ταξη
Τι ισχύει με την τροπολογία για την αναγνώριση και προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 παρ. 4 στ) του ν. 4589/2019, για τον υπολογισμό των μονάδων εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας προσωρινού αναπληρωτή, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (Α΄ 152), της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3762/2009 (Α΄ 75) και της παρ. 4 του άρθρου 23, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 6 και την παρ. 1.β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008, που έχει πραγματοποιηθεί σε κλάδο της ίδιας εκπαιδευτικής κατηγορίας (εν προκειμένω ΠΕ) με τον κλάδο για τον οποίο τίθεται η υποψηφιότητα.

Συγκεκριμένα όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού, νοείται αυτή που προσφέρθηκε: 

(α) Στις διατάξεις των περ. α και β της παρ. 34 του άρθρου 6 του ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152 Α΄), όπως ισχύουν, ορίζεται ότι: «34.α. Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού, νοείται αυτή που προσφέρθηκε:

α) στα δημόσια σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,

β) στα Μουσικά Σχολεία,

γ) στα Τμήματα Αθλητικών Διευκολύνσεων,

δ) στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής,

ε) στα Ναυτικά Λύκεια,

στ) στα Μεταλυκειακά Προπαρασκευαστικά Κέντρα,

ζ) στα Ολοήμερα Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης,

η) στα Εκκλησιαστικά Σχολεία,

θ) στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων,

ι) σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών πριν από την αποχώρησή τους, εφόσον έχει προσφερθεί μέχρι 31.8.2005,

ια) για την εφαρμογή του προγράμματος της Ολυμπιακής Εκπαίδευσης,

ιβ) για την εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης,

ιγ) στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) του άρθρου 5 του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α΄),

ιδ) στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που τελούν υπό τη διοικητική εποπτεία του αρμόδιου, σε κάθε κράτος, Υπουργείου των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιφυλασσόμενης της διάταξης της παρ. 10 του άρθρου 8 του ν. 2817/2000,

ιε) στις σχολές τουριστικής εκπαίδευσης Τ.Ε.Ε. του Οργανισμού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Τ.Ε.Κ.),

ιστ) στις σχολικές μονάδες του Εθνικού Ιδρύματος Απροσάρμοστων Παίδων Κρήτης, μετά την υπαγωγή τους στο Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν. 3699/2008 (ΦΕΚ 199 Α΄), για την υλοποίηση προγραμμάτων για άτομα με ειδικές ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.),

ιζ) για την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων και λοιπών εκπαιδευτικών δράσεων σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που υλοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων του Επιχειρησιακού Προγράμματος (Ε.Π.) «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (Ε.Σ.Π.Α.). 

β. Προσμέτρηση των υπηρεσιών της υποπαραγράφου (α) γίνεται, εφόσον η πρόσληψη έχει γίνει από:

i) το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης,

ii) τους αρμόδιους φορείς κατά τις ισχύουσες διατάξεις για τα Ολοήμερα Σχολεία και για την εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης,

iii) το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για τα Δημόσια Ναυτικά Λύκεια, πριν την υπαγωγή τους στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,

iv) τη διοίκηση της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων,

v) τη Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων και το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.Ε.Κ.Ε.) για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. Η προϋπηρεσία των ωρομισθίων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας προσμετράται, σύμφωνα με τα ισχύοντα για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των λοιπών δημόσιων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά κλάδο, ειδικότητα και βαθμίδα εκπαίδευσης,

vi) φορείς των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την προϋπόθεση ότι η λειτουργία των σχολείων τελεί υπό τη διοικητική εποπτεία του αρμόδιου, σε κάθε κράτος, Υπουργείου,

vii) το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού για τα Τ.Ε.Ε. του Ο.Τ.Ε.Κ. και

viii) το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για την υλοποίηση προγραμμάτων για Α.Μ.Ε.Α. στις σχολικές μονάδες του Εθνικού Ιδρύματος Απροσάρμοστων Παίδων Κρήτης,

ix) το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, για υπηρεσίες που προσφέρθηκαν στο πλαίσιο εφαρμογής καινοτόμων προγραμμάτων και λοιπών εκπαιδευτικών δράσεων στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του Ε.Σ.Π.Α.».

Στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 41 του ν. 3762/2009 (ΦΕΚ 75 Α΄) ορίζεται ότι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στους κλάδους ΠΕ1 Θεολόγων, ΠΕ2 Φιλολόγων, ΠΕ3 Μαθηματικών, ΠΕ4 Φυσικών (όλες οι ειδικότητες), ΠΕ5 Γαλλικών, ΠΕ6 Αγγλικών, ΠΕ7 Γερμανικών και ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και απασχολούνταν στα TEE Μαθητείας Α΄ και Β΄ κύκλου του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), τα οποία αντικατέστησαν με την κοινή υπουργική απόφαση υπ’ αριθμ. 40026/17.2.1999 (ΦΕΚ 171 Β΄) τις Σχολές Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ. της παραγράφου 11 του άρθρου 9 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α΄), εντάσσονται, μετά από αίτησή τους, στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ν. 3255/2004 (ΦΕΚ 138 Α΄) από το σχολικό έτος 2009-2010.

Η προϋπηρεσία των ωρομισθίων υπολογίζεται από 17.2.1999 μέχρι το μισό του υποχρεωτικού ωραρίου του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού του οικείου κλάδου (11 ώρες εβδομαδιαίως). 

εκπαιδευτικοι

Προϋπηρεσία ως ΕΕΠ

Οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 23, σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 6 και της παρ. 1.β του άρθρου 17 του ν. 3699/2008, όπως ισχύουν, αφορούν στην προϋπηρεσία του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού που προσφέρθηκε, κατόπιν πρόσληψης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), σε Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) νυν Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), στην εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη (για τον κλάδο ΠΕ25) και σε σχολικές μονάδες Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (για τους κλάδους ΠΕ23 και ΠΕ30).

Επιπλέον, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4ζ) του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 η πραγματική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων των ιδιωτικών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προσμετράται μόνο εφόσον:

αα) οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν απολυθεί για κατάργηση των ιδιωτικών σχολικών μονάδων, τάξεων ή τμημάτων ή με καταγγελία της σύμβασης εργασίας, και

ββ) έχουν συμπληρώσει κατά την ημέρα της απόλυσης συνεχή υπηρεσία τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών με πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο ή με αναγωγή αυτού στο υποχρεωτικό. Για κάθε σχολικό έτος υπολογίζεται υπηρεσία δέκα (10) μηνών (ν. 3391/2005, άρθρο 9, παρ. 6).

Δεν προσμετράται η προϋπηρεσία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών των οποίων η σχέση εργασίας λύεται λόγω παραίτησης, καθώς και των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που απολύονται για τους λόγους των περιπτώσεων δ΄ και ε΄ της παρ. 3 του άρθρου 30 του ν. 682/1977 (Α΄ 244).

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί για τους οποίους  προσμετράται η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση σύμφωνα με την παρούσα περίπτωση, δεν διορίζονται αν κατά το χρόνο του διορισμού δεν έχουν συμπληρώσει υπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου σε δημόσια σχολεία επί δύο (2) τουλάχιστον πλήρη διδακτικά έτη. 

ΤΑΞΗ

Τι ισχύει με την τροπολογία για την αναγνώριση και προσμέτρηση της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση

Η πραγματική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων και ειδικοτήτων των
ιδιωτικών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
προσμετράται, εφόσον οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί έχουν συμπληρώσει έως τη λήξη
προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων Α.Σ.Ε.Π. συνεχή υπηρεσία
τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών (σε ιδιωτικό σχολείο) με πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο ή με αναγωγή αυτού στο υποχρεωτικό.

Η ΟΙΕΛΕ απαντά στα πιο «δημοφιλή»: 

1) Ποια προϋπηρεσία μοριοδοτείται;

Απάντηση:

Μοριοδοτείται κάθε προϋπηρεσία είτε ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός έχει απολυθεί (δεν έχει σημασία το πότε απολύθηκε), είτε έχει παραιτηθεί (δεν έχει σημασία το πότε παραιτήθηκε), είτε είναι εν ενεργεία. Η μόνη προϋπόθεση είναι να έχει υπηρετήσει τουλάχιστον 2 συνεχόμενα έτη στο ίδιο σχολείο με τουλάχιστον 18 ώρες εβδομαδιαίο ωράριο. Αν είχε λιγότερες από 18 ώρες, πχ 9 ώρες, τότε απαιτούνται 4 συνεχή έτη (γίνεται κάθε φορά η αντίστοιχη αναγωγή).

2) Ποιο είναι το maximum των μορίων για ένα πλήρες έτος;

Απάντηση:

Η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας γίνεται ως εξής: Για κάθε μήνα πραγματικής προϋπηρεσίας, υπάρχει συντελεστής 0,9. Άρα, ανά έτος, και επειδή  δεν συνυπολογίζονται ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, παίρνεις μέχρι 9 μόρια (10 μήνες επί 0,9).

3) Αν έχω προϋπηρεσία σε δύο ή περισσότερα σχολεία και έχω τουλάχιστον 2 πλήρη έτη στο καθένα, παίρνω μόρια από όλα;

Απάντηση:

Λογικά ναι, δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στο νόμο.

4) Έχω υπηρετήσει ως αναπληρωτής στην ιδιωτική εκπαίδευση. Δικαιούμαι αναγνώριση της προϋπηρεσίας μου;

Απάντηση:

Εξαρτάται. Αν ο εκπαιδευτικός έχει αναπληρώσει κάποιον/α που έλειπε από το σχολείο για πάνω από δύο συνεχόμενα έτη και δεν χρειάστηκε να εκδοθεί νέο διοριστήριο αναπληρωτή, τότε μπορεί να την αναγνωρίσει. Για παράδειγμα, αν έχει αναπληρώσει έναν μακροχρόνια ασθενή που δεν επιστρέφει στο σχολείο και η υπηρεσία είναι συνεχής, τότε παίρνει την προϋπηρεσία.

Αν όμως αντικαθιστά εκπαιδευτικό που ανανεώνει κάθε έτος, πχ, την απουσία του (συνάδελφος σε άδεια άνευ αποδοχών, ή διευθυντικό στέλεχος που απαλλάσσεται από ώρες υπηρεσίας), τότε εκδίδεται κάθε χρόνο διοριστήριο αναπληρωτή και δεν υπάρχει συνεχής υπηρεσία. Το ίδιο ισχύει και για όσες/όσους αντικαθιστούν εκπαιδευτικούς για γονικές άδειες που συνήθως διαρκούν λιγότερο από δύο χρόνια (4 μήνες άδειες κύησης – λοχείας και 9 μήνες άδειες ανατροφής). Άρα, στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία.

5) Τι γίνεται με την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων που υπηρέτησαν σε θέση δασκάλων σε ιδιωτικά δημοτικά σχολεία;

Απάντηση:

Δυστυχώς, στην τροπολογία που ψηφίστηκε, δεν αναφέρθηκε η συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων που υπηρέτησαν από το 2004 σε θέση δασκάλων, σώζοντας από λουκέτο δεκάδες ιδιωτικά δημοτικά σχολεία. Η συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών υφίσταται έναν άδικο αποκλεισμό που έχει επισημανθεί πολλάκις από την ΟΙΕΛΕ.

Ωστόσο, ο διάλογος ΟΙΕΛΕ – Υπουργείου Παιδείας για το συγκεκριμένο ζήτημα συνεχίζεται. Δεν πρόκειται να εγκαταλείψουμε την προσπάθειά μας για τη δικαίωση των συναδέλφων μας.

6) Πώς μπορεί να διεκδικήσει μόνιμο διορισμό συνάδελφος με προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση;

Απάντηση:

Όταν αναγνωρίσει την προϋπηρεσία του με τις προϋποθέσεις που αναφέρθηκαν, τότε θα πρέπει, για να διεκδικήσει μόνιμο διορισμό, να υπηρετήσει τουλάχιστον για δύο πλήρη διδακτικά έτη (1η Σεπτέμβρη έως λήξη των μαθημάτων) ως αναπληρωτής ή ωρομίσθιος. Αυτό, δυστυχώς, στη μεγάλη πλειονότητα των περιπτώσεων, σημαίνει ότι ο συνάδελφος θα πρέπει να υπηρετήσει τρία έτη, καθώς σπάνια οι αναπληρωτές διορίζονται την 1η Σεπτέμβρη. Έτσι, χάνουν, συχνά για ελάχιστες ημέρες, την κατοχύρωση ενός πλήρους διδακτικού έτους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes
Πανελλαδικές 2025 - Η εξέταση στα ειδικά μαθήματα: Ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 - Εξέταση σε ειδικά μαθήματα: Σε ποιες σχολές απαιτείται-Ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης της...
Πανελλαδικές 2025 - Η εξέταση στα ειδικά μαθήματα: Ο τρόπος εξέτασης και βαθμολόγησης
taksi
Εκπαίδευση: «Κάν’ το όπως οι Σουηδοί» καλούν το υπ. Παιδείας οι εκδότες βιβλίου – Επιστροφή στο χαρτί
Το παράδειγμα της Σουηδίας, που αποφάσισε να δώσει έμφαση στην αναλογική εκπαίδευση, έναντι της ψηφιακής, επιστρέφοντας στο «χαρτί και το μολύβι»,...
Εκπαίδευση: «Κάν’ το όπως οι Σουηδοί» καλούν το υπ. Παιδείας οι εκδότες βιβλίου – Επιστροφή στο χαρτί