MAKRI
Μακρή: Πρόκειται για σύνθετη διαδικασία, αποτελούμενη από επιμέρους διαδοχικές ενέργειες, τόσο εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του Α.Σ.Ε.Π. όσο και εκ μέρους των υποψήφιων εκπαιδευτικών

«Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, οι Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π. για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης»

Αυτό ανέφερε στη Βουλή η υφυπουργός Παιδείας κ.Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτού κ.Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου

Οπως ανέφερε επίσης η κ.Μακρή,  η έκδοση των αξιολογικών πινάκων του ν. 4589/2019 συνιστά μια σύνθετη διαδικασία, αποτελούμενη από επιμέρους διαδοχικές ενέργειες, τόσο εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του Α.Σ.Ε.Π. όσο και εκ μέρους των υποψήφιων εκπαιδευτικών, μέσα σε αποκλειστικές προθεσμίες, για την έναρξη, δε, καθεμιάς από αυτές απαιτείται η ολοκλήρωση της προηγούμενης.

Ολη η απάντηση της Ζέττας Μακρή

Το σύστημα διορισμού και προσλήψεων εκπαιδευτικών, μελών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διέπεται από τις διατάξεις του Κεφ. Ε’ (άρθρα 53-67) του ν.4589/2019 (ΦΕΚ Α΄ 13) και έχει τεθεί υπό την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π.

Ειδικότερα, το Α.Σ.Ε.Π. προκηρύσσει και διενεργεί κάθε δύο σχολικά έτη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, των υποψηφίων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. (άρθρο 54). Η προκήρυξη και η διαδικασία κατάταξης πραγματοποιούνται ύστερα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Η κατάταξη διενεργείται βάσει μοριοδοτούμενων κριτηρίων (ακαδημαϊκών, κοινωνικών και προϋπηρεσίας), όπως αυτά ορίζονται στα άρθρα 57-58, αρχικά σε προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες και κατόπιν εξέτασης των ενστάσεων των υποψηφίων, σε τελικούς αξιολογικούς πίνακες που καταρτίζονται από το Α.Σ.Ε.Π. και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 61). Οι πίνακες κατάταξης ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ, κατά τη διάρκεια ισχύος τους, δεν τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία (άρθρο 56). Οι ενταγμένοι στους εν λόγω πίνακες εκπαιδευτικοί μπορεί να διορίζονται, κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων, σε θέσεις μονίμων ή να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση (άρθρα 62-63).

Επιπρόσθετα, με την υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 (ΦΕΚ Β΄ 864) κ.υ.α., όπως τροποποιήθηκε με την υπ΄αριθμ, 33591/ΓΔ5/24-03-2022 (ΦΕΚ Β΄1507) κ.υ.α. με την οποία ορίστηκε η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των δικαιολογητικών των υποψηφίων, ρυθμίστηκε η διαδικασία υποβολής των δικαιολογητικών, με τα οποία αποδεικνύονται τα προσόντα των υποψήφιων για κατάταξη εκπαιδευτικών, η διαδικασία ελέγχου των δικαιολογητικών αυτών από τις Διευθύνσεις και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καθώς και καταχώρισης των προσόντων στους ηλεκτρονικούς φακέλους των εκπαιδευτικών που τηρούνται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.).

Περαιτέρω, οι διατάξεις επιβάλλουν τη διασταύρωση των προσόντων που τηρούνται στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με αυτά που επικαλούνται οι υποψήφιοι ενώπιον του Α.Σ.Ε.Π. κατά τη συμμετοχή τους στις οικείες προκηρύξεις της Αρχής, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 και την παρ. 5 του άρθρου 1 της υπ΄ αριθμ. 37693/Ε1/08-03-2019 κοινής υπουργικής απόφασης.

Υπό το ανωτέρω πρίσμα, καθίσταται σαφές ότι η έκδοση των αξιολογικών πινάκων του ν. 4589/2019 συνιστά μια σύνθετη διαδικασία, αποτελούμενη από επιμέρους διαδοχικές ενέργειες, τόσο εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και του Α.Σ.Ε.Π. όσο και εκ μέρους των υποψήφιων εκπαιδευτικών, μέσα σε αποκλειστικές προθεσμίες, για την έναρξη, δε, καθεμιάς από αυτές απαιτείται η ολοκλήρωση της προηγούμενης.

Επισημαίνεται, στο σημείο αυτό, ότι για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης Β΄ και οι τελικοί επικουρικοί αξιολογικοί πίνακες (της παραγράφου 4 του άρθρου 58 του ν.4589/2019) υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022 δημοσιεύθηκαν τον Ιούνιο και Ιούλιο 2023 (στα ΦΕΚ Γ΄ 1618/26.6.2023, Γ΄ 1845/18.7.2023 και Γ΄ 1680/29.6.2023, αντιστοίχως) και επομένως θα ισχύουν έως τη λήξη του έτους 2024-2025, ενώ οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες των προκηρύξεων της Γενικής Εκπαίδευσης 1ΓΕ/2023 και 2ΓΕ/2023 δημοσιεύθηκαν στα ΦΕΚ Γ’ 1851/27-6-2024 (και Γ’ 2024/8-7-2024 διόρθωση σφάλματος) και Γ’ 2415 και 2416/12-8-2024, αντιστοίχως. Οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες για τις Προκηρύξεις 1ΓΤ και 2ΓΔ/2024 (υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, κατηγοριών ΤΕ και ΔΕ), δημοσιεύθηκαν στις 24-10-2024 και στις 13-11-2024 με την αριθμ. 136048/Ε1/13-11-2024 Πρόσκληση του Υπουργού οι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς Πίνακες κλήθηκαν να υποβάλουν αίτηση- δήλωση προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών ή/και ωρομισθίων για το σχολικό έτος 2024-2025.

Εν όψει της λήξης ισχύος των πινάκων της Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης, οι Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχουν ήδη ενεργοποιήσει τις προκαταρκτικές συζητήσεις με την Ανεξάρτητη Αρχή του Α.Σ.Ε.Π. για την εξεύρεση τρόπων/μεθόδων για τη βελτιστοποίηση και απλούστευση της διαδικασίας, έχοντας ως εφόδιο την εμπειρία από προηγούμενες αντίστοιχες διαδικασίες και αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, τις σύγχρονες παρεχόμενες δυνατότητες περί διαλειτουργικότητας πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου, προς όφελος του ίδιου του διοικούμενου αλλά και της Διοίκησης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista_sxoleia 2022
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας Σχολείων κατά τη διάρκεια μιας, ήπιας σε ένταση, συνηθισμένης κακοκαιρίας
Ας φανταστούμε τι πρόκειται να γίνει, αν υλοποιηθούν οι προθέσεις της Κυβέρνησης για πλήρη υπαγωγή της λειτουργίας των Σχολείων στους Δήμους, με...
Με αφορμή την αναστολή λειτουργίας Σχολείων κατά τη διάρκεια μιας, ήπιας σε ένταση, συνηθισμένης κακοκαιρίας
makri
Ζέττα Μακρή: «Ο θεσμός θα επεκταθεί – Δεν θα μπούμε στη λογική των σχολείων δύο και τριών ταχυτήτων»
Ζ. Μακρή για Ωνάσεια Πρότυπα Σχολεία: «Ένας θεσμός που αποσκοπεί στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης – Δωρεάν για τους μαθητές»
Ζέττα Μακρή: «Ο θεσμός θα επεκταθεί – Δεν θα μπούμε στη λογική των σχολείων δύο και τριών ταχυτήτων»
panaigaiou
Υπ.Παιδείας: Πανελλήνια μοριοδότηση για συμβούλους Επαγγελματικού προσανατολισμού
Γεγονός είναι η Πανελλαδική επιμόρφωση για μοριοδότηση συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού η οποία αναγνωρίζεται από το ΑΣΕΠ και παρέχεται από...
Υπ.Παιδείας: Πανελλήνια μοριοδότηση για συμβούλους Επαγγελματικού προσανατολισμού
ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Υπουργείο Παιδείας : Παραιτήσεις 5 εκπαιδευτικών για εξαιρετικούς λόγους
«...γίνονται αποδεκτές οι αιτήσεις παραίτησης από την υπηρεσία των παρακάτω εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για σοβαρούς οικογενειακούς...
Υπουργείο Παιδείας : Παραιτήσεις 5 εκπαιδευτικών για εξαιρετικούς λόγους