masaz
Εντύπωση όμως προκαλεί και η στάση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της Περιφερειακής Διευθύντριας που σέρνουν σε ΕΔΕ τους εκπαιδευτικούς, αν και έκαναν τη δουλειά τους, κάτι που πιστοποιούν ο Διευθυντής της σχολικής  μονάδας, ο σύλλογος διδασκόντων, καθώς και οι μαθητές και μαθήτριες  του τιμήματος.

Ο έλεγχος της διαχείρισης της πληροφορίας, η κατασκευή και διάχυση ειδήσεων αποτελούν τη βαριά βιομηχανία για τη διατήρηση στην εξουσία των κυβερνήσεων.  Η είδηση είναι παντοδύναμη. Η εκάστοτε εξουσία το γνωρίζει και εκμεταλλεύεται τα μηνύματα της γλώσσας για να επιβάλει τη βούλησή της. Για να το κάνει αυτό πρέπει να είναι δυνατή. Και δύναμη είναι η κατοχή των μέσων ενημέρωσης, ο τύπος, το ραδιόφωνο, η τηλεόραση. Χρειάζονται προπαγανδιστικοί μηχανισμοί οι οποίοι θα σερβίρουν την πληροφορία με μελετημένους τρόπους και επιστημονική μεθοδικότητα. Αυτή η δύναμη των μέσων μπορεί να μεταβάλει σε αγέλες παλιάτσων τα ανθρώπινα πλάσματα, να μηδενίσει τη σκέψη και την κριτική, να επιβάλει «αναμφισβήτης» αξίας μηνύματα.

Οι ιδεολογικές συγκρούσεις δεν γίνονται πάντα με συμβατικά όπλα, ούτε με οικονομικές επεμβάσεις. Υπάρχει και ένα άλλο είδος σύγκρουσης, ίσως πιο αποτελεσματικό που συμπληρώνει τις προηγούμενες συγκρούσεις, είναι ο πόλεμος της προπαγάνδας.

Γιατί τα λέμε αυτά;

Γιατί για άλλη μια φορά γινόμαστε μάρτυρες μιας αδηφάγας  κανιβαλικής δημοσιογραφίας, που αναζητά αποδιοπομπαίους τράγους στον χώρο της εκπαίδευσης. Χωρίς γνώση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς να τηρούνται στοιχειώδεις κανόνες δεοντολογίας και αντικειμενικότητας, κάποιοι δημοσιογράφοι, ως άλλοι κήνσορες, επιχειρούν να κατασκευάσουν  ειδήσεις εκεί που δεν υπάρχουν. Με χαρακτηριστική εμπάθεια και πηχυαίους, παραπλανητικούς και σκανδαλοθηρικούς τίτλους, παραπληροφορούν απ΄ ότι φαίνεται την κοινή γνώμη παρουσιάζοντας μια συνηθισμένη πρακτική εργαστηριακού μαθήματος σε ΕΠΑΛ, ως ανάρμοστη συμπεριφορά. 

Συγκεκριμένα  μετά από καταγγελία που έγινε  για  ανάρτηση φωτογραφιών στα κοινωνικά δίκτυα του σχολείου, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Εύβοιας, διατάσσει κατεπείγουσα ένορκη διοικητική εξέταση για 3 εκπαιδευτικούς του ΕΠΑΛ Αλιβερίου.

Συγκεκριμένα και με βάση τη σχετική ανακοίνωση/καταγγελία της εκεί ΕΛΜΕ,  στα πλαίσια του εργαστηριακού μαθήματος ΣΠΑ και Λουτροθεραπεία, οι εκπαιδευτικοί της Ειδικότητας Αισθητικής του Τομέα Υγείας και Πρόνοιας, ζήτησαν από συνάδελφό τους εκπαιδευτικό του σχολείου, να λειτουργήσει ως «μοντέλο», προκειμένου να  διδάξουν το μάθημα "Μάλαξη" (σελ,. 85) του βιβλίου «Αρχαιοελληνικές τεχνικές αισθητικής και ευεξίας».

Οι εκπαιδευτικοί τήρησαν με υποδειγματικό και δεοντολογικό τρόπο όλη την προβλεπόμενη διαδικασία, έκαναν επίδειξη των τεχνικών και στη συνέχεια ζήτησαν από τους μαθητές/τριες να εξασκηθούν στη νέα τεχνική. Όλα με απόλυτη σοβαρότητα και επαγγελματισμό υψηλού επιπέδου, όπως εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κάθε άνθρωπος,  που δεν είναι κακοπροαίρετος και κακόβουλος.

Εντύπωση όμως προκαλεί και η στάση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και της Περιφερειακής Διευθύντριας που σέρνουν σε ΕΔΕ τους εκπαιδευτικούς, αν και έκαναν τη δουλειά τους, κάτι που πιστοποιούν ο Διευθυντής της σχολικής  μονάδας, ο σύλλογος διδασκόντων, καθώς και οι μαθητές και μαθήτριες  του τιμήματος.

Η ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής (Περιστέρι) σημειώνει ότι ο κανιβαλισμός και η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών που εργάζονται στο Δημόσιο Σχολείο δεν θα περάσει, απαιτεί «να αποσυρθεί η ΕΔΕ που έχει διαταχθεί ενάντια στους/στις συναδέλφους της και ότι θα σταθεί «στο πλευρό τους ενάντια στην άδικη επίθεση»

evia-masaz

Σύλλογος Αισθητικών Αποφοίτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών Ελλάδος (ΣΑΑΤΕΕ)

Ο Σύλλογος Αισθητικών Αποφοίτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών Ελλάδος (ΣΑΑΤΕΕ) με επιστολή του στο alfavita.gr ενημερώνει αναφορικά με τα πρόσφατα δημοσιεύματα που αφορούν την πρακτική άσκηση στην ενότητα «Αρχαία Ελληνική Μάλαξη» επισημαίνοντας ότι τα μέσα ενημέρωσης παρουσίασαν το περιστατικό με τον εκπαιδευτικό χωρίς να ερευνήσουν το πλαίσιο διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων των ΕΠΑΛ

Ο ΣΑΑΤΕΕ ζητάει από τα ΜΜΕ να εστιάσουν στην πραγματική αξία των εργαστηριακών μαθημάτων της αισθητικής και να συμβάλουν στην προώθηση ενός αντικειμένου με σημαντική προοπτική τόσο για τον τουριστικό τομέα όσο και για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΜΕΣΑ!

Εύβοια: Καθηγητής ΕΠΑΛ έβαλε μαθητές να του κάνουν μασάζ ενώ ήταν ημίγυμνος - PATRIS.GR


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΑΤΕΕ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΛΑΞΗ» ΣΤΑ ΕΠΑΛ

Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα που αφορούν την πρακτική άσκηση στην ενότητα
«Αρχαία Ελληνική Μάλαξη» στο μάθημα Spa & Λουτροθεραπεία της ειδικότητας Αισθητικής 
του Τομέα «Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας» των ΕΠΑΛ, ο Σύλλογος Αισθητικών Αποφοίτων 
Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών Ελλάδος (ΣΑΑΤΕΕ) επιθυμεί να τοποθετηθεί και 
να αποσαφηνίσει τα ακόλουθα:

1. Η Αρχαία Ελληνική Μάλαξη αποτελεί αναγνωρισμένο αντικείμενο σπουδών:

Το μάθημα «Αρχαία Ελληνική Μάλαξη» είναι εγκεκριμένο και ενταγμένο στο ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της ειδικότητας Αισθητικής των ΕΠΑΛ, όπως αναφέρεται και στο ΦΕΚ Τεύχος Β’1426/26.04.2017. Η διδασκαλία του βασίζεται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες μεθοδολογίες και δίνει έμφαση στη θεραπευτική παράδοση της χώρας μας, από την εποχή του Ιπποκράτη έως σήμερα.

2. Η εξειδίκευση στην αισθητική είναι σημαντική για τον τουριστικό - ιαματικό κλάδο:

Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ στην ειδικότητα της Αισθητικής διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις στην υδροθεραπεία – ιαματικά νερά, στα ελληνικά φυσικά καλλυντικά - φυτοκοσμετολογία, γνωρίζουν αρωματοθεραπευτική μάλαξη και φυσικά Αρχαία Ελληνική μάλαξη!!! Αυτές οι δεξιότητες τους καθιστούν άμεσα ανταγωνιστικούς στον τομέα του ιαματικού τουρισμού και της ευεξίας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κλάδου με σωστά καταρτισμένο προσωπικό. Αυτός είναι και ο λόγος όπου ο όμιλος BOUSSIAS Βράβευσε στα Aesthetics and SPA Awards το 2020 τους εκπαιδευτικούς Αισθητικούς των ΕΠΑΛ σε ειδική εκδήλωση για την σπουδαία προσφορά τους ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ στον τουριστικό κλάδο και στην ανάδειξη του Ελληνικού Spa Brand.

3. Η πρακτική εξάσκηση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας:

Η εφαρμογή των τεχνικών μάλαξης απαιτεί πρακτική εξάσκηση σε πραγματικά μοντέλα, προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν τη σωστή τεχνική και να αποκτήσουν την απαιτούμενη εμπειρία. Κατά την εκμάθηση μιας μάλαξης οι εκπαιδευτικοί μεταφέρουν πρωτίστως τον επαγγελματισμό και το ΗΘΟΣ που διέπει έναν θεραπευτή, τον ορθό τρόπο κάλυψης του σώματος αλλά και την σωστή στάση του σώματος. Είναι σύνηθες οι καθηγητές να συμμετέχουν ως μοντέλα προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή εφαρμογή των τεχνικών αλλά κυρίως για να ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ αν ο βαθμός πίεσης είναι σωστός και ικανός για να φέρει θετικό αποτέλεσμα. Όλοι οι μαθητές σε Πρωινά και Εσπερινά ΕΠΑΛ καθώς και οι γονείς τους είναι ενήμεροι για το πρόγραμμα σπουδών της Αισθητικής. Γνωρίζουν ότι θα εκπαιδευτούν στο να αγγίζουν και να εφαρμόζουν τεχνικές πάνω σε ανθρώπινο δέρμα – σώμα διαφορετικά δεν θα επέλεγαν την ειδικότητα.

4. Ανακρίβειες και παρερμηνείες στα μέσα ενημέρωσης:

Δυστυχώς, τα μέσα ενημέρωσης παρουσίασαν το περιστατικό χωρίς να ερευνήσουν το πλαίσιο διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων των ΕΠΑΛ. Αυτού του είδους η παρουσίαση δημιουργεί παρερμηνείες και ΠΛΗΤΤΕΙ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ ΤΟ ΚΥΡΟΣ των επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ καθώς και των εκπαιδευτικών τους. Δεν μπορεί να βάλλονται εκπαιδευτικοί που ΠΡΑΤΤΟΥΝ ΟΡΘΑ το έργο τους και εκπαιδεύουν ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ τόσο τα κορίτσια όσο και τα αγόρια στα εργαστήριά τους. Το αντικείμενο τους είναι η διαχείριση του ανθρώπινου σώματος όχι η διαχείριση ενός προπλάσματος! Είναι απαραίτητο να αναγνωριστεί η αξία της βιωματικής εκπαίδευσης και η ανάγκη για πρακτική άσκηση σε πραγματικά μοντέλα.

5. Η σημασία της βιωματικής μάθησης:

Πώς είναι δυνατόν να συζητάμε για ποιοτική εκμάθηση όταν δεν μπορούμε να δούμε διαφορετικά case studies για να δουλέψουν πάνω σε αυτά οι σπουδαστές; Είναι δυνατόν να δουλεύουμε μάλαξη πάνω από τα ρούχα; Είναι δυνατόν να βρούμε τα σημεία πόνου (trigger points) πάνω σε μία κούκλα; Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα η μάλαξη είχε συγκεκριμένο τρόπο εκπαίδευσης – πρακτική σε μοντέλα και επαφή με το δέρμα. Το ίδιο γίνεται σε όλα τα επίπεδα σπουδών, ακόμα και στο Πανεπιστήμιο! Σε επίπεδο 3,4 Vocational Education αλλά και Κατάρτισης 5 τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε όλο τον κόσμο η μάλαξη διδάσκεται κατά τον ίδιο τρόπο. Μοναδική εξαίρεση ήταν η περίοδο covid όπου χρησιμοποιήθηκαν προπλάσματα, τα οποία ελάχιστοι διατήρησαν για τους προαναφερόμενους λόγους. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλήθος ΕΠΑΛ με ειδικότητα αισθητικής σε όλη την χώρα, έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα Erasmus για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας πάνω σε θέματα SPA και μάλαξης με άλλα αντίστοιχα Επαγγελματικά Λύκεια στην Ευρώπη.

6. Στοχοποιούν την αναβάθμιση των ειδικοτήτων και την αναβάθμιση της δημόσιας Επαγγελματικής εκπαίδευσης:

Πρέπει να μας προβληματίσει γιατί βάλλεται ιδίως το συγκεκριμένο μάθημα "Αρχαία Ελληνική Μάλαξη" στα ΕΠΑΛ και όχι κάποια άλλη μάλαξη που μπορεί να εφαρμόζεται σε άλλες ειδικότητες που διδάσκουν επίσης μάλαξη. Το γεγονός ότι η ειδικότητα της Αισθητικής έχει εξελιχθεί σε τεχνικές SPA ακόμα και έναντι ιδιωτικών σχολών, όπου οι μαθητές πρέπει να πληρώνουν για να μαθαίνουν αυτήν την εξειδικευμένη γνώση, θα πρέπει να αναδειχθεί ως σημαντικό πλεονέκτημα της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ο ΣΑΑΤΕΕ ζητάει από τα ΜΜΕ να εστιάσουν στην πραγματική αξία των εργαστηριακών μαθημάτων της αισθητικής και να συμβάλουν στην προώθηση ενός αντικειμένου με σημαντική προοπτική τόσο για τον τουριστικό τομέα όσο και για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΜΕΣΑ!

Διαπιστώνουμε για άλλη μια φορά πόσο ελάχιστα ενημερωμένο είναι το ευρύ κοινό για το πως λειτουργεί η Τεχνική Εκπαίδευση. Δεν γνωρίζει ο απλός κόσμος ότι τα ΕΠΑΛ διαθέτουν ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ και ότι δεν πρόκειται για απλές τάξεις που αποφάσισαν ξαφνικά να κάνουν μάλαξη σε ένα εκπαιδευτικό! Δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει οργανωμένο πρόγραμμα σπουδών που συνεχίζει και σε 5 ο επίπεδο στη μαθητεία, όπου οι εκπαιδευτικοί μιλάνε με επιχειρήσεις, ενημερώνουν και προβάλουν τις δεξιότητες των απόφοιτών τους!

Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και ιδίως το Υπουργείο Παιδείας να στηρίξουν τον θεσμό των ΕΠΑΛ και να μην επιτρέψουν η παραπληροφόρηση να υποβαθμίσει ένα τόσο σημαντικό γνωστικό πεδίο.

Ζητάμε την στήριξη των εκπαιδευτικών μας που πράττουν ορθά το εκπαιδευτικό τους έργο.

ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΣΥΣΣΩΜΟΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟΙ ΠΕ87.03

ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ & ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Η Ε.Δ.Ε

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 27/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μουσικο σχολειο τεμπη
Μαθητές μουσικού σχολείου τραγουδούσαν την «κοιλάδα» του Παπακωνσταντίνου την ώρα που περνάνε από τα Τέμπη
Μεγάλη συγκίνηση προκάλεσε το βίντεο με τους μαθητές στα social media
Μαθητές μουσικού σχολείου τραγουδούσαν την «κοιλάδα» του Παπακωνσταντίνου την ώρα που περνάνε από τα Τέμπη