Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών καταγγέλλει την παράνομη απόλυση αναπληρώτριας δασκάλας στην Ανατολική Αττική, την οποία υπέγραψε ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, Κ. Παπαχρήστος, στις 21 Ιανουαρίου 2025.
Η εκπαιδευτικός είχε προσληφθεί για την κάλυψη κενών στη διχοτόμηση της Ε' τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μαρκόπουλου Ωρωπού, με βάση την ανάγκη που είχε διαπιστώσει η ίδια η Διεύθυνση.
Παρά το γεγονός ότι υπήρχε σαφής ανάγκη για τη θέση, η ΔΙ.Π.Ε. την απέλυσε επικαλούμενη την ανύπαρκτη «έλλειψη ανάγκης». Πρόκειται για μια ενέργεια που αποκαλύπτει τις αντεργατικές πρακτικές του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο με τις πολιτικές του στοχεύει στην εφαρμογή καθεστώτος εργασίας "κατά παραγγελία", όπου οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται και θα απολύονται κατά το δοκούν.
Η απόλυση αυτή αποτελεί παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων και δείχνει την κατεύθυνση που επιθυμεί να ακολουθήσει το Υπουργείο, επιβάλλοντας εργασιακές σχέσεις άκρως εκμεταλλευτικές και ανασφαλείς.
Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν την άμεση ανάκληση της απόλυσης και την κατάργηση του καθεστώτος των τοπικών προσλήψεων, τονίζοντας την ανάγκη για μόνιμους διορισμούς και την εξίσωση δικαιωμάτων μεταξύ μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωση Εκπαιδευτικών:
Συναδέλφισσες- συνάδελφοι,
ο Διευθυντής Ανατολικής Αττικής, Κ. Παπαχρήστος, στις 21/1/2025 υπέγραψε την απόλυση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού (Δασκάλας - ΠΕ70) που έχει προσληφθεί για την κάλυψη κενού σε σχολείο της περιοχής στις 7/1/2025. Η αιτιολογία της απόλυσης ήταν ότι «δεν υφίσταται η ανάγκη που επέβαλε την πρόσληψη αρχικώς»!!
Η πρόσληψη της εκπαιδευτικού έγινε μετά από αίτημα της ίδιας της ΔΙ.Π.Ε. Ανατολικής Αττικής, μέσω της απαράδεκτης διαδικασίας των Τοπικών Προκηρύξεων, και αφορούσε τμήμα της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείο Μαρκόπουλου Ωρωπού. Πιο συγκεκριμένα, για να καλυφθεί η ανάγκη διχοτόμησης του συγκεκριμένου τμήματος, στο οποίο φοιτούν 25 μαθητές με 4 διαγνώσεις και όπου μάλιστα προστέθηκαν άλλες 2 διαγνώσεις από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. 4 μέρες πριν την απόλυση της εκπαιδευτικού.
Σε κάθε περίπτωση η διαπίστωση του κενού και της ανάγκης πρόσληψης εκπαιδευτικού έγινε από τη ΔΙ.Π.Ε., η οποία έκανε και την πρόσληψη. Η απολυμένη συναδέλφισσα, μάλιστα, προκειμένου να αναλάβει αυτή τη θέση, παραιτήθηκε από την εργασία της στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Η Δ.Ι.ΠΕ. Ανατολικής Αττικής, για λόγους που η ίδια γνωρίζει και για τους οποίους θα λογοδοτήσει σε όλα τα επίπεδα, δεν κάλυψε το κενό για το οποίο προσέλαβε την εκπαιδευτικό, την ενημέρωσε προφορικά ότι θα μετακινηθεί σε άλλο σχολείο και, όταν η ίδια ζήτησε αυτό της δοθεί γραπτώς, η ΔΙ.Π.Ε. την απέλυσε.
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
με βάση την εργατική νομοθεσία που διέπει το καθεστώς εργασίας των αναπληρωτών απόλυση μπορεί να υπάρξει μόνο για δύο λόγους:
1. «Αυτοδίκαια Λύση» σύμβασης που πραγματοποιείται αποκλειστικά κατά τη λήξη της Σύμβασης, δηλαδή με το τέλος του διδακτικού έτους (η συναδέλφισσα είχε προσληφθεί μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους).
2. Απόλυση για σπουδαίο λόγο σύμφωνα με το Άρθρο 53 του Π.Δ. 410/1988 (Α' 191) σε συνδυασμό με την παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν. 4057/2012 (Α' 54)». Σπουδαίο λόγο με βάση την νομοθεσία αποτελούν βασικά τα πειθαρχικά και ποινικά παραπτώματα.
Κανένας από τους παραπάνω λόγους δεν ισχύει για την συγκεκριμένη περίπτωση. Η απόλυση είναι παράνομη και καταχρηστική και αποτελεί πιλότο για την πλήρη ανατροπή των όρων εργασίας των αναπληρωτών και όλου του κλάδου.
Αυτό επιβεβαιώνεται από την παρέμβαση του ΥΠΑΙΘΑ μια μέρα πριν την απόλυση της εκπαιδευτικού, προφανώς, σε πλήρη συντονισμό με την ΔΙ.Π.Ε. Ανατολικής Αττικής. Συγκεκριμένα το Υπουργείο Παιδείας διένειμε εσωτερικό ενημερωτικό κείμενο με την υπογραφή του Υπουργού Παιδείας, μέσω του οποίου επιχειρεί να προσαρμόσει προς το χειρότερο τους όρους των Τοπικών Συμβάσεων.
Συγκεκριμένα το κείμενο του ΥΠΑΙΘΑ αναφέρει ότι:
Από τη συνδυαστική ανάγνωση και ερμηνεία:
α) της λεκτικής διατύπωσης «Εκπαιδευτικοί δύνανται να προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές, πλήρους ή μειωμένου ωραρίου, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου και με μέγιστη χρονική διάρκεια έως τη λήξη του διδακτικού έτους, μετά από την έκδοση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος…» της παρ.1 του άρθρου 63Α του Ν.4589/2019 (A 13), όπως προστέθηκε πρόσφατα με το άρθρο 38 του ν.5160/2024 ( A 195),
β) του γεγονότος ότι οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής (των εν λόγω διατάξεων) ανά κλάδο/ειδικότητα, που καταρτίζονται ανά Δ/νση Εκπαίδευσης και κυρώνονται από τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ισχύουν μόνο για τις σχολικές μονάδες που συμπεριλήφθηκαν στην τοπική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, όπως συνάγεται επαρκώς από την παρ.7 και
γ) της έλλειψης οποιασδήποτε αναφοράς στις υπό κρίση διατάξεις περί του ενδεχομένου διάθεσης των εκπ/κών σε άλλη σχολική μονάδα [σε αντιδιαστολή με τα ρητώς αναφερόμενα στην παρ.3 του άρθρου 86 του
ν.4547/20181 (A’ 102) για τους εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονται μέσω ειδικής προκήρυξης κάλυψης θέσεων απευθείας σε σχολικές μονάδες], συνάγεται ότι στην περίπτωση που δεν υφίσταται πλέον η ανάγκη που επέβαλε την πρόσληψη αρχικώς, επέρχεται η λύση της σχετικής σύμβασης εργασίας του προσληφθέντος!!!
Φαίνεται ότι εκεί στο Υπουργείου κάποιοι έχουν γίνει εξπέρ στο να ντύνουν τις παράνομες, ανήθικες και αντεργατικές τους πράξεις με την επίφαση της νομιμότητας. Μιας «νομιμότητας» που αφήνει τα σχολεία με χιλιάδες κενά Γενάρη μήνα, που έχει μετατρέψει τα σχολεία σε παγίδες για την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών και στο έρμαιο της υποχρηματοδότησης.
Ως εδώ! Καμία ανοχή στο άθλιο καθεστώς του εκφοβισμού, της εξουθένωσης και της διάλυσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Ο Υπουργός Παιδείας, μέσω οδηγιών προς τις ΔΙ.Π.Ε., επιχειρεί να επιβάλει ένα νέο καθεστώς γαλέρας για τους αναπληρωτές. Επιχειρεί να εισαγάγει στην εκπαίδευση εργασιακές σχέσεις χειρότερες ακόμα και από τον ιδιωτικό τομέα. Αυτές οι διατάξεις προσιδιάζουν στις διατάξεις του νόμου Γεωργιάδη (2023) για κατά παραγγελία εργασία (on demand contract), δηλαδή δουλειά όποτε και για όσο σε θέλει ο εργοδότης. Εκπαιδευτικός λάστιχο, που θα προσλαμβάνεται, όποτε και αν αποφασίζει το Υπουργείο και θα απολύεται ανά πάσα στιγμή.
Η μάχη για να παρθεί πίσω η απόλυση της συναδέλφισσας και να σπάσει από την αρχή αυτό το καθεστώς που επιχειρούν να επιβάλουν αφορά όλο τον κλάδο, μόνιμους και αναπληρωτές. Το ευέλικτο επιχειρηματικό σχολείο της αγοράς, των επιχειρήσεων και των χορηγών θέλει και έναν εκπαιδευτικό λάστιχο χωρίς δικαιώματα. Επιβιώνεται πλήρως η επιλογή αντίθεσης με τις τοπικές προκηρύξεις απέναντι στον εφησυχασμό που καλλιέργησαν πολλοί μέσα στο κλάδο.
Απαιτούμε άμεσα:
- Να παρθεί πίσω η απόλυση της εκπαιδευτικού.
- Να ανακληθεί άμεσα το απαράδεκτο και παράνομο έγγραφο του Υπουργού Παιδείας.
- Να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς των τοπικών προσλήψεων.
- Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
- Μόνιμοι διορισμοί όλων των εκπαιδευτικών.
Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και τις ΕΛΜΕ, την ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να καταγγείλουν την απόλυση και να δυναμώσουν τον αγώνα για τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση