμνάσιο με 6 τμήματα;

  • ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΩΡΟΙ για δύο σχολεία με σύνολο τμημάτων 15!

  • Υπάρχει σχέδιο να μειωθούν τα τμήματα του 1ου Γυμνασίου σε 6 και και να ιδρυθεί το 11ο Γυμνάσιο με άλλα 6 τμήματα;

  • Ποιος λόγος υπάρχει να λειτουργούν ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΑ με ΔΥΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ για να εξυπηρετούνται 12 τμήματα;

Δεν υπάρχουν λογικές απαντήσεις!

Η Διάσπαση, η Συρρίκκωση, η Αποδυνάμωση, η Εργασιακή Ανασφάλεια θα είναι τα μόνα αποτελέσματα του «οράματος» της «δημιουργίας» ενός σχολείου εκεί που δεν χρειάζεται!

Οι εκπαιδευτικές ανάγκες της κοινότητας όχι μόνο δεν εξυπηρετούνται με αυτόν τον τρόπο, αλλά υποβαθμίζονται οι ήδη προσφερόμενες υπηρεσίες

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΟΛΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

usa
ΗΠΑ: Ο μελλοντικός Υπουργός Υγείας κάνει μπάνιο ενώ η γυναίκα του διαφημίζει... προϊόντα (Vid)
Η Σέριλ Χάινς δημοσιεύει βίντεο του Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ στο ντους - Αντιδράσεις από χρήστες του διαδικτύου
ΗΠΑ: Ο μελλοντικός Υπουργός Υγείας κάνει μπάνιο ενώ η γυναίκα του διαφημίζει... προϊόντα (Vid)
μουσικό
Μουσικά σχολεία: «Κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν πήραν απόσπαση γιατί δεν το δήλωσαν ως πρώτη προτίμηση!»
«Ζητάμε για πολλοστή φορά να τροποποιηθεί άμεσα η εγκύκλιος μεταθέσεων/αποσπάσεων για τα Μουσικά Σχολεία»
Μουσικά σχολεία: «Κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν πήραν απόσπαση γιατί δεν το δήλωσαν ως πρώτη προτίμηση!»