τζουφη
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»

Έντονη κριτική άσκησε η Μερόπη Τζούφη για τον κρατικό προϋπολογισμό του 2025, ο «οποίος αποτυπώνει τις άδικες πολιτικές της κυβέρνησης».

Συγκεκριμένα:

Η βουλευτής της Νέας Αριστεράς Μερόπη Τζούφη, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, τόνισε πως ο κρατικός προϋπολογισμός του 2025 αποτυπώνει τις κοινωνικά άδικες πολιτικές της κυβέρνησης. Παρά τις διακηρύξεις για «αναπτυξιακό προϋπολογισμό», επεσήμανε ότι οι αριθμοί μαρτυρούν ενίσχυση των ανισοτήτων, υποβάθμιση των δημόσιων αγαθών και προώθηση ιδιωτικών συμφερόντων.

Η κα Τζούφη επεσήμανε ότι ο προϋπολογισμός για την Παιδεία φανερώνει τις προθέσεις της κυβέρνησης, με οριακή αύξηση δαπανών μόλις 0,9%, μειώσεις στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κατά 7,6% και συρρίκνωση των κονδυλίων ως ποσοστό του ΑΕΠ στο 2,7%, πολύ κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 4-5%.

«Οι συνέπειες αυτής της πολιτικής είναι ξεκάθαρες», υπογράμμισε η βουλευτής, αναφέροντας υπεράριθμες τάξεις και ελλείψεις εκπαιδευτικών, μειώσεις στις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, καθυστερήσεις σε έργα βελτίωσης των κτιρίων και ακάλυπτες θέσεις μελών ΔΕΠ στα πανεπιστήμια. Παράλληλα, σημείωσε ότι ενισχύεται το ιδιωτικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων, όπως η καθιέρωση του Baccalaureate στα Πρότυπα σχολεία και οι διευκολύνσεις στα ιδιωτικά κολλέγια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Στο πλαίσιο αυτό, μίλησε και για τις διαγραφές των φοιτητών, εκτιμώντας πως κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Η βουλευτής Ιωαννίνων κατήγγειλε επίσης πως η Έρευνα παραμένει χωρίς ουσιαστική χρηματοδότηση, με τα κονδύλια των ερευνητικών κέντρων καθηλωμένα στα επίπεδα του 2018. Τόνισε ότι οι νέες θέσεις εργασίας εξαρτώνται από ευκαιριακές χρηματοδοτήσεις, ενώ η υποστήριξη του ΕΛΙΔΕΚ έχει πρακτικά παγώσει. Αντί για ανάπτυξη και διαφάνεια, κατέδειξε ότι καταγράφονται ευνοιοκρατικές διαδικασίες κατανομής πόρων, ενώ η στρατιωτική έρευνα ενισχύεται αδιαφανώς μέσω του προϋπολογισμού του Υπουργείου Ανάπτυξης.

Κλείνοντας, υπογράμμισε πως «η Νέα Αριστερά καταψηφίζει τον προϋπολογισμό που επισφραγίζει τη στασιμότητα, την κοινωνική αδικία και την προώθηση μιας πολιτικής που αποκλείει τους πολλούς προς όφελος των λίγων. Στεκόμαστε δίπλα στην κοινωνία, στα συνδικάτα και στους πολίτες που αγωνίζονται για μια δημόσια Παιδεία με κοινωνική δικαιοσύνη και ισότιμη πρόσβαση».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»