ekpa
Κατά των διαγραφών φοιτητών και των επιπτώσεών τους στην Ακαδημαϊκή Λειτουργία, ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ΕΚΠΑ

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εκφράζει την αντίθεσή του στην εφαρμογή του άρθρου 76 του Ν. 4957/2022, που προβλέπει τις διαγραφές φοιτητών για καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των σπουδών τους. Ο Σύλλογος εκτιμά ότι η εφαρμογή αυτής της διάταξης θα προκαλέσει σοβαρή διατάραξη στην ακαδημαϊκή λειτουργία και στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Η διαγραφή των φοιτητών δεν επιβαρύνει το δημόσιο με επιπλέον κόστος, καθώς δεν συνιστούν οικονομική επιβάρυνση. Παράλληλα, λόγω της ανεπάρκειας της φοιτητικής μέριμνας, ολοένα και περισσότεροι φοιτητές αναγκάζονται να εργαστούν για να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις των σπουδών τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αφοσιωθούν πλήρως σε αυτές. Αυτό συνδυάζεται με την έλλειψη εφαρμογής της εργασιακής νομοθεσίας στην εγχώρια αγορά εργασίας, με αποτέλεσμα οι φοιτητές να μην μπορούν πάντα να πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις μερικής φοίτησης.

Επιπλέον, οι ακαδημαϊκοί λειτουργοί είναι υπεύθυνοι για την ποιότητα των γνώσεων που παρέχουν στους φοιτητές, αλλά δεν έχουν αρμοδιότητα να πάρουν αποφάσεις που επηρεάζουν δραματικά την επαγγελματική και προσωπική πορεία νέων ανθρώπων, αποκλείοντάς τους από την ολοκλήρωση των σπουδών τους. Είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από τη μεγάλη αναστάτωση που είχε προκαλέσει η πρόθεση εφαρμογής ενός παρόμοιου μέτρου στο παρελθόν.

Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, αν εφαρμοζόταν ήδη το άρθρο 76, υπολογίζεται ότι σε αρκετά τμήματα Θετικών Επιστημών, το 50% των φοιτητών που πήραν πτυχίο το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος θα είχαν διαγραφεί προτού ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ζητά την κατάργηση των σχετικών διατάξεων του άρθρου 76 του Ν. 4957/2022, καθώς θεωρεί ότι ο οριζόντιος διαχωρισμός των φοιτητών σε «ενάρετους» και «απόβλητους» δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Αντί για αυτό, καλεί τους αρμόδιους να επικεντρωθούν στα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι οι τομείς της εκπαίδευσης.

Aναλυτικά

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 

Το ΔΣ του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών εκτιμά ότι η αναγγελόμενη εφαρμογή του άρθρου 76 του νόμου ν. 4957/2022 σχετικά με τις διαγραφές φοιτητών θα προκαλέσει μια άνευ λόγου σοβαρότατη διατάραξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας.  Ο νόμος αντιμετωπίζει ενιαία έναν πολύ  μεγάλο αριθμό φοιτητών και το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: χάνουν οριστικά τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. 
Επισημαίνουμε τα εξής:

Α) Οι φοιτητές που ανήκουν στους υπό διαγραφή δεν επιφέρουν κανένα επιπλέον δημοσιονομικό κόστος.

Β) Λόγω της ανεπάρκειας της φοιτητικής μέριμνας, αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό των φοιτητών που αναγκάζονται να εργαστούν για να ανταπεξέλθουν οικονομικά στις σπουδές τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αφοσιωθούν πλήρως σε αυτές. Παράλληλα είναι γνωστό ότι στην εγχώρια αγορά εργασίας δεν εφαρμόζεται με ζήλο  η εργασιακή νομοθεσία. Ως αποτέλεσμα  οι εργαζόμενοι φοιτητές συχνά  δεν  μπορούν να τεκμηριώσουν τις τυπικές προϋποθέσεις μερικής φοίτησης.       

Γ) Οι ακαδημαϊκοί λειτουργοί είναι υπεύθυνοι για την ποιότητα των γνώσεων που παρέχουν στους φοιτητές καθώς και για την αξιολόγηση αυτών σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Σε καμία περίπτωση δεν εμπίπτει στο ακαδημαϊκό τους λειτούργημα η λήψη μιας απόφασης που ενδεχόμενα να επηρεάσει δραματικά την επαγγελματική και προσωπική ανέλιξη νέων ανθρώπων, αποκλείοντάς τους οριστικά από την ολοκλήρωση των σπουδών τους. (Είναι ακόμη νωπές οι μνήμες από τη φοβερή αναστάτωση που προκάλεσε η πρόθεση εφαρμογής ενός τέτοιου οριζόντιου μέτρου στο παρελθόν.)

Δ) Σημαντικός αριθμός από  φοιτητές που είναι τεκμηριωμένα ενεργοί δεν  καταφέρνουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στα χρονικά περιθώρια που απαιτεί ο νόμος. Σύμφωνα με διαθέσιμα  στοιχεία, αν εφαρμοζόταν ήδη το άρθρο 76  υπολογίζεται ότι σε αρκετά τμήματα θετικών επιστημών έως και το 50% των φοιτητών που πήραν πτυχίο  το προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος θα είχαν διαγραφεί πριν την ολοκλήρωση των σπουδών τους .
  
Ο Σύλλογος Διδασκόντων Θετικών Επιστημών ζητά από την Πολιτεία να καταργηθούν οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 76 του νόμου ν. 4957/2022. Ο οριζόντιος διαχωρισμός των φοιτητών σε «ενάρετους» και «απόβλητους» μπορεί να έχει πέραση σε ένα συγκεκριμένο κοινό για το οποίο η ευνομία και η ανομία αρχίζει και τελειώνει στα πανεπιστημιακά αμφιθέατρα.   Εμείς διαλέγουμε να κοιτάξουμε κάτω από την επιφάνεια.  Καλούμε τους ιθύνοντες   να  εγκύψουν  στα πραγματικά προβλήματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

doc_20121129_1027943_adedy.jpg
ΑΔΕΔΥ – Εκδήλωση: «Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού στο Δημόσιο. Νομικές – κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις»
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην Λάρισα, 27 Ιανουαρίου 2025, στο Αίθουσα του Επιμελητηρίου Λάρισας
ΑΔΕΔΥ – Εκδήλωση: «Επαναφορά 13ου – 14ου μισθού στο Δημόσιο. Νομικές – κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις»
Στέφανος Παραστατίδης
Παραστατίδης: Μετά από δύο “μεταρρυθμίσεις” της ΝΔ η επαγγελματική εκπαίδευση στο σημείο μηδέν
Eνα χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου, δεν έχει υπάρξει η παραμικρή πρόοδος, ούτε καν στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που προβλέπονται για την...
Παραστατίδης: Μετά από δύο “μεταρρυθμίσεις” της ΝΔ η επαγγελματική εκπαίδευση στο σημείο μηδέν
Χρήματα
Aμερικανικο δολάριο: Ποια είναι η πραγματική ιστορία πίσω από το δημοφιλές σύμβολο του
Υπάρχουν αρκετές θεωρίες σχετικά με την προέλευση του συμβόλου του δολαρίου, κάποιες με λιγότερα αποδεικτικά στοιχεία αλλά εξίσου ενδιαφέρουσες
Aμερικανικο δολάριο: Ποια είναι η πραγματική ιστορία πίσω από το δημοφιλές σύμβολο του